2011 uge 20 (news samlet)

http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics

[ ... ]
[ ... 2011-05-16, Monday, day no 136 in the year ... ]
[ ... ]
> 805 dage siden Asteroid near hit the Earth on day 61, 2009-03-02

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Jesus Culture - HAPPY DAY - Jesus is Alive
PatrikCT46 | Oprettet: 09/05/2010
http://www.youtube.com/watch?v=sW2qpMVO7oY

eller ...

(Foretrukne videos, number 1 this week)
http://www.youtube.com/user/TheServantOfMichael#p/f/0/sW2qpMVO7oY

eller:

Website:
https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/name/o-happy-day-1

God fornøjelse ... :-)

Last OUTPUT: 12749 news:4dcff647$0$307$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12751

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd0af41$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

14 dræbt ved Israels grænser

Søndag d. 15. maj 2011 kl. 17:27 af Maria Bundgaard, ma...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39874570
:14-dr%C3%A6bt-ved-israels-gr%C3%A6nser.html

-

USA var usikker på Osama-efterretninger

Mandag d. 16. maj 2011 kl. 01:55 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39881740
:usa-var-usikker-p%C3%A5-osamaefterretninger.html

-

27 mennesker blev halshugget i Guatemala

Mandag d. 16. maj 2011 kl. 03:20 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39881767
:27-mennesker-blev-halshugget-i-guatemala.html

formentlig pga. narko

-

I dag begynder terrorsagen om JP-tegninger

Mandag d. 16. maj 2011 kl. 05:05 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39883232
:i-dag-begynder-terrorsagen-om-jptegninger.html

Kommentar:

Med en partisk domstol bliver det jo nok lidt af en face! I et
demokrati må du jo IKKE *forfordele* nogen (herunder mht.
helle-for-delle). Og slet ikke hvis det ligefrem sker på de andres
bekostning (apropos sharialovens *forskelsbehandling* af folk)!

-

104 SVT Text Måndag 16 maj 2011

SVT Text

* = efter kl 6 Nyhetsrullen 188

* IMF-chefen inför domstol i dag.....130
* Siktade på franska presidentvalet..131

Flera sköts ihjäl på Golanhöjderna 132

Danskar fritog iransk gisslan......133

Peru: Fujimori vänder opinionen....134

Tårgas mot demonstranter i Kairo...135

Nya dödsoffer i Syrien.............136

Tidsplanen hotas vid Fukushima.....137

-

105 SVT Text Måndag 16 maj 2011

SVT Text

* = efter kl 6 Nyhetsrullen 188

Schweiz: "Dödsturismen" fortsätter 138

27 halshöggs i Guatemala...........139

Notiser: Ny chef i Arabförbundet...148

-

135 SVT Text Måndag 16 maj 2011
UTRIKES Publicerad 16 maj

Tårgas mot demonstranter i Kairo

Egyptiska demonstranter, som kräver
att den israeliske ambassadören ska
utvisas, drabbade samman med
kravallpolisen utanför Israels
ambassad i Kairo på söndagen.

Polisen, uppbackad av militären, sköt
tårgas och gummikulor på demonstrant-
erna och skadade minst 24 av dem.
Protesterna, som hölls på årsdagen
av staten Israels bildande 1948,
fortsatte under natten.

Demonstranternas sade sig ämna stanna
kvar tills ambassadören är ute ur
landet.

-

136 SVT Text Måndag 16 maj 2011
UTRIKES Publicerad 15 maj

Syrien: Krypskyttar dödade tre män

Krypskyttar från syriska säkerhets-
styrkor sköt på söndagen ihjäl sju
män som lämnade en moské i staden
Tall Kalakh nära libanesiska gränsen,
uppger ett vittne till nyhetsbyrån
AFP.

Staden är sedan flera dagar omringad
av trupper. Enligt vittnet är läget
mycket allvarligt med skjutna
personer liggande på gatorna.

FN tror att uppemot 850 har dödats i
protesterna mot regimen de senaste
två månaderna. Påven Benedictus XVI
manade på söndagen till ett slut på
våldet i Syrien.

-

148 SVT Text Måndag 16 maj 2011
VÄRLDEN I KORTHET 15 MAJ

Tunisien Två personer som misstänks
tillhöra al-Qaidas nordafrikanska gren
har gripits i södra Tunisien, utrusta-
de med bomber och ett självmordsbälte,
rapporterar tunisisk tv. Männen greps
i Nekrif, 13 mil från gränsen till
Libyen, uppger AFP.

Egypten Den egyptiske utrikesministern
Nabil al-Arabi har valts till ny
generalsekreterare i Arabförbundet.
Juristen Nabil al-Arabi, som bland
annat är utbildad i USA, har tidigare
varit FN-ambassadör.

-

Endvidere:

Det forventes at ICC-arrestordre på Gaddafi bliver udstedt i dag
klokken 13 dansk tid.

I så fald er det et vigtigt skridt fremad for Menneskeheden
(mht. at få ryddet op i denne rodebutik med lovløshed på planeten)

Og netop da hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps ET) sige:
(2011-05-16, Monday , day no 136, CET 07:26, GMT 05:26
- " ... "

(Der blev ikke sagt noget, men de var alligevel "on-line")

CET 07:29
- " ... "

Der bli'r altså snakket uden at der bliver sagt noget. jeg ka'
høre det, ET (apropos 2.Kong.6,12)! ... :-)

CET 07:35
- " ... (crime does not pay) ... "

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd0af41$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

Hustru besøger dissident i fængsel i Kina

16. maj 2011
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/419063:Udland--Hustru-besoeger-dissident-i-faengsel-i-Kina

Kommentar:

Men det er ikke godt nok! Dette ækle regime skal afvikles...

Og netop da blev jeg igen afbrudt af en røst fra Himlen (still
perhaps ET), der sagde:
(2011-05-16, Monday , day no 136, CET 07:58, GMT 05:58)
- "NU."

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd0af41$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

Assads røgslør

16. maj 2011
https://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/8fd2bd62cf8cb74f

Den syriske præsident, Bashar al-Assad, forsøger at aflede
opmærksomheden fra den sydende hjemmebane ved at orkestrere
masseinfiltration på grænsen til Israel
Påmindelsen om, at Israel vil blive inddraget i den
overlevelseskamp, det syriske regime kæmper mod sin egen
befolkning, kom allerede i sidste uge, da præsident Bashar
al-Assads onkel, Rami Makhlouf, advarede Israel i en artikel i
New York Times.

I går tog Syriens ledelse så første skridt i den
afledelsesmanøvre, der er designet til at flytte fokus fra
Assads voldelige undertrykkelse over på Israel, da styret i
Damaskus "tålte", at hundredvis af syrere marcherede lige mod
grænsen til Israel og væltede hegnet mellem de to lande.

LÆS OGSÅ: Israel: Angreb efter Assads afledningsmanøvre

Ingen syrere har under normale omstændigheder muligheden for at
komme i nærheden af den syrisk-israelske grænse uden tilladelse
fra myndighederne, hvilket mere end antyder, at gårsdagens march
blev planlagt og udført af Assads egne folk.

At demo...

Kommentar:

At gøre fælles sag med en diktator er just inte det mest
hensigstmæssige signal at sende til omvenden. Derfor har vi ikke
kunnet løse konflikten i Mellemøsten i flere årtier, fordi man
spørger jo sig selv: "Hvis man er villig til at se igennem så
grove *forbrydelser*, hva' er man så ellers villig til ?"

Og det har skadet palæstinensernes sag - som sagt - utrolig meget
igennem flere årtier!

Det klogeste at gøre i denne situation er derfor at signalere
utvetydig, at man er en *pålidenlig* samarbejdspartner, for alt
andet vil glippe. Verdenssamfundet vil ikke bare stå passivt og
se til fra sidelinien, at fanatikere endnu en gang forsøger at
myrde og udrydde den jødiske race!

Og netop da blev jeg igen afbrudt af en røst fra Himlen (still
perhaps ET), der sagde:

(2011-05-16, Monday , day no 136, CET 08:12, GMT 06:12)
- "Stol trygt på det."

Thank You, Sir ... :-)

Denne race har allerde lidt nok og må nu *beskyttes* mod
yderligere overgreb!

Så er det langt bedre at gidseltageren (fx. psykopaten al-Assad, som
jo er skyldig for domstolen pga. de meget grove krænkelser af
menneskerettighederne) omkommer pga. sin ondskab!

Det vurderes fortsat, at en enkelt asteroide-fuldtræffer burde være
tilstrækkeligt til at ændre magtbalancen i Syrien.

12754

Bo Warming

>Men det er ikke godt nok! Dette ækle regime skal afvikles...

dER ER GODE GRUNDE TIL AT HADE KINA

Men DK er magtesløs
Vestjylland kan ikke forbyde storme og folketinget kan lægge sig
særlig tæt op ad USA - eller Kina - eller Islam

Jeg ser langt større farer i Islam end i Kina så hvis vor kurs skal
justeres så evt meget anti-Islam,
lidt pro-Kina
og mindre overgearet lallende pro-USA røvslikkeri

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd0af41$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

Våld mot protester i Marocko

Publicerad 15 maj 2011 16:55
Uppdaterad Sun May 15 17:45:22 CEST 2011

http://www.nyheterna.se/1.2138527/2011/05/15/vald_mot_protester_i_marocko

Ett tiotal personer skadades när polisen i Marocko på söndagen
stoppade omkring 100 demonstranter från att protestera utanför
vad som uppges vara ett hemligt fängelse och förhörslokal i
utkanten av huvudstaden Rabat.

- Det här är det senaste i en rad våldsamma ingripanden från
säkerhetsstyrkorna vilket visar att myndigheterna inte längre
tolererar rörelsens fredliga protester, sade Nizar Benmate från
proteströrelsen 20 februari.

TT-Reuters-AFP

-

DR1 S134 man 16 maj 12:17:25
16.maj dr.dk/nyheder 10:10

BLACKWATERSTIFTER LAVER EMIRAT-HÆR
Kronprinsen af Abu Dhabi har hyret
stifteren af det stærkt kritiserede
private sikkerhedsfirma Blackwater til
at opbygge en 800-mand stor bataljon af
udenlandske soldater i De Forenede
Arabiske Emirater (UAE), skriver New
York Times.

Avisen er kommet i besiddelse af
dokumenter, der viser, at Blackwater-
stifteren Eric Princes nye firma Reflex
får 2,8 milliarder kroner i ryggen fra
UAE.

Den udenlandske bataljon skal kunne
sættes ind for at stoppe internt oprør
og gennemføre specialoperationer.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/16/095411.htm

Kommentar:

Lejesoldater skal forbydes, fordi de jo kan *misbruges*!

-

Analyse: Syrien bag grænsestorm

16. maj 2011 10.51 Udland
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/16/102457.htm

For retten for terrorplan mod JP

Mandag d. 16. maj 2011 kl. 08:12 af ritzau / jely
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39883232
:for-retten-for-terrorplan-mod-jp.html

-

148 SVT Text Måndag 16 maj 2011

VÄRLDEN I KORTHET 16 MAJ
2(4)

Pakistan En saudiarabisk diplomat
sköts i dag ihjäl av flera skyttar
på motorcyklar i den pakistanska
storstaden Karachi. Attacken var den
andra mot saudiarabiska intressen
i Pakistan på en vecka.

-

ICC Requests Arrest Warrants For Gaddafi

10:42am UK, Monday May 16, 2011
http://news.sky.com/skynews/Home/World-News/Video-Libya-International-Criminal-Court-Will-Ask-Judges-To-Issue-Arrest-Warrants-For-Gaddafi/Article/201105315992490?f=rss

Mark Stone, Sky News reporter, in Tripoli

The chief prosecutor at the International Criminal Court will
today ask judges in The Hague to issue arrest warrants for three
senior members of the Libyan regime.

Colonel Muammar Gaddafi is widely expected to be one of the
people named.

The other two are thou...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd0af41$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

Anmoder om arrestordre på Gaddafi

Mandag d. 16. maj 2011 kl. 13:15 af Kristian Jakobsen, kr...@tv2.dk
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 16/5 2011; 13:19)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39894083
:anmoder-om-arrestordre-p%C3%A5-gaddafi.html

Anklageren ved Den Internationale Straffedomstol i Haag har bedt
dommerne udstede en international arrestordre på Libyens
præsident Muammar Gaddafi. Det oplyser nyhedsbureauet AP.

Anklageren vil have ham anholdt for blandt andet forbrydelser
imod menneskeheden.

Kommentar:

Så er der skrevet Verdenshistorie. Menneskeheden finder sig ikke
længere i, at psykopater skal hærge planeten med ondskab!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd0af41$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S151 man 16 maj 23:38:16
16.maj dr.dk/nyheder 13:52

DOMSTOL GÅR EFTER GADDAFI
Den Internationale Straffedomstol ICC i
Haag ønsker, at Libyens leder Muammar
Gaddafi skal anholdes for forbrydelser
imod menneskeheden.

Også Gaddafis søn Saif al-Islam og
chefen for den libyske efterretnings-
tjeneste er omfattet af anholdelses-
begæringen. Den er udarbejdet af chef-
anklager Luis Moreno-Ocampo.

Kontoret har samlet beviser for ordrer,
som Muammar Gaddafi har udstedt.
Desuden er der beviser for, at Saif al-
Islam har organiseret lejesoldater. Og
at al-Senussi har deltaget i angreb mod
civile. Det siger chef-anklageren.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/16/131755.htm

and ...

BBC
Libya: ICC prosecutor seeks warrant for Gaddafi

16 May 2011 Last updated at 19:16 GMT
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-13408931

http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-13416319

+

ICC Press Release:
ICC Prosecutor: Gaddafi used his absolute authority to commit
crimes in Libya.
http://www.icc-cpi.int/NR/exeres/1365E3B7-8152-4456-942C-A5CD5A51E829.htm

Se evt. også video fra IntCriminalCourt på YouTube ...

Libya situation: Press Conference, ICC Prosecutor - 16 May 2011
http://www.youtube.com/watch?v=Q5XOorxeFUg

132 SVT Text Tisdag 17 maj 2011
UTRIKES Publicerad 16 maj

ICC-åklagare vill arrestera Kadaffi

Chefsåklagaren vid Internationella
brottmålsdomstolen (ICC), Luis Moreno-
Ocampo begärde i dag att tre medlemmar
av makteliten i Libyen ska arresteras
för brott mot mänskligheten.

De tre misstänkta är ledaren Muammar
Kadaffi, hans son Saif al-Islam
och säkerhetschefen Abdullah
al-Senussi.

-Det finns direkta bevis för order
givna av Muammar Kadaffi själv, för
att Saif al-Islam organiserat rekry-
teringen av legosoldater och för
al-Senussis deltagande i angrepp mot
demonstranter, säger Moreno-Ocampo.

-

170 SVT Text Måndag 16 maj 2011
NYHETSBAKGRUND Publicerad 16 maj

ICC och Libyen

Den 3 mars inledde Internationella
brottmålsdomstolen (ICC) en utredning
för att avgöra om Kadaffis regim
begått brott mot mänskligheten.

Den 16 maj begärde chefsåklagaren att
tre medlemmar från regimtoppen grips.
Begäran ska godkännas av en
domarpanel.

Internationella brottmålsdomstolen
(ICC) är den enda internationella
domstol som är permanent inrättad för
att granska misstankar om folkmord,
brott mot mänskligheten och
krigsförbrytelser - och "aggression".

Fortsättning följer på sida 171

-

171 SVT Text Måndag 16 maj 2011
NYHETSBAKGRUND Publicerad 16 maj

ICC har ingen egen polisstyrka utan
bygger på medlemsländernas vilja att
agera genom att till exempel lämna ut
misstänkta.

Källa: TT.

-

135 SVT Text Tisdag 17 maj 2011
UTRIKES Publicerad 17 maj

Massgrav funnen i Syrien

En massgrav med 13 kroppar har
påträffats nära staden Daraa i Syrien,
uppger boende i staden.

Enligt invånarna saknas hundratals
människor sedan pansarvagnar och sol-
dater tog sig in i staden i förra
månaden för att krossa upproret och
protesterna mot president Bashar
al-Assads regim.

Daraa har varit belägrat men under
måndagen tilläts invånarna att lämna
sina hus några timmar. Då hittades de
13 kropparna nedgrävda i ett åkerfält
i utkanten av staden. Uppgiften har
inte bekräftats av oberoende källor.

Kommentar:

Den slyngel skal også stilles til regnskab for sine forbrydelser
ved ICC.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd0af41$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

Økonom: Læg rød og blå plan sammen

Tirsdag d. 17. maj 2011 kl. 07:35 af ritzau / jely
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39918156
:%C3%B8konom-l%C3%A6g-r%C3%B8d-og-bl%C3%A5-plan-sammen.html

=== citat start ===

Socialdemokraternes og SF's økonomiske plan er mere offensiv, men
den er også mere usikker end regeringens. Det mener professor og
tidligere økonomiske vismand Nina Smith fra Aarhus Universitet
ifølge Politiken.

Hun så gerne, at man kombinerede de offensive tanker i S-SF-planen
med de mere sikre besparelser i den plan, som regeringen har
vedtaget sammen med Dansk Folkeparti og De Radikale.

Hun tror, at kuren hedder længere arbejdstid, senere
pensionsalder og begrænsning af efterlønnen.

Savner mere end 47 mia. kr.

"Jeg tror, der kommer til at mangle mere end 47 milliarder kroner
i 2020, så det ville være godt, hvis man både kunne få folk til
at arbejde en time længere om ugen og samtidig udsatte
pensionsalderen og begrænsede efterlønnen," siger hun.

"Hvis S-SF også havde en plan for at reducere efterlønnen til tre
år og udsætte folkepensionen, ville man have en god plan," siger
Nina Smith.

Aflyser satsning på uddannelse og forskning

Hun mener i øvrigt, at regeringen med sin plan "reelt aflyser
globaliseringsplanen fra 2006 om at satse på uddannelse og
forskning".

"Til gengæld har den godt styr på budgetterne," siger hun.

=== citat slut ===

Kommentar:

Hvor ubehageligt det end lyder, så har denne økonom ret: Hvis man
virkelig seriøst vil nedbringe et underskud, da må man gøre det på
flere/alle fronter; altså både arbejde en time længere om ugen og
samtidig udsatte pensionsalderen og begrænsede efterlønnen. Det
siger jo sig selv, at pengene desværre ikke er der længere til
denne *luksus*! Og jo mere vi låner for at kunne opretholde denne
luksus, desto større bliver gælden familien Danmark kommer til at
skylde, hvorved det bliver endnu vanskeligere at komme ud af
gældsfælden, apropos fx. Grækenlands og Portugals statsøkonomi!

Så ...

Vær *realister*:

Ethvert hjem bliver nødt til at orden i sin økonomi. Tæring efter
næring.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd0af41$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

104 SVT Text Tisdag 17 maj 2011

SVT Text

* = efter kl 6 Nyhetsrullen 188

IMF-chefen blir kvar i häkte.......130
Fakta om Dominique Strauss-Kahn....173

Irland får låna mer................131

Arresteringsorder mot Kadaffi......132
* Nya Natoanfall mot Tripoli i natt..133
ICC och Libyen....................170-

* Israel och Libanon klagar i FN.....134

Massgrav funnen i Syrien...........135

* Mubaraks fru överlämnar tillgångar 136

-

133 SVT Text Tisdag 17 maj 2011
UTRIKES Publicerad 17 maj

Nya Natoanfall mot Tripoli i natt

I Libyens huvudstad Tripoli stod två
myndighetsbyggnader i brand i morse
efter att ha träffats i nattens
Natoanfall.

Byggnaderna rymmer delar av säkerhets-
tjänsten och Libyens antikorruptions-
byrå, enligt libyska tjänstemän som
eskorterade utländska journalister
till platsen, inte långt ifrån
Muammar Kadaffis komplex.

Arabiska tv-kanaler uppger att ord-
föranden för Libyens nationella olje-
bolag Shokri Ghanem har hoppat av och
anslutit sig till rebellerna.

-

134 SVT Text Tisdag 17 maj 2011
UTRIKES Publicerad 17 maj

FN-protester från Israel och Libanon

Både Israel och Libanon har lämnat in
protester till FN med anledning av
händelserna i helgen.

Minst 14 människor dödades när israe-
lisk militär sköt mot palestinska
demonstranter som försökte ta sig
över Israels gränser från grann-
länderna.

I ett brev till säkerhetsrådet kallar
Israel protesterna en "farlig
provokation" och lägger skulden
på Libanon och Syrien.

Libanon anklagar Israel för att ha
skjutit mot obeväpnade demonstranter.

Kommentar:

Minér grænsen og gør folk opmærksom på det, således at de forstår,
at det får konsekvenser at krydse grænsen (uden tilladelse).

Og til Jer andre:

Nej! Du har aldeles ikke ret til bare at gøre, hvad der passer
dig!

Du SKAL respektere andres ret til at ha' deres ting i fred og ro.

Du kan fx. ikke bare trænge ind her, hvor jeg bor. Dette er *mit*
private område, og dette område har jeg IKKE til hensigt at dele
med dig. Heller ej min kone og børn, kat osv. Det er faktisk
derfor, at der er en hængelås på døren!

Og på (nogenlunde) tilsvarende vis er det mht. landegrænser! I
hvert fald de landegrænser, hvor ejermanden selv får lov at
bestemme (hvilket vil sige et demokrati, modsat diktatur/anarki).

Og derfor hører sagen hjemme under ICJ (og evt. ICC); idet der
skal afsiges *dom* i sådanne sagen, så der kan dannes preæcedens,
hvis denne ikke allerede forefindes.

At *misbruge* en landegrænse i politisk øjemed, vel vidende at man
lokker mennesker i døden, det er måske nok ikke en forbrydelse mod
Menneskeheden (i sig selv), men det er usmageligt og bør være
straffebart!...

Og netop da hørte jeg en røst sige (perhaps ET)
(2011-05-17, Tuesday , day no 137, CET 09:13, GMT 07:13)
- "Hørt."

