2011 uge 03 (news samlet)

http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics

[ ... ]
[ ... 2011-01-17, Monday, day no 17 in the year ... ]
[ ... ]
> 686 dage siden Asteroid near hit the Earth on day 61, 2009-03-02

De politiske hændelser for den kommende uge vil blive indrapporteret her
under den klassiske musik ...

Oflerttest
http://www.youtube.com/user/Oflerttest
La Fiesta De La Luz, Miguel Moreno, Download from YouTube AudioSwap,
Clouds 2010-12-18, Freeware
8. jan 2011
http://www.youtube.com/watch?v=HK36jis12Rc

eller ...

http://www.youtube.com/user/Oflerttest?feature=mhum#p/c/254B917CF9F7B07F/2/HK36jis12Rc

eller:

Website:
https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/group/miguel-moreno

God fornøjelse ... :-)

Last OUTPUT: 11891 news:4cf621b0$0$23759$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11968

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d340437$0$23759$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/16/200301.htm

Iran søger at importere forbudt teknologi

16. jan. 2011 20.17 Udland

Iran har i perioden mellem 2008 og 2009 søgt at købe uran,
computere og kontrolsystemer, der er nødvendige for at drive
atomreaktorer. Det fremgår af hemmeligstemplet, amerikansk
diplomatpost, der er blevet lækket af Wikileaks og som den norske avis
Aftenposten har offentliggjort.

Diplomatposten afslører også, at Iran prøvede at købe centrifuger,
fræsemaskiner og materialer, der vil have forøget de iranske
missilers rækkevidde.

Iran afviser beskyldningerne

USA beskylder Iran for at bruge landets civile atomprogram som
et dække for udvikling af atomvåben. Iran afviser beskyldningerne og
siger, at arbejdet med atomteknologien udelukkende er rettet mod
produktionen af atomenergi og isotoper til medicinsk brug.

Lørdags fik flere internationale udsendinge lov til at se en af Irans
atomfaciliteter som led i en iransk charmeoffensiv før den
islamiske republik skal forhandle om dets omstridte atomaktiviteter
i slutningen af januar. Blandt udsendingene var der dog ikke
repræsentanter af verdens stormagter.

Jagtede teknologi i 30 lande

Ifølge Aftenposten har omtrent 350 iranske virksomheder og
organisationer været involveret i jagten på atom- og missilteknologi i
strid med de Forende Nationers sanktioner mod landets atom- og missilprogram.
Den norske avis har offentliggjort en liste med forsøgte handler i over 30
lande, der inkluderer USA, Storbritannien, Kina, Indien
og Tyskland.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d340437$0$23759$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/17/093326.htm

Avis: USA og Israel bag Iran-orm

17. jan. 2011 10.31 Udland

I løbet af de seneste to år har Israel og USA i fællesskab testet
computerormen Stuxnet, som har skabt omfattende forstyrrelser af
Irans atomprogram.

Anonyme efterretnings- og militærkilder fortæller avisen New York
Times, at Israel og USA har testet ormen på et israelsk
militæranlæg i Dimona i Negev ørkenen.

På anlægget har Israel opstillet centrifuger mage til dem, der står på
de iranske atomanlæg. På den måde kunne forskere se, præcis
hvordan Stuxnet påvirkede udstyret, siger kilderne.

USA deler viden

Centrifugerne i Iran er produceret af tyske Siemens, som i 2008
samarbejdede tæt med de amerikanske myndigheder om at udpege
svagheder i selskabets systemer. Ifølge New York Times er det
sandsynligt, at USA har delt denne viden med Israel for at gøre
Stuxnet mere effektiv.

Inden for den seneste tid har både den israelske efterretningstjeneste
Mossad og USA's udenrigsminister Hillary Clinton udtalt, at
Irans atomprogram er blevet alvorligt forstyrret. Hverken Mossad eller
USA nævnte i den forbindelse Stuxnet.

Avanceret orm

Computerormen bliver i øjeblikket testet i dybden af computereksperter
over hele kloden. Og de forbløffes til stadighed over, hvor
avanceret Stuxnet er.

Det ser ud til, at ormen har haft to formål. Den ene var at få de iranske
centrifuger til at spinde ud af kontrol. Det andet var at
overvåge og "optage" systemets normale funktioner.

