Google Grupper understøtter ikke længere nye Usenet-opslag eller -abonnementer. Tidligere indhold er fortsat synligt.

Egypten afbryder dialog med Danmark - Was: Ytringsfrihed og blasfemi

0 visninger
Gå til det første ulæste opslag

Jesus-loves-you

ulæst,
3. nov. 2005, 20.38.1703.11.2005
til
"Jesus-loves-you" skrev
4695 news:N138f.72070$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]
> Jesus siger:
>
> "Gør mod andre mennesker sådan,
> som I vil, at de skal gøre mod jer!"
> (Luk.6,31)
>
> Det er mig således IKKE tilladt at opføre mig tarveligt overfor jer og
> andre ... :-)
>
> Jeg vil derfor personlig ikke eksempelvis tegne billeder af jeres profet
> Muhammed udelukkende med det formål at provokere. Det tjener jo IKKE noget
> gavnligt formål.

News:

=== citat start ===

DR1 s147 fre 04 nov (2005, CET) 02:03:05

21:22

Egypten afbryder dialog med Danmark

Egypten har besluttet ikke at fortsætte
dialog med Danmark om menneske-
rettigheder og diskrimination. Det
siger en egyptisk ambassadør til AFP.

Årsagen er de 12 tegninger af profeten
Muhammed, der blev bragt i Jyllands-
Posten for et par uger siden.

Egyptens chargé d' affaires i Danmark
siger, at sagen griber om sig, og at
tegningerne kommer på dagsordenen på
det topmøde, som Den Islamiske Konfe-
renceorganisation holder i december.

Dermed synes dele af Danmarks "Arabiske
Initiativ om støtte til demokrati og
menneskerettigheder i Mellemøsten" at
være truet.

=== citat slut ====

Hmm ... ´Det hedder vist nok prykisk blokering på dansk (apropos: du skal
ikke kalde min mor for en luder).

Men, men, men ... hvad nytter det at vinde den hele vide verden, hvis man må
bøde med sin sjæl ?

Egypten ... Du har jo IKKE forstået et hak af det hele:

Du må kunne tåle, at andre folk IKKE er enig med dig i din religiøse
overbevisbibg, hvor god og rigtig du end må synes der er ...

Heaven-Break:
(2005-11-04, CET 02:12)
- "Amen."

Voice from Earth:
(2005-11-04, CET 02:13)
- "Hørt!"

Det er muligt, at du kan tvinge folk i dit hjemland til at holde kæft, trit
og retning (med trusler om dødsvold), akkurat som i Iran ...

Men den kloge læser har jo allerede indset, at der - i så fald - jo er tale
om *magtmisbrug* ...

Heaven-Break:
(2005-11-04, CET 02:20)
- "Amen."

... fordi Statsministeriet (her i DK) jo netop IKKE har kompetance over
massemedierne (apropos vor *grundlovssikrede* rettigheder hvad angår bl.a.
ytringsfrihed. You know: *NOBODY* is above the law). Dette hører jo under
Domstolene !!!

Personlig tegner jeg ikke jeres højtelskede profet Muhammed (endnu), men
hvis jeg skulle gøre det, da ville jeg tegne et billed af en
*ulv-i-fåreklæder* ...

Heaven-Break:
(2005-11-04, CET 01:59)
- "Amen."

Apropos den *falske* profet ...
0339 news:Dihaa.114768$Hl6.10...@news010.worldonline.dk
4018 news:2Aqae.114067$Vf.41...@news000.worldonline.dk
(og mange flere)

(men jeg gør det selvfølgelig IKKE, netop fordi jeg jo véd, at I ikke kan
tåle det)

RETURN-address:
4542 news:hMV_e.69309$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [ ... The Arrival, A Bride *must* smell good, Ca.4,11 ... ]

With kind regards,
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4782

Jesus-loves-you

ulæst,
3. nov. 2005, 21.52.4103.11.2005
til
"Jesus-loves-you" skrev
4782 news:XYyaf.73234$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

[ ... ]

> [...]

> (og mange flere)
>
> (men jeg gør det selvfølgelig IKKE, netop fordi jeg jo véd, at I ikke kan

Lad os derfor være *realister* og se *kendsgerningerne* i øjnene (se
nøgternt på tilværelsen):

Idet både Islam og Kristendom udspringer af Jødedom er 1. Bud (som Gud gave
til Moses) *fælles* for os alle:

Du må IKKE have andre guder end Mig.
(2.Mos.(Ex) 20,3)

1.
I en ortodoks jødes øjne begår en kristen SHIRK (afgudsdyrkelse), fordi vi
*tilbeder* Jesus.

Om en muslim begår shirk i en ortodoks jødes øjne, skal jeg ikke kunne svare
på, for det ved jeg faktiske ikke med sikkerhed. Ønskes svaret, da må vi
spørge dem ad. Muligvis er "målesnoren" 5.Mos (Deu) 13,1- vedr. *falske*
profeter.

2.
I en kristens øjne begår jøder *ikke* shirk, fordi de jo IKKE har sat nogen
ved siden af Skaberen.

Anderledes forholder det sig mht. Jer muslimer. I begår SHIRK i vores øjne,
idet I er ført vildt af en falsk profet; Muhammed. Guden, I tilbeder, er
således Iblîs (Satan, 2.Kor.11,14).

3.
I en muslims øjne begår jøder *ikke* shirk, fordi de jo IKKE har sat nogen
ved siden af Skaberen.

Anderledes forholder det sig ligeledes her mht. os kristne. Vi begår SHIRK i
jeres øjne, idet vi jo *tilbeder* Jesus.