(NB! Det er ej 100% sikkert, at 09:13-ordene kom fra Himlen. Det
kan faktisk godt være, at det var et menneskes røst.)

Thank You, Sir. Nice to do business with You ... :-)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd221bd$0$302$1472...@news.sunsite.dk...

(Du har en svaghed i hele dit propagandaapparat)...

Og netop da hørte jeg the voice of Heaven (still perhaps ET):

(2011-05-17, Tuesday , day no 137, CET 09:13, GMT 07:13)

CET 09:20
- "Skulle jeg hilse og sige."

Du respekterer IKKE de *grundlæggende* love, som en civilisation er opbygget
af (herunder Du må ikke stjæle, lyve, myrde osv.)

Du skider det hele en lang march i dine bestræbelser på at vinde.

Og dermed går du faktisk hen og bliver taberen, fordi folk bliver træt af dig: En, man
IKKE kan stole på. En, der løber fra sine løfter osv.

Folk gider ikke at gøre forretning med sådan en. Det er jo *tidsspilde*...

CET 09:24
- "Ikke sandt."

Jamen, så lader jeg ballade, kunne du hertil så svare.

Og det er jo faktisk dét, der et tilfældet og har været det i mange, mange år (bl.a. med
terror).

Men skal *uansvarlighed* belønnes ?

Skal man altid give et pattebarn ret, når det står og skaber sig og vil ha' sin vilje (endog
på andres bekostning) ?

Det gør en ansvarlig forældre i hvert fald ikke!

Hvorfor ?

For det første vil det jo så blive en dårlig vane. Som en skrue uden ende vil pattebarnet
forlange mer' og mer' (uden hensyntagen til andre) ...

Behøver jeg at sige mere ?

Et Udsagn:

Jamen mig vil myrde de andre

Så må du også ta' *konsekvensen* (for denne din urimelige forlangen): At det kan blive
bidende nødvendigt at forhindre dig i dette! Enhvert demokrati har ret til selvforsvar,
hvorimod et diktatur IKKE kan påberåde sig denne ret (da det jo i sagens natur slet ikke
er ejermanden, der bestemmer i en diktaturstat).

Vi var ellers nået meget, meget langt i fredsprocessen i Mellemøsten. Over 95% af
landområderne var vi nået til enighed om.

Vil du komme og påstå, at blot fordi vi mangler sølle 5% opgi'r vi nu ?

I så fald: ... (sjældent har jeg hørt noget mere tåbeligt og *uansvarligt*) ...

Jamen mig vil ha' det hele! Mit, mit, mit !!!

Og troede du så, at vi andre vil danse rundt i manechen som dyr uden forstand ?

Der er faktisk flere, der er kommet med følgende forslag: Vi jævner hele Mellemøsten
med jorden, fordi så er der ikke længere noget at slås om...

CET 09:38
- "Vel."

CET 09:38
- "Spørger jeg."

Blot éen enkelt asteroide-fuldtræffer kan faktisk realisere dette dødens-gab ret hurtigt!...

CET 09:39
- "Skulle jeg hilse og sige."

Men den slags ting gør en civilisation jo ikke, vel ?

Sådan opfører kun mordere sig, ikke sandt ?

Men se nu - for dælen - at komme til fornuft !!!

Du har PLIGT til at respektere dine medmennesker, herunder deres ret til et liv i
frihed (borte fra dit *tyranni*)!

Du kan holde op med at *forfølge* den jødiske race. De har ligeså meget ret til
at være her på planeten som dig...

CET 09:42
- "BASTA."

[...]

136 SVT Text Tisdag 17 maj 2011
UTRIKES Publicerad 17 maj

Mubaraks fru lämnar över tillgångar

Hustrun till Egyptens störtade
president Hosni Mubarak lämnar över
miljontillgångar till staten.

I enlighet med egyptisk lag kan
utredningen mot henne därmed komma
att läggas ner, förklarar en egyptisk
advokat för brittiska BBC.

Suzanne Mubarak överlämnar en lyx-
villa utanför Kairo och pengar
motsvarande drygt 18 miljoner kronor.

Hosni Mubarak och hans hustru utreds
för korruption och tros ha lagt beslag
på enorma personliga förmögenheter
under hans tid vid makten.

-

148 SVT Text Tisdag 17 maj 2011
VÄRLDEN I KORTHET 17 MAJ

[ ... ]

Libyen Brottmålsdomstolen ICC ska ut-
reda anklagelser om att de libyska
säkerhetsstyrkorna genomför systema-
tiska våldtäkter mot kvinnor som
straff för att de burit rebellernas
flagga. Det rapporterar tv-bolaget
CNN.

-

DR1 S144 ons 18 maj 00:53:13
17.maj dr.dk/nyheder 10:42

20 ÅRS FÆNGSEL TIL KRIGSFORBRYDER
Innocent Sagahutu, der er blevet kaldt
"Slagteren fra Skjern" skal 20 år i
fængsel. Dommen blev afsagt i dag ved
et FN-tribunal om folkedrabet i Rwanda.

Manden blev i år 2000 udleveret fra
Danmark og har siddet fængslet lige
siden. Domstolen har fundet Sagahutu
skyldig i forbrydelser, som senere
førte til folkedrabet på 800.000
mennesker i Rwanda.

Innocent Sagahutu var kaptajn i Rwandas
hær, og domstolen fastslår, at han
beordrede drabet på premierminister
Agatha Uwukubgiyimana. Desuden findes
han ansvarlig for drabene på en række
belgiske FN-soldater. Han vidste besked
om drabene, men forhindrede dem ikke.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/17/103109.htm

-

Alt gik galt under bin Laden-mission

17. maj 2011 10.52 Udland
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/17/093732.htm

-

DR1 S148 ons 18 maj 00:53:13
17.maj dr.dk/nyheder 11:01

RØD OG BLÅ PLANER ER BEDST SAMMEN
Slår man rød og blå boks planer sammen,
er vejen banet for en rigtig god dansk
økonomi.

Sådan siger professor og tidligere
økonomisk vismand Nina Smith fra Aarhus
Universitet om S-SF's økonomiske plan
og regeringens økonomiske plan, som de

har vedtaget sammen med Dansk
Folkeparti og De Radikale.

- Der er mange fornuftige elementer i
Socialdemokratiets og SF's plan, så
hvis man fik danskerne til at arbejde
noget mere og samtidig skyder
pensionsalderen op og forkorter
efterlønsperioden, som regeringen har
besluttet, så vil man have en meget
sikker finansiering, siger hun.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/05/17/105430.htm

-

DR1 S151 ons 18 maj 00:53:13
17.maj dr.dk/nyheder 11:38

PAKISTAN KLAGER OVER NATO-SKUD
Nato-helikoptere og pakistanske
soldater har udvekslet skarpe skud i
området ved grænsen mellem Afghanistan
og Pakistan.

To pakistanske soldater er såret, siger
lokale sikkerhedskilder i området.

Nato-kilder blev de to helikoptere, der
støtter en koalitionsbase i det østlige
Afghanistan, to gange beskudt fra den
pakistanske side af grænsen. Den anden
gang besvarede helikopterne ilden.

Militærkilderne vil ikke kommentere, om
helikopterne befandt sig i pakistansk
luftrum. I en erklæring siger Pakistans
militær, at det har sendt en "kraftig
protest" til Nato.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/17/112542.htm

-

DR1 S157 ons 18 maj 00:53:14
17.maj dr.dk/nyheder 12:54

MUBARAK OG KONEN VIL HAVE AMNESTI
Hosni Mubarak og hans kone Suzanne vil
nu sige undskyld til egypterne.

Samtidig vil det afsatte egyptiske
præsidentpar tilbyde at aflevere
familieformuen til staten.

Det skriver den uafhængige egyptiske
avis al-Shorouk, der citerer egyptiske
og arabiske embedsmænd.

Ifølge avisens oplysninger skal
undskyldningen og pengene åbne for, at
Egyptens regerende råd og de væbnede
styrker giver eks-præsidentparret
amnesti. De håber, at det samme vil ske
for deres to sønner.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/17/123156.htm

-

DR1 S158 ons 18 maj 00:53:14
17.maj dr.dk/nyheder 13:26

KILDE: LIBYSK TOPMINISTER HOPPET AF
Libyens olieminister, Shukri Ghanem, er
flygtet til Tunesien. Det oplyser en
kilde i Tunesiens sikkerhedsapparat.

En anden afhopper fra Muammar Gaddafis
styre bekræfter, at olieministeren
krydsede grænsen til Tunesien mandag.
Gaddafis talsmand Moussa Ibrahim
afviser dog oplysningen.

Hvis det bliver bekræftet, at Shukri
Ghanem er hoppet af, er der tale om en
af de højestplacerede personer, som
forlader Muammar Gaddafi. Foruden
ministerposten var Ghanem desuden chef
for Libyens nationale olieselskab, og
han står opført på den liste over
personer, som USA indførte sanktioner
mod i april.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/17/125658.htm

-

DR1 S160 ons 18 maj 00:53:14
17.maj dr.dk/nyheder 14:02

EN TREDJEDEL AF ALT MAD SKROTTES
En tredjedel af alle verdens fødevarer
bliver spildt. Det svarer årligt svarer
til omtrent 1,3 milliarder ton mad,
skriver netmagasinet FoodCulture.dk

Konklusionen står i en helt ny rapport
fra FNs Fødevareorganisation, som
bliver præsenteret i dag.

Madspildet er størst i de vestlige
lande. Forbrugerne i Europa og
Nordamerika har et madspild på 95-115
kilo per indbyggere.

Til sammenligning har indbyggere i
større dele af Afrika og Sydøst-Asien
et spild på 6-11 kilo mad per
indbygger.

Læs også ...

DR1 S170 ons 18 maj 01:22:59
17.maj dr.dk/nyheder 16:17

DANSKE KAMPFLY BOMBER KØRETØJER
Danske F-16-fly har i det forløbne døgn
kastet fire præcisionsbomber mod
militære køretøjer og
kommandofaciliteter i Libyen.

Det er sket under fire missioner over
flere områder mellem hovedstaden
Tripoli og Brega, oplyser Flyvertaktisk
Kommando.

Hermed har danske kampfly kastet i alt
396 bomber under 192 missioner siden
udstationeringen på den italienske
Sigonella Naval Air Base i marts.

Her arbejdede de danske flyvevåbenfolk
i weekenden i temperaturer på omkring
35 grader - det varmeste hidtil.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/17/160519.htm

'Slagteren fra Skjern' får straf i dag

Tirsdag d. 17. maj 2011 kl. 08:51 af Michelle Kortbek Christensen, mi...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39919037
:slagteren-fra-skjern-f%C3%A5r-straf-i-dag.html

-

'Slagteren fra Skjern' får 20 år

Tirsdag d. 17. maj 2011 kl. 10:25 af Michelle Kortbek Christensen, mi...@tv2.dk
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 17/5 2011; 10:49)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39922517
:slagteren-fra-skjern-f%C3%A5r-20-%C3%A5r.html

-

Mubarak vil give formue til staten

Tirsdag d. 17. maj 2011 kl. 11:52 af ritzau / ptho
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39926573
:mubarak-vil-give-formue-til-staten.html

Kommentar:

Wrong: Mubarak afleverer *tyvekoster* tilbage!

-

Sådan skød vi Osama bin Laden

Tirsdag d. 17. maj 2011 kl. 13:11 af Jeppe Lykke Hansen, je...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39928002
:s%C3%A5dan-sk%C3%B8d-vi-osama-bin-laden.html

-

Libyens olieminister er hoppet af

Tirsdag d. 17. maj 2011 kl. 12:19 af kris / nabr
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 17/5 2011; 13:22)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39927315
:libyens-olieminister-er-hoppet-af.html

-

Fru Mubarak strippes for penge

Tirsdag d. 17. maj 2011 kl. 15:13 af ritzau / nabr
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39931677
:fru-mubarak-strippes-for-penge.html

-

Danske kampfly på fire nye missioner

Tirsdag d. 17. maj 2011 kl. 15:50 af ritzau / nabr
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39932947
:danske-kampfly-p%C3%A5-fire-nye-missioner.html

-

148 SVT Text Onsdag 18 maj 2011
VÄRLDEN I KORTHET 18 MAJ

[ ... ]

Syrien Säkerhetsstyrkor har dödat
minst 27 civila under de senaste tre
dagarna i attacker mot demokratiakti-
vister i staden Tel Kelakh. Det säger
människorättsadvokaten Razan Zaitouna.
Aktivister säger att många har gripits
och att bostadsområden har beskjutits.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd0af41$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S126 ons 18 maj 11:05:01
18.maj dr.dk/nyheder 06:00

NY KUR MOD HIV ER PÅ VEJ
Forskere verden over glæder sig over,
at en ny vaccine mod HIV er på vej.

Vaccinen er blevet testet på aber med
meget positive resultater. Nu skal
vaccinen så testes på mennesker i
Kenya.

Hvis vaccinen virker, betyder det, at
man ikke kan blive smittet med HIV, når
man er vaccineret.

- Det er et lille skridt på vejen mod
det, der kan blive det endelige våben
mod AIDS, nemlig en HIV-vaccine. Det
siger Henriette Laursen, som er
direktør for AIDS-fondet.

Læs også ...

DR1 S132 ons 18 maj 11:05:01
18.maj dr.dk/nyheder 07:16

AL-QAEDA HAR FÅET NY LEDER
Terror-netværket al-Qaeda har valgt en
tidligere officer fra Egyptens
specialstyrker til midlertidig leder.

Det sker lidt mere end to uger efter
USA's drab på al-Qaedas hidtidige leder
Osama bin Laden, rapporterer tv-
stationen CNN. Oplysningen kommer fra
den tidligere libyske terrorist Noman
Benotman.

Al-Qaedas midlertidige leder hedder
Saif al-Adel. Han er en af al-Qaedas
chef-strateger og højtstående militære
ledere.

Den pakistanske avis The News bekræfter
udnævnelsen af al-Adel.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/18/065358.htm

CIA overvågede bin Laden med fly

Onsdag d. 18. maj 2011 kl. 06:45 af ritzau / dabu
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39953089
:cia-overv%C3%A5gede-bin-laden-med-fly.html

-

Er han al-Qaedas nye leder?

Onsdag d. 18. maj 2011 kl. 05:26 af ritzau / dabu
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 18/5 2011; 07:35)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39950864
:er-han-alqaedas-nye-leder.html

-

104 SVT Text Onsdag 18 maj 2011

SVT Text

* = efter kl 6 Nyhetsrullen 188

Många civila offer i Syrien........130
IMF vill ha besked från chefen.....131

Protester i Dublin mot drottningen 132
* Kadaffi uppmanas sluta skjuta......133

* Dödade i protest i Afghanistan.....134
Ny al-Qaidaledare utsedd...........135

Mexiko: 513 migranter stoppade.....136
* Samhällsröra bakom prästövergrepp..137

* Första inspektionen i Fukushima....138
* Notiser: al-Jazira-journalist fri 148f

-

130 SVT Text Onsdag 18 maj 2011
UTRIKES Publicerad 18 maj

Många civila offer i Syrien

Syrien fortsätter att försöka slå ner
demokratiupproret med vapenmakt.

Stridsvagnar rullar in i nya städer
och från staden Tel Kelakh rapporte-
teras att säkerhetsstyrkor har dödat
minst 27 civila under tre dagars
attacker mot demokratiaktivisterna.

Den statliga nyhetsbyrån Sana uppgav
att säkerhetsstyrkorna drabbat samman
med efterlysta terrorister.

I Daraa har 26 döda hittats i två
massgravar. USA och EU aviserade
i går skärpta sanktioner mot presi-
dent al-Assads regim.

-

133 SVT Text Onsdag 18 maj 2011
UTRIKES Publicerad 18 maj

Kadaffi uppmanas stoppa raketattacker

Tunisien kräver att Libyens regering
stoppar eldgivningen vid gränsen
mellan länderna sedan raketer träffat
tunisiska områden.

Tunisien hotar Kadaffiregimen med
diplomatiska konsekvenser, bl.a.
klagomål till FN:s säkerhetsråd,
om inte angreppen slutar, skriver
nyhetsbyrån Reuters.

Hårda strider har rasat vid den
libysk-tunisiska gränsen och samman-
drabbningarna har trappats upp sedan
rebeller tagit över en gränspostering
genom vilken förnödenheter fraktas
in i Libyen.

-

134 SVT Text Onsdag 18 maj 2011
UTRIKES Publicerad 18 maj

Dödsoffer vid protest i Afghanistan

Minst tio afghaner har dödats och
över femtio skadats i våldsamma
protester i staden Taloqan i norra
Afghanistan, enligt myndigheter och
sjukhuskällor.

Omkring 2.000 personer hade samlats
i protest mot en Nato-attack under
natten till onsdagen där flera per-
soner dödades, däribland två kvinnor.

De protesterande misstänks av den
internationella Isaf-styrkan tillhöra
Uzbekistans islamistiska rörelse, men
enligt demonstranterna rör det sig om
civila.

-

137 SVT Text Onsdag 18 maj 2011
UTRIKES Publicerad 18 maj

Samhällsröra bakom prästövergrepp

Varken celibatet eller homosexualitet
låg bakom skandalen med katolska präs-
ters sexövergrepp mot minderåriga i
USA, enligt en studie som beställts
av katolska kyrkan.

I stället var orsaken att dåligt för-
beredda och handledda präster hamnade
mitt i 60- och 70-talets sociala och
sexuella omvälvning, enligt studien.
Övergreppen ökade kraftigt under den
perioden.

"Skyll på Woodstock"-förklaringen har
länge nämnts bland amerikanska biskop-
ar. Den analysen får nu mer officiell
status, skriver New York Times.

-

148 SVT Text Onsdag 18 maj 2011
VÄRLDEN I KORTHET 18 MAJ

3(3)
[ ... ]

Qatar Dorothy Parvaz, en al-Jazira-
journalist som försvann förra månaden
när hon anlände till Syrien, är fri-
släppt och åter i Doha i Qatar där
kanalen har sitt huvudkvarter,
meddelas på kanalens hemsida.

Bo Warming

Lægebedrag afsløres af madspild

Hvis vi havde frit marked vedr. mad der er over sidste salgdato,
ville det blive solgt til halv pris og der ville komme facts på bordet
om hvor ufarligt det er at spise hvad lige "har fået en tanke"

Hverken hysteriske forbrugere eller de bedrageriske overlæger, vil
tåle en sådan afsløring.

Madspild er ikke værre end skattespild, men det vidner om dyb sindsyge
i de rige samfund

Selvom private afgør og udsmider, er statens bl.a.
Levnedsmiddelstyrelsens overforsigtige læger de onde skurke

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd0af41$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S151 ons 18 maj 22:56:08
18.maj dr.dk/nyheder 11:13

MANGE DRÆBT I PAKISTANSK BY
Over 70 islamistiske krigere gik
tidligere i dag til angreb mod en
kontrolpost i udkanten af den
pakistanske by Peshawar.

To politifolk og mindst 15 oprørere er
blevet dræbt, oplyser lokale
myndigheder.

Militante med tilknytning til Taliban
og al-Qaeda har optrappet angrebene i
Pakistan, efter at amerikanske
specialstyrker dræbte Osama bin Laden i
den pakistanske by Abbottabad den 2.
maj.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/18/111204.htm

-

DR1 S157 ons 18 maj 22:55:43
18.maj dr.dk/nyheder 11:58

TÆT PÅ AFTALE I YEMEN
Oppositionen og præsidenten i Yemen
skal være blevet enige om en aftale om
overdragelse af magten, siger
oppositionskilder til Reuters bureau.

Golf-staterne har i nogen tid forsøgt
at få parterne til at indgå en aftale,
og ifølge kilderne er det ny lykkedes
efter at diplomater fra EU og USA har
søgt at påvirke parterne. En talsmand
for oppositionen, Yahya Abu Usbua,
siger at aftalen vil blive underskrevet
i dag.

Der har i de seneste dage været forly-
dender om at Saleh får eksil i Saudi
Arabien med sine nærmeste slægtninge og
støtter, omkring 350 personer - og nok
så væsentligt, tildeles straffrihed.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/18/115609.htm

-

DR1 S171 ons 18 maj 22:55:43
18.maj dr.dk/nyheder 14:39

VÆBNET SAMMENSTØD I TUNESIEN
Et væbnet sammenstød i Tunesien har
kostet fem livet, oplyser lokale
medier.

En enhed fra den tunesiske hær stødte
sammen med en bevæbnet gruppe i den
nordlige del af landet, omkring 130
kilomter fra grænsen til Algeriet.

En oberst og to soldater mistede livet,
lige som to af de bevæbnede mænd.

En tredje slap væk Avisen La Presse
betegner de bevæbnede mænd som
terrorister, og skriver at det var
lokale beboere i byen Rouhia, der
tilkaldte militæret.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/18/143752.htm

-

DR1 S116 ons 18 maj 22:55:41
18.maj dr.dk/nyheder 16:12

DANSKE KAMPFLY BOMBER IGEN I LIBYEN
Danske kampfly har igen været på
vingerne over Libyen.

F16-jagerne har det seneste døgn fløjet
fire missioner. Og her har de kastet
tre præcisions-bomber mod militære
køretøjer. Det oplyser Flyvertaktisk
Kommando.

Missionerne fandt sted i flere områder
mellem handelscentret Al Aziziyah og
oliebyen Brega, der ligger i landets
østlige del.

Det samlede antal danske missioner er
nu oppe på 196. Og de danske kampfly
har kastet i alt 399 bomber, siden
missionen i Libyen startede.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/18/155413.htm

-

DR1 S124 ons 18 maj 22:55:16
18.maj dr.dk/nyheder 21:34

USA: SANKTIONER MOD SYRIENS ASSAD
Den amerikanske regering har besluttet
at indføre sanktioner mod Syriens
præsident, Bashar al-Assad.

Det sker for at få ham til at stoppe
sine overgreb på prodemokratiske
modstandere og gå i gang med at indføre
et demokratisk system i landet.

