2010 uge 46 (news samlet)

http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics

[ ... ]
[ ... 2010-11-15, Monday, day no 319 in the year ... ]
[ ... ]
> 623 dage siden Asteroid near hit the Earth on day 61, 2009-03-02

De politiske hændelser for den kommende uge vil blive indrapporteret her
under lovsangen, som OGSÅ er ret *progressiv*. Man bli'r glad af at høre
den og synge med ... :-)

GodsWildfire
http://www.youtube.com/user/GodsWildfire
18. jul 2009
"New Land" by Eden's Bridge
http://www.youtube.com/watch?v=9PhtvJYviKk

eller ...

http://www.youtube.com/user/TheServantOfMichael#p/f/10/9PhtvJYviKk

eller:

Website:
https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/name/new-land

God fornøjelse ... :-)

Last OUTPUT: 11750 news:4cbb572f$0$23763$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11843

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ce0ece4$0$23754$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/11/16/111710.htm

James Blunt forhindrede 3. Verdenskrig

16. nov. 2010 11.47 Kultur

Før James Blunt gav sig til at smelte hjerter med sange som
"You're Beautiful", var han officer i den britiske hær.

Og som soldat forhindrede han egenhændigt Tredje Verdenskrig
i at bryde ud, hævder sangeren i et interview med BBC Radio 5.

Usædvanlige ord i ordre

I 1999 tjente James Blunt som officer i den britiske hær, og den
amerikanske Nato-general Wesley Clark beordrede James Blunts
faldskærmsregiment at indtage Pristina flyveplads.

Men flyvepladsen blev bevogtet af omkring 200 russiske soldater,
som ikke havde tænkt sig sådan uden videre at opgive kontrollen.

- Den direkte ordre, som kom fra general Wesley Clark, var at
overmande dem. Der blev brugt en række ord, som var usædvanlige. Ord
som "ødelægge", fortæller James Blunt.

Nægtede at adlyde ordre

De usædvanlige ord fik officeren til at tøve en kende.

- Der stod 200 russiske soldater og pegede aggressivt på os med deres
våben, og vi havde fået besked på at nå frem til luftbasen og
erobre den, fortæller James Blunt.

Han var dengang 25 år gammel og frygtede at et Nato-angreb på
russiske soldater kunne starte Tredje Verdenskrig. Derfor nægtede
James Blunt at adlyde ordre og rettede i stedet en forespørgsel hos
sin britiske general Mike Jackson, som beroligede sine mænd med
ordene:

- Jeg vil ikke lade mine mænd være ansvarlige for at starte Tredje
Verdenskrig.

Delte mad, vand og flyveplads

Så i stedet besluttede Blunts regiment at omringe flyvepladsen i god
afstand.

- Og efter et par dage sagde russerne "Vi har ikke noget mad og
ikke noget vand. Skal vi ikke bare dele flyvepladsen?", fortælle
James Blunt.

Næste plade på vej

Den kontroversielle episode fyldte en del i de internationale medier
i 1999, og begivenhederne er også blevet beskrevet i
forskellige politiske biografier. Men det er første gang, at en ledende
officer på stedet har fortalt om episoden.

James Blunt forlod hæren i 2002 og har siden solgt mere end 11
millioner plader. Den næste er lige på trapperne, og det var i den
anledning, at James Blunt lod sig interview på BBC Radio 5.

=== citat slut ===

Det var dengang "pesten" hærgede på Balkan (og nær havde inficeret
resten af verden med sit *psykopatus*-hell-non-stop) !

Enhver, der kom i berøring, blev skingrende sindsssyg så uskyldige mennesker
blev myrdet i flæng uden grund ... :-(

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ce0ece4$0$23754$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/11/19/204732.htm

Nato-landene enes om ny strategi

19. nov. 2010 20.48 Udland

Nato-landene har vedtaget et nyt strategisk koncept, som også
indeholder et raketskjold, der skal beskytte Europa mod missilangreb.

Det fortæller Natos generalsekretær Anders Fogh Rasmussen.

- Missilforsvaret spiller en prominent rolle i det strategiske koncept,
siger han på Nato-topmødet i Lissabon.