Som bankrøvere i en Hollywoodfilm kunne Stuxnet bagefter bilde
kontrolrummet ind, at alt var i den skønneste orden ved at "afspille"
optagelsen af en normal dag på anlægget - mens Stuxnet i virkeligheden
var ved at ødelægge produktionen.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d340437$0$23759$1472...@news.sunsite.dk...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36618810
:uro-i-tunesien-koster-78-livet.html

Uro i Tunesien koster 78 livet

Mandag d. 17. jan.; kl. 20:23 af dabu / ritzau

De store demonstrationer mod det nu afsatte styre i Tunesien har
ifølge den officielle opgørelse kostet 78 mennesker livet. Det
oplyser indenrigsminister Ahmed Friaa.

Tallet er fire gange større end det tal, den daværende tunesiske
regering oplyste, men ligger tættere på de vurderinger, der er
kommet fra menne­skeretsorganisationer og fagforeninger.

Kort efter at ministeren havde præsenteret tallet, kom nyheden
om, at en fransk fotograf, der var blevet kvæstet under en
demonstration, er død.

Ramt i hovedet af tåregas

Fotografens familie oplyser til nyhedsbureauet Reuters, at han blev
ramt i hovedet af en tåregaspatron under en demonstration
fredag.

Den 32-årige fotograf arbejdede for EuropeanPressphoto Agency
(EPA). Han er den første udenlandske medieperson, der er dræbt under
urolighederne.

Samtidig viser en opgørelse, at de seneste ugers optøjer har kostet
det nordafrikanske land et beløb svarende til 12 milliarder
kroner, oplyser indenrigsminister Ahmed Friaa.

Det er det samme som fire procent af landets BNP, viser beregninger,
som nyhedsbureauet AFP har foretaget.

Tabet skyldes først og fremmest, at den økonomiske aktivitet har
været markant lavere under den periode, hvor protesterne fandt
sted. Også eksporten har været lavere end normalt, siger indenrigsministeren.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d340437$0$23759$1472...@news.sunsite.dk...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36617060
:tunesien-erkl%C3%A6rer-pressefrihed.html

+

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/17/190502.htm

Tunesien får total pressefrihed

17. jan. 2011 19.07 Udland

Den tunesiske premierminister Mohammed Ghannouchi erklærer mandag
"total frihed" for medierne. Regeringen ophæver desuden et forbud
mod den nordafrikanske stats vigtigste menneskerettighedsgruppes
aktiviteter.

- Vi bekendtgør hermed total ytringsfrihed. Vi har også besluttet
at tillade alle sammenslutninger til at udføre normale aktiviteter
uden regeringens indblanding, siger Ghannouchi og nævner
Menneskerettighedsligaen som en af organisationerne.

Alle partier tillades

Premierminister Ghannouchi har også benyttet pressemødet til at
sige, at alle politiske partier nu vil blive tilladt under den ny
midlertidige regering. Det gælder også det hidtil forbudte islamiske
parti.

En af Tunesiens mest kendte oppositionsledere, Moncef Marzouki,
betegner mandag landets ny regering som en "maskerade", der fortsat
er domineret af tilhængere af den styrtede præsident Zine Al-Abidine
Ben Ali.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d340437$0$23759$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/17/211454.htm

Sigtelser for Hariri-drabet ligger klar

17. jan. 2011 21.17 Udland

Anklageren ved det særlige FN-tribunal, der efterforsker drabet
på Libanons tidligere premierminister Rafik Hariri, har sendt sine
sigtelser til tribunalet.

- Indholdet i sigtelserne er fortsat fortroligt, hedder det i en udtalelse
fra tribunalet i Haag.

En talsmand for Libanons fungerende premierminister, Saad Hariri,
siger til nyhedsbureauet dpa, at han forventer, at sigtelserne
offentliggøres om cirka en måned.

Sigtelserne skal nu studeres af dommer Daniel Fransen, der
forbereder sagen ved tribunalet.

Dræbt i 2005

Rafik Hariri blev - sammen med 22 andre - dræbt af en kraftig
bombe i den libanesiske hovedstad Beirut i februar 2005,
tilsyneladende på grund af sin holdning til Syriens militære
tilstedeværelse i landet.