- Sanktionerne er et led i forsøget på
at stoppe den syriske regerings vold
mod befolkningen, og få den til at gå i
gang med demokratiske reformer, siger
en anonym emebdsmand.

30. april besluttede præsident Obama at
stoppe syriske finanstransaktioner og
indefryse værdier tilhørende adskillige
ledende medlemmer af styret i Damaskus.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/18/204545.htm

-

DR1 S127 ons 18 maj 23:34:35
18.maj dr.dk/nyheder 23:10

GADDAFIS KONE OG DATTER I TUNESIEN
Muammar Gaddafis kone og datter har i
flere dage opholdt sig i nabolandet
Tunesien. Det siger en unavngiven kilde
fra de tunesiske sikkerhedsstyrker til
Reuters onsdag aften.

Den libyske leders kone Safia og
datteren Aisha kom til Tunesien 14. maj
sammen med en libysk delegation.

De to kvinder opholder sig nu på øen
Djerba. - Det var ventet, at de to
ville rejse tilbage i går tirsdag, men
de er stadig i Djerba, siger kilden.

Det har ikke været muligt af få kontakt
med embedsmænd i Libyens hovedstad,
Tripoli, for at få en kommentar til
oplysningerne.

Gaddafis kone og datter er i Tunesien

18. maj 2011 23.10 Udland
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/18/225633.htm

Muligt magtskifte i Yemen i dag

Onsdag d. 18. maj 2011 kl. 12:09 af Maria Bundgaard, ma...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39963461
:muligt-magtskifte-i-yemen-i-dag.html

Kommentar:

Der er muligvis en der, som har læst 'skriften på væggen'!

-

Medvedev advarer om ny kold krig

Onsdag d. 18. maj 2011 kl. 13:50 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39966214
:medvedev-advarer-om-ny-kold-krig.html

Kommentar:

Ved at hjælpe præstestyret med at udvikle atomvåben under
henvisning til Jeres aftale den 9. jan. 1995, har I for så vidt
ført koldkrigen videre, med dertil hørende reel risiko for, at vi
alle omkommer i et globalt atomragnarok ... :-(

At I dernæst fører angrebskrig mod en *demokratisk* stat,
Georgien, i august 2008, gør sagen ikke meget bedre!

I er - med andre ord - folk, man IKKE kan stole på, og som man
derfor IKKE skal gøre fælles sag med.

At betro Jer ens hoveddørsnøgle (hvor hele forsvarssystemet gøres
afhængigt af Jeres forgodtbefindende), vil være hul-i-hovedet!...

Og netop da hørte jeg en røst fra Himeln (perhaps ET) sige:
(2011-05-18, Wednesday , day no 138, CET 23:31, GMT 21:31)
- "Ikke sandt."

Yea. You got it right, ET ... :-)

Det bedste, der nu kan ske, er, at I får en asteroide i knolden,
så vi bare bliver fri for Jeres ondskab, da åbenbart hverken ICJ
eller ICC kan eller vil dømme indtil videre i disse sager,
endskønt fx. Georgien allerede har rettet henvendelse!

Med hensyn til den russiske befolkning, derimod, forholder sagen
sig helt anderledes. De er vores venner, og sammen skal vi bygge
en fremtid baseret på ægte demokrati, fremfor Jeres ækle og
modbydelige skindemokrati, hvor både kritiske journalister og
andre bliver myrdet i flæng i allerbedste Sovjetstil !

I hører til på en psykopatforvaringsanstalt, og derhen håber jeg
sandelig, at det lykkes os, Menneskeheden (inklusiv the people of
Russia), at anbringe Jer pga. Jeres infame forbrydelser!

-

Danske kampfly bomber igen i Libyen

Onsdag d. 18. maj 2011 kl. 15:52 af ritzau / nabr
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39968927
:danske-kampfly-bomber-igen-i-libyen.html

-

Al-Qaeda-leder i Irak er anholdt

Onsdag d. 18. maj 2011 kl. 17:07 af ritzau/AFP/jaks
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39973055
:alqaedaleder-i-irak-er-anholdt.html

-

Yemen-aftale hænger i tynd tråd

Onsdag d. 18. maj 2011 kl. 22:37 af ritzau / Reuters / krja
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39975675
:yemenaftale-h%C3%A6nger-i-tynd-tr%C3%A5d.html

-

USA indfører sanktioner mod Assad

Onsdag d. 18. maj 2011 kl. 22:40 af ritzau / AFP / krja
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39976056
:usa-indf%C3%B8rer-sanktioner-mod-assad.html

-

Gaddafis kone og datter stukket af

Onsdag d. 18. maj 2011 kl. 23:13 af ritzau / Reuters / krja
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39976498
:gaddafis-kone-og-datter-stukket-af.html

Kommentar:

Der er åbenbart flere, der har læst 'skriften på væggen'!

-

104 SVT Text Onsdag 18 maj 2011

SVT Text

* = efter kl 18 Nyhetsrullen 188

* Ökade krav på att IMF-chefen avgår 130

* USA-sanktioner mot Syriens ledare..131
* De nya sanktionerna...............168-

* Inget maktöverlämnande i Jemen.....132

Kadaffi uppmanas sluta skjuta......133

Flera döda efter Nato-tillslag.....134

Ny al-Qaidaledare utsedd...........135

Första inspektionen i Fukushima....136

_

105 SVT Text Onsdag 18 maj 2011

SVT Text

* = efter kl 18 Nyhetsrullen 188

Samhällsröra bakom prästövergrepp..137

Medvedev duckar för presidentfråga 138

Finland kan få "regnbågsregering"..139

* Unga protesterar runt om i Spanien 140

* Notiser: Journalister frigavs.....148f

-

168 SVT Text Onsdag 18 maj 2011
NYHETSBAKGRUND Publicerad 18 maj

De nya sanktionerna

De utvidgade amerikanska sanktionerna
riktas mot president Bashar al-Assad,
vicepresident Faruq al-Shara, premiär-
minister Adel Safar.

De riktas också mot inrikesminister
Mohammad Ibrahim al-Shaar, försvars-
minister Ali Habib, chefen för den
militära underrättelsetjänsten Abdul
Fatah Qudsiya och underrättelsechefen
Mohammed Dib Zaitun.

Sanktionerna innebär frysning av de
sju syriernas alla tillgångar som
finns i USA eller som står under
amerikansk jurisdiktion.

Fortsättning följer på sida 169

-

169 SVT Text Onsdag 18 maj 2011
NYHETSBAKGRUND Publicerad 18 maj

Den första omgången amerikanska
sanktioner förra månaden riktades mot
den syriska underrättelsetjänsten och
två släktingar till al-Assad för
misstänkta kränkningar av mänskliga
rättigheter.

Källor: Reuters och TT.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd0af41$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S130 tor 19 maj 08:38:22
19.maj dr.dk/nyheder 02:18

DANSKE VEJE ER DE BLODIGSTE
Antallet af dræbte i trafikken er
faldet de seneste år. Men det er stadig
farligere at færdes i trafikken i
Danmark end i vores nabolande. Det
skriver metroXpress.

Herhjemme dør i gennemsnit 68 mennesker
i trafikken om året per million
indbygger. Det er markant flere end i
Sverige, hvor tallet er 48. I Tyskland
dør 55, mens hollænderne er helt nede
på 41 dræbte per million indbyggere.

Det viser en opgørelse, som TrygFonden
og Mandag Morgen har lavet i samarbejde
med EU's statistik-kontor Eurostat.

Rådet for Sikker Trafik kræver nu
fotofælder ved landeveje landet over.

Læs også ...

Der er blevet indført rundkørsler flere steder i landet, da det
har vist sig, at trafikken glider lettere, men ...

Nogle steder (bl.a. der hvor jeg bor) har man i midten pyntet
midterpunktet med blomster og en top, som desværre *forhindrer*
udsynet, så man IKKE kan se bilerne på lang afstand, og da det
ikke er bilerne, der har ubetinget vigepligt, er man faktisk ret
udsat som cyklist og navnlig som gående. Man må nærmest løbe for
sit liv, for bilisterne har - af en eller anden mærkelig grund -
ikke specielt meget behov for at vise hensyn! Man er som et jaget
bytte nærmest ... :-(

Og det er måske her skoen klemmer. Danskerne er blevet *egoister*,
som mener sig ret til dit og dat og slet ikke tænker på, at man
kan bringe andre menneskers liv i *unødvendig* livsfare!

Havde det været sindssyge personer, da spærrer vi dem faktisk inde
på psykiatrisk afdeling, når/hvis de er til fare for deres
omgivelser.

Det gør vi ikke med danskerne, generelt, men ... 10.000 kr. i bøde
kunne måske lære nogle at vise lidt mere hensyn, for ...

Der er ikke noget, der er vigtigere en at overholde færdelsloven.
Hverken jobsamtale, indkøb før lukketid eller You name it beretter
dig til at køre hensynsløst!

Og hvis du allerede har fået frataget kørekortet (eller slet ikke
har taget det) og alligevel kører bil (eller andet motokøretøj) da
bør straffen være *fysisk* indespærring, således at du helt
forhindres i at begå disse overtrædelser, fx. ½ års *ubetinget*
fængsel, for du SKAL lære at respektere dine medmennesker, ellers
må du ind på galeanstalten ligesom alle de andre, for så mangler
der jo at blive justeret et par skruer i knolden, ikke sandt ?

-

DR1 S132 tor 19 maj 08:38:22
19.maj dr.dk/nyheder 02:33

KENDTE IKKE BIN LADENS SKJUL
Der var ingen tegn på, at Pakistan
vidste, at Osama bin Laden opholdt sig
i landet, inden han blev dræbt, siger
USA's forsvarsminister, Robert Gates.

Ved en pressekonference i Pentagon
siger forsvarsministeren, at han "ikke
har set noget bevis" for, at
højtstående pakistanske ledere kendte
til bin Ladens opholdssted, før han
blev dræbt af amerikanske
elitesoldater.

- Faktisk har jeg set beviser på det
modsatte, siger Gates.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/19/023041.htm

-

DR1 S139 tor 19 maj 08:38:22
19.maj dr.dk/nyheder 07:37

BIN LADEN FORSØGTE AT HÆNGE PÅ
I hvad der formodentlig var det sidste
budskab Osama bin Laden forberedte før
sin død, forsøger al-Qaeda-lederen at
hægte sin islamistiske terrororganisa-
tion på det folkelige oprør i Nordafri-
ka og Mellemøsten.

I en lydoptagelse, der er offentlig-
gjort af al-Qaedas mediegren As-Saab,
opfordrer en stemme, der anses for at
være bin Laden, muslimer til at gøre
oprør mod tyranner, og han roser
omvæltningerne i Tunesien og Egypten.

De folkelige oprør, der har bredt sig
fra Tunesien siden januar, har været
kendetegnet af at islamistiske grupper
og organisationer har spillet en
marginal rolle, hvis nogen overhovedet.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/19/073326.htm

Kommentar:

Også mange folk lod sig *bedrage* af kommunisterne i deres kamp
mod tyranner. Man gik fra asken til ilden og opdagede det først
for sent, at man var blevet *bedraget* IGEN!

Derfor er det bidende nødvendigt, at internationale organer
inddrages såsom ICJ og ICC, således at der skelnes mellem stort
og småt. Fx. er der tale om blot et rygte eller har mistænkte
stjålet hele landets formue (eller var der blot tale om tyveri
i en slikbutik).

Det er jo fx. fuldstændig hul i hovedet at angribe mennesker, blot
fordi de tilhører en bestemt race, som en bog, skrevet for 1400 år
siden, fører smædekampagne imod!

Jeg kan fx. huske, at jeg engang arbejdede sammen med en
indvandrer fra Mellemøsten. Flink fyr ... :-)
Han havde bare en mærkelig bizar ide. Han syntes, at det var
okay at dræbe jøder.
Vi snakkede om det, mens vi arbejdede, og spm månederne gik,
gav han mig efterhånden ret i, at man ikke sådan bare kan dømme
(og dermed *forskelsbehandle*) folk, blot fordi de tilhører en
bestemt race!

Det gode ved ICJ og ICC er, at man kan slet ikke blive tiltalt,
blot pga. fx. politisk/religiøs propaganda. Og derved er det
vanskeligere at *misbruge* denne dommerinstans, og der er heri,
at fidusen er! Det er til gavn for Menneskeheden

-

DR1 S141 tor 19 maj 08:38:22
19.maj dr.dk/nyheder 07:57

JOURNALISTER LØSLADT I LIBYEN
Fire journalister, der har været tilba-
geholdt i seks uger at de libyske myn-
digheder, er blevet løsladt i Tripoli.

Der er tale om to amerikanere, en brite
og en spanier. De ventes i løbet af i
dag at komme til nabolandet Tunesien.

De blev alle taget til fange af libyske
regeringsstyrker ved havnebyen Brega.
Det skete den 5. april. på et tidspunkt
hvor frontlinjen mellem oprørere og
regeringsstyrker gik i området.

Også den sydafrikansk-østrigsk fotograd
Anton Hammerl blev taget til fange ved
Brega den 5. april, men siden har der
ikke været nogen form for oplysninger
om ham.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/19/075006.htm

-

DR1 S142 tor 19 maj 08:38:22
19.maj dr.dk/nyheder 08:26

RADIOAKTIVITET LANGT FRA FUKUSHIMA
Der er fundet stærkt forhøjet radio-
aktiv forurening af græs fra marker, 60
kilometer fra det havarerede japanske
atomkraftværk i Fukushima.

En indsamlet prøve af græs fra græs-
ningsmarker viser en radioaktiv forure-
ning der er fem gange større end græn-
seværdien, oplyser myndighederne.

Fundet er sket langt uden for den
spærrezone, der blev indført efter det
katastrofale nedbrud i tre af
Fukushima-værkets fire reaktorer efter
jordskæl-vet den 11. marts.

Myndighederne evakuerede efter
katastrofen alle i en radius af 20
kilometer fra værket.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/19/082245.htm

USA: Pakistan kendte ikke bin Ladens skjul

Torsdag d. 19. maj 2011 kl. 02:40 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39985753
:usa-pakistan-kendte-ikke-bin-ladens-skjul.html

-

USA jager terrorceller omtalt af bin Laden

Torsdag d. 19. maj 2011 kl. 03:40 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39985836
:usa-jager-terrorceller-omtalt-af-bin-laden.html

-

Kinas kopivarer koster USA en million job

Torsdag d. 19. maj 2011 kl. 04:30 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39987606
:kinas-kopivarer-koster-usa-en-million-job.html

Kommentar:

Boykot landet økonomisk (som foreslået utallige gange), og forlang
at der indføres demokrati (herunder medansvarlighed også mht.
respekt for ophavsret).

Det er en *fredelig*, ikke-voldelig måde at bekæmpe ondskab på.

-

Rød regering vil anerkende Palæstina

Torsdag d. 19. maj 2011 kl. 05:25 af ritzau / liio
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39987664
:r%C3%B8d-regering-vil-anerkende-pal%C3%A6stina.html

Kommentar:

Er man så også villig til at ta' *komsekvensen* af dette valg, at
man medvirkede med beslutningen til storkrig i Mellemøsten (som
givetvis videreudvikler sig til en egentlig global krig, dvs. 3.
Verdenskrig med dertil hørende højrisiko for at ryge ned i
atomafgrunden) ?

Næppe!

Og dermed kommer vi så ind på begrebet lejesvend, som løber fra
sit ansvar, når tingene brænder på! (There is nobody at home
today) ... :-(

Men så kan jeg "glæde" dig med, at så nemt slipper du heller ikke,
for hvis konfliken udvikler sig til krig, da vil Danmark nok blive
et af de steder, hvor kampene bliver voldsomst, idet hele den
russiske Østersøflådes kampdygtighed afhænger af, om der er fri
passage til Østersøen.

Så ...

Måske BURDE I tænke Jer om en ekstra gang, førend I bortlover
*hælervarer* til højre og venstre.

Du ku' jo passende starte med gi' Grøndland tilbage til dets
ejermænd (grønlænderne), ikke sandt, din hylker (for det tør du
jo ikke, når det kommer til stykket in the name of
forskelsbehandlingens afgud) !

Der var éen *afgørende* grund til, at vi valgte
OSLO-fredsprocessen. Vi ville sikre os, at vi ikke havnede nede i
atomafgrunden.

Og vi var næsten nået til enighed. Over 95% af aftalen var i hus!

Ofrer nogen et helt hus med soveværelser, spisestue og det hele
(de 95%) blot for OGSÅ at redde en flot, imponerende entre med
stor (religiøs) symbolsk værdi i ægte plastic (apropos de
resterende 5%) ?

Kun en tåbe *ofrer* 95% (i forhold til sølle 5%).

Du legaliserer jo herved bl.a. HAMAS' *flertalsdiktatur* med
terror og hele molevitten, Lejesvend!

Den anden part har faktisk et *rimeligt* krav på IKKE at blive
udslettet, og dette krav negligeres ved denne dit letsindige
lefleri!

Dette er IKKE en såkaldt "normal" skilsmisse, hvor man bare kan
dele indboet mellem partnerne.

Den ene stræber den anden efter livet, for dælen! Og ved at give
dem halvdelen (helt uden betingelser, såsom sikre og anerkendte
grænsen) øges risikoen for at dette rovmord realiseres!

Tænk dig dog om, du uforstandige menneske!

Et Udsagn:

Jamen, jeg kan jo ikke gøre for, at ex-mand myrdede
sin kone. Jeg havde jo givet ham et polititilhold.

Jeg er helt uden skyld i dette infame mord.

Du ku' da ha' sagt dig selv, at når ex-manden ligefrem sværger
hævnmord, så nytter det ikke noget blot at gi' ham et
polititilhold, for det respekterer han jo ikke, din åndsbolle!

Du må - på en eller anden måde - *forhindre* rovmordet i at ske!

(Og det gør man ikke ved at hjælpe dem til at udvikle atomvåben,
således som Rusland har gjort med deres atomaftale med Iran den
8. januar 1995)...

Og netop da lød der en røst fra Himlen (psrhaps ET), som sagde:
(2011-05-19, Thursday , day no 139, CET 09:49, GMT 07:49)

- "Skulle jeg hilse og sige."

Thank You, Sir ... :-)

(Asteroid-affyrring to complete punishment ?)

CET 09:54
- "Ready."

Thank You, Sir ... :-)

-

Bin Laden opfordrer til muslimsk oprør

Torsdag d. 19. maj 2011 kl. 05:25 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39987666
:bin-laden-opfordrer-til-muslimsk-opr%C3%B8r.html

-

Pakistan kendte ikke Osamas skjul

Torsdag d. 19. maj 2011 kl. 06:23 af ritzau / liio
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39985691
:pakistan-kendte-ikke-osamas-skjul.html

ET-Output-message ready.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd0af41$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

De danske veje er de blodigste

Torsdag d. 19. maj 2011 kl. 07:03 af ritzau, daft
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39985579
:de-danske-veje-er-de-blodigste.html

Kommentar:

Fejlen er endvidere også, at al, al for mange har et kørekort men
er faktisk elendige trafikanter.

Man BURDE til køreprøven lave en *simulering*, hvor eleven bliver
udsat for uventede problemstillinger.

Jeg (og mine daværende venner) var fx. engang lige ved at omkomme
i en trafikulykke pga. en medtrafikants hul-i-hovedet kørsel.

Historien er kort fortalt:

Vi kører på Helsingør motorvej i nordgående retning og skal
frakøre ved Lyngby.
Denne frakørsel er meget, meget smal, så hvis et eller andet
ligger i vejen kan man ikke køre udenom, hvorved flaskehalsen
opstår.
Samtidig er frakørslen utrolig kort, så man kommer lige fra
motorvejen med 100 km i timen og skal dreje af med det samme.
Medtrafikanten er kommet til at dreje af ved et uheld og har
nu fået den skøre ide at bakke ud (tilbage på motorvejen). Netop
i det samme ankommer vi og bliver tvunget til at stoppe op med
bagenden af vognen fort ude på selve motorvejen! - Hvor dum har
man lov at være ?
Vi var heldige. Der kom ikke nogen bagved os, men havde der
kommet en ny trafikant bagfra, da ville et sammenstød være
uundgåeligt, og med 100 km/t plejer den slags sammenstød medføre
dødsulykker

Der skete - som sagt - gudskelov ingenting, men et par år senere
hørte jeg om en alvorlig dødsulykke med vist nok mange dræbte
netop i det omtalte trafikknudepunkt!

Dette ku' havde været undgået, hvis man ...

1.
... foretager regelmæssige køreprøver med uventede
problemstillinger (i en simuleringsmaskine) fx: Barn løber
pludselig ud (bag en holdende bil) på kørebanen efter en bold,
så man først ser barnet, når det er på kørebanen. Kan trafikanten
overhovedet lave en hensigtsmæssig undvigemanøvre i glatføre osv.?

2.
... indretten hele trafiknettet udfra worst-case situationer.
Stil dig selv fx. spørgsmålet: Hvad gør trafikanten, når/hvis en
flaskehals er opstået? Er der en flugtrute ud i rabatten (modsat
fx. en betonvæg) ?

Tommelfingerregl:
Kørekort er IKKE en menneskerettighed i sig selv. Man bør IKKE ha'
kørekort, hvis man er til fare for trafikken!

-

Ekspert: Rødt ja til Palæstina er positivt

Torsdag d. 19. maj 2011 kl. 07:50 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39989369
:ekspert-r%C3%B8dt-ja-til-pal%C3%A6stina-er-positivt.html

Kommentar:

(Emnet tidligere diskuteret)

der BURDE nok ha' stået:
"Ekspert": Rødt ja til Palæstina er positivt

-

Ellemann: Palæstina skal anerkendes af EU

Torsdag d. 19. maj 2011 kl. 08:20 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39989954
:ellemann-pal%C3%A6stina-skal-anerkendes-af-eu.html

Han frygter, at Israel under premierminister Benyamin Nethanyahu
isolerer sig stadig mere fra sine tidligere strategiske partnere
Tyrkiet og Egypten, som er blevet stadig køligere overfor Israel
efter den egyptiske præsident Hosni Mubaraks fald.

