Nogen der har hentet disse gratis DTS filer ned, brændt CD og fået det til
at køre :
http://www.sr.se/multikanal/english/e_index.stm
?
Hentede de 4 filer fra koncerten:
Euroradiokonsert från Berwaldhallen
Jeg forsøgte 2 muligheder:
1. brændte audio cd med .wav filerne
(Lyden var helt fu.... up i mine højtalere, selv om jeg normalt fint kan
afspille DTS)
2. brændte alm. data cd - min afspiller ikke læse cd'en med .wav filerne
Undrer mig, hvad jeg har gjort forkert, eller mangler at gøre ?
Fandt dette link http://www.kellyindustries.com/sounds.html
men jeg er ikke sikker på, hvad jeg gjorde galt.
Min DVD-afspiller kan ifølge specs afspille .wav filer, så kan ikke være
det.
Tror det er noget med den måde, som cd'en brændes på..... ?
mvh
Flemming
Har lige hentet et par stykker af dem, og er ved at hente flere.
Har brændt dem ud på en cd (solm Audio CD), som jeg plejer gøre med DTS og
DD tracks.
Det virker fint i min Sony CDP-XE220 cd-afspiller, som er forbundet med
optisk kabel til min Yamaha RX-V730.
Får du bare en masse støj ud? Eller hakker lyden?
Jeg havde først brændt på en CD-RW, men det hakkede meget, den var også lidt
slidt. Så brændte jeg filerne på en CD-R, og nu spiller de helt fint.
Zulu
Ja, lyden hakker !
Jeg brændte på CD-RW.
Jeg har ikke prøvet alm CD-R.
Hvad er årsagen til at CD-RW ikke duer ?
Jeg har forbundet med digital optisk coaxial kabel mellem dvd og receiver.
Normalt ingen problemer med DVD film i DTS.
/Flemming
"Zulu" <zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:41b243cd$0$158$edfa...@dtext01.news.tele.dk...
Jeg ved det ikke helt, men det er lidt sjovt, at du har præcis samme
problem.
Prøv at tjekke at CD-RW'en ikke er ridset, min er, så derfor tror jeg at det
er årsagen.
Min cd-afspiller, har normalt ikke noget problem med at læse musik-cd'er
brændt på CD-RW.
Men prøv at brænde på en helt ny CD-RW eller på en CD-R og se om de ikke
virker.
Der er faktisk mange gode klip i mellem. De har alligevel lidt humor de
svenskere... :)
> Jeg har forbundet med digital optisk coaxial kabel mellem dvd og receiver.
Er 'coaxial' og 'optisk' ikke to modsætninger?
Enten kører man optisk Toslink, eller coaxial med et phonokabel. Eller er
det mig, der er helt galt på den?? :S
> Normalt ingen problemer med DVD film i DTS.
Nej, men de er vel heller ikke på (måske) slidte CD-RW... :)
Zulu
> Jeg ved det ikke helt, men det er lidt sjovt, at du har præcis samme
> problem.
> Prøv at tjekke at CD-RW'en ikke er ridset, min er, så derfor tror jeg at
> det er årsagen.
> Min cd-afspiller, har normalt ikke noget problem med at læse musik-cd'er
> brændt på CD-RW.
>
> Men prøv at brænde på en helt ny CD-RW eller på en CD-R og se om de ikke
> virker.'
Nu har jeg også lige prøvet, troede sku ikke man kunne lave en sådan DTS
cd... kunne ikke lige finde en cd-rw så jeg brugte bare en billig cd-r og
brændte med 52X speed... Det virker fint på min Pioneer DVD maskine med
optisk kabel til min yamaha reciever.
>
>
>
Nej, det er rigtig nok.
Det er der fælles for dem er at de begge ofte bruger SP-DIF formatet.
Mvh
John
Den må du lige uddybe. :)
Hvad er rigtigt, og hvad er forkert?
Zulu
> Hvad er rigtigt, og hvad er forkert?
Der er ikke noget der er forkert. Det skriver jeg heller ikke at der er.