Siden da er omkring 20 andre syrisk-kritiske libanesere ligeledes
blevet dræbt og adskillige andre har været udsat for
attentatforsøg.

Det er efterforskningen af drabet på Hariri, der ligger til grund
for Libanons nuværende regeringskrise.

Kræver afstandstagen

Hizbollah har krævet, at premierminister Saad Hariri - der er søn
af den dræbte Rafik Hariri - tager afstand fra tribunalet.

Da han ikke gjorde det, trak Hizbollah og partiets allierede i sidste
uge i alt 11 ministre ud af regeringen, som dermed kollapsede.

Det er ventet, at FN-tribunalets anklager vil pege på medlemmer
af Hizbollah som nogle af personerne bag drabet.

Kalder tribunalet et komplot

Hizbollah afviser alle anklager og hævder, at tribunalet er et
israelsk-amerikansk komplot.

Samtidig advarer FN's generalsekretær, Ban Ki-moon, mod at
politisere tribunalets arbejde og siger at den uafhængige juridiske
proces bør ikke kædes sammen med nogen politisk debat.

Mandag mødtes ledere fra Syrien, Qatar og Tyrkiet i den syriske
hovedstad, Damaskus, for at drøfte krisen i Libanon.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d340437$0$23759$1472...@news.sunsite.dk...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36629658
:jugoslavien-stod-bag-palmemord.html

+

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/18/065606.htm

Magasin: Jugoslavien bag Palme-mord

18. jan. 2011 07.08 Udland

Jugoslaviens hemmelige politi UDBA beordrede drabet på Sveriges
statsminister Olof Palme for 25 år siden. Det siger en tidligere
jugoslavisk spion ifølge det tyske magasin Focus.

De nye oplysninger er kommet frem under en afhøring af eks-spionen
Vinko Sindicic, som det tyske magasin har fået adgang til. Ifølge
Sindicic overvågede jugoslaviske agenter Palme døgnet rundt og fandt
huller i sikkerheden omkring ham.

Lejemorder

Selve drabet skal ifølge Focus være blevet begået af en lejemorder,
som i dag er 65 år gammel og bor i Zagreb i Kroatien, hvor han
arbejder i et privat sikkerhedsselskab.

I 2009 førte vidneforklaringer fra Sindicic til, at drabet på en jugoslavisk
dissident i 1983 endelig blev opklaret.

Politiet undersøger

Afhøringen, hvor oplysningerne om Palme-drabet kom frem, skal
være givet videre til Sverige allerede i 2008, men svensk politi gik
ikke videre med sagen.

Politiet siger nu, at oplysningerne bliver undersøgt.

Olof Palme blev dræbt på åben gade i Stockholm den 28. februar
1986. Den kriminelle Christer Pettersson blev efterfølgende dømt for
mordet, men senere frikendt. Mordet er derfor aldrig blevet opklaret.

=== citat slut ===

Men hvorfor skulle det daværende Jugoslavien ønske Palme myrdet ?

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d340437$0$23759$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/19/132601.htm

TV: Vatikanet beskyttede pædofile præster

19. jan. 2011 13.56 Udland

I slutningen af 1990'erne begyndte katolske irske biskopper at
indse, at noget var rivende galt med visse præsters forhold til
messedrenge og andre børn.

Men da biskopperne forsøgte at gøre noget ved problemet med
pædofile præster, greb Vatikanet ind.

Hemmeligt brev

Den irske tv-station RTÉ er kommet i besiddelse af et hemmeligt
brev fra 1997, der advarer de irske biskopper mod at indføre
retningslinjer, som ville beskytte børn mod præsternes overgreb.

Og i 1999 blev biskopperne kaldt til Rom, hvor en kardinal instruerede
dem om at være "fædre for jeres præster, ikke politifolk!"

Ofre for misbrug i Irland og USA mener, at brevet er en "rygende
pistol", som viser, at Vatikanet bevidst forhindrede, at præster
blev anmeldt og straffet for deres overgreb.

Dyb splittelse

Vatikan-eksperten John Allen fra National Catholic Reporter er ikke
enig. Han siger, at brevet repræsenterer ét synspunkt blandt
flere, som delte den katolske ledelse på det tidspunkt.