[ ... ]

=== citat slut ===

Kommentar:

Jeg kan huske, at jeg engang skrev en anmodning til Ellemann om
at forhindre Iran i at få anskaffet sig atomvåben. Og det lovede
han mig ... :-)

Hvor store bestræbelser har du så gjort dig, Ellemann, ku' jeg så
nu her mange år senere spørge!

Det er en ærlig sag, at man som bondemand kan miste hele høsten,
selvom man gjorde alt hvad man kunne (for at forhindre dette).

Men jeg gi'r ikke så meget for bondemanden, som jamrer over at
høsten gik tabt, alt imens han bare gloede på TV!

Så spørgsmålet er derfor nu, Ellemann:

Gjorde du, hvad der var dig menneskelig muligt for at forhindre
denne "plantesygdom" i at ødelægge hele høsten (som vi alle jo
skal leve af) ?

For sandheden er jo, at du (med denne udmelding) just inte helt
respekterer alle partners behov i denne konflikt!

Du frygter bla, bla, bla.

Lefleri (for slet ikke at tale om spytslikkeri) har aldrig ku'
betale sig mht. at føre politik i Mellemøsten, og jeg tror, at jeg
kender dig nok til at vide, at det ikke er det, der motiverer dig,
men ...

Hvis vi anerkender palæstinensernes behov for at ha' deres egen
stat (på Israelsk territorium, dvs. i Judæa og Samaria) UDEN
Israels samtykke, da anerkender vi også indirekte nogle
palæstinenseres krav om ret til at udslette Israel.

Og det er unfair!

Og dét må befolkningerne i Mellemøsten (herunder Tyrkiet og
Egypten) lære at forstå og respektere (ligesom de gerne vil ha',
at deres land ikke skal udslettes).

Så ...

Er du ikke - bare en lille smule - ved at løbe efter folkets krav,
Ellemann (vel vidende, at dette deres krav ikke er helt fair) ?

Forstil dig at konfliken drejede sig om din datter fx.

Lad os fiktivt sige fx. at hun og manden er blevet skilt og
skændes nu om de 2 børn, der har fået sammen. Moderen (altså din
datter, Ellemann) gør krav på forældreretten til den ene, mens
faderen forlanger forældreretten til dem begge!

Det er sådan set problemet i en nøddeskal.

De religiøse, fanatiske galninge vil ha' det hele!

Og på det grundlag kan man jo ikke forhandle, vel ?

Hvorfor ikke (kunne en tåbe hertil spørge) ?

Fordi ...

Hvis faderen får begge børnene, har moderen jo intet tilbage!

HAMAS og andre må - med andre ord - lære at anerkende de andre
menneskers ret til at leve.

Men ved at du (og andre) STRAKS forærer det ene barn bort til
faderen, kan denne jo bare forlange endnu mere!

Dette er problemet i en nøddeskal.

Man bli'r nødt til at indgå et *kompromis*, og det var dét, der
var hele idéen med OSLO-fredsprocessen, som HAMAS, Islamic Jihad
og navnlig Iran fik ødelagt med selvmordsterrorbomber i 1990'erne.

Det eneste, der fik disse bomber til at holde op med at
eksplodere, var, at israelerne bygge en betonmur, der *fysisk*
forhindrede selvmordsbombemændene i at trænge ind over grænsen
til selve Israel.

Så ...

Hidentil har Israelerne altså kun kunnet opnå sådan nogenlunde
fred ved selv at sikre sig den.

Og dem vil du nu ha' til at forære deres ene barn væk til en
ex-mand, som har svoret at ville udrydde en ?

Kan du ikke ligesom selv se, at der er noget fuldstændig grotesk
i kravet.

Det er jo nærmest at be' vedkommende om (indirekte) at begå
selvmord...

Og netop da hørte jeg igen en røst fra Himlen (still perhaps ET)
sige:
(2011-05-19, Thursday , day no 139, CET 10:53, GMT 08:53)
- "(Ikke sandt)."

(10:53-ordene var ikke 100% sikre)

Fortæl os, Fru Ellemann - bare så alle tåberne også kan følge med
i debatten:

- "Hvorfor vil du ikke begå selvmord ?"

- "Er det fordi du holder af livet ?...

CET 10:57
- "Spørger jeg."

CET 10:57
- "Elskværdigt."

-

ET-Output-message ready.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd0af41$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S147 tor 19 maj 10:54:26
19.maj dr.dk/nyheder 09:20

S, SF OG R VIL ANERKENDE PALÆSTINA
Danmark vil anerkende staten Palæstina,
hvis S, SF og de radikale vinder det
kommende valg.

- Vi mener, at palæstinenserne har ret
til en stat. Og når de nu beder verdens
lande om at anerkende den, så vil vi
også gøre det, siger Jeppe Kofod til
Berlingske. Han er Socialdemokraternes
udenrigsordfører.

Både SF og de radikale mener, at det
kan styrke palæstinensernes
forhandlings-position over for Israel.

Dansk Folkeparti kalder det en
katastrofe, hvis Danmark anerkender den
palæstinensiske stat.

Læs også ...

Kommentar (fortsat, part 3):

Så er det vist tid at finde sin spade frem for at grave et hul
i jorden (apropos Påsken 1985). Atomkrigen nærmer sig, hvor
alle må gemme sig i huler for at undgå de dødelige
radioaktivitet! ... :-(

Og netop da hørte jeg igen en røst fra Himlen (still perhaps ET)
sige:

(2011-05-19, Thursday , day no 139, CET 11:09, GMT 09:09
- "Nemlig."

CET 11:10
- "Trust me."

Disse 11:10-ord må forstås på en sådan måde, at dersom ... bla, bla, bla ... da bliver
konsekvensen uværgerligt en global atomkrig!

Jeg ihukommer:

(Jesu Ord ang. en skrækkelig kommende katastrofe:)

Og bed om, at jeres flugt ikke skal ske om vinteren ..

(Matt. 24,20)

... for når frosten først er sat ind, da er det svært at grave i
jorden (for at opnå beskyttelse mod radioaktiviteten), fristes
jeg over evne til at fortsætte Bibelverset med!

-

ET-Output-message ready.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd4dfbe$0$302$1472...@news.sunsite.dk...

Nej, fordi ... du slipper ikke godt fra at myrde de henved 5-8 millioner jøder i
Israel.

Troede du måske, at de bare ville vende den anden kind til, når nogen IGEN
forsøger at proppe dem ind i gaskammeret ?

Hvis det var mig, da ville jeg i hvert fald forsøge at hive min bøddel med dertil...

Og netop da hørte jeg igen en røst fra Himlen (still perhaps ET)
sige:

(2011-05-19, Thursday , day no 139, CET 11:18, GMT 09:18)
- "Ikke sandt."

Og dermed er karusellen starten og kører i al uendelighed as a spiral! ... :-(

> [...]
> jorden (for at opnå beskyttelse mod radioaktiviteten), fristes
> jeg over evne til at fortsætte Bibelverset med!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd4e119$0$303$1472...@news.sunsite.dk...

Når den slags er allerværst kaldes det pøblen. Og det er fristende
af bøje af overfor deres krav, men det bli'r det jo ikke mere
rigtigt af, vel ?...

11:28

- "Skulle jeg hilse og sige."

Fine. Nu ta'r jeg hatten af for dig, ET, fordi du ikke bare
slisker for folket ... :-)

CET 11:30
- "That's nice to hear."

CET 11:30
- "Sir."

:-)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd0af41$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S161 tor 19 maj 11:47:30
19.maj dr.dk/nyheder 11:39

KATOLSKE LEDERE FRASIGER SIG ANSVAR
Årsagen til katolske præster seksuelle
overgreb på børn i USA, skal findes i
tressernes løsslupne syn på sex og
omgangsformer, mener de amerikanske
biskopper.

Den katolske kirke, og i meget høj grad
kirken i USA, er i den seneste snes år
blev rystet af afsløringer om seksuelle
overgreb på børn, begået af præster og
lægfolk med betroede funktioner.

Men en rapport, udgivet af
bispekonferencen, gør samfundet - ikke
kirken og dens regler - ansvarlig for
overgrebene.

-Latterligt, siger lederen af en
organisation for ofrene.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/19/113007.htm

-

DR1 S147 tor 19 maj 11:37:01
[...]

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/05/19/083847.htm

-

DR1 S156 tor 19 maj 11:37:02
19.maj dr.dk/nyheder 11:14

DF: ÉN ADVARSEL - SÅ ER DET UD
Udlændinge, der begår mild kriminalitet
i Danmark, skal kun have én chance for
at blive i landet, mener Dansk
Folkeparti.

Kravet fra DF indgår i forhandlingerne
om en tryghedspakke, som partiet i
øjeblikket fører med regeringen.

Retsordfører Peter Skaarup har samlet
en stribe sager, hvor udlændinge er
dømt til en betinget udvisning af
Danmark. Senere har de begået ny
kriminalitet og har igen fået en
betinget udvisning.

- Hvis man laver noget anden gang, så
må det have nogle konsekvenser - nemlig
udvisning, siger Peter Skaarup.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/05/19/103631.htm

Her er barnets første ord

Torsdag d. 19. maj 2011 kl. 11:14 af Peter Thorup, pt...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39997541
:her-er-barnets-f%C3%B8rste-ord.html

"De første ord og vendinger som børn forstår, er bundet op på
barnets fysiske behov: Sult og tørst," siger Dorthe Bleses.

-

143 SVT Text Torsdag 19 maj 2011
UTRIKES Publicerad 19 maj

USA hjälper Tunisien och Egypten

President Barack Obama kommer att
presentera ett ekonomiskt stödprogram
för Egypten och Tunisien när han på
torsdagen redovisar sina planer på
hur demokratiska reformer ska främjas
i Mellanöstern och Nordafrika.

USA kommer att erbjuda skuldlättnader
på runt en miljard dollar, pengar som
ska styras till satsningar på att
skapa jobb åt unga och främja
företagande, enligt Vita Huset.

USA kommer även att ge lån eller
lånegarantier på en miljard dollar
till Egypten.

-

LARS VON TRIERS 'HITLER-SYMPATI' OG ISRAELS-FORAGT VÆKKER OPSIGT

Torsdag den 19. maj 2011
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=2912

-

Mission Øst uddeler nu mad i Nordkorea

Tilføjet til udfordringen.dk: 18.05.2011, 14:38
Artiklen bragt i Udfordringen uge 20/2011

http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=20938

-

Folkekirken kræver, at EU håndhæver religionsfrihed

Tilføjet til udfordringen.dk: 18.05.2011, 14:49
Artiklen bragt i Udfordringen uge 20/2011

http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=20943

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd4cd25$0$306$1472...@news.sunsite.dk...
> stor (religiøs) symbolsk værdi i ...

> ... ægte plastic (apropos de
> resterende 5%) ?

Huske på må vi jo, at der blot er tale om et såkaldt kopi!

Selve *originalen* opbevares et andet sted ...
(2.Mos. Exodus 25,9.40 + Acts ApG. 7,44 and Hebr. 8,5b)

... som - religiøst set - er hos Gud, ...

... og - verdslig set - *kanske* er om bord på The Mothership...

And then I heard a voice from Heaven (perhaps ET) said:
(2011-05-20, Friday , day no 140, CET 05:56, GMT 03:56)
- "Med venlig hilsen."

Like to hear Your voice, ET. One day perhaps I shall see You face-to-face ... :-)

CET 05:58
- "Yep."

CET 05:58
- "Sir."

Et menneske kunne så hertil sige:

Mig foretrækker nu plastic, fremfor den ægte vare!

Og hertil må vi andre så blot konstatere, at sådanne personer vist aldrig har smagt
andet end erstatningsvaren ("pseudo"gatet), men ligeså snart ...

CET 06:11
- "Det fuldkomne ... bliver åbenbaret."

(Måske blev der mere korrekt sagt: "Det fuldkomne ... åbenbares", men da det ikke
blev nedskrevet lige med det samme, opstod der en lille usikkerhed mht. 100%
korrekt citat-gengivelse.)

CET 06:11
- "Da ... forstår I."

Wow ... :-)

CET 06:15
- "I'm so glad to hear that ... Sir."

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd5eaf8$0$302$1472...@news.sunsite.dk...

Forestil dig, at det hele er blevet video-optaget! Både om dengang, hvor de hjalp et
slavefolk med at gøre oprør mod Farao-tyrannen osv.

Og at vi en dag får forevist hele dette *dokumentar*-arkiv, akkurat som vi kan sidde derhjemme i vores dagligstuer og se
dokumentarfilm på vores TV fra fx. 2. Verdenskrig!

Sandheden skal nok kommen frem og afsløre alle løgnene! ... :-)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd5f59d$0$303$1472...@news.sunsite.dk...

CET 07:02
- "VEDERSTYGGELIGHEDER."

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd0af41$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S161 fre 20 maj 07:01:53
19.maj dr.dk/nyheder 11:39

KATOLSKE LEDERE FRASIGER SIG ANSVAR

Der var et løssluppen syn på sex i
tresserne. Det er grunden til, at flere
katolske præster har begået seksuelle
overgreb på børn i USA. Det mener de
amerikanske biskopper.

De seneste år er den katolske kirke
blevet rystet af afsløringer om
seksuelle overgreb på børn. Overgrebene
er blandt andet begået af præster.

Men det er samfundets skyld, fastslår
en rapport, der er udgivet af bispe-
konferencen. Det er ikke kirken og dens
regler, der er ansvarlig.

- Det er latterligt, siger lederen af
en organisation for ofrene.

Kommentar:

Usmageligt ! Kan I da overhovedet ikke ha' bare en lille, bitte
smule empati overfor ofrenes Jeres ?...

Og igen lød der en røst fra Himlen (still perhaps ET), som sagde:
(2011-05-20, Friday , day no 140, CET 07:14, GMT 05:14)
- "Spørger jeg."

Det er simpelt hen for dårligt!

Det kan I ikke være bekendt overfor Kirken°...

CET 07:18
- "(Og dens tjenere)."

Og dermed *vanærer* I jo indirekte Gud ved at bringe skam og skændsel ind
over Hans Hus°.

Jeg er ikke katolik, men tillad mig at gøre det skingrende klart for Jer, at ...

Jeg sætter IKKE mine ben i Folkekirken her i Danmark, fordi de jo har valgt
at *forvrænge* frelserbudskabet (ved at se igennem fingre med hor og utugt,
herunder såkaldt "velsignelse" af homoseksuelles *syndiges* sexforhold).

Jeg sætter IKKE mine ben dér (der er dog visse undtagelser, idet ikke alle
dyrker afguden), fordi jeg jo ellers vil signalere et forkert budskab til mine
medmennesker, hvilket kan lokke dem på afveje, bort fra Herren (jævnfør
1,Kor. 8,7-13)

Jeg sætter IKKE mine ben dér, fordi jeg jo ellers ville holde Gud for nar,
ikke sandt ?

Og med hensyn til Jer:

Hvis I ser igennem fingre med så grove *forbrydelser* som pædofili jo er, at
selv hedningefolk væmmes ved dem, så vil jeg heller ej sætte mine ben hos Jer,
for jeg skal ikke holde Gud for nar og vanære Hans frelserbudskab!

DR1 S167 fre 20 maj 07:24:54
19.maj dr.dk/nyheder 13:49

UNGE GØR OPRØR I SPANIEN
Et ungdomsoprør der er under udfoldelse
i flere spanske storbyer, har fået
myndighederne i blandt andet Madrid til
at forbyde den permanente demonstra-
tion, som uge aktivister indledte i
søndags på den centrale plads Puerta
del Sol.

I eftermiddag vil den centrale valgmyn-
dighed tage stilling til, om også den
mener at demonstrationerne strider mod
valglovens bestemmelser om betingelser-
ne for afvikling af et valg.

Oprøret viste sit ansigt søndag den 15.
maj, hvor tusinder af unge samlede sig
i mere end 50 byer under parolen "Reelt
demokrati nu!"

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/19/134303.htm

Kommentar:

Æh ...

Morgendagens verden tilhører nutidens børn, og i visse sager bør
man ta' dem med på råd som forældre og kanske også som samfund,
fordi ...

For det første skal de - som sagt - arve Jorden med alle dens
forureningsproblemer osv.

For det andet opøves de i demokratisk tankegang, hvilket gør dem
mere *immune* overfor folkeforførere (som loker med dit og dat)
på den yderste højre- og venstrefløj samt i fanatiske religiøse
grupperinger!

Men der er en ting, som vi også skal være opmærksomme på:

I et samfund skal der desværre nogengange træffes ubehagelige
beslutninger. Nogengange står valget kun mellem to onder! Det
kan eksempelvis være, at samfundet er tvunget til at spare pga.
dårlige økonomiske tider.
I sådanne situationer kan direkte-reelt-demokrati - altså hvor
hele folket kan ta' person stilling i hver enkelt sag - uheldigvis
bevirke, at folket ikke vil træffe nogen beslutning, som er til
alles fællesgavn. Man kan fx. vælge at låne sig til økonomisk
midlertidig velfærd, som så børnene og børnebørnene skal betale!

Vi kan også komme ud for - som I oplevede det med
al-Qaeda-selvmordsbombe-terrorisme - at folk i ængstelse går al,
al for meget på kompromis pga. angst/frygt.

Også her er det bedre at ha' folkevalgte repræsentanter i fx. en
4 års periode, da det så ikke er ligeså nemt at lave afpresning,
black-mail.

Tænk lidt over disse mine ord...

Og minsandten om jeg ikke IGEN blev afbrudt af en røst fra Himlen
(still perhaps ET), der sagde:
(2011-05-20, Friday , day no 140, CET 07:51, GMT 05:51)
- "Tak."

(Nå ... Du blander dig åbenbart også i den slags ting, ET! Okay
for mig. Jeg kan faktisk godt li' at have det her samarbejde
kørende hele tiden, ET ... :-))

Hmm ...

Jeg tror (fornemmer), at ET prøver at sige til Jer, at I må skelne
mellem stort og småt. Jeres ligesindede i andre lande er vitterlig
i lommen på ækle, modbydelige, morderiske tyranner, hvorimod I ka'
leve og tænke frit og "måske" bør være taknemlige for dette, fordi
det jo laaaaaaaaaaaaaaangtfra er en selvfølge (vort demokrati).
Faktisk har folk *ofret* deres liv på, at vi kan leve i denne
frihed.

Så hvis vi starter med at skabe anarki, da synes jeg, at vi faktisk
*vanærer* disse mennesker, ikke sandt ?

Så hvis du har behov for at manifestere dig (sammen med dine
venner), da lad det ske i ro og orden, ligesom vi så det i
Egypten, da de unge gik på gaden og med *fredelige* ikke-voldelige
midler forsøgte at skabe en bedre verden...

CET 08:00
- "Amen."

(08:00-ordene blev udtalt på engelsk.)

-

Well ... We got ET-output-news again ... :-)

CET 08:01
- "Received."

Hmm ... (memory on from) ...

http://www.youtube.com/watch?v=HxFcjRtb2rM

CET 08:02
- "Put a mirror on."

CET 08:02
- "It."

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd604b7$0$306$1472...@news.sunsite.dk...

Hmm ...(memory on from) ...

DR1 S171 fre 20 maj 08:04:55
19.maj dr.dk/nyheder 14:45

DANSKERE VIDNER I KRIGSFORBRYDERSAG
To danskere skal afhøres som vidner i
en sag om krigsforbrydelser i Kroatien
i 1995. Statsadvokat for Særlige
Interna-tionale Straffesager, Birgitte
Vest-berg, har imødekommet en anmodning
fra anklagemyndigheden i Serbien, der
efterforsker drab på civile.

To danske soldater, der var på FN-
mission skal afgive forklaring, fordi
de ifølge medierapporter var vidner
til, eller vidende om drabene på ældre
og handikappede civile serbere.

En pressemeddelelse fra den serbiske
anklagemyndighed oplyser, at man vil
sende medarbejdere til København for at
medvirke ved afhøringerne, når de
praktiske detaljer er aftalt.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/19/144022.htm

-

DR1 S173 fre 20 maj 08:04:56
19.maj dr.dk/nyheder 15:22

DANMARK FORTSAT HØJT PÅ DØDSLISTEN
Der lurer fortsat en "alvorlig trussel"
for terrorangreb i Danmark, som ligger
højt på den prioriterede liste over
terrormål hos militante islamister.

Det rapporterer Udenrigsministeriet i
sin årlige terrorredegørelse.

- Når det gælder Danmark, er der
fortsat en alvorlig terrortrussel fra
netværk, grupper og enkeltpersoner, som
bekender sig til en militant
islamistisk ideologi, hedder det.

- Tegningssagen giver fortsat anledning
til, at ledende militante islamister i
Danmark og udlandet anser Danmark som
et prioriteret mål for terrorisme,
skriver Udenrigsministeriet.

Læs også ...

DR1 S116 fre 20 maj 08:04:53
19.maj dr.dk/nyheder 16:36

TALIBAN DRÆBER 35 BYGNINGSARBEJDERE
Mindst 35 bygningsarbejdere blev dræbt
og 24 såret, da en gruppe væbnede
talibanere angreb et byggefirma i den
sydøstlige provins Paktia.

Under angrebet blev 10 oprørere dræbt
af sikkerhedsstyrker. Desuden savnes 13
byggearbejdere.

Angrebet fandt sted sent onsdag aften,
da et ukendt antal talebanere gik til
angreb på arbejderne, der var ved at
bygge en vej i Zadran-distriktet.

Taliban har i de senere måneder rettet
en række angreb mod firmaer og
arbejdere, der er beskæftiget med
byggeprojekter rundt om i Afghanistan.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/19/161155.htm

Kommentar:

Vogt Jer altid for folk (som Taliban), dersom målet helliger
midlerne (herunder *mord* på uskyldige civile mennesker), fordi
så er der som oftest noget riv, rask, ruskende galt!
De kommer til Jer som ulve forklædt i fåreklæder og lokker jer
med dit og dat, og - hvis du er dum nok - hopper du på løgnen.
(Et "Paradis" bygget på rovmord er ikke et særlig rart sted at
være)...