Møde med Ruslands præsident

Rusland vil blive inviteret til at samarbejde om missilforsvaret. Det
bliver hovedpunktet på et møde mellem Nato-lederne og Ruslands
præsident, Dmitrij Medvedev, lørdag.

Den amerikanske præsident, Barack Obama, glæder sig over missilaftalen.

- For første gang er vi enige om, at udvikle et missilforsvar, der er
stærkt nok til at dække alle europæiske Nato-lande og
befolkninger, såvel som USA, siger Obama ifølge nyhedsbureauet
AFP.

Natos nye strategi rækker 10 år frem og skal gøre forsvarsalliancen klar
til nye sikkerhedsudfordringer som internetangreb, terror
og missilangreb. Det afløser det tidligere strategiske koncept fra 1999.

Godt, klart og enkelt koncept

Ifølge udenrigsrigsminister Lene Espersen var det ikke svært for de 28
Nato-lande at blive enige.

- Konceptet er godt, klart og enkelt. Alle fik faktisk det med, som de
gerne ville have, siger hun.

Ifølge strategien vil Nato fortsat have atomvåben, så længe der er
atomvåben i verden, fortæller generalsekretæren.

- Alle allierede er enige om, at Natos opgave er forsvar. I en nuklear
verden skal det omfatte afskrækkelse, siger generalsekretær
Anders Fogh Rasmussen.

Han sagde at døren til alliancen er åben for nye europæiske medlemmer,
som ønsker det og lever op til standarden.

-

Fakta om Natos missilforsvar

Nato har tidligere besluttet at oprette et missilforsvar, som skal
beskytte forsvarsalliancens udsendte soldater i Afghanistan og
andre steder mod missilangreb.

Prisen for at udvide missilforsvaret, så det også dækker Europa,
bliver omkring 1,5 milliarder kroner over de næste 10 år. Heraf er
Danmarks bidrag på omkring 22,5 millioner kroner.

Der er over 30 lande i verden, der råder over missilteknologi.
Flere af landene kan ramme mål i Europa.

Efter pres fra Tyrkiet nævner Nato ikke længere specifikke
landenavne som særlige missiltrusler. Der er dog en udbredt forståelse
for, at truslen især kommer fra Iran og Syrien.

Nato vil samtidig invitere Rusland til et samarbejde. Det skal dog
ikke være et fælles integreret raketskjold, men derimod to
forbundne systemer for Nato og Rusland, som blandt andet kan
samarbejde om udveksling af data.

Kilde: /ritzau/

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ce0ece4$0$23754$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/11/20/093304.htm

Mange afghanere ved intet om 11. september

20. nov. 2010 09.48 Udland

De fleste indbyggere i to af Afghanistans store provinser har
aldrig hørt om terrorangrebet den 11. september 2001.

En undersøgelse foretaget i de sydlige provinser Helmand og Kandahar
i sidste måned viser at 92 procent af i alt 1000 adspurgte ikke
havde hørt om terroranslagene i New York og Washington, som
udløste den amerikansk-ledede invasion i Afghanistan.

Nødvendigt at forklare

- Efter ni års konflikt, som har kostet mange civile livet, er det
nødvendigt, at der gøres langt mere for at forklare, hvorfor vi
er her, så afghanerne overbevises om, at Natos tilstedeværelse er
godt for landet, siger tænketanken Icos, som har foretaget
meningsundersøgelsen.

Icos-direktøren Norine MacDonald siger, at undersøgelsen også
viser, at 40 procent i de to sydlige provinser mener, at de
udenlandske styrker har til hensigt at ødelægge islam og vil besætte
landet.

Flere terrorangreb

81 procent af de adspurgte mener, at al-Qaeda vil komme tilbage og
udføre flere terrorangreb mod Vesten, hvis de militante genvinder
magten i Afghanistan.

- Det internationale samfund må udvikle et effektivt strategisk
samarbejde med den lokale befolkning, som støtter den militære
operation, siger Norine MacDonald.

11861

Bo Warming

Der skal skabes job til våbenudviklere, men var STjernekrig med
nedskydning af fjendtlig missil før det rammer ikke overoptimistisk
???
og at Fogh investerer mod iranere der ikke kan stene en jomfru uden at
grave hende 3/4 ned først
- er det ikke at skyde gråspurve med kanoner`?