- Det er endnu en bekræftelse på, at der i slutningen af 1990'erne
var en dyb splittelse i Vatikanet om, hvor langt man skulle gå
med at indberette præsters sexmisbrug til de civile myndigheder,
siger John Allen til BBC.

=== citat slut ===

Usmageligt !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d340437$0$23759$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7470508

Tunisisk presidentfamilie arrestert

Publisert 19.01.2011 22:04

Ifølge kanalen har en «offisiell kilde» uttalt at ekspresidentens
familiemedlemmer er mistenkt for «forbrytelser mot Tunisia».

I TV-innslaget ble det vist bilder av gull og juveler som skal ha
blitt konfiskert hos familiemedlemmene.

Les også: Nær slektning av Ben Ali drept

Onsdag uttalte Tunisias fungerende president Fouad Mebazza,
som tidligere var en av Ben Alis lojale støttespillere, at han
«garanterer et totalt brudd med fortiden».

Bo Warming

NEJ
skru ned for din egoistiske selvretfærdige dømmesyge, og indse at
en humanistisk kirke når længere med at være "far for præsterne,
snarere end politi"
" I have never seen a situation so dismal that a policeman
couldn´t make it worse. " Brendan Bean, Irish writer

Der er jo ikke tale om vold og rygende pistol, hvis ikke du er
metafor-sindsyg

Præsterne belastes med misrøgtede børn som de skal skabe fritidstilbud
for, gratis.
Synder bag de eventuelle pædofile kærtegn er altid forældrene der lod
deres taberbørn gå for lud og koldt vand, så barnet blev sygeligt
kontaktsøgende.
Så kommer præsten til at holde af ungersvenden og stryger ham over
håret og vupti vil du straffe

Jeg har aldrig med mine børn oplevet at nogen søgte pædofilforførelse
og skete det, ville jeg være angst for Steinbeck-romanens plot hvor en
atypisk pædofil går i panik og for at skjule det forkætrede venskab,
dræber barnet.

Men ingen præst har skadet et barn fysisk - og de snerpede
udenforstående der opfinder overgreb udaf ufarlige kærtegn, er klart
hændelsernes værste skurke næst efter de misrøgtende forældre

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d340437$0$23759$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/20/075756.htm

Kina kritiserer Nordkoreas atomprogram

20. jan. 2011 08.08 Udland

Kina anses for at være Nordkoreas eneste nære allierede, men
nu kritiserer den kinesiske præsident, Hu Jintao, for første gang
nordkoreanerne for landets bestræbelser på at berige uran med
henblik på produktion af atomvåben.

I en fælles udtalelse understreger USA's præsident, Barack Obama,
og Hu nødvendigheden af at atomafvæbne Den Koreanske Halvø,
hvilket skal ske gennem aftaler i de såkaldte sekspartsforhandlinger,
som er fokuseret på Nordkoreas atomvåben.

- I denne sammenhæng udtrykte USA og Kina bekymring angående
Nordkoreas påståede uranberigelsesprogram, står der i udtalelsen.

- Dette er bemærkelsesværdigt, da det er første gang, at Kina
offentligt udtrykker denne bekymring, siger en amerikansk diplomat på
betingelse af anonymitet.

Underjordiske atomprøvesprængninger

Sekspartsforhandlinger har indtil videre kun handlet om Nordkoreas
reaktorbaserede plutoniumsprogram, hvor landet producerede
brændsel til to underjordiske atomprøvesprængninger i 2006 og 2009.

I november viste nordkoreanerne imidlertid en amerikansk atomekspert
landets uranberigelsesfacilitet i Yongbyon, der har mere end
1000 atomcentrifuger, som er operationelle.

Uranberigelse kan give Nordkorea en ekstra kilde til at fremstille spaltbart
materiale til atomvåben.

=== citat slut ===

Blind kan IKKE lede en blind. De falder *begge* i grøften !

11980

Bo Warming

> [...]
>landets uranberigelsesfacilitet i Yongbyon, der har mere end
>1000 atomcentrifuger, som er operationelle.
r>

>Uranberigelse kan give Nordkorea en ekstra kilde til at fremstille spaltbart
>materiale til atomvåben.