Og netop da blev jeg igen afbrudt af en røst fra Himlen (still
perhaps ET), der sagde:
(2011-05-20, Friday , day no 140, CET 08:29, GMT 06:29)

- "Skulle jeg hilse og sige."

Omvend Jer (I Taliban-folk)...

CET 08:35
- "Turn around."

-

Well ... Så er der ET-post igen til Menneskeheden. We got
ET-output-news again ... :-)

DR1 S119 fre 20 maj 08:27:57
19.maj dr.dk/nyheder 17:35

EU UDVIDER SANKTIONERNE MOD IRAN
EU's udenrigsministre ventes på et møde
mandag at vedtage en kraftig udvidelse
af sanktionerne mod Iran.

Omkring 100 nye firmaer vil blive
underlagt sanktioner, oplyser EU-
diplomater. Det gælder blandt andet
Europæisk-Iransk Handelsbank, EIH, der
opererer fra Hamburg i Tyskland.

- Der vil nu være nok beviser på, at
banken har finansieret virksomheder,
som er involveret i Irans atomprogram,
siger en EU-diplomat.

Vesten mistænker Iran for at forsøge at
udvikle atomvåben. Det afviser Iran,
som siger, at atomprogrammet
udelukkende har fredelige formål.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/19/172947.htm

-

DR1 S123 fre 20 maj 08:27:58
19.maj dr.dk/nyheder 18:45

SYRISKE STYRKER FORLADER OPRØRSBY
Et større antal syriske sikkerheds-
soldater og pansrede mandskabsvogne er
ifølge øjenvidner på vej væk fra byen
Tel Kelakh tæt ved grænsen til Libanon.

Soldaterne blev udstationeret i
weekenden i Tel Kelakh efter flere
dages prodemokratiske demonstrationer.

Snesevis af busser fyldt med soldater
kører væk fra Tel Kelakh i retning af
hovedstaden Damaskus, siger øjenvidner.

- Hæren er stort set forsvundet. Der er
ingen sikkerhedssoldater heller i
gaderne, siger vidnerne. Sikkerheds-
styrkerne har dog ikke helt forladt Tel
Kelakh. Nogle er samlet i militær-
barakker i udkanten af byen.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/19/183514.htm

-

DR1 S126 fre 20 maj 08:27:58
19.maj dr.dk/nyheder 21:08

OBAMA: NYT FORHOLD TIL DEN ARABISKE
I en storstilet tale om USA's politik i
Mellemøsten og Nordafrika sagde USA's
præsident Barack Obama, at drabet på
al-qaedalederen Osama bin Laden, giver
USA mulighed for at omformulere
forholdet til den arabiske verden.

Obama gjorde det klart, at USA støtter
en demokratisk udvikling i regionen.

Han slog fast, at Syriens præsident
Bashar al-Assad må stå i spidsen for en
demokratisk overgang, eller forsvinde.

Den amerikanske præsident sagde også,
at USA indleder et økonomisk hjælpe-
program til de nye regeringer i Egypten
og Tunesien, som har tabt værdier på
grund af korruption.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/19/202946.htm

-

DR1 S133 fre 20 maj 08:27:58
20.maj dr.dk/nyheder 02:19

DANSKER FÆNGSLET I BAHRAIN
En dansk statsborger har siden 8. april
siddet fængslet i Bahrain. Det drejer
sig om Abdulhadi Alkhawaja, der blev
anholdt i forbindelse med
demonstrationerne mod styret i den
lille golfstat.

Ifølge menneskerettighedsorganisation
Front Line har Alkhawaja været udsat
for tortur og voldtægtsforsøg. Han er
efterfølgende blevet opereret for
hovedlæsioner på et militærhospital.

De danske myndigheder har kendt til
sagen siden 8. april, og den danske
ambassade i Riyadh har kontakt med
myndighederne i Bahrain, oplyser
Udenrigsministeriets Borgerservice, der
ikke vil oplyse yderligere om sagen.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/20/021729.htm

-

DR1 S134 fre 20 maj 08:27:58
20.maj dr.dk/nyheder 03:11

1700 TALIBANERE HAR SMIDT VÅBNENE
Mere end 1700 Taliban-krigere har smidt
våbnene for at blive del af et
reintegreringsprogram, som den
afghanske regering startede sidste år,
oplyser Nato.

Reintegreringsprogrammet giver mulighed
for, at tidligere Taliban-medlemmer kan
få amnesti, hvis de smider våbnene,
afsværger brugen af vold, kapper
båndene til terrorgrupper og efterlever
den afghanske forfatning. De afghanske
oprørere består primært af Taliban-
krigere og medlemmer af Haqqani-
netværket.

Tilsammen er de cirka 25.000 mand.
Oftest når Taliban-medlemmer

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/20/031013.htm

Kommentar:

Netop som tekst-meddelsen blev læst hørte jeg igen en røst fra
Himlen (still perhaps ET) sige (til disse Talibanfolk):
(2011-05-20, Friday , day no 140, CET 09:03, GMT 07:03)
- "Fint."

-

DR1 S135 fre 20 maj 08:27:58
20.maj dr.dk/nyheder 06:34

CLINTON:GADDAFIS KONE ER I TUNESIEN
Den libyske leder Muammar Gaddafis kone
og datter er flygtet til nabolandet
Tunesien, siger USA's udenrigsminister,
Hillary Clinton.

I et interview med tv-stationen CBS
siger hun, at det internationale pres
på Libyen gør langsomt, men stadigt
fremskridt.

- Presset på Gaddafi-styret er nået til
det punkt, at Gaddafis kone og datter
er flygtet over grænsen til Tunesien i
løbet af de sidste to dage, siger
Clinton.

Det er første gang en vestlig politiker
på højeste plan bekræfter rygtet, som
Tunesien fortsaf afviser.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/20/062909.htm

CET 09:05
- "Usling!"

"Kanske" ET her omtalte Gaddafi ved hans nye ET-øgenavn ... :-)

CET 09:06
- "Morder!"

-

DR1 S137 fre 20 maj 08:27:58
20.maj dr.dk/nyheder 06:51

NATO SÆNKER OTTE AF GADDAFIS SKIBE
Nato-fly har natten til fredag bombet
og sænket otte libyske krigsskib, der
tilhører den libyske leder Muammar
Gaddafi, siger forsvarsalliancen.

Skibene blev sænket i en række
koordinerede angreb mod havnene i
Tripoli, Al Khums og Sirte, skriver
Nato.

- Set i lyset af den eskalerende brug
af flådeenheder havde Nato ikke andet
valg end at gribe til resolut handling
for at beskytte den civile befolkning i
Libyen og Nato-styrkerne til søs, siger
admiral Russell Harding, vicechef for
Nato-missionen i Libyen.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/20/064755.htm

-

DR1 S142 fre 20 maj 08:27:58
20.maj dr.dk/nyheder 07:58

NORDKOREAS KIM JONG-UN I KINA
Kim Jong-Un, der ventes at afløse sin
far, Kim Jong-Il som Nordkoreas næste
leder, er på besøg i Kina.

Besøget skal ifølge sydkoreanske medier
styrke de økonomiske forhold mellem
Kina, som er den isolerede
kommunistiske diktaturs eneste
allierede.

Besøget tolkes som den kinesiske
regerings accept af Kim Jong-Un som den
næste leder af Nordkorea.

Det er hans første besøg i Kina, siden
han i efteråret blev udnævnt til en
række høje poster i Nordkorea.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/20/075732.htm

-

DR1 S143 fre 20 maj 08:27:58
20.maj dr.dk/nyheder 08:06

NEJ TIL PROTESTER PÅ SPANSK VALGDAG
Spaniens valgkommission (JEC) kræver et
forbud mod demonstrationer i denne
weekend, hvor tusindvis af mennesker
vil gå på gaden for at protestere over
den økonomiske krise i landet,
korruption og en skyhøj arbejdsløshed.

JEC siger, at demonstrationerne, der er
planlagt lørdag og søndag, hvor der
afholdes regional- og lokalvalg "bryder
valgloven".

Valgkommissionen vil informere
regionale valgkommissioner såvel som
Spaniens justitsminister om sin
beslutning.

De unge selv afviser, at de har et
politisk tilhørsforhold.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/20/080445.htm

Well ... We got ET-output-news again ... :-)

CET 09:10
- Crime does not ... "

Men ET! Så må du også hjælpe lidt mere aktivt med i processen.
Disse slyngler giver jo ikke frivilligt byttet fra sig, vel ?
Men en *fysisk* overmagt kan få dem til at skide i bukserne!

Og selvom man måske er kunstig, bør man da ikke komme nødstedte
til undsætning ?

Vi mennesker er jo ikke bare kloner af hinanden, endskønt vores
genetiske kode næsten er identiske. End ikke engang enæggede
tvillinger tænker ens. Hver eneske individ af os er unikt!...

CET 09:14
- "(Jeg ved det)."

(NB! 09:14-ordene ej 100%v sikre.)

Please, understand!

Ikke ved magt, ikke ved styrke, men ved min Ånd, siger Herren ...
står der skrevet i Biblen, men ved Jesu genkomst der får faktisk
modstanderne bank...

CET 09:16

- "Skulle jeg hilse og sige."

(Åb. Rev. 19,17-21)

Så derfor melder spørgsmålet sig jo naturligvis:

Hvorfor så ikke gi' dem bank allerede nu ?

(They are assholes)...

CET 09:18
- "jeg ved det."

CET 09:19
- "Mordere."

CET 09:19
- "Slyngler."

(Hvad mht. Nordkoreas diktator ?)...

CET 09:19
- "Du ka' bare lige vente dig."

CET 09:19
- "Din satans ... yngel."

CET 09:20
- "Fang ham."

Jamen ET! Det er jo her problemet er. ICJ (eller ICC) tør eller
kan ikke udstede en arrestordre på manden, fordi Kannibalistan
(...

CET 09:21
- "Også dem ... "

Ja, de skal selvfølgelig også kræves til regnskab for deres
forbrydelser, men igen ... her er jo problemet: Jeg har ikke
magtbeføjelserne til at gennemtrumfe denne dagsorden og beder
selvfølgelig *dig* ET om hjælp!

Det må da selv kunstig intelligens ku' forstå, ikke sandt ?...

CET 09:23
- "Min ven."

CET 09:23
- "(Nu kommer slagsmålet)."

(NB! 09:23-ordene var ej 100% sikre.)

CET 09:24
- "Kapitulér."

Bombe dræber én person i Pakistan

20. maj 2011 09.16 Udland
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/20/091419.htm

Brændstofsfly kørte af banen under take-off

Torsdag d. 19. maj 2011 kl. 11:59 af Kristian Hedegaard, kr...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39999176
:br%C3%A6ndstofsfly-k%C3%B8rte-af-banen-under-takeoff.html

-

Indiske agenter: Cellen til Holck er klar

Torsdag d. 19. maj 2011 kl. 13:40 af ritzau / mira
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40001416
:indiske-agenter-cellen-til-holck-er-klar.html

-

Holck må tage sin straf i Indien

Torsdag d. 19. maj 2011 kl. 14:38 af ritzau / ptho
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40003459
:holck-m%C3%A5-tage-sin-straf-i-indien.html

=== citat start ===

Danske Niels Holck valgte selv at stå i spidsen for nedkastningen
af knap fem ton våben over en indisk delstat i 1995. Derfor må
han også stå til regnskab for sin gerning i Indien. Det mener
vicestatsadvokat Jørgen Jensen, der torsdag gav sine afsluttende
bemærkninger i sagen, hvor landsretten skal beslutte, om Niels
Holck skal udleveres til Indien.

"Niels Holck kan ikke straffes i Dan­mark for det, han har gjort,
så hvis han ikke bliver udleveret, så slipper han for straf, og
det vil efter min mening være stødende, sagde han.

[ ... ]

=== citat slut ===

Kommentar:

Har man sagt 'A' må man også sige 'B'; underforstået: Har man
begået noget forkert, da må man også stå til ansvar for disse
sine handlinger!

Og Danmark skal IKKE bruges som skalkeskjul for terrorisme osv.!
Det er jo et *misbrug* af vores demokrati så det batter. Det er
faktisk at skide os andre lige op i ansigtet, egoist !!!

Den slags BURDE også være straffebart her i landet, i hvert fald
når det gælder *demokratiske* stater (modsat skindemokratier og
diktaturstater).

Det, manden har foretaget, hvis han kendes skyldig, er jo at
bekrige selve vores demokrati (både det Indiske, trods alle dets
fejl, og indirekte også vores eget her i landet)!

Og det er præcis dét, der er problemet mht. Kommunisme, Nazisme
og de fanatisk religiøse bevægelser såsom HAMAS osv. De respekter
IKKE demokratiet men vil i egoismens hellige navn gennemtrumfe
med voldelig magt deres egen version, som laaaaangfra lever op til
en demokratisk retsstats praksis, hvor man fx. er uskyldig indtil
det modsatte er bevist osv.
Flertals-*diktatur* hedder det på danske, når over 50% af en
befolkning indtager denne fanatiske indstilling, og det har - som
sagt - INTET at gøre med demokrati!...

Og netop da blev jeg igen afbrudt af en røst fra Himlen (still
perhaps ET), der sagde:
(2011-05-20, Friday , day no 140, CET 10:22, GMT 08:22)
- "Amen."

(10:22-ordene blev udtalt på engelsk.)

-

Taliban dræber bygningsarbejdere

Torsdag d. 19. maj 2011 kl. 16:05 af ritzau / mira
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40008944
:taliban-dr%C3%A6ber-bygningsarbejdere.html

-

Well ... We got ET-output-news again ... :-)

Syriske styrker forlader oprørsby

Torsdag d. 19. maj 2011 kl. 18:15 af ritzau / mira
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40011077
:syriske-styrker-forlader-opr%C3%B8rsby.html

Kommentar:

Det eneste I opnår ved, at der ikke bliver udstedt arrestordre,
er, at FNs manglende kompetance udstilles for hele verden,
hvorved disse ligkistesøm vil danne grobund for folkekravet om
oprettelsen af UDN, United Demokratic Nations; altså en
*demokratisk* udgave af det internationale samarbejde( og så
bliver det de demokratiske stater i verden, der sætter dagsorden,
og her bliver der IKKE plads til diktaturstater m.m.)...

Og netop da blev jeg igen afbrudt af en røst fra Himlen (still
perhaps ET), der sagde:

(2011-05-20, Friday , day no 140, CET 10:32, GMT 08:32)

- "Skulle jeg hilse og sige."

:-)

-

Well ... så er der allerede ET-output-news again ... :-)

(Hmm ... memory on from Isaiah Esajas 2,4)

CET 10:35
- "Vi forlanger."

CET 10:35
- "Respekt ... (omkring Menneskerettighederne)."

CET 10:36
- "dette er et krav."

CET 10:36
- "Håber I forstår."

CET 10:36
- "Mankind."

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd62879$0$308$1472...@news.sunsite.dk...

Men ET ... jeg forstår stadigvæk ikke, hvorfor markør-43 ikke nævnes tydeligere,
apropos markør-61 (som oven-i-købet *gentages*, både i Biblen og i Jeres trumfkort:
asteroide-markør-61) ?

Selvfølgelig er der forskel på 43 og 61 markørerne, men ligeså samt der er gået 1 million
år, da kan man ikke skelne disse markører fra hinanden, altså når vi snakker om Det
Periodiske System). Begge atomnumre er *forsvundet* pga. halveringstiden. Og her på
Jorden er der jo immervæk gået over 4½ milliarder år!

(Og vi må antage, at noget lignende gør sig gældende i andre solsystemer; idet biokemiske
stoffer ... bla, bla, bla.)

Så hvorfor vælger I at fremhæve 61 meget tydeligt (og næsten udelader 43) ?

Det forstår jeg altså ikke. Please give me a feedback.

Hmm ...

Altså:

Hvis vi måler udfra *atomalderen*, da er begge stoffer blevet produkseret fx. ved en
supernovaeksplosion, og hvis man så her tæller, da forsvinder atom nummer 61 allerede
efter blot nogle sølle få minutter (vist nok) mens man må vente i over en million år, førend
atom nummer 43 er forsvundet (henfaldet til en anden type isotop).

Det må være her, at forklaringen skal findes, ikke sandt ?

Indirekte siger I jo så også noget ang. *atomalderen* endog med asteroide-markører,
som jo - hvis de er store nok - ligefrem er globe-destroyers, og det er jo ret kraftige
eksplosioner (apropos atomvåben) ...

Så ...

Det kan næsten ikke forstås på andre måder, enbd at der indirekte spilles med musklerne,
ikke sandt ?

Og så *inddrager* i staten Israels genopståen i 1948 med al dette (idet første 61-asteroide-
markør kunne knyttes til årsdagen).

Dernæst knytter I fundet af 600-talsytemet inside the Bible til endnu en asteroide-markør,
hvorved vi nu har 2 "officielle" 'positioner' (tilkendegivelser):

1.
Biblen (herunder GT, men IKKE Koranen)

2.
Staten Israel

Og så må jeg jo nok "tilstå", at tampen brænder, idet vi jo har fundet temmelig mange
indirekte hentydninger i Biblen på, at der har været et udenjordisk besøg i vort (solsystem
i Oldtiden. Se fx. 1.Mos. Genesis 6,2.4)...

CET 10:58
- "Nemlig."

:-)

Ellemann og Lykketoft: Strauss-Kahn i gabestok

Fredag d. 20. maj 2011 kl. 07:14 af Kristian Jakobsen, kr...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40021917
:ellemann-og-lykketoft-strausskahn-i-gabestok.html

=== citat start ===

De amerikanske myndigheders behandling af den tidligere IMF-chef,
Domini­que Strauss-Kahn, møder hård kritik hos Uffe
Ellemann-Jensen og Mogens Lykketoft i programmet
Ellemann|Lykketoft på TV 2 NEWS.

De to tidligere udenrigsministre er forargede.

"Ja, over den måde han bliver slæbt foran alverdens fotografer i
fangedragt og håndjern uden overhovedet at være dømt for noget,
ja," siger Mogens Lykketoft.

"Jeg synes, det er noget svineri. Det er jo en moderne gabestok,
uden at han har været for en dommer. Uanset om det er ham eller
en eller anden tilfældig narkogangster. Det er den der amerikanske
lynchstemning, som også er forsvaret af New Yorks borgmester,"
siger Uffe Ellemann Jensen.

Domini­que Strauss-Kahn er tiltalt for voldtægt mod en stuepige
på et hotelværelse i New York.

Se Ellemann|Lykketoft på TV 2 NEWS i dag første gang kl. 11.30.

=== citat slut ===

Kommentar:

(Det stinker langt væk af justitsmord; underforstået at nogen vil
ha' hans job eller i hvert fald, at nogen vil ha' den mand fjernet
fra sin betroede stilling)...

Og netop da blev jeg igen afbrudt af en røst fra Himlen (still
perhaps ET), der sagde:

(2011-05-20, Friday , day no 140, CET 11:28, GMT 09:28)
- "Amen."

-

Well ... så er der allerede ET-output-news again ... :-)

(Der er godt nok meget post i dag, ET!)...

CET 11:32
- "Ja."

Og det er okay for mig. Det er nu engang blevet mit primære job
at rapportere fra "frontlinien" og viderebringe, hvad du har at
meddelse os (altså Menneskeheden). Og det er mig en stor ære. Tak
for din tillid, at jeg kan tjene dig med dette "talent" ... :-)

Gid alting her på Jorden vil ske, som det sker hos dig, for af
en-eller-anden grund ved jeg bare, at hos dig er der rart at
være. Man bliver hverken forfulgt. Man har lov at tænke frit og
sige sin mening (dog under ansvar) og ... min fantasi kommer her
til kort, ET. Dog har vi gennem årene (i over 30 år) vandret
sammen side-om-side, og disse år har jeg *nydt*. I'm in-love,
I guess, ET ... :-)

DR1 S145 fre 20 maj 11:29:35
20.maj dr.dk/nyheder 09:16

BOMBE DRÆBER ÉN PERSON I PAKISTAN
To biler fra det amerikanske konsulat
var målet for en bilbombe, som fredag
dræbte én person og sårede 11 andre
personer i byen Peshawar i Pakistans
nordvestlige grænseprovins.

Det oplyser pakistansk politi samt den
amerikanske ambassade.

- To biler fra det amerikanske konsulat
blev angrebet undervejs til konsulatet,
siger ambassadens talsmand Alberto
Rodriguez til det franske nyhedsbureau
AFP.

- Ét køretøj blev beskadiget. Der er
ingen dræbte blandt vort personnel og
ingen er kommet alvorligt til skade,
siger han.

Bombe dræber én person i Pakistan

-

DR1 S146 fre 20 maj 11:29:35
20.maj dr.dk/nyheder 09:29

ISRAEL FORFÆRDET OVER OBAMA-FORSLAG
I den tale, som USA's præsident Barack
Obama holdt torsdag aften i Washington,
prøvede han at puste nyt liv i den
fastlåste fredsproces mellem Israel og
palæstinenserne.

Talen er blevet modtaget forskelligt af
konfliktens parter.

Israels premierminister Benjamin
Netanyahu siger, at præsident Obamas
vision om en palæstinensisk stat, der
bygger på grænserne fra 1967, kan
medføre, at den jødiske stat bliver
forsvarsløs.

Palæstinenser-leder Mahmoud Abbas har
indkaldt til et hurtigt ledermøde for
at gennemgå Obamas tale om Mellemøsten.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/20/092437.htm

Clinton: Gaddafis kone i Tunesien

Fredag d. 20. maj 2011 kl. 08:20 af ritzau / dabu
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40023392
:clinton-gaddafis-kone-i-tunesien.html

Kommentar:

Hun ser *ulykkelig* ud på billedet. (Jeg ved ikke om billedet er
taget for nylig.)

Hvis jeg var gift med en psykopat, da ville jeg også være
ulykkelig; helt sikkert!

