Re: Bin Laden ville straffe Danmark + ET-message - Re: 2011 uge 21 (news samlet)

Sent: Thursday, May 26, 2011, CET 08:57, GMT 06:57
Subject: Bin Laden ville straffe Danmark + ET-message -

> [...]
> egentlige motivation, at disse fanatikere ikke kan tåle at blive
> modsagt angående deres tro. Den vakler - om jeg så må sige - hvis
> der hersker den mindste tvivl om religionens ægthed.
> Den megen terror (og vold i det hele taget, herunder vold mod
> kristne) må derfor nok snarere ses som et udtryk for meget ringe
> sand *identitet*, psykologisk set, og det er dét, der giver en
> følelse af afmagt! Men psykologisk ved vi jo også, at et menneske
> får ikke mere identitetsdannelse af at mishandle sine omgivelser.
> Tværtimod! Det såkaldte *falske* Jeg kommer bare endnu længere ud

Jeg kan huske engang, at en patient, som skulle i konsultation hos en
privatpraktiserende psykiater, var så ustabil, at man faktisk ikke vidste,
om patienten var så psykisk medtaget, at denne var til fare for sine
omgivelser og derfor ikke alene egnet til en tvangsindlæggelse på
lukket psykiatrisk afdeling, men ligefrem påbudt!
Man valgte derfor at teste patienten i konsultationens venteværelse ved
at lade en mand provokere patienten, og hvis denne så gik amok og blev
voldelig, fordi vedkommende ikke ku' tåle at blive modsagt, da var
tvangsindlæggelse påkrævet!

"Måske" burde man indføre tilsvarende undersøgelser på utilregnelige (religiøse)
fanatikere!

FUT sat til udelukkende den psykologiske faggruppe ...
News:dk.videnskab.psykologi
... af "uforklarlige" psykiatriske grunde!

Last OUTPUT: 12828A news:4ddcea00$0$308$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12843

Bo Warming

Hvis jeg blev sat i venteværelse med Kall og jeg sagde "at indlede
mails med snak om lovsang er offtopic" så ville han næppe slå mig

Slår nogen så er der grund til tvang ELLERS ALDRIG

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Friday, May 27, 2011, CET 10:48, GMT 08:48
Subject: Boykot af psykiatrisk patient pga. dennes dårlige (associale) opføresel -
Was: Nye nordafrikanske vinde over straffedomstol ...

2011 uge 21 (news samlet)

12857 news:4ddf6541$0$311$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/54ec0cf5105206b8

> [...]
> nærmest skal være tvangsindlagt til at lægge øre til hvad-som-helst.
> Det er en god *demokratisk* måde at håndtere sådanne sager, apropos
> Muhammedkrisen og De-sataniske-vers: Hvis du ikke bryder dig om
> Jyllands-Posten så lad være med at købe avisen, og hvis du ikke gider høre på
> en person her på nyhedsgrupperne, da prop vedkommende i dit kill-filter.

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

Tillad mig at fortsætte lidt, mens jeg nu er i gang:

Man kan på en måde sammenligne det her med, at du fungerer som en
art *mellemmand* (mellem mig og den person, der er sat i
kill-filter); idet du jo lægger plads til dennes ord (på din
"talerstolsplatform").

Og dermed fungerer du jo indirekte som hans advokat, forstået på
den måde, at ligeså snart du ikke længere kan stå inde for din
"klients" ord, da kan du jo også fravælge dennes ytringer.

Herved er "klienten" blevet afhængig af din goodwill, og dét kan
forhåbentlig måske få vedkommende til med tiden at opføre sig lidt
mere ansvarlig, hvor man udviser hensyn til andre væsener!

Huske på må vi jo, at psykiatri er en *dynamisk* størrelse, hvor
patienterne er under til stadighed forandring/udvikling. Man kan
således påvirke en patient i konstruktiv retning, og dette bør vi
gøre brug af (også her på nyhedsgrupperne), fordi ...

Herigennem signalerer vi, at vi ikke på forhånd har afskrevet en
"klient" (blot pga. dennes urimelige opførsel), hvilket jo ellers
måske kunne have en skadelig påvirkning; idet det jo kan opfattes
som en variant af det, vi indenfor psykiatrien, kalder for
'forstening'. Som kristne må vi i hvert fald ikke bare sådan uden
videre afskrive folk, da det jo er *uforeneligt* med
kærlighedsbud(d)et (1.Kor. 13,4-7).

Kan psykiatriske klienter/patienter så forandre sig?
(ku' man så hertil spørge)

Jeg har i hvert fald konstateret, at man selv på lukkede
psykiatriske afdelinger (apropos worst case) forsøger at opdrage
på de indlagte.

En patient får således ikke bare lov til fx. at hundse med andre
ved måltiderne. Vedkommende må lære pænt at tiltale de andre med
ordene: "Må jeg be' om saltet." Og så fremdeles.

Så ...

Svaret må være 'ja'. Selv psykiatriske patienter kan man godt
påvirke i konstruktiv retning, men bevares! Nogengange må man
sætte dem UDENFOR fællesskabet (som en hundevalp man sætter
udenfor døren), indtil de lærer at respektere fællesskabets
(uskrevne) regler!

Det er faktisk "lidt" det, der foregår, når man er tvunget til at
fastspænde en patient, indtil denne falder til ro.

Og det er faktisk også "lidt" det samme, der foregår her, idet
vedkommende bliver sat UDENFOR fællesskabet; indtil denne lærer
at kende sin plads i hierkiet (hvis man var en hundevalp), eller
indtil man lærer at tage et vist hensyn til andre!

-

NB! FUT nu udelukkende sat til den *psykologiske* nyhedsgruppe ...
News:dk.videnskab.psykologi
... af "uforklarlige" psykiatriske grunde, og den skal håndtere
herfra, for det er her, "skoen" klemmer (hos patienten/klienten)!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ddf91fc$0$312$1472...@news.sunsite.dk...

Interrupt from ...