Dengang USA sendte for mange våben til USSR for at få skabt koreakrig
og fjendebillede der ku jobskabe i våbenindustrien, sku de har vist
mådehold og ikke foræret ØstEuropa som slaver til USSR
Overreagerer de nu tilsvarende.
Jeg siger ikke NATO skal erstatte alt isenkram med en telefonsvarer,
men USA og Israel har satelitovervågning af Iran så hvor farlige kan
de blive?

Martin Larsen

Nej, USA er ved at have teknologien på plads.
I mindre målestok haves system til at blænde varmesøgende missiler.

Mvh
Martin

Bo Warming

> [...]
>havde hørt om terroranslagene i New York og Washington, som
>udløste den amerikansk-ledede invasion i Afghanistan.

Hvordan sku åndspygmæerne kunne vide hvad ikke er nævnt i koranen?

Måske en i nabolandsbyen har sagt at avisern ikke er syndige - men
måske han stenes snart for at sige det.

Bo Warming

Interballistisk missil fra Atlanterhavs-sub til USA-storby , eller
fra Teheran til Telaviv er ikke varmesøgende - er det ikke mest
håndholdte der er det?

Reagan lovede og det er stadig som med løfte om kold fusion og
bølgeenergi og helbredelse af DNA-skabt sygdom = flop+flop+flop.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ce0ece4$0$23754$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/388979:Udland--FN-boejer-af-for-arabisk-pres

FN bøjer af for arabisk pres

Sidsel Nyholm | 20. november 2010

Efter pres fra afrikanske og arabiske lande fjerner FN en reference
til drab på homoseksuelle fra en ny resolution mod uretmæssige
henrettelser

Det er lykkedes en gruppe arabiske og afrikanske lande at presse en
komite i FN?s Generalforsamling til at fjerne en henvisning til
drab baseret på seksuel orientering i en ny resolution, der fordømmer
uretmæssige henrettelser.

Flere vestlige delegationer i FN er utilfredse med beslutningen, der
også skuffer menneskeretsgrupper.

FN?s Generalforsamling vedtager fast med to års mellemrum en
resolution, der misbilliger udenretslige og vilkårlige henrettelser, og
for to år siden inkluderede den en udtrykkelig reference til drab baseret
på ofrenes seksuelle orientering. Men...

[ ... ]

=== citat slut ===

Føj for _elvede !!!

Det kan ikke undgås, at folk er uenige om mangt og meget, fordi vi mennesker
er forskellige. Nogle holder fx. af farven blå, mens andre synes den er rædselsfuld.

Men ligefrem at diktere andre ens seksuelle moralopfattelse og forfølge og udrydde andre,
blot fordi de ikke er enige med en; det er i sig selv en forbrydelse imod Menneskeheden og
bør straffes !

11863

"@'

On Sun, 21 Nov 2010 15:46:13 +0100, "Kall, Mogens"
<Jesus.lov...@gmail.com> wrote:

> [...]
>komite i FN?s Generalforsamling til at fjerne en henvisning til
>drab baseret på seksuel orientering i en ny resolution, der fordømmer

Hvem sidder i den komite'?

> [...]
>for to år siden inkluderede den en udtrykkelig reference til drab baseret
>på ofrenes seksuelle orientering. Men...

så meget for FN og menneskerettigheder, på tide at komme ud af det
cirkus,

at bøje sig for muhamedanernes krav fører blot til nye og
mereomfattend krav fra den side,

hvornår lærer resten af verden at dialog med og eftergivenhed overfor
muhamedanere kun forværrer tingenes tilstand?

--
Si vis pacem - para bellum

Martin Larsen

On 11/21/2010 06:56 AM, Bo Warming wrote:

> Hvordan sku �ndspygm�erne kunne vide hvad ikke er n�vnt i koranen?
>
> M�ske en i nabolandsbyen har sagt at avisern ikke er syndige - men
> m�ske han stenes snart for at sige det.

Er det Karzai der er skabsjihadist? Det er sgu for d�rligt at NATO ikke
kan f� radio og tv ud til opiumsb�nderne.
Men mon ikke det er p�taget uvidenhed?

Mvh
Martin

Bo Warming

Da jeg var chef for FNs skoleradio i Afghanistan lovede FN at
landsd�kkende TV var lige om hj�rnet