Heaven-Break
(2005-11-04, CET 03:34)
- "Amen (sagt angående *kendsgerningerne*, punkt 1, 2 og 3)."

:-)

Lad os derfor - på god *fanatisk* facon - bekrige hinanden og lægge alle
jordens lande øde (apropos al-Qaeda) ?

Nej, vel ?

Vi må kunne tåle, at vi har *forskellige* religiøse overbevisninger.

Heaven-Break:
03:40
- "Amen."

Ellers er der jo noget riv-raskende galt med vores tro, hvis vi ikke kan
tåle, at den bliver modsagt !!!

*Personlig* vil jeg ikke provokere med tegninger af Muhammed, men dét er jo
fordi jeg er kristen.

Anderledes forholder det sig for en ateist. Han (eller hun) har jo IKKE
Jesus, som hans (eller hendes) *autoritet*. Vedkommende har derfor *ret* til
at følge sin egen overbevisning og give denne sin mening til kende
*offentligt* (også i form af billeder) i henhold til Grundlovens paragraf
77.

Dette kan der ALDRIG ændres på !!!

Og hvorfor nu i grunden ikke det ?

Fordi det er en *grundsøjle* i selve demokratiet.

Hvorledes skulle vi kunne styre et land, dersom "visse" mennesker skal
forfordeles (pga. skrøbeligheder) ?

Hvorledes skulle vi kunne styre et land, dersom "visse" befolkningsgrupper
har fået mundkurv på og således IKKE kunne advare om, at vort samfund er på
vej ud over kanten (ned i Afgrunden°) ?

Altså:

Hvis du ikke bryder dig om, at JyllandsPosten har haft tegninger af
Muhammed, så lad dog vær' med at købe avisen ...
4428 news:C3aYe.68450$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [...]

With kind regards,
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4783

Jesus-loves-you

ulæst,
3. nov. 2005, 22.53.0703.11.2005
til
"Jesus-loves-you" skrev

> [...]

> Personlig tegner jeg ikke jeres højtelskede profet Muhammed (endnu), men
> hvis jeg skulle gøre det, da ville jeg tegne et billed af en

RETTELSE:
(fejlcitat)

Der skulle have stået:

Heaven-Break:
(2005-11-04, CET 01:59)

- "Ganske bestemt."

With kind regards,
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4785

Jesus-loves-you

ulæst,
4. nov. 2005, 22.08.4004.11.2005
til
"Jesus-loves-you" skrev
4783 news:u2Aaf.73238$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [...]

> Hvis du ikke bryder dig om, at JyllandsPosten har haft tegninger af
> Muhammed, så lad dog vær' med at købe avisen ...

Muligvis har du fuldstændig *...

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-11-05, CET 03:47)
- "Amen."

:-)

Muligvis har du fuldstændig *misforstået* den demokratiske tankegang:

Det forholder sig IKKE således, at regeringen har fået úindskrænket
magtkompetance (apropos enevældigt kongedømme).

Regeringen regerer udelukkende fordi den har fået et mandat hertil af
befolkningen ...

03:50
- "Amen."

04:05
- "Fuldstændig enig."

I'm glad to hear that, Sir ... :-)

Men skal flertallet tyrannisere over mindretallet, således som I har for
vane i Jeres land ?

I så fald vil der jo så være tale om et *...

04:06
- "Nemlig!"

I så fald vil der jo så være tale om et *Forfatningsbrud* (apropos
Watergate-skandalen) ...

03:53
- "Amen."

04:07
- "Hørt!"

> [...]

With kind regards,
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4804

Jesus-loves-you

ulæst,
5. nov. 2005, 06.15.3405.11.2005
til
"Jesus-loves-you" skrev
4804 news:HnVaf.73357$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

[ ... ]

> Men skal flertallet tyrannisere over mindretallet, således som I har for
> vane i Jeres land ?

[ ... ]

> I så fald vil der jo så være tale om et *Forfatningsbrud* (apropos
> Watergate-skandalen) ...

Anderledes derimod havde det forholdt sig, dersom en offentlig myndighed
havde tvunget Jer fx. med breve til bopælen at læse og se disse (for Jer)
afgudsbilleder ...

Heaven-Break:
(2005-11-05, CET 11:18)
- "Amen."

With kind regards,
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4807

Kall, Mogens

ulæst,
26. feb. 2011, 05.38.4426.02.2011
til
"Jesus-loves-you" skrev ...

[ ... ]

[ ... ]

[ ... rekonstrueret citat slut ... ]

Kristeligt Dagblad bragte Mandag den 21. februar 2011 på side 8
følgende:

=== citat start ===

"Flemming Rose, Jyllands-Posten og tolv tegnere stod ganske rigtig
bag de harmløse tegninger.

Men der var Mubarak og hans regering, der greb dem, trak dem ud
af dansk sammenhæng og gjorde dem til storpolitisk våben."

Frederik Stjernfeldt, professor og forfatter,
om Muhammed-tegningerne, i dagbladet Information

=== citat slut ===

(Med andre ord: Mubarak troede, at han kunne profilere på danskernes
bekostning; altså score nogle billige point.)

Og jeg "fristes" over evne til at komme med følgende kommentar hertil,
nu her efter at det egyptiske folk har afsat diktator Mubarak og *forlanger*
demokrati (herunder selvsagt Ytringsfrihed) :

Du skalle *aldrig* ha' udfordret danernes "gud", Ytringsfriheden°,
din *hykler* !!!

Apropos ...

Sent: Wednesday, August 20, 2008, CET 10:00 AM
Subject: Re: Egyptens Parlament under fire