Psykopater er jo - som bekendt - også *superegoister*.

Og så evner de jo slet ikke empati, så jeg ville føle mig utrolig
*alene* og forladt (sammen med en sådan mental forstyrret person)!

Og det er måske dét, man kan læse i hendes bedrøvede øjne!

-

Dansk statsborger fængslet i Bahrain

Fredag d. 20. maj 2011 kl. 08:08 af David Buch, da...@tv2.dk
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 20/5 2011; 08:25)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40022834
:dansk-statsborger-f%C3%A6ngslet-i-bahrain.html

-

Nato sænker Gaddafis krigsskibe

Fredag d. 20. maj 2011 kl. 07:20 af ritzau / dabu
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 20/5 2011; 08:38)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40023454
:nato-s%C3%A6nker-gaddafis-krigsskibe.html

-

1700 talibanere har smidt våbnene

Fredag d. 20. maj 2011 kl. 08:43 af ritzau / dabu
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40023381
:1700-talibanere-har-smidt-v%C3%A5bnene.html

-

Obama: Egen stat til palæstinensere

Fredag d. 20. maj 2011 kl. 10:48 af David Buch, da...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40029206
:obama-egen-stat-til-pal%C3%A6stinensere.html

-

Chef går af efter atomkraft-ulykke

Fredag d. 20. maj 2011 kl. 11:33 af David Buch, da...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40029748
:chef-g%C3%A5r-af-efter-atomkraftulykke.html

-

104 SVT Text Fredag 20 maj 2011

SVT Text

* = efter kl 6 Nyhetsrullen 188

IMF-chefen fri mot borgen..........130

Strider i omstridd Sudanregion.....131

Danmark motar bort invandrare......132

Förlamad tog steg efter behandling 133

* Inget Kinabesök för Kim den yngre..134

Barack Obama talade till världen..135-
"Bekräftelse på USA:s maktlöshet" 165-

-

105 SVT Text Fredag 20 maj 2011

SVT Text

* = efter kl 6 Nyhetsrullen 188

* Ryssland vill se styrkor i Libyen..137
Kadaffis familj har flytt Libyen...138
Nato sänkte åtta skepp i Libyen....139
* Libyen: Försvunnen fotograf är död 140

"Spanska protester olagliga".......141

Kraftigt skalv i Turkiet...........142

* 650 skadade i tågolycka............143

* Hård Amnestykritik mot Bahrain.....144

* Notiser: Malta räddade flyktingar 148f

-

131 SVT Text Fredag 20 maj 2011
UTRIKES Publicerad 20 maj

Strider i omstridd Sudanregion

En fordonskolonn med sudanesiska
regeringssoldater eskorterade av FN-
trupp anfölls av okända män i
regionen Abyei i Sudan, sade FN på
fredagen.

Två personer sårades. Både regeringen
i norr och de styrande i söder, där
folket röstat ja till att utlysa en
egen stat, gör anspråk på den
oljerika gränsregionen.

Nyligen dödades 14 personer i strider
mellan styrkor från Nord- och Syd-
sudan i Abyei. Båda sidor anklagade
varandra för att ha startat
stridigheterna.

-

135 SVT Text Fredag 20 maj 2011
UTRIKES Publicerad 19 maj

Obama: USA vill främja demokrati

President Barack Obama sade i sitt
emotsedda utrikespolitiska tal att
USA:s främsta prioritering är att
främja reformer och övergång till
demokrati runtom i Mellanöstern och
Nordafrika.

-Vi står inför ett historiskt till-
fälle. Vi har chans att visa att
Amerika värdesätter en tunisisk
gatuhandlares värdighet mer än
diktatorns råa makt, sade Obama.

Han inledde med att tala om Libyen:
-Tusentals människor skulle ha dödats
om vi inte hade varit med och agerat
mot Kadaffi, fastslog Obama.
Fortsättning följer på sida 136

-

136 SVT Text Fredag 20 maj 2011
UTRIKES Publicerad 19 maj

Med löften om stöd till Egypten och
Tunisien hoppas Vita huset skicka ett
budskap till andra länder i regionen
att även de kan få ekonomiskt stöd om
de slår in på vägen mot demokrati.

Obamas tog i talet också upp konflik-
ten mellan Israel och Palestina och
sade att ett framtida avtal om en
palestinsk stat måste bygga på 1967
års gränser.

En varaktig fred måste inbegripa
två stater för två folk, sade han.

-Israel som en judisk stat och hem-
land för det judiska folket och en
palestinsk stat som hemland för det
palestinska folket.

Kommentar av Bo-Inge Andersson 165-

-

165 SVT Text Fredag 20 maj 2011
Kommentar: Bo Inge Andersson, SVT

Bekräftelse på USA:s maktlöshet

Budskapet i Obamas tal var ungefär:
Vi måste inse att regionen har ändrats
och vi måste ändra vår politik efter
detta. Men i grunden sade han inget om
hur det skulle ske. Så sett var detta
ett typiskt Obamatal, med få detaljer.

Man kan t.o.m. beskylla honom för en
skönmålning av USA:s och västs skuld
när de stödde de diktatorer som nu har
störtats. Det nämndes inte med ett
ord.

Han tycks dock ha insett att föränd-
ringar kommer, som inte i framtiden
gynnar USA. Men exakt hur USA reagerar
på det är svårt att utläsa av talet.
Fortsättning följer på sida 166

-

166 SVT Text Fredag 20 maj 2011
Kommentar: Bo Inge Andersson, SVT

USA är villigt att satsa på demokrati
och utveckling av medborgerliga fri-
heter. Det kan vara ett tecken till
sittande regimer att USA insett att
man gjort fel när man stött diktator-
er. Men vad betyder det konkret?

Han manade dock den allierade fursten
av Bahrain att inte förfölja dem som
kräver demokrati. Men inte med ett ord
nämndes förtrycket i Saudiarabien.

Han nämnde att några miljarder dollar
ska satsas för ekonomisk utveckling i
Egypten. Det mesta av det kommer dock
inte från USA.

I jämförelse med regionens enorma
behov för att lösa arbetslösheten är
detta droppar i oceanen.
Fortsättning följer på sida 167

-

167 SVT Text Fredag 20 maj 2011
Kommentar: Bo Inge Andersson, SVT

Till sist kom också Palestinafrågan
upp. Han menade att man måste förhand-
la på nytt. Men inga nya USA-initiativ
utlovades. Parterna måste inse sitt
eget bästa och lösa krisen.

Han nämnde inte att Israels premiär-
minister kommer till USA i morgon.
Det Fanns ett ogillande av Israels
olagliga bosättningspolitik på ocku-
perad mark, men inga förslag hur man
skulle komma till rätta med det.

Det finns knappast mycket i detta tal
som kan bättra på USA:s anseende.
Det var snarare en bekräftelse på att
han anser att USA är ganska maktlöst.

Bo Inge Andersson
utrikeskommentator Rapport/SVT
Mer om Obamas tal på svt.se

-

140 SVT Text Fredag 20 maj 2011
UTRIKES Publicerad 20 maj

Libyen: Försvunnen fotograf är död

Den sydafrikanske fotograf som varit
försvunnen i Libyen sedan i april
sköts ihjäl av Kadaffi-soldater
direkt då flera journalister greps
vid striderna i staden Brega.

Det meddelar hans familj. Libyens
regering har hävdat att fotografen är
i livet och skulle släppas inom kort.

Regimen förnekade i går att olje-
minister Shokri Ghanem har hoppat av.
Han är i själva verket på resa och
befinner sig i Egypten, uppger tales-
mannen Musa Ibrahim. I tisdags uppgav
källor i Tunisien att Ghanem hoppat
av.

-

144 SVT Text Fredag 20 maj 2011
UTRIKES Publicerad 20 maj

Hård Amnestykritik mot Bahrain

Amnesty International riktar hård
kritik mot Bahrain efter gårdagens
domar mot oppositionella, där bl.a.
en svensk man med dubbelt medborgar-
skap dömdes till 20 års fängelse av
en militärdomstol.

Enligt Amnesty har fångar torterats,
advokater har inte fått tillgång till
information eller fått närvara vid
förhör och internationella observatö-
rer har bannlysts i rättegångssalarna.

Svensken hotas också av dödsstraff
i en kommande rättegång där han står
åtalad för terroristbrott.

-

NETANYAHUS 6 KRAV TIL FRED MED EN PALÆSTINENSISK STAT

Torsdag den 19. maj 2011

http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=2913

1) Palæstinenserne skal anerkende staten Israel som det jødiske
folks hjemland.

2) En fredsløsning skal indebære, at konflikten mellem israelere
og palæstinensere er endegyldigt afsluttet. Det vil sige, at
fredsslutningen udelukker, at palæstinenserne senere kan rejse
nye krav mod Israel.

3) Det palæstinensiske flygtningeproblem skal løses uden for
Israel. Med andre ord: Israel vil ikke modtage flere millioner
efterkommere af palæstinensiske flygtninge, fordi det i praksis
vil betyde staten Israels udslettelse.

4) Israels sikkerhed skal sikres ved oprettelsen af en
palæstinensisk stat, blandt andet gennem
sikkerhedsforanstaltninger i Jordandalen.

5) Israel skal beholde de store bosættelsesblokke på Vestbredden.

6) Jerusalem skal forblive udelt og fortsat være Israels
hovedstad.

[ ... ]

=== citat slut ===

De første 4 krav skal i hvert gå igennem uden indvendinger! Ingen
stat kan jo bestå, dersom ... bla, bla, bla.

Disse 4 krav bliver IKKE( imødekommet, der man anerkender en
Palæstinensisk stat udenom gensidig forhandling, hvilket ellers
var aftalen under OSLO-fredsprocessen)...

Og netop da blev jeg igen afbrudt af en røst fra Himlen (still
perhaps ET), der sagde:

(2011-05-20, Friday , day no 140, CET 12:00, GMT 10:00)
- Tværtimod."

Tak skal du ellers ha'!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd63c73$0$316$1472...@news.sunsite.dk...

Man valgte - med fuld overlæg - under OSLO-fredsprocessen at vente med dette spørgsmål,
fordi man vidste, at det spørgsmål ville støde ind i vanskeligheder.

Tillad mig at formulere det på en anden måde (gennem et billedeksempel):

Jeg ved om et menneske, at dette var et frygteligt rodehoved. Jeg blev "ansat" til at rydde op,
og her måtte jeg skelne mellem stort og småt.

Eksempelvis samlede vedkommende på gamle aviser, eller rettere sagt: vedkommende kunne
ikke få taget sig sammen til at gennemlæse dem og smide al det bort, man ikke behøvede.

Så kort og godt var problemet, at alle disse *værdiløse* gamle aviser hobede sig op i
vedkommendes kælder og optog al den dyre, kostbar plads!

heldigvis havde vedkommende en kat, som fornøjede sig med at hvæsse sine kløer i disse
galme avisstakke, og når sådan en stak var tilstrækkelig ødelagt, da kunne jeg godt overtale
vedkommende til, at vi smed stakken ud, for al indholdet i aviserne var jo ødelagt af kattens
barske håndtering. Og en kat kan man jo ikke tale til fornuft. Den gør lige, hvad der passer
den; fri som den jo er; sin egen herre ... :-)

Nå, men ... det, jeg vil ind på, er, at ...

Jeg bemærkede, at denne person IKKE kunne administere tiden fornuftigt. Eksempelvis kunne
vedkommende, når der skulle ryddes op, finde på at gå i gang med at læse aviserne for at
sikre sig, at ingen artikler gik tabt. Og så blev hele den dags oprydning jo *spildt* på blot
nogel sølle få aviser!

Så jeg fik for vane (i dette mit arbejde med at rydde op hos vedkommende) at bruge tid på
at hive de artikler ud af aviserne (som vedkommende havde krydset af) og lægge dem til side,
og så kunne resten af avisstakken smides ud.

Herved kunne man i oprydningsarbejdet nå temmelig langt; altså mange kubikmeter affald
kunne bortskaffes ret hurtigt!

Og det var præcis dét, der var planen mht. OLSO-fredsprocessen: Kør udenom det, som
stjæler al den kostbare tid og koncentrer Jer om det, vi umiddelbart kan nå til egighed om
her-og-nu.

Og herved nåede vi frem til (som menneskehed) en aftale omfattende 95% af "affaldet" (for
nu at tale i billedsproget igen).

Og det er lidt den samme problemstilling, vi nu igen er stødt ind i. Hvis vi fokuserer
udelukkende på Jerusalem ...

Tja ... Så skal I nok ikke regne med, at der bliver nogen aftale overhovedet.

Og det kommer til at skade rigtig, rigtig mange mennesker.

Og det kommer sikkert også til at koste millioner af menneskeliv.

Og da kan vi (som Menneskehed) måske tillade os at sige:

Dette er altså IKKE fair gjort overfor alle os andre!

Vi vil også ha' *medindflydelse* på det her. Det er jo også vores
planet!

Vi *nægter* at et skænderi over en by, at dette i sin yderste konsekvens
kommer til at medføre, at vi alle havner i afgrunden.

I må da ku' indgå en *midlertidig* aftale om al det andet, så vi kan få
bragt orden i al det her rod, som vores forfædre desværre ikke ku' løse!

No responce from Heaven, yet, CET 12:23...

Men jeg *forventer* det faktisk, ET! What is Your answer...

CET 12:24
- "(Do you wanna hear my) opinion."

CET 12:24
- "Splendent."

Okay, guttermen ... så må vi igang med oprydningen. Dén der "avisstak"; den vil jeg gerne ha'
væk nu!

Du bli'r - med andre ord - nødt til at signalere 'fredelige hensigter', hvis vi skal indgå en aftale,
HAMAS!...

CET 12:30
- "Hør efter!"

(12:30-ordene blev udtalt i bydeform.)

Altså:

Hvis først ET gør krav på territoriet, da skal I nok ikke regne med, at de efterlader
*afguderne* så meget som blot éen eneste krumme!

Så ... "måske"...

CET 12:32:
- "Kanske."

Så kanske burde I hurtig nu indgå et kompromis med dem, førend det er for sent...

CET 12:32

- "Skulle jeg hilse og sige."

CET 12:33
- "Tiden udløber."

> [...]
> perhaps ET), der sagde:
> (2011-05-20, Friday , day no 140, CET 12:00, GMT 10:00)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd6438c$0$311$1472...@news.sunsite.dk...

CET 12:34
- "Gentlemen."

CET 12:35
- "I'm talk'ing to You."

CET 12:35
- "All."

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd643f7$0$305$1472...@news.sunsite.dk...

CET 12:38
- "Agreement."

(Der var vist nok her tale om et spørgsmål.)

12787

Bo Warming

, for det er kun fareGRÆNSER der er berørt - ingen lig eller
patienter er berørt

Bo Warming

Retfærdighed til Holck go antiterrorpolitik

DR1 S153 lør 21 maj 08:23:36
20.maj dr.dk/nyheder 13:03

JAPANS ATOMKATASTROFE KOSTER DYRT
Tokyo Electric Power (Tepco)
offentliggjorde fredag det største tab
nogen sinde for en japansk virksomhed
uden for landets finanssektor.

Tabet skyldes katastrofen på Tepcos
Fukushima-atomkraftværk. Tepco oplyser,
at dets tab beløber sig til 1,25
billioner yen (79 mia. kr.) og siger
samtidig, at virksomhedens præsident,
Masataka Shimizu, vil træde tilbage,
som følge af krisen.

Nishizawa, Tepcos administrerende
direktør, overtager Shimizus stilling
efter et aktionærmøde i juni.

Flere end 80.000 mennesker er blevet
evakuret omkring værket.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/20/125610.htm

-

DR1 S156 lør 21 maj 08:23:36
20.maj dr.dk/nyheder 14:18

TYSK STØTTE TIL OBAMAS UDSPIL
Tysklands kansler, Angela Merkel,
stiller sig bag den amerikanske
præsident Barack Obamas tale om
Mellemøsten, og siger, at det giver
mening, at basere en fredsaftale på
Israels grænser fra 1967.

- Jeg mener, at forslaget om at tage
1967-grænserne og at overveje en
udveksling af territorier - overveje
dette og ikke følge det dogmatisk -
ville være en god og håndterbar vej,
sagde Merkel på et pressemøde i Berlin.

Tidligere fredag meddelte EU's
udenrigschef, Catherine Ashton, at hun
hilste Obamas udspil "varmt velkommen".

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/20/141727.htm

-

DR1 S159 lør 21 maj 08:23:36
20.maj dr.dk/nyheder 15:51

21 DRÆBT EFTER FREDAGSBØN I SYRIEN
Syriske sikkerhedsstyrker har dræbt
mindst 21 personer, heriblandt et barn,
i forbindelse med prodemokratiske
demonstrationer efter fredagsbønnen
rundt om i Syrien. Det oplyser
menneskeretsaktivister.

Barnet og otte andre blev dræbt i Homs
i det centrale Syrien, mens syv blev
dræbt i Maarat al-Numan i den
nordvestlige del af landet.

Sikkerhedsstyrkerne stormede Maarat al-
Numan med støtte fra kampvogne. Det
skete for at opløse en prodemokratisk
demonstration her, siger
menneskeretsadvokaten Razan Zaitouna
til nyhedsbureauet Reuters.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/20/154650.htm

-

DR1 S163 lør 21 maj 08:23:11
20.maj dr.dk/nyheder 19:48

AMNESTY: BAHRAIN MÅ TJEKKE ANKLAGER
Amnesty International kræver nu, at
Bahrains myndigheder undersøger
anklager om tortur mod den danske
statsborger Abdulhadi Alkhawaja, som
har siddet fængslet siden den 8. april.

Ifølge menneskerettighedsorganisationen

Front Line har Alkhawaja været udsat
for tortur og voldtægtsforsøg.

Amnesty Internationals danske
pressechef Ole Hoff-Lund mener, at der
er god grund til at være bekymret.

- Bahrain er kendt som et land, der
bruger meget hårde metoder mod
fangerne. Tortur og mishandling er
udbredt, siger han til DR Nyheder.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/20/194413.htm

-

DR1 S166 lør 21 maj 08:23:11
20.maj dr.dk/nyheder 22:18

ISRAEL FORKASTER OBAMAS PLAN
Israels premierminister, Benjamin
Netanyahu kan ikke acceptere en
fredsaftale mellem Israel og
palæstinenserne, der gør Israel
"forsvarsløs", som han siger.

Det har Netanyahu gjort klart over for
USA's præsident, Barack Obama. Dermed
afviser han Obamas accept af
palæstinensernes mangeårige krav om en
palæstinensisk stat inden for 1967-
grænserne.

Palæstinenserne ønsker, at en fremtidig
palæstinensisk stat skal have de
grænser, der eksisterede før krigen i
1967. Det var dengang, Israel erobrede
Vestbredden, Gaza og Østjerusalem.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/20/220729.htm

Kommentar:

1967-grænsen medførte netop 6-dagskrigen i 1967, og da denne
grænse også bygger på frontlinien fra 1948-krigen, er den på
ingen måde et udtryk for retfærdighed! Eksempelvis blev mange
jøder myrdet i 1929 (vist nok) i Hebron, og så kan man jo altid
komme og påstå, at man har ret til Hebron som udelukkende et
arabisk territorium.

Hvis man starter med som udgangspunkt at *forære* palæstinenserne
alt indenfor 1967-grænserne, så har man *forfordelt* den ene part
på den andens bekostning, fordi - som sagt - hele denne
grænsedragning bygger på 1948-krigen, hvor de arabiske nationer
sammen gik til angreb på den netop genoprettede jødiske stat, og
dermed *belønner* man jo for så vidt denne aggressionskrig!

Jeg tror da også, at dét, Obama mente, var, at man starter
forhandlingerne med 1967-grænsen som udgangspunkt, og så må
begge partner undervejs i forhandlingerne indgå et kompromis.
Det var - som sagt - også hele idéen med OSLO-fredsprocessen.

-

DR1 S176 lør 21 maj 08:25:20
21.maj dr.dk/nyheder 08:22

BOMBE PÅ NATO-TANKVOGN DRÆBER FLERE
Mindst 16 personer mistede lørdag livet
i Pakistan, da en mindre bombe placeret
på en af Natos tankvogne eksploderede i
nærheden af en grænseby i landet. Det
oplyser lokale myndigheder.

Ofrene var primært unge mennesker, der
var stimlet sammen for at indsamle
lækkende olie fra tankvognen, som
tidligere på aftenen var blevet ramt af
en mindre eksplosion. Det oplyser en
højtstående embedsmand til
nyhedsbureauet Reuters.

- Der var udbrudt brand i tankbilen på
grund af en eksplosion i løbet af
natten. Senere på morgenen var der
endnu engang en eksplosion på den samme
tankbil, siger embedsmanden.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/21/075603.htm

Fem dræbt under protester i Syrien

Fredag d. 20. maj 2011 kl. 14:43 af ritzau / dabu
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40031436
:fem-dr%C3%A6bt-under-protester-i-syrien.html

-

Datter: Min far er blevet torteret

Fredag d. 20. maj 2011 kl. 14:58 af ritzau / dabu
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40031886
:datter-min-far-er-blevet-torteret.html

-

Stormer syrisk by efter fredagsbøn

Fredag d. 20. maj 2011 kl. 16:40 af ritzau / AFP / krja
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40036016
:stormer-syrisk-by-efter-fredagsb%C3%B8n.html

-

75.000 mand skal jage al-Qaeda

Fredag d. 20. maj 2011 kl. 20:58 af ritzau / AFP / krja
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40038584
:75000-mand-skal-jage-alqaeda.html

-

To danskere fængslet efter arabisk forår

Fredag d. 20. maj 2011 kl. 20:56 af ritzau / krja
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 20/5 2011; 22:30)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40038493
:to-danskere-f%C3%A6ngslet-efter-arabisk-for%C3%A5r.html

-

Bombe på tankvogn dræber mindst 15

Lørdag d. 21. maj 2011 kl. 07:27 af ritzau / dabu
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40050122
:bombe-p%C3%A5-tankvogn-dr%C3%A6ber-mindst-15.html

-

I dag går - for øvrigt - Jorden under, ifølge en amerikansk
kristen (givetvis "lidt" fanatisk) sekt!

