Tillykke med fødselsdag

Åbent brev til en ven:

Tillykke med fødselsdagen. Håber du må få en god dag, og må Gud *velsigne* dig i det nye år.

Kærlig hilsen en, som holder meget af dig og tænker ofte på dig ... :-)

Last OUTPUT: 12749 news:4dcff647$0$307$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12751

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd0b951$0$306$1472...@news.sunsite.dk...

Hvordan døde din kærestes far ? - Kan der være tale om et camoufleret *mord* ?

(Din bedstemors død er fortsat lidt mistænkelig pga. det der med nøglerne.)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4e405c57$0$305$1472...@news.sunsite.dk...

Brug udelukkelsesmetoden: Hvor var mistænkte på gerningstidspunktet ?

> 13019

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4e405f8e$0$303$1472...@news.sunsite.dk...

News:

Sygehusene herhjemme dropper obduktioner

Tirsdag d. 9. aug. 2011 kl. 05:33 af ritzau / jely
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-42430041
:sygehusene-herhjemme-dropper-obduktioner.html

=== citat start ===

Antallet af obduktioner styrtdykker, og Danmark går glip af så
meget vigtig viden, at det nu får fagfolk til at slå alarm,
skriver Politiken tirsdag.

Hvor man i 1985 obducerede 28,4 procent af naturlige dødsfald
i Danmark, blev blot 3,7 procent obduceret sidste år, viser
beregninger foretaget af Afdeling for Klinisk Patologi ved
Svendborg Sygehus.

Det drastiske fald bekymrer ledende overlæge på afdelingen
Michael Hardt Madsen.

"Obduktioner giver lægevidenskaben meget vigtig viden og
handler om at sikre sig, at lægerne ikke har overset noget i
deres arbejde," siger han til Politiken.

Tidligere har obduktioner givet afgørende viden om hiv og aids
og identificeret nye hjertesygdomme. Men nye tiltag som
CT-skanningerne og røntgenbilleder har presset antallet af
obduktioner ned.

Formand for Danske Regioner, Bent Hansen (S), forklarer
udviklingen med hospitalernes prioriteringer:

"Der er pres på ressourcerne," siger han til Politiken.

=== citat slut ====

Original:

Sygehuse dropper obduktioner

9. aug. 2011 KL. CET 03.00, GMT 01:00
http://politiken.dk/indland/article1356141.ece

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Tuesday, August 09, 2011, CET 00:13, GMT (8/8-11) 22:13
Subject: En mordsag ? -
Re: Tillykke med fødselsdag
13020 news:4e405f8e$0$303$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.snak/msg/ab432dcc1a7fdee7

> Brug udelukkelsesmetoden: Hvor var mistænkte på gerningstidspunktet ?

Altså:

Hvis jeg var morder, så ville jeg selvfølgelig sikre mig, at jeg ikke blev opdaget!
Det er soleklart, ikke sandt ?

Så hvis der var den mindste risiko for, at det vil blive opdaget, at afdøde var blevet
myrdet, da gælder det så om - for mit vedkommende - at jeg ikke kommer under
mistanke, ikke sandt ?

Så hvis døren var låst, og hun havde sin hoveddørsnøgle på sig, da melder
spørgsmålet sig jo: Hvordan fik morderen aflåst døren (efter mordet) ?

Og her må det logiske svar jo så være, at morderen selvfølgelig *selv* må have haft
en nøgle!

Og dét indsvævrer jo selvfølgelig mistænkte personer, fordi morderen så ikke blot
kender afdøde men også må være i besiddelse af et *kopi* af nøglerne. Og dét er
der kun ganske få personer, der har haft!

Ergo. Hvis jeg var morderen, så ville jeg sikre mig, at jeg ikke kom til at havne i en
uønsket situation, hvor jeg var mistænkt blandt ganske få andre!

Så dérfor måtte nøglerne nødvendigvis smides *udenfor* (bag en busk), således at
mistanken (for mordet) kunne falde være hvem-som-helst (fx. også en indbrudstyv,
hjemmehjælper m.m.)!

Den gamle mad i køleskabet (som skulle indikere, at afdøde i den sidste uge havde
opført sig atypisk) kunne således være anbragt og understøtte en forklaring på, at
adfdøde var konfus også mht. nøglerne.

I så fald har mordet været planlagt nøje (og således ikke blot et tilfældigt berigelsesmord,
som en hjemmehjælper ku' finde på)!

Motivet:
Pengene

-

Dérfor er det relevat at komme ind på din fars død, fordi han jo jagtede mistænkte på en
sådan måde, at mistænkte ikke ku' blive fri for denne ubehagelige anklage. Og måske i en
affekt tilstand kunne mistænkte så ha' ty'et til mord! Dødsfaldet medførte jo i hvert fald, at
der blev lagt et effektiv låg på anklagerne, ikke sandt ?

Motivet:
Dække over fx. pædofili

Last OUTPUT: 13000 news:4e310c53$0$302$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13041

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Friday, August 12, 2011, CET 01:12, GMT (12/8-11) 23:12
Subject: Re: En mordsag ? -
Re: Tillykke med fødselsdag
13041 news:4e4461ef$0$303$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.snak/msg/10f8c0bece8412a0

> [...]
> mistanken (for mordet) kunne falde være hvem-som-helst (fx. også en indbrudstyv,

Vedkommende udleverede (i *vidners* påsyn) en forkert nøgle til mig (som IKKE
passede til afdødes hoveddør) torsdag den 14. juli 2011.

Mistænkte har - for øvrigt - i den senere tid været "lidt" for sjusket med nøgler, hvilket er
atypisk (selv for rodehoveder)!

Den 31. januar 2010 (nogle måneder efter dødsfaldet) hentede mistænkte fx.
sommerhusnøgle (som var deponeret hos mig) under påskud af at have mistet sin egen.

Samme efterår taber mistænkte en nøgle ved Hovedbanegården men genfinder denne senere
på aftenen sammen med mig. Dog ser jeg ikke ved selvsyn, om nøglen vitterlig lå ude på
vejen, da mistænkte samler den op.

Sidenhen forsvinder (?) flere nøgler!

Sjuskeriet kunne således være et dække over mordet (?), som om vedkommende forsøger
at sige: 'Det ka' umuligt være mig, fordi se blot: Jeg har overhovedet ikke tjek på al det der
mht. nøgler.'

Før mordet (?) har jeg ikke iagttaget dette sjuskeri!

> [...]
> adfdøde var konfus også mht. nøglerne.
>
> I så fald har mordet været planlagt nøje (og således ikke blot et tilfældigt berigelsesmord,

Vedkommende har jo tabt *mange* penge ved aktiekursspekulation, da krakket indtraf
i efteråret 2008, og er i akut penge mangel!