Nordkorea har været uden aggression mod andre end SydKorea, og det er
da smart at de har fattiggjort Iran ved at muslimfjolserne køber
teknik, de ikke mestrer at fremføre

Men de smarte kinesere gir dumme Obama en ligegyldig luns kød

Bo Warming

>Kort efter at ministeren havde præsenteret tallet, kom nyheden
>om, at en fransk fotograf, der var blevet kvæstet under en
>demonstration, er død.
>

>Ramt i hovedet af tåregas

Om demobøller er ny magthavere og MÅSKE lidt mindre korrupte end
forgængerne bør være ligegyldigt for udlandet

Mediefolk der vælger risiko liv er selv ude om det

Bo Warming

Hvis kanibalisme er forekommet i NordKorea eller Kina i nyere tid så
er det pga hungersnød skabt af krige, som skabtes af UK og USA:
Opiumskrig og Koreakrig

Er kanibalisme mere uetisk end mord?
Ligspisning er helt ukritisabelt, hvis nul mord

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d340437$0$23759$1472...@news.sunsite.dk...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36716540
:tunesien-anerkender-forbudte-partier.html

+

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/20/195622.htm

Tunesien anerkender forbudte partier

20. jan. 2011 20.13 Udland

De politiske omvæltninger i Tunesien fortsætter, og radikale
forandringer synes på vej.

Torsdag anerkendte den ny regering alle tidligere forbudte
partier og gav amnesti til alle politiske fanger.

- Regeringen er enig om at give generel amnesti for alle, der
sidder fængslet på grund af deres politiske overbevisning, siger
undervisningsminister Ahmed Ibrahim.

På spørgsmålet om politiske partier får fuld frihed, svarede
ungdomsminister Mohamed Aloulou:

Store ændringer

- Vi vil anerkende alle politiske partier og bevægelser.

Siden den tidligere præsident Ben Ali forlod landet fredag efter
flere ugers til tider blodige demonstrationer, er der sker store
ændringer i Tunesiens politiske liv.

Onsdag lovede regeringen, at den vil bryde helt med de Ben
Alis over tyve år lange styre. Samtidig har regeringen meddelt Ben Ali,
at han ikke skal bryde sig om at vende tilbage fra sit eksil i Saudi-Arabien.

Den ny regering har også fjernet en række politikere og embedsmænd,
der havde høje positioner under Ben Ali. Desuden er 33 medlemmer
af Ben Alis familie anholdt mistænkt for korruption og magtmisbrug.

/ritzau/Reuters

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d340437$0$23759$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/wikileaks/article3988304.ece

Irans skjulte jakt på atombomben

Oppdatert: 18.01.11 kl. 13:32 Publisert: 16.01.11 kl. 09:16

Iran har gjort fremstøt i over 30 land - ved hjelp av stråselskaper,
mellommenn og falske sluttbrukerattester - for å skaffe seg
teknologi, utstyr og råvarer som kan brukes til å utvikle en
atombombe.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d340437$0$23759$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/wikileaks/article3998523.ece

Iran driver narkotikatrafikk

Oppdatert: 21.01.11 kl. 00:02 Publisert: 20.01.11 kl. 23:56

Den iranske revolusjonsgarden driver både trafikk med iransk
heroin og samarbeider med afghanske grupper om eksport derfra.

> [...]

> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36734569
:eu-boykotter-inds%C3%A6ttelse-af-lukasjenko.html

+

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/21/132129.htm

EU boykotter inds�ttelse af Lukasjenko

21. jan. 2011 13.25 Udland

EU-landenes ambassad�rer valgte at boykotte ceremonien, da
Hvideruslands pr�sident, Viktor Lukasjenko, fredag middag blev genindsat
p� sin post.

En talskvinde for EU's udenrigschef, Catherine Ashton, siger,
at de europ�iske ambassad�rer ikke havde tid, fordi de "deltager i en
begivenhed i Litauen".

Lukasjenko kan se frem til international isolation. Det skyldes politiets
h�rde fremf�rd mod oppositionen lige efter valget. Flere
af oppositionens pr�sidentkandidater blev anholdt.

EU kr�ver frigivelse af politiske fanger

Lukasjenko blev taget i ed i Republikkens Palads i hovedstaden
Minsk. Her lovede han at tjene det hviderussiske folk og at
"respektere og bevare folkets og borgernes rettigheder og friheder".