Jorden går under i dag

Lørdag d. 21. maj 2011 kl. 08:09 af David Buch, da...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40050366
:jorden-g%C3%A5r-under-i-dag.html

Have a nice day ... :-)

-

104 SVT Text Lördag 21 maj 2011

SVT Text

* = efter kl 6 Nyhetsrullen 188

Israel avvisar Obamas gränskrav....130
Abbas manar Obama pressa Israel....131
1967 års gränslinjer...............161
Svårt hitta en utväg ur krisen....162-

* Tiotusentals i protest i Spanien..132-

IMF-lån till Portugal godkänt......134

* Ny IMF-chef vid halvårsskiftet.....135

* Ouattara installeras som president 136

Nya dödsoffer i syriska städer.....137

-

105 SVT Text Lördag 21 maj 2011

SVT Text

* = efter kl 6 Nyhetsrullen 188

Saudiarabien vägrar införa minilön 138

Villkorliga domar i Vitryssland....139

Allendes kvarlevor ska undersökas..140

Avverkningen av regnskogen ökar....141

* Notiser: Attentat i Pakistan.......148

-

130 SVT Text Lördag 21 maj 2011
UTRIKES Publicerad 20 maj

Israel avvisar Obamas gränskrav

Israels premiärminister Benjamin
Netanyahu sade i kväll att han är
beredd att göra kompromisser för att
uppnå fred men han avvisar president
Barack Obamas tal om att utgå från
1967 års gränser.

Obama sade på presskonferensen efter
mötet i Vita huset att han i samtalet
med Netanyahu upprepat de principer
han framförde i torsdagens linjetal.

Netanyahu upprepade sitt tidigare
uttalande om att palestinierna har
att välja mellan en pakt med Hamas
och fred med Israel.

1967 års gränslinjer - 161

-

131 SVT Text Lördag 21 maj 2011
UTRIKES Publicerad 21 maj

Abbas manar Obama pressa Israel

Palestiniernas president Mahmud Abbas
manade på fredagen USA:s president
Obama att sätta press på Israel att
acceptera en palestinsk stat inom
1967 års gränser.

Abbas reagerade med ilska på att
Israels president Benjamin Netanyahu
frankt sagt till Obama att Israel
inte kan försvaras inom sådana
gränser.

-Netanyahus ställningstagande är ett
officiellt förkastande av Obamas
initiativ, av internationell
legitimitet och av folkrätten, sade
Abbas talesman.
Kommentar: Bo Inge Andersson - 162

-

162 SVT Text Lördag 21 maj 2011

Kommentar: Bo Inge Andersson, SVT

Svårt att hitta en utväg ur krisen

Att döma av Netanyahus uttalanden sen
han mött Obama och efter uttalanden
av palestinska Fatah är vi långt från
samtal om en fred mellan parterna.

Samtalet visar hur olika deras
åsikter är. Obama talar om "vissa
meningsskiljaktigheter". Men frågan
är om USA verkligen kan ta några
initiativ i det läge som uppstått.

I sitt ovanligt menlösa tal på tors-
dagen sade Obama en självklarhet som
Netanyahu gjort till en stor fråga
och som han nu tänker driva. Obama sa
attett fredsavtal måste baseras på
gränserna i området från 1967.
Fortsättning följer på sida 163

-

163 SVT Text Lördag 21 maj 2011

Kommentar: Bo Inge Andersson, SVT

Det är vad USA och t ex Västeuropa
ansett ända sen 1967. Det har nämnts
av andra presidenter också. Men nu
gjordes det till en stor fråga.

För Netanyahu gör detta Israel "oför-
svarbart", alltså att Israels existens
är i fara om detta sker. Det betyder
alltså att han utmålar Obamas yttran-
de som ett farligt hot mot Israel.

Obamas motståndare har inbjudit Netan-
yahu att tala i kongressen på tisdag.
Han väntas utnyttja detta för att visa
på hur omöjlig idén är plus att Fatah
(på Västbanken) inte kan samarbete med
Hamas (i Gaza). Det hotar freden.

Detta gör Obama oerhört sårbar. Han
måste försvara sig mot hård kritik.
Fortsättning följer på sida 164

-

164 SVT Text Lördag 21 maj 2011

Kommentar: Bo Inge Andersson, SVT

Utan USA:s proisraeliska krafter får
han svårt att vinna valet - om han
anklagas för att äventyra Israels exi-
stens.

"1967 års gränser" skulle betyda att
Israel fick lämna alla sina olagliga
bosättningar på Västbanken. Obama läm-
nade dock en utväg i sitt tal: Israel
kan få behålla områden om man är
överens med palestinierna om markbyte.

Så i själva verket är detta ungefär
vad bedömare alltid sagt om hur en
palestinsk stat skulle bildas.

Men Netanyahus skickliga koppling
mellan 1967 och Israels existens kan
förlama eventuella försök av Obama
att nå en lösning på krisen.
Fortsättning följer på sida 165

-

165 SVT Text Lördag 21 maj 2011

Kommentar: Bo Inge Andersson, SVT

Det som också gör utsikterna dystra
är Netanyahus markering att försöken
till försoning mellan Fatah och Hamas
är ett hot mot fredssamtal. Hamas er-
känner ju inte Israel existensrätt.

Inte ett ord sades om försök till nya
initiativ, inget om hur man skulle
försöka återuppta samtalen. Den
palestinske ledaren Nabil Shaat sa
till al-Ja-zeera att Netanyahus krav
var oacceptabla.

Det känns alltså som vi är tillbaka
till ruta ett igen. Och som Obama sa
i sitt tal: Världen är trött på par-
ternas eviga käbblande fram och åter.

BO INGE ANDERSSON
utrikeskommentator, Rapport/SVT

-

138 SVT Text Lördag 21 maj 2011
UTRIKES Publicerad 20 maj

Saudiarabien vägrar införa minimilön

Saudiarabien avvisar ett krav om
garanterad minimilön för filippinska
hembiträden i landet.

Det innebär att en av de största
arbetsmarknaderna för filippinska
kvinnor åtminstone temporärt stängs,
rapporterar AFP från Manila.

Tvisten utbröt i början av året,
då Filippinerna krävde en garanterad
minimilön på cirka 15.000 kronor
i månaden för hembiträdena.

Kraven gäller garantier för att
saudiska hushåll som anställer dem
erbjuder mänskliga arbetsvillkor.

-

139 SVT Text Lördag 21 maj 2011
UTRIKES Publicerad 20 maj

Villkorliga domar i Vitryssland

Två oppositionskandidater i det vit-
ryska presidentvalet, Vladimir Nekl-
jajev och Vitalij Rymajevkij, dömdes
på fredagen till två år villkorligt
för att ha stört den allmänna ordning-
en under protesterna efter valet.

Rättsförhandlingarna för två andra
kandidater, Nikolaj Statkevitj och
Dmitrij Uss, ställdes oväntat in. De
anklagas för att ha uppviglat till
massupplopp efter valet och riskerar
långa fängelsestraff.

Tidigare har presidentkandidaten
Andrej Sannikov dömts till fem års
fängelse.

Kommentar:

Som sagt, ET: Psykopaterne giver ikke frivilligt byttet fra sig.
Vi er tvunget til at indta' "Jerichö" med magt og behøver hertil
din aktive medvirken, da det eneste psykopaterne frygter er en
overlegen styrke with license to kill (den straffende og hævnende
bøddel)!

(Asteroide-fuldtræffere skønnes her anvendelige)...

Og netop da hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps ET) sige:
(2011-05-21, Saturday , day no 141, CET 09:21, GMT 07:21)
- "Just go ahead."

Jamen, det kan jeg ikke, men det var måske også en intern ordre
til en straffende engel, der talte.

-

148 SVT Text Lördag 21 maj 2011
VÄRLDEN I KORTHET 21 MAJ
1(2)

Pakistan Minst 15 människor dödades
när en sprängladdning, gömd i en av
Natos tankbilar på väg till Afghanis-
tan exploderade i morse. När branden
efter epxlosionen hade släckts försök-
te människor samla upp oljan som läckt
ut men då började det brinna igen.

Nordkorea/Kina Den nordkoreanske leda-
ren Kim Jong-Il har under stort säker-
hetspådrag kommit till staden Chang-
chun i Kina. Efter att relationerna
med Sydkorea ansträngts av attacker
från norr är Kina det enda land som
Nordkorea kan få pengastöd från.

Tryck stopp/halt/valfri siffra om du
vill stoppa rullningen * Forts >>>>

148 SVT Text Lördag 21 maj 2011
VÄRLDEN I KORTHET 21 MAJ
2(2)

USA Det var inte fel att döma en 14-
årig mördare till livstids fängelse
utan möjlighet till benådning. Det
slår Högsta domstolen i delstaten Wis-
consin fast sedan den nu 26-årige mör-
daren bett att få straffet mildrat.
1998 dödade han en 13-åring.

Georgien Parlamentet stämplade i går
de ryska tsarstyrkornas dödande av
tjerkesser på 1860-talet som folkmord.
Det muslimska minoritetsfolket tjer-
kesserna hävdar att 1,5 miljoner av
deras förfäder dödades under Rysslands
offensiv i Kaukasus.

-

161 SVT Text Lördag 21 maj 2011
NYHETSBAKGRUND Publicerad 20 maj

Fakta: 1967 års gränslinjer

* Det som president Obama kallar
"1967 års gränslinjer" är ingen erkänd
gräns, utan vapenstilleståndslinjen
efter kriget mellan Israel och arab-
staterna 1948-49.

* Efter kriget kontrollerade Jordanien
det som i dag kallas Västbanken medan
Egypten kontrollerade Gaza.

* 1967 utbröt återigen krig och Israel
intog Västbanken, östra Jerusalem,
Gazaremsan, Golanhöjderna samt Sinai.

* Benämningen "1967 års gränslinjer"
ska alltså utläsas Israels (de facto)
gränser före kriget 1967. (TT)

Kommentar:

Bemærkes skal det, at området blev administreret af Britterne
indtil 1948 efter det Osmaniske riges undergang i 1. Verdenskrig.

Indenda var altså områder *osmanisk*, og det vil med andre ord
sige, at de mennesker, der boede der var tilflyttere fra de andre
arabiske områder i mellemøsten.

En *genetisk* (mitokondrie)-test vil således hurtig kunne
*afsløre* hvorfra i regionen hver enkelt individ stammer!

Og på den baggrund er der "måske" nogen berettigelse i at man
flytter hjem igen til det område, hvorfra man stammer!

Jeg synes i hvert fald at vi skal drøfte denne side af sagen nu
her hvor ordet er blevet mere frit under det arabiske forår
(Jasmin-revolutionen), fordi ...

Vi ønsker jo alle retfærdighed (uanset hvad vi ellers mener
politisk og religiøst), men vi er al, al for *partiske* (til
fordel for os selv og dem, som står os nærmest).

Men vi kan IKKE bygge reel fred på de betingelser (som
Menneskehed).

Vi bliver - med andre ord - nødt til at også at anerkende den
andens parts behov!

Og her synes jeg ikke, at det er særlig fair, dersom arabiske og
muslimske stater bare stikker af, når regningen skal betales!

Reel fred bygger på, at vi *alle..

Og netop da blev jeg afbrudt af en røst fra Himlen (perhaps ET),
som sagde:
(2011-05-21, Saturday , day no 141, CET 09:07, GMT 07:07)
- "Amen."

CET 09:07
- "Samtlige."

CET 09:07
- "Deltagere."

(Ja, Det er rigtig, ET)

... påtager os vor del af ansvaret.

De mennesker, der stammer fra Danmark, skal rejse hjem til
Danmark, og Danmark har *pligt* til at give dem statsborgerskab
på lige fod med alle de danskere, som allerede bor her!

På tilsvarende vis mht. de palæstinensere (som nu bor i
flygtningelejre fx. i Libanon) men som stammer fra Sverige, Norge,
England, Tyrkiet, Egypten, Tunesien, Libyen, Algeriet, Marokko,
Jordan, Syrien, saudi Arabien osv.

Fordi ...

Det er ikke fair, at disse mennesker behandles som en art
andenrangsborgere uden statsborgerskab på denne planet.

Og det er heller ej fair, at Det Hellige Land skal overbefolkes
og dermed overbelastes med andre landes indbyggere!

Ethvert land må selv sørge for en god familieplanlægning, således
at planeten ikke bliver fuldstændig overbefolket.

Det er i hvert fald unfair ligefrem at "eksportere" sine problemer
til andre lande!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd76974$0$307$1472...@news.sunsite.dk...

Og det bliver ikke mere dit land af, at du ødelægger det arkæologiske
bevismateriale på Tempelbjerget og andre steder (på, at jøderne har
boet i området i Oldtiden!

Faktisk får man en fornemmelse af, at du må være en tyv (når du gør sådanne
væmmelige ting)!...

CET 10:01

- "Skulle jeg hilse og sige."

CET 10:01
- "Fra os."

CET 10:01
- "Derude ... i rummet."

Hmm ... (memory on from) ...

Sent: Friday, May 20, 2011, CET 06:48, GMT 04:48
Subject: Re: 2304-news -
Re: Rød regering vil anerkende Palæstina + ET-message irt Mideast -

Re: 2011 uge 20 (news samlet)

12771 news:4dd5f2ab$0$312$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/ca15c8d586382c4a
https://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/ca15c8d586382c4a

> [...]
> TV fra fx. 2. Verdenskrig!
>
> Sandheden skal nok kommen frem og afsløre alle løgnene! ... :-)

Så vil du (og din religion) blot fremstå endnu mere som en løgner og bedrager !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd7723e$0$312$1472...@news.sunsite.dk...
> Så vil du (og din religion...

Nej! Det er IKKE den samme gud, vi tilbeder!

Vi opfatter Koranens gud som en tyran med diktatoriske tilbøjeligheder; en, der
*forskelsbehandler* folk, og det vil en Skaber aldrig gøre.

Det er selve Koranen, der er noget galt med...

And then I heard the voice of Heaven again (still perhaps the voice of ET):

CET 10:20

- "Skulle jeg hilse og sige."

Thank You, ET. Sandheden må frem nu for dagens lys ... :-)

> ... ) blot fremstå endnu mere som en løgner og bedrager !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dd77791$0$308$1472...@news.sunsite.dk...

Do og din religion må ku' tåle at blive modsagt. Du og din religion har IKKE
helle-for-delle, og når du myrder andre (i bedste al-Qaeda-stil), fordi de ikke
vil makke ret, beviser det så ikke, at det netop er *diktatorisk* (hele dette
forehavende inklusiv din "barmhjertige" religion)?...

And then I heard the voice of Heaven again (still perhaps the voice of ET):

(2011-05-21, Saturday , day no 141, CET 10:30, GMT 08:30)
- "Jo."

Like to hear Your voice, ET ... :-)

Fredag den 20. maj 2011
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=2914

-

DR1 S115 lør 21 maj 11:43:49
21.maj dr.dk/nyheder 10:33

OSAMA VILLE SÆNKE OLIETANKERE
Al-Qaeda havde sidste år planer om at
kapre og sænke en række olietankskibe
for at udløse en stigning i oliepriser
og en ny økonomisk krise i Vesten.

Det oplyser amerikanske embedsmænd på
baggrund af oplysninger fundet på Osama
bin Ladens skjulested i Pakistan.

USA's ministerium for intern sikkerhed
og forbundspolitiet FBI sendte
tidligere på ugen en advarsel om al-
Qaedas planer til føderale, statslige
og lokale myndigheder samt til
virksomheder inden for energisektoren.

Der dog ikke tegn på, at planerne har
været udviklet til fulde, siger
embedsmændene.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/21/101938.htm

Sent: Saturday, October 02, 2010, CET 13:37, GMT 11:37
Subject: Miljøsvinet Bin Laden er bekymret for klimaet -
Re: 2010 uge 39 (news samlet)
11653 news:4ca71954$0$50448$1472...@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/b212a9c850e9905d

> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/10/01/145218.htm
>
> Bin Laden er bekymret for klimaet
>
> 01. okt. 2010 14.55 Udland
[ ... ]

> Hmm ... (memory on from) ...

> Sent: Wednesday, April 20, 2005, CET 16:19
> Subject: Re: Sharon forudser kaos
> 3995 news:8yt9e.113616$Vf.41...@news000.worldonline.dk
> http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/3c7c2af1ab08621c

> Hykler !

Som sagt: Manden var og terrororganisationen al-Qaeda er fortsat
miljøsvin !

Åndsbollen:
Mig osse ødelægge naturen ...

-

DR1 S117 lør 21 maj 11:43:49
21.maj dr.dk/nyheder 11:31

DANMARK SPILDTE MILLIONER PÅ H1N1
Godt nok måtte Danmark i efteråret
skrotte ubrugte vacciner mod
svineinfluenza til et større
millionbeløb.

Men vi indkøbte hverken for få eller
for mange vacciner, og opførte os i det
hele taget "ualmindeligt fornuftigt" i
forhold til alle andre lande.

Sådan lyder budskabet fra Statens Serum
Institut som kommentar til, at Norge nu
kasserer sine ubrugte vacciner mod den
engang så frygtede sygdom til en samlet
værdi af 190 millioner kroner.

- Vi købte heldigvis ikke så meget som
i Norge, siger administrerende direktør
Nils Strandberg Pedersen til Ritzau.

Læs også ...

Hvorfor tilbød man ikke, at danskere gratis kunne få en
vaccination (fremfor at smide den ud) ?

Jeg ku' da godt ha' tænkt mig at få en indsprøjtning, hvis denne
altså kan gi' min immunitet fremover for denne type virus!

Men jeg blev aldrig spurgt! ... :-(

-

DR1 S118 lør 21 maj 11:43:49
21.maj dr.dk/nyheder 11:43

KABUL:EKSPLOSION PÅ MILITÆRHOSPITAL
Mindst tre personer er blevet dræbt ved
en eksplosion på et militærhospital i
Afghanistans hovedstad, Kabul, oplyser
landets forsvarsministerium.

- Der var en eksplosion i et telt på
grunden ved det afghanske
militærhospital, oplyser
forsvarsministeriets pressekontor.

Den afghanske tv-station Tolo oplyser,
at eksplosionen skyldtes et
selvmordsattentat, og at endnu en
selvmordsbomber befandt sig på
hospitalsområdet.

Afghanske sikkerhedsstyrker har
afspærret vejene til og fra
militærhospitalet.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/21/113253.htm

Bin Laden ville angribe olietankere

Lørdag d. 21. maj 2011 kl. 09:26 af David Buch, da...@tv2.dk
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 21/5 2011; 09:55)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40050759
:bin-laden-ville-angribe-olietankere.html

-

Dommedag udeblev i New Zealand

Lørdag d. 21. maj 2011 kl. 11:05 af ritzau / dabu
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40053051
:dommedag-udeblev-i-new-zealand.html

Kommentar:

:-)

Og netop da hørte jeg igen en røst fra Himlen (still perhaps ET)
sige:
(2011-05-21, Saturday , day no 141, CET 12:46, GMT 10:46=
- "Tillykke med det."

:-)

-

Eksplosion rammer hospital i Kabul

Lørdag d. 21. maj 2011 kl. 11:32 af ritzau / dabu
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40053454
:eksplosion-rammer-hospital-i-kabul.html

-

Danmark spildte mio. på influenza

Lørdag d. 21. maj 2011 kl. 11:35 af ritzau / dabu
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40053349
:danmark-spildte-mio-p%C3%A5-influenza.html

Bo Warming

GazaVestbred var aldrig fædrelande

Når Obama flæber at palæstinenserne har ret til deres gamle grænser,
så glemmes let
1. Muslimerne angreb, Isral modangreb med stor succes og så plejer
sejrherren at vinde land
2. Ingen folkegruppe blandt muslimerne har haft et fædreland der hvor
de nu kræver land
De var forehyrder under tyrkiske godsejere i 1919 da Israel belønnedes
for sejrig indsats i WW1 på antityrkisk side
De har aldrig haft en regering og en oplevelse af at være et folk

DR1 S119 søn 22 maj 08:16:46
21.maj dr.dk/nyheder 13:04

30 ANHOLDT I IRAN FOR SPIONAGE
Iran har anholdt 30 personer, der er
mistænkt for at have spioneret til
fordel for USA, oplyser statsmedier.

Ifølge Irans statslige tv har landets
efterretningsministerium afdækket et
netværk af formodede spioner.

De menes at have arbejdet for den
amerikanske efterretningstjeneste CIA,
og der er foretaget 30 anholdelser,
oplyser det statslige tv lørdag.

- I deres opgør med elementer fra CIA
er det lykkedes eliteagenter fra
efterretningsministeriet at anholde 30
spioner med tilknytning til Amerika,
hedder det videre i erklæringen, hedder
det i en erklæring fra ministeriet.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/21/124723.htm

-

DR1 S124 søn 22 maj 08:16:46
21.maj dr.dk/nyheder 18:15

MASSER AF DEMONSTRATIONER I SPANIEN
Spanske demonstranter strømmer fortsat
på gaden i flere og flere spanske byer
op til lokal-valget i morgen.

Det regerende socialistparti ventes at
lide et knusende nederlag ved søndagens
lokalvalg. Meningsmålinger forudser, at
socialisterne vil miste kontrollen med
højborge som Barcelona, Sevilla og
Castilla-La Mancha-regionen.

- Vi har i sinde at fortsætte, for det
handler ikke om valg, men om sociale
nedskæringer, siger Carmen Sanchez, der
er talskvinde for demonstranterne på
Madrids Puerta del Sol plads.

er tale om de største demonstrationer i
Spanien, siden ejendomsboblen brast i

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/21/172834.htm

-

DR1 S126 søn 22 maj 08:16:46
21.maj dr.dk/nyheder 20:06

EL GIVER PENGE TIL TERRORDØMTE
Enhedslisten donerer 10.000 kroner til
det terrordømte tøjfirma
Fighters+Lovers.

