Google Grupper understøtter ikke længere nye Usenet-opslag eller -abonnementer. Tidligere indhold er fortsat synligt.

2011 uge 01 (news samlet)

0 visninger
Gå til det første ulæste opslag

Kall, Mogens

ulæst,
3. jan. 2011, 03.46.3903.01.2011
til
http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics

[ ... ]
[ ... 2011-01-03, Monday, day no 3 in the year ... ]
[ ... ]
> 672 dage siden Asteroid near hit the Earth on day 61, 2009-03-02

De politiske h�ndelser for den kommende uge vil blive indrapporteret her
under den klassiske musik ...

Oflerttest
http://www.youtube.com/user/Oflerttest
7. dec 2010
Ave Maria, London Symphony Orchestra,
download from YouTube AudioSwap
http://www.youtube.com/watch?v=e_fAFPS1gT0

eller ...

http://www.youtube.com/user/Oflerttest?feature=mhum#p/c/E54EE2B7790968D0/1/e_fAFPS1gT0

eller:

Website:
https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/name/ave-maria

God forn�jelse ... :-)

Last OUTPUT: 11891 news:4cf621b0$0$23759$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11935

Kall, Mogens

ulæst,
3. jan. 2011, 04.00.2603.01.2011
til

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d218ce3$0$23764$1472...@news.sunsite.dk...

> [...]

> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/02/213555.htm

Prominent russisk politiker skal i fængsel

02. jan. 2011 21.45 Udland

Den tidligere russiske vicepremierminister Boris Nemtsov er
søndag idømt 15 dages fængsel for at have deltaget i en ulovlig
demonstration.

Nemtsov er dømt for at have gjort modstand, da politiet forsøgte
at anholde ham nytårsaftensdag i Moskva.

Det var under en af adskillige demonstrationer, som fandt sted i
Rusland. Bag protesterne stod menneskerettighedsorganisationer og
modstandere af premierminister Vladimir Putin.

Vigtig oppositionsleder

Den 51-årige Nemtsov regnes som en af Ruslands vigtigste
oppositionsledere.

120 mennesker blev anholdt under demonstrationen i Moskva.
Den fandt sted dagen efter, at den tidligere forretningsmand og oligark
Mikhail Khodorkovskij fik en tillægsstraf på seks års fængsel.

Khodorkovskij afsoner i forvejen otte års fængsel for skattesvindel.
Kritikerne siger, at dommen er hævn for, at den tidligere leder
af olie- og gasselskabet Yukos støttede Putins modstandere.

Nemtsov var vicepremierminister fra 1997 til 1998 under daværende
præsident Boris Jeltsin

/ritzau/dpa

ulæst,
3. jan. 2011, 04.04.2703.01.2011
til

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d218ce3$0$23764$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/03/081631.htm

Israel frygter storkrig med Hizbollah

03. jan. 2011 08.30 Udland

Iran kan ramme Israel med langdistanceraketter inden for 12 minutter.
S�dan sagde den israelske forsvarschef Gabi Ashkenazi i 2009
til en amerikansk delegation anf�rt af medlem af Repr�sentanternes
Hus for Demokraterne Ike Skelton. Det skriver den israelske avis
Haaretz.

Oplysningerne stemmer fra dokumenter fra den amerikanske
ambassade i Tel Aviv, som hjemmesiden WikiLeaks har offentliggjort.

Ashkenazi sagde ved samme lejlighed, at Iran er i besiddelse af
omkring 300 Shihab-raketter, hvilket kun giver israelerne mellem
10-12 minutter til at organisere et effektivt forsvar.

Forberedelser h�r p� storkrig

P� trods af den iranske trussel gav Ashkenazi i 2009 udtryk for
st�rre bekymring over den milit�re trussel fra den pal�stinensiske
Hamas-milits og libanesiske Hizbollah, der er st�ttet af b�de Iran og
Syrien.

Forsvarschefen skal have fortalt den amerikanske delegation, at
Israel forbereder en storkonflikt med Hamas eller Hizbollah.