EU og USA har reageret skarpt p� de us�dvanligt h�rde metoder,
som politiet anvendte over for oppositionen.

EU kr�ver, at alle politiske fanger s�ttes fri i Hviderusland. Der
er indf�rt et rejseforbud over for Lukasjenko, s� l�nge medlemmer
af oppositionen sidder f�ngslet.

Titusinder af mennesker demonstrerede i Minsk p� valgaftenen den
19. december. De h�vdede, at Lukasjenko benyttede sig af
valgsvindel for at blive valgt for fjerde gang.

> [...]

> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36736438
:v%C3%A6lgere-i-sydsudan-vil-l%C3%B8srives.html

+

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/21/142856.htm

Sydsudan stemmer ja til selvst�ndighed

21. jan. 2011 14.35 Udland

Sydsudan er p� vej til at blive en selvst�ndig stat.

Valgkommissionen meddeler p� sin hjemmeside, at et overv�ldende
flertal p� 99 procent af de 3,2 millioner stemmer, der er talt op,
siger ja.

Der er i alt fire millioner v�lgere i Sydsudan.

Fra den 9. januar og en uge frem holdt Sydsudan folkeafstemning for
at afg�re, om omr�det skal l�srive sig fra det �vrige Sudan og
etablere sin egen stat.

Sydsudan har hidtil v�ret et delvist autonomt omr�de.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d340437$0$23759$1472...@news.sunsite.dk...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36745042
:haitis-tidligere-diktator-siger-undskyld.html

+

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/22/082049.htm

Baby Doc beklager diktatur

22. jan. 2011 08.21 Udland

Haitis tidligere diktator Jean-Claude "Baby Doc" Duvalier forklarede
fredag, at han er vendt tilbage til Haiti fra sit eksil for at
vise solidaritet og hjælpe det hårdt ramte land til forsoning.

- Jeg ved, hvor nysgerrige i er for at få at vide, hvorfor jeg er vendt
tilbage til Port-au-Prince efter et halvt århundreds fravær.
Spørgsmålet er på alles læber, sagde den tidligere diktator, der har
levet i eksil i Frankrig i 25 år.

Fordrevet af sit eget folk

Duvalier blev fordrevet fra magten i 1986 i en folkelig opstand, og
han vendte overraskende tilbage til sit hjemland sidste søndag.

Ifølge Duvalier er han først og fremmest vendt hjem for at ære de i
omegnen af 316.000 personer, som mistede livet ved det voldsomme
jordskælv, der ramte Haiti dem 12. januar sidste år, forklarede han i sin
tale til et stort presseopbud.

- Jeg er kommet tilbage for at vise dem min solidaritet i denne yderst
vanskelige periode for nationen, hvor hundrede af tusinder
lever under stjernen i ruinerne, sagde.

Voldsomme reaktioner

Den tidligere diktators tilbagevenden har medført voldsomme reaktioner
i landet, og tirsdag blev han anklaget for korruption og
svindel med offentlige midler i de år, hvor han regerede landet.

Anklagerne er dog en lille pris at betale for muligheden for at vende
hjem, siger han.

- Det vigtigste for mig er at være samme med jer. Jeg vil gerne benytte
denne lejlighed til endnu engang at udtrykke min dybe sorg
til mine landsmænd, der med rette siger, at de er ofre for min regering,
sagde Duvalier.

=== citat slut ===

Diktatur kan ikke undskyldes. Baby Doc (og alle de andrepå Planeten)
må for retten og blive krævet til regnskab for deres forbrydelser !

> [...]

> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

Hizb ut-Tahrir forsvarer drab p� danskere
21. jan. 2011 21.55 Indland

+

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36738797
:ministre-demonstrerer-mod-hizbuttahrir.html

+

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/01/21/171835.htm

Ministre til demo mod Hizb ut-Tahrir

21. jan. 2011 17.20 Politik

Dagens demonstration mod Hizb ut-Tahrir og gruppens omdiskuterede
budskaber har mindst otte ministre p� deltagerlisten.

Det oplyser forsvarsminister Gitte Lillelund Bech (V) til Ritzau.

- Halvdelen af regeringen er her n�rmest, siger hun til Ritzau.