Mvh
John
Ok, jeg tror at jeg er med nu...
Zulu
Beklager, at jeg først svarer nu.
Min CD-RW er ikke ridset, så den tror jeg ikke på.
Mente digitalt coaxial kabel.
Vi har vist ikke løst problemet med at brænde på CD-RW her i tråden endnu.
Nogen der ved hvad der er galt ?????
mvh
Flemming
"Zulu" <zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:41b2df31$0$166$edfa...@dtext01.news.tele.dk...
Hvis du stadig følger tråden, kan du så forklare, om du brændte som audio cd
eller alm data cd ??
Jeg har brændt 1 audio cd-r, 1 audio cd-rw og 1 data cd-rw, men bare
mærkelige lyde på audio cd'erne og ingen lyd på data cd'en.
Mvh
Flemming
"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:31Dsd.81$u84...@news.get2net.dk...
De skal brændes som audio cd'er.
Husk at du skal sende signalet fra din DVD/ CD-afspiller digitalt til din
receiver.
Zulu
Gør min afspiller ikke det automatisk, når nu dts på dvd film kører over ?
DTS blinker i displayet af receiveren i takt med hakken af datalydene,
ligesom der hoppes frem på cd'en.
Noget rod........
Måske problem med brændingen eller cd'en.
Men du havde samme problem med cd-rw skiven.
Hvad gjorde du for at brænde CD-R skiven ?
Brændte du med 1-2 speed eller alm hurtig speed ?
/ Flemming
Jeg brændte med fuld hastighed, 48x tror jeg. Det var på nogle billige
skiver til et par kroner stykket.
Har du prøvet med andre medier?
Min Sony CD-afspiller æder som regel alle de skiver jeg fodre den med. Lige
fra billige CD-R til CD-RW, men DTS på CD-RW kan den altså ikke li'.
Til andre der læser tråden:
Er der andre end mig, der anvender en CD-afspiller til at overføre signalet
til receiveren?
Er der nogen, der har fået det til at virke på en PC via digital udgang til
en receiver?
Zulu
>
>> Husk at du skal sende signalet fra din DVD/ CD-afspiller digitalt til din
>> receiver.
>>
>
>Gør min afspiller ikke det automatisk, når nu dts på dvd film kører over ?
Det kommer an på hvilken en det er og hvordan den er sat op. Det kan
godt tænkes at den ikke er sat op direct bit stream - det skal den være.
Det ville dog i de fleste tilfælde give problemer med DTS på dvd'er,
hvis den ikke er.
>DTS blinker i displayet af receiveren i takt med hakken af datalydene,
>ligesom der hoppes frem på cd'en.
>Noget rod........
>
>Måske problem med brændingen eller cd'en.
Mest sandsynlige problem er afspilleren. Måske forsøger den at resample
til 44.100 Hz fordi det er en cd.
Peter
Og hvordan 'snyder' man den så ?
Skal der noget ekstra på cd'en ?
/ Flemming
Format: 44.1 kHz
16 bit stereo, PCM
så må det være i brændingsprocessen, at filerne bliver ændret ????
Prøver at hente Nero trial ned...
/ Flemming
"Flemming" <ingenemailopgivet> skrev i en meddelelse
news:41bb35f2$0$11986$edfa...@dread14.news.tele.dk...
Det lader det til
> Prøver at hente Nero trial ned...
Det fungerer fint med Nero her.......
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
har lige installeret en trial af WinDVD Platinium på min pc, og her spiller
de dts cd skiver, som jeg lavede perfekt !
så det må være Yamaha dvd s550 som ikke vil spise dem, da den måske tror det
er alm musik cd som skal afkodes..... ??
mvh
Flemming
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.s...@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:41BB5DFB...@du.kan.finde.den...
Underligt....
> så det må være Yamaha dvd s550 som ikke vil spise dem, da den måske tror det
> er alm musik cd som skal afkodes..... ??
Kan du ikke i en lyd setup menu tvinge den til at tro det er noget andet
?