- Jeg forbereder den israelske h�r p� storkrig, da det er lettere
at omstille til en mindre operation end det modsatte, sagde
Ashkenazi.

- Missiltruslen mod Israel er st�rre end nogensinde f�r. Det er
derfor, at Israel l�gger s� stor v�gt p� missilforsvar, sagde han.

40.000 raketter

If�lge forsvarschefen har Hizbollah omkring 40.000 raketter og
"Hamas har mulighed for at bombe Israels t�tteste befolkede omr�de,
Tel Aviv".

Selvom der d�de 1400 pal�stinensere under Gazakrigen i vinteren
2008-09, s� vil Israel ikke acceptere "nogen begr�nsninger p�
krigsf�relsen i befolkede omr�der" i tilf�lde af en ny krig, sagde
Ashkenazi.

11938

Bo Warming

ulæst,
3. jan. 2011, 07.02.3903.01.2011
til
> [...]
>2008-09, s� vil Israel ikke acceptere "nogen begr�nsninger p�
>krigsf�relsen i befolkede omr�der" i tilf�lde af en ny krig, sagde

Er det ikke noget m�rkelig noget at kalde den afstraffelse for
"Gaza-krigen"

Gaza er milit�rt afpr�vningsomr�de for Israel, l�st inde mellem hav og
mur og Israel kan frit k�re ind og ud med kanoner mm

Gazatosserne gav dem grund til det pr halvfarlige raketter s� ingen
kan have ondt af dem

Kall, Mogens

ulæst,
3. jan. 2011, 10.58.1003.01.2011
> [...]

> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/03/155804.htm

Oppositionsleder sat fri i Hviderusland

03. jan. 2011 16.08 Udland

Myndighederne i Hviderusland har løsladt en af fem oppositionsledere,
der blev anholdt for at demonstrere mod præsident Aleksander
Lukasjenko efter dennes sejr ved præsidentvalget den 19. december.

Vitalij Rymasjevskij, leder for Det Kristelige Demokratiske Parti, blev
sat på fri fod mandag. Men han er fortsat anklaget for
anstiftelse til uorden på offentlige pladser. Det kan give op til 15 års
fængsel.

Anholdt sammen med ni andre

Rymasjevskij blev sammen med ni andre ledere for oppositionspartier
anholdt umiddelbart efter en stordemonstration i hovedstaden
Minsk's centrum om aftenen den 19. december, efter valgresultatet
blev offentliggjort.

Rymasjevskij har fået at vide, at han ikke må forlade Minsk, så længe
myndighederne efterforsker sagen.

Dermed tilbageholder den hviderussiske efterretningstjeneste KGB
fortsat fire af de ni oppositionsledere, som blev anholdt efter
valget.

I alt blev 600 demonstranter anholdt for at protestere mod Lukasjenko,
som, modstanderne siger, fuskede sig til sejren.

/ritzau/AFP

=== citat slut ===

And then I heard a voice from Heaven said (perhaps the voice of ET):
(2011-01-03, Monday, Day n 3 in the Year, CET 16:54, GMT 15:54)
- "Gør plads!"

Altså, ...

Hvis du har tænk dig at gi' dem (disse fjender af Menneskeheden) en røvfuld,
ET, så hilses det hjertelig velkommen !

File no: 11943

Kall, Mogens

ulæst,
5. jan. 2011, 05.55.4705.01.2011
> [...]

> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36277983:35-oppositionsfolk-anholdt-i-moskva.html

35 oppositionsfolk anholdt i Moskva

Tirsdag d. 4. jan.; kl. 18:33 af ritzau

Politiet i Ruslands hovedstad, Moskva, har anholdt 35 aktivister,
der havde samlet sig uden for et fængsel i byen, hvor den
fremtrædende russiske oppositionspolitiker Boris Nemtsov tilbageholdes.

- 35 deltagere i en ulovlig demonstration foran fængslet på
Simferopol-boulevarden nr. 7 blev indbragt på politistationen, siger en
talsmand for politiet til nyhedsbureauet Ria Novosti.