Ministerholdet t�ller b�de videnskabsminister Charlotte Sahl-Madsen
(K), socialminister Benedikte Ki�r (K), indenrigs- og
sundhedsministeren Bertel Haarder (V), udenrigsminister Lene
Espersen (K), skatteminister Troels Lund Poulsen (V),
besk�ftigelsesminister Inger St�jberg (V) og udviklingsminister
S�ren Pind (V).

- Det er positivt, at der er s� mange, der er dukket op. Det er en
alvorlig sag. Uanset hvilken politiske farve man har, s� er man
imod det, de diskuterer p� m�det, siger forsvarsminister Gitte Lillelund
Bech.

Kulturminister Per Stig M�ller (K) har tidligere opfordret Det
Kongelige Bibliotek til at n�gte at l�gge lokaler til Hizb-ut-Tahrirs
krigsm�de.

=== citat slut ====

Hmm ... (memory on from) ...

Sent: Thursday, March 06, 2003 8:03 AM
Subject: �bent brev til Politiet vedr�rende d�dstrusler (0326)
00.326 news:IpC9a.112450$Hl6.10...@news010.worldonline.dk
http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/c53a6acd368acf2d

> Hermed vil jeg gerne politi-anmelde Hizb-ut-Tahrir, fordi de nu IGEN har
> fremsat d�dstrusler p� deres hjemmeside mod det j�diske folk.

Tidligere var det j�der, den fanatiske Hizb ut-Tahrir angreb med
d�dstrusler, "legitimeret" med henvisning til et skriftsted i Koranen,
der opfordrer tilh�ngerne til at myrde j�der, men ...

Her greb de danske myndigheder desv�rre IKKE ind, for det var jo
"kun" j�der, der blev forfulgt !

Nu er piben ved at f� en anden lyd, for nu er det jo danske soldater, de
vil myrde!

Det hedder i �vrigt p� dansk *hykleri* !!!

Men lad det nu ligge. Langt vigtigere er det at forst� alvoren mht., at ...

I Forfatningen st�r der, at ...

Foreninger, der virker ved vold, bliver at opl�se ved dom

Tag' dig sammen, Danmark, og g�r din *pligt*. Der er her tale om
*landsforr�deri* (og et direkte angreb p� selve demokratiet) !!!

11991

Bo Warming

Danskere skal ikke blande sig i hviken diktator de bruger - oplyst
enevælde er alt de magter - næppe flertalsdiktatur

Bo Warming

On Sat, 22 Jan 2011 14:23:22 +0100, "Kall, Mogens"
<Jesus.lov...@gmail.com> wrote:

> [...]
>

>Sydsudan stemmer ja til selvstændighed

>21. jan. 2011 14.35 Udland
>

>Sydsudan er på vej til at blive en selvstændig stat.
>
>Valgkommissionen meddeler på sin hjemmeside, at et overvældende
>flertal på 99 procent af de 3,2 millioner stemmer, der er talt op,
>siger ja.
>
>Der er i alt fire millioner vælgere i Sydsudan.

>Fra den 9. januar og en uge frem holdt Sydsudan folkeafstemning for

>at afgøre, om området skal løsrive sig fra det øvrige Sudan og
>etablere sin egen stat.
>
>Sydsudan har hidtil været et delvist autonomt område.

Det er et sundt nederlag for vor fjende Islam. så vidt vides

Bo Warming

>Diktatur kan ikke undskyldes. Baby Doc (og alle de andrep� Planeten)
>m� for retten og blive kr�vet til regnskab for deres forbrydelser !

Medierne vil skamrose enhver ny revolution�r der s�ger at overtage
diktatorjobbet

I politik som i sygesengen, kaster folk sig fra side til side, blot
fordi de tror, de vil f� det behageligere. Goethe

S� frihedskamp er sj�ldent l�sningen - Danmark fik jo demokrati uden

Nuv�rende styre volder mod tilf�ldige n�dhj�lpsarbejdere som belyves
at v�re �rsag til kolera - Baby Doc var vist knap s� slem

Det er sv�rt at straffe ham for "forbrydelser" n�r junglelov er eneste
lov
Han gav landet gavnlig stabilitet og ofte er det vigtiger" AT der
besluttes end HVAD der besluttes