Aktivisterne samledes tirsdag for at vise deres støtte til Nemtsov,
der blev anholdt 31. december. Han blev søndag idømt 15 dages
fængsel for ikke at have adlydt politiets ordrer.

Dissidentforfatteren Eduard Limonov, lederen af ungdomsafdelingen
af den liberale Jabloko-gruppe Ilja Jasjin og systemkritikeren
Konstantin Kossiakine afsoner også for tiden straffe på mellem fem
og 10 dages fængsel.

Alle fire blev anholdt 31. december, hvor oppositionen traditionelt
indkalder til demonstrationer for at hylde artikel 31 i
forfatningen, der garanterer russere forsamlingsfrihed.

Russisk politi greb til anholdelse af 68 personer i Moskva og andre
50 i St. Petersborg.

/ritzau/AFP

=== citat slut ===

Banan-republik ! ... :-(

ulæst,
6. jan. 2011, 05.16.0206.01.2011
> [...]

> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/01/05/171638.htm

Finanskrisen har kostet 200 milliarder

05. jan. 2011 05.00 Penge Opdat.: 06. jan. 2011 06.00

Da finanskrisen for et par år siden ramte det meste af verden
satte den en lavine af økonomiske dårligdomme i gang, og
omkostningerne er svimlende.

- 200 milliarder kroner, det er det den finansielle og økonomiske
krise har kostet indtil videre, siger Jesper Rangvid, professor
ved CBS i København.

For der indgår mange poster i regnskabet.

- Vi har set at finanskrisen har ført en hel masse dårlige ting
med sig. Arbejdsløsheden er steget, statsunderskuddet er vokset
katastrofalt, og boligpriserne er faldet voldsomt, siger Jesper Rangvid.

1.600 milliarder kroner

Men krisen er ikke ovre, og før det sker, risikerer regningen at
blive mangedoblet.

- Vi er jo ikke oppe på det niveau, som økonomien havde inden
den faldt. Hvis man regner på det, så bliver omkostningerne væsentligt
større, siger Jesper Rangvid.

Professoren har regnet på tallene, og understreger, at resultatet er
usikkert, men han når frem til en regning på 1.600 milliarder
kroner. Det svarer til et helt års produktion i Danmark.

Hør mere om krisen, og om hvordan vi undgår en gentagelse i
P1 Business i dag kl 13.03 på P1.

ulæst,
7. jan. 2011, 06.12.4207.01.2011
> [...]

> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/07/094326.htm

Iransk trussel ikke akut, siger spion-chef

07. jan. 2011 09.46 Udland

Iran kan ikke bygge et kernevåben på denne side af 2015,
siger Israels netop afgåede efterretningschef, Meir Dagan.

Mossad-chefen har i en orientering til parlamentets forsvars- og
udenrigsudvalg erklæret, at det iranske kernevåbenprogram er blevet
sat adskillige år tilbage.

Iran er langt fra at være i stand til at fremstille et kernevåben,
konstaterer Mossads chef gennem otte år.

Dagan advarer også mod forestillingen om at Iran bør stoppes
med forebyggende angreb på landets atom-anlæg.

11951

Bo Warming

ulæst,
7. jan. 2011, 14.33.1107.01.2011
til
On Fri, 7 Jan 2011 12:12:42 +0100, "Kall, Mogens"
<Jesus.lov...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Iransk trussel ikke akut, siger spion-chef
>
>07. jan. 2011 09.46 Udland
>

>Iran kan ikke bygge et kernev�ben p� denne side af 2015,
>siger Israels netop afg�ede efterretningschef, Meir Dagan.

>Mossad-chefen har i en orientering til parlamentets forsvars- og

>udenrigsudvalg erkl�ret, at det iranske kernev�benprogram er blevet
>sat adskillige �r tilbage.
>
>Iran er langt fra at v�re i stand til at fremstille et kernev�ben,
>konstaterer Mossads chef gennem otte �r.
>
>Dagan advarer ogs� mod forestillingen om at Iran b�r stoppes
>med forebyggende angreb p� landets atom-anl�g.

De st�tter Israels fjender i Israels nabolande s� de m� godt smage
egen medicin

0 nye opslag