Et stort flertal på Enhedslistens
årsmøde besluttede at gå imod
anbefalingen fra partiets
hovedbestyrelse og give gaven som skal
være med til at betale de dømtes
sagsomkostninger.

Enhedslistens retspolitiske ordfører
Line Barfod advarer mod pengegaven.

- Jeg kan godt læse, at der står, at
det drejer sig om sagsomkostninger. Men
rigtig mange mennesker vil opfatte det
som om, at vi også støtter FARC og
PFLP, sagde Line Barfoed.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/05/21/200156.htm

Kommentar:

Bemærkes skal det, at PFLP er en *kommunistisk* organisation, og
det vil med andre ord sige, at den slet ikke er demokratisk!

Ligeledes mht. FARC.

Det siger ikke så lidt om Enhedslisten, at man er villig til at
skide demokratiet et langt stykke; dernæst at man in the name of
Utopia lader målet hellige midlerne og ser således igennem fingre
med terror (hvor altså *uskyldige* mennesker er blevet myrdet blot
fordi de tilhører en bestemt race og/eller tillader sig at bo i
deres eget hjemland).

Det er *hykleri*, så det batter!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps ET)
sige:
(2011-05-22, Sunday , day no 142, CET 08:48, GMT 06:48)
- "Nemlig."

Og vel sagtens også straffebart (her i landet)!

(Jeg takker min Gud for, at jeg aldrig nogensinde har gjort fælles
sag med Jer. Jeg ville jo aldrig kunne se min Skaber i øjnene, vel
vidende at jeg har handlet uret.)

Kommunisme har altid været noget skrækkeligt lort!...

CET 09:05
- "Amen."

-

DR1 S128 søn 22 maj 08:16:46
21.maj dr.dk/nyheder 20:55

SYRIEN DRÆBER BEGRAVELSESDELTAGERE
Syriske sikkerhedsstyrker har dræbt
mindst fem personer og såret snesevis
af andre, da de affyrede skarpe skud
mod en menneskemængde i den centrale by
Homs, siger aktivister.

Menneskemængden deltog i begravelsen af
demonstranter, der tidligere er blevet
dræbt af sikkerhedsstyrkerne.

Det internationale samfund har lagt
pres på Syriens præsident, Bashar al-
Assad, for at få ham til at stoppe den
brutale fremfærd over for de
prodemokratiske demonstranter.

Tyrkiet opfordrede lørdag Assad til at
handle, inden det er for sent.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/21/204436.htm

-

DR1 S130 søn 22 maj 08:16:46
21.maj dr.dk/nyheder 22:09

ISLANDS VULKAN GRIMSVØTN I UDBRUD
Vulkanen Grimsvøtn i Island er gået i
udbrud, rapporterer den islandske tv-
station RUV.

Islands Meteorologiske kontor
bekræfter, at udbruddet er en realitet.

Grimsvøtn ligger i den sydøstlige del
af Island under gletcheren
Vatnajøkulls.

Når vulkanen er i udbrud, stiger asken
op i 10?12 km højde og kan potientielt
udgøre en risiko for fly. Forskerne
havde dog forventet et udbrud nu. De
har tidligere sagt, at udbruddet ville
blive småt og derfor ikke vil påvirke
flytrafikken, oplyser nyhedsbureauet
AP.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/21/220803.htm

-

DR1 S136 søn 22 maj 08:16:46
22.maj dr.dk/nyheder 07:57

INDVANDRERES KVINDESYN SKAL ÆNDRES
Det er Søren Pind, integrationsminister
som sammen med flere ministerer tager
hul på kritikken af det kvindesyn, som
regeringen mener, er udbredt hos nogle
indvandrere fra muslimske kulturkreds.

Med "National strategi mod
tvangsægteskaber og undertrykkelse" vil
man, skriver Jyllands-Posten, blandt
andet bekæmpe genopdragelsesrejser. Og
så skal lærere, pædagoger og andet
frontpersonale sammen med kampagner
overbevise indvandrerne om, at deres
kvindesyn er forældet.

Det skal forhindre tvangsægteskaber og
anden undertrykkelse.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/05/22/073214.htm

Kommentar:

Det er selve Koranen, der har dette kvindeundertrykkende livssyn,
og da det desværre IKKE er tilladt (som muslim) at komme med
kritiske indvendinger mod denne autoritetsinstans (som Islam jo
er), bliver det meget vanskeligt at lave om på dette.

Det er bl.a. éen af grundene til, at vi her i Danmark IKKE kan
blåstemple Koranen som gyldigt autoritetsobjekt, og det er
navnlig dét, åndsbollerne endnu ikke har fattet (men forsøger
fortsat at få os til at spytslikke deres knald-i-låget-Sharia med
alle dens *urimelige* krav om dit og dat og forbud mod tegninger
mig her og der og alle vegne).

(Hader spytslikkeri.)

Aldrig (nogensinde skal du gå på kompromis med dette uretfærdige
uvæsen)...

Og netop da blev jeg igen afbrudt af en røst fra Himlen (still
perhaps ET), der sagde:
(2011-05-22, Sunday , day no 142, CET 09:02, GMT 07:02)
- "NEVER."

Ækel, infam kvindeundertrykkelse. Det er til at brække sig
over !!! - Modbydelig og ækel !!! - Gid du (du uforstandige
menneske) undertrykte dig selv ligeså groft, som du allerede har
undertrykt disse sagesløse kvinder (fx. i Afghanistan) !!!

Sandelig ! - Du ville STRAKS indrømme, når du mærker det på din
egen krop, at du har gjort dem uret!

CET 09:13
- "(Librerality)."

(Dette ord betyder 'gavmildhed' eller 'rundhåndethed' på dansk.)

?

Der er da hverken 'gavmildhed' eller 'rundhåndethed' i denne ækle
kvindeundertrykkelse, men det er måske netop en sådan 'gavmildhed'
eller 'rundhåndethed' du efterlyser ? ... fordi der heri altid vil
være en "anelse" medlidenhed, forståelse for slet ikke at tale om
egentlig kærlighed til modparten (altså, den kvinde, man førhen
har undertrykt)...

CET 09:23
- "I skal omvende jer."

Disse 09:23-ord var også talt til Talibanfolk i Pakistan og
Afghanistan.

CET 09:24
- "Omvend jer."

CET 09:24
- "I begår dem(*1) uret."

*1:
Kvinderne

30 anholdt i Iran for spionage

Lørdag d. 21. maj 2011 kl. 13:14 af ritzau / dabu
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40054003
:30-anholdt-i-iran-for-spionage.html

-

VIDEO: Unge protesterer i 40 spanske byer

Lørdag d. 21. maj 2011 kl. 14:13 af David Buch, da...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40054753
:video-unge-protesterer-i-40-spanske-byer.html

-

EL giver penge til terrordømte

Lørdag d. 21. maj 2011 kl. 18:55 af sosp/ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40062038
:el-giver-penge-til-terrord%C3%B8mte.html

-

Flere begår selvmord i trafikken

Lørdag d. 21. maj 2011 kl. 19:32 af Sofie Sparre, so...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40062305
:flere-beg%C3%A5r-selvmord-i-trafikken.html

Kommentar:

Det er bare skidetarveligt, at de også ta'r andre med i døden;
mennesker som jo vil blive *savnet* af deres efterladte !

Det er enormt *egoistisk* gjort !

Kunne du i det mindste ikke være så barmhjertig at ta' dit eget
liv i eneulykker ?

Hvorfor skal det gå ud over helt uskyldige mennesker, bare fordi
du er træt og led og ked af livet ?...

Og netop da blev jeg igen afbrudt af en røst fra Himlen (still
perhaps ET), der sagde:
CET 09:32
- "Svar mig."

(Dog virker det som om, at denne autoritetsinstand nok mere var
Gud, din Skaber, Hamselv, der her stilte dig et spørgsmål.)

-

Syrien dræber begravelsesgæster

Lørdag d. 21. maj 2011 kl. 22:19 af sosp/ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40061786
:syrien-dr%C3%A6ber-begravelsesg%C3%A6ster.html

-

Strid mellem Nord- og Sydsudan eskalerer

Lørdag d. 21. maj 2011 kl. 22:50 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40066985
:strid-mellem-nord-og-sydsudan-eskalerer.html

Kommentar:

Der blev lovet 'ingen vold', men disse løfter er jo intet værd,
når det kommer til stykket.

Gudskelov er allerede Sudans præsident efterlyst af ICC, så det
er faktisk tilladt at jage denne bagmand hvor-som-helst...

CET 09:38
- "Han befinder sig."

CET 09:38
- "På jorden."

Hvor stor er dusøren (wanted dead or alive) i øjeblikket ?

-

Pind angriber kvindesyn hos muslimer

Søndag d. 22. maj 2011 kl. 07:00 af ritzau / mira
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40069523
:pind-angriber-kvindesyn-hos-muslimer.html

-

Jorden gik alligevel ikke under

Søndag d. 22. maj 2011 kl. 08:17 af Michael Rathje, mi...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40069604
:jorden-gik-alligevel-ikke-under.html

Kommentar:

Nå, det var da godt-nok "skrækkeligt", ikke sandt ? ... :-)

-

104 SVT Text Söndag 22 maj 2011

SVT Text

* = efter kl 6 Nyhetsrullen 188

Isländsk vulkan stoppar flyg.......130

* Fortsatta protester i Spanien.....131-
Fakta om Spanien..................167-

Fler dödsskjutningar i Syrien......133
Fakta om Syrien....................166

* Nya Natobombningar mot Libyen......134

* USA-press på Jemens president......135

* Nordsudan intog omstridd stad......136

-

105 SVT Text Söndag 22 maj 2011

SVT Text

* = efter kl 6 Nyhetsrullen 188

EBRD-lån till Nordafrika...........137
Fakta om EBRD......................160

15 barn omkom i jordskred..........138

* Notiser: Tchadval slås fast.......148f

-

133 SVT Text Söndag 22 maj 2011
UTRIKES Publicerad 21 maj

Fler dödsskjutningar i Syrien

Ytterligare minst sex människor sköts
i dag ihjäl av syriska säkerhets-
styrkor i samband med protester vid
begravningarna av några av offren för
gårdagens sammandrabbningar, uppger
människorättsaktivister.

I går dödades minst 44 människor när
människor efter fredagsbönen anslöt
sig till de landsomfattande protes-
terna mot regimen, och säkerhets-
styrkorna gick till attack. Styrkorna
sköt skarpt mot demonstranterna.

Enligt aktivister i Syrien har minst
850 människor dödats sedan protester-
na mot regimen började.

-

166 SVT Text Söndag 22 maj 2011
NYHETSBAKGRUND Publicerad 21 maj

Fakta om Syrien

Syrien har 22,5 miljoner invånare.

Landet blev självständigt från
Frankrike 1946.

Syrien styrs sedan 2000 av president
Bashar al-Assad. Han efterträdde
fadern Hafez, som tog makten i en
kupp 1970.

Demonstrationer mot regimen har
pågått sedan mitten av mars.

Källa: TT.

-

134 SVT Text Söndag 22 maj 2011
UTRIKES Publicerad 22 maj

Nya Natobombningar mot Libyen

Natoflyg har under natten och morgo-
nen bombat mål i Libyens huvudstad
Tripoli, bland annat hamnen.

Också mål nära den libyske ledaren
Muammar Kadaffis högkvarter Bab
al-Aziziya i centrala Tripoli
attackerades. Rökpelaren kunde ses på
långt håll över staden.

Rebellerna uppger att staden Ryna
i bergen i väster har omringats av
militär och legosoldater. Och i går
skrev den oppositionella tidningen
Brnieq om attacker mot förorter till
den rebellhållna staden Misrata.

-

135 SVT Text Söndag 22 maj 2011
UTRIKES Publicerad 22 maj

USA sätter press på Jemens president

USA sätter nu press på Jemens presi-
dent Ali Abdullah Saleh för att han
ska lämna sin post.

-Saleh "måste uppfylla löftet" att
lämna ifrån sig makten i enlighet med
den plan som Gulfstaternas samarbets-
råd GCC har medlat fram, säger USA:s
utrikesminister Hillary Clinton.

Oppositionen i Jemen undertecknade
i går överenskommelsen om att Saleh
ska avgå inom 30 dagar. En talesman
för Salehs parti sade då att Saleh
kommer att skriva under avtalet
i dag, söndag.

-

136 SVT Text Söndag 22 maj 2011
UTRIKES Publicerad 22 maj

Nordsudan intog omstridd stad

Armén i Nordsudan tog i går kontroll
över den största staden i den om-
tvistade gränsregionen Abyei. Staden,
som har samma namn som regionen,
intogs efter strider med
sydsudanesiska styrkor.

Invånarna i södra Sudan röstade
i januari för att utropa självstän-
dighet i juli.

Men de senaste dagarna har våldet
ökat i regionen Abyei som har olje-
tillgångar och goda betesmarker. Var
den nya gränsen mellan Nord- och
Sydsudan ska gå är inte avgjort ännu.

-

137 SVT Text Söndag 22 maj 2011
UTRIKES Publicerad 21 maj

EBRD-lån till Mellanöstern/Nordafrika

Europeiska utvecklingsbanken (EBRD)
har beslutat att börja låna ut pengar
till Mellanöstern och Nordafrika
efter de folkliga upproren där.

Verksamheten ska bygga på de erfaren-
heter som gjordes i östra Europa
efter järnridåns fall.

I sommar väntas EBRD säga ja till en
begäran från Egypten - som är delägare
i banken - om att verksamheten ska
utvidgas dit.

EBRD skickar en grupp tjänstemän till
Egypten inom kort för att studera
möjliga utvecklingsprojekt.
Fakta om EBRD - 160

-

160 SVT Text Söndag 22 maj 2011
NYHETSBAKGRUND Publicerad 21 maj

Fakta om EBRD

Beslutet att bilda Europeiska
utvecklingsbanken (EBRD) fattades
1990, just efter järnridåns fall, och
verksamheten började året därpå.

EBRD beviljar i dagsläget lån till
29 länder i centrala och östra Europa
och tidigare Sovjetunionen.

Det är framför allt projekt inom den
privata sektorn som stöds.

Bland de över 60 aktieägarna finns
EU-länder, Ryssland, Japan, USA men
också länder som Egypten och Marocko.

Källor: Reuters och TT.

-

148 SVT Text Söndag 22 maj 2011
VÄRLDEN I KORTHET 22 MAJ
1(2)
[ ... ]

Tchad Konstitutionsrådet har nu slagit
fast att president Idriss Deby vann
presidentvalet i april. Han fick 83,6
proc av rösterna och valdeltagandet
var 55,6 proc. Debys parti anklagas av
motståndarna för att ha vunnit parla-
mentsvalet i februari genom fusk.

-

Og igen efter al denne ET-news-post lød der endnu en gang en røst
fra Himlen (still perhaps ET), der sagde:
(2011-05-22, Sunday , day no 142, CET 09:44, GMT 07:44)
- "Med venlig hilsen."

Hmm ... (memory on from Isaiah 2,4) ...

Thank You, Sir ... :-)

DR1 S140 søn 22 maj 22:20:58
22.maj dr.dk/nyheder 11:23

BAHRAIN: TO DEMONSTRANTER DØDSDØMT
En appeldomstol i Bahrain besluttede i
dag at opretholde dødsdommene over to
mænd, der er fundet skyldig i drab på
to politimænd under nylige
prodemokratiske demonstrationer i det
lille, arabiske kongedømme.

Det er ligeledes i Bahrain, at en
menneskeretsaktivist med dansk
statsborgerskab har siddet fængslet
siden begyndelsen af april.

Bahrains statslige nyhedsbureau
oplyser, at appelretten tidligere i dag
tog stilling til dødsdommene over fire
personer, der har deltaget i de
demonstrationer, der har rystet landet
de seneste måneder. To fik opretholdt
deres dødsstraffe.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/22/112006.htm

-

DR1 S143 søn 22 maj 22:20:58
22.maj dr.dk/nyheder 13:15

BRITISKE STYRKER ER UDE AF IRAK
Den britiske flåde har afsluttet sin
træningsmission i Irak og har forladt
landet.

Dermed er der ikke længere britisk
militærpersonel i Irak, det oplyser en
talsmand for den irakiske regering.

- Ja, de er færdige, siger talsmanden
Ali al-Dabbagh til det franske
nyhedsbureau AFP.

Storbritannien var det land, der bidrog
med den næststørste styrke i
forbindelse med den amerikansk-ledede
invasion af Irak i 2003.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/22/130737.htm

-

DR1 S151 søn 22 maj 22:20:33
22.maj dr.dk/nyheder 17:20

DEMONSTRATIONER VED SPANSK VALG
Massedemonstrationerne fortsætter i dag
rundt om i Spanien, mens lokalvalget
bliver afholdt. Det sker selvom
valgkommissionen har erklæret
demonstrationerne ulovlige.

Unge demonstranter er strømmet til
offentlige pladser i byer rundt om i
Spanien - fra Barcelona til ferieøen
Mallorca.

Demonstranterne nægter at opløse den
lejr, de har etableret på Puerta del
Sol-pladsen i hovedstaden Madrid. De
har i dag besluttet at forblive på
pladsen frem til mindst næste søndag.

Meningsmålinger forudser et svidende
nederlag til socialisterne.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/22/170205.htm

-

DR1 S153 søn 22 maj 22:20:33
22.maj dr.dk/nyheder 18:40

YEMENS PRÆSIDENT AFVISER AT GÅ AF
Diplomater har opgivet at presse Yemens
præsident Ali Abdullah Saleh, til at
træde tilbage. Der var lagt op til, at
præsident Saleh skulle have
underskrevet en aftale, om at han inden
for en måned skulle afgive magten. Men
det mislykedes, siger en diplomat til
nyhedsbureauet Reuters.

Saleh har to gange tidligere i sidste
øjeblik har trukket sig fra aftalen.
Han er under kraftigt internationalt
pres for at trække sig tilbage efter
tre måneders demonstrationer mod sit
styre.

Aftalen ville have givet Saleh
immunitet, således at han ikke kunne
retsforfølges.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/22/182332.htm

-

DR1 S160 søn 22 maj 23:43:54
22.maj dr.dk/nyheder 23:07

USA OVERVÅGEDE MISTÆNKE I SVERIGE
Amerikanske agenter har uden tilladelse
fra Sverige overvåget formodede
terrorister på svensk jord.

Det svenske sikkerhedspoliti Sæpo
pågreb agenterne, der bagefter forlod
Sverige, skriver Svenska Dagbladet.

Agenterne blev opdaget for to år siden
i foråret 2009. Sæpo var i færd med at
overvåge nogle formodede terrorister,
da de pludseligt opdagede andre
personer, der var ude i samme ærinde.

USA havde ikke anmeldt
overvågningsvirksomheden til Sæpo og
havde heller ikke fortalt den svenske
regering om sin interesse for de
overvågede personer.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/22/225155.htm

To demonstranter dømt til døden i Bahrain

Søndag d. 22. maj 2011 kl. 11:20 af ritzau / mira
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40072475
:to-demonstranter-d%C3%B8mt-til-d%C3%B8den-i-bahrain.html

-

Sidste britiske styrker ud af Irak

Søndag d. 22. maj 2011 kl. 13:05 af ritzau / mira
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40073260
:sidste-britiske-styrker-ud-af-irak.html

-

Yemens præsident nægter at gå af

Søndag d. 22. maj 2011 kl. 17:55 af ritzau / trfi
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40078777
:yemens-pr%C3%A6sident-n%C3%A6gter-at-g%C3%A5-af.html

-

"Vi kan ikke vente årtier på fred"

Søndag d. 22. maj 2011 kl. 19:42 af Trine Fisker, tr...@tv2.dk / TV 2 NEWS
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40080854
:vi-kan-ikke-vente-%C3%A5rtier-p%C3%A5-fred.html

-

CIA opererede ulovligt i Sverige

Søndag d. 22. maj 2011 kl. 22:50 af ritzau / trfi
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40085338
:cia-opererede-ulovligt-i-sverige.html

-

138 SVT Text Måndag 23 maj 2011
UTRIKES Publicerad 22 maj

Oroligheter i Georgien

Våldsamheter utbröt i dag i Georgiens
huvudstad Tblisi, där tusentals
människor för andra dagen i rad
samlats för att protestera mot
president Micheil Saakasjvilis styre.

Polis besköt demonstranterna med
gummikulor och tårgas. Det finns inga
uppgifter om hur mänga som skadats.

Hundratals oppositionella har också
gripits under de senaste dagarna runt
om i Georgien, uppger oppositions-
ledarenoch förre talmannen Nino
Burdjanadze, som också beskriver
händelserna som "en revolution".

-

148 SVT Text Måndag 23 maj 2011

VÄRLDEN I KORTHET 22 MAJ
1(2)

Vietnam Över 60 miljoner röstberätti-
gade väljer i dag ledamöter till
nationalförsamlingen. 500 ledamöter
ska väljas. Bara ett parti tillåts,
Kommunistpartiet, men tio procent av
ledamöterna tillåts vara icke-parti-
medlemmar.

Tunisien Valmyndigheten föreslår att
parlamentsvalet som var planerat till
den 24 juli senareläggs till den 16
oktober. Enligt den officiella
nyhetsbyrån TAP hänvisade myndigheten
till praktiska hinder för att få till
ett val i tid.

-

Danmark spillede en rolle i Israels oprettelse

23. maj 2011
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/419770:Historie--Danmark-spillede-en-rolle-i-Israels-oprettelse?all=1

Ifølge ny forskning modsatte statsminister Hans Hedtoft sig den
officielle danske udenrigspolitik og gav en hjælpende hånd i den
jødiske stats skæbnetime

"Jeg ...

Bo Warming

> [...]
>Ifølge ny forskning modsatte statsminister Hans Hedtoft sig den
>officielle danske udenrigspolitik og gav en hjælpende hånd i den

Danskerne har altid været pro-Israel og nyder godt af det
Den store bagmand ved stavnsbåndets ophævelse Grev Reventlov blev
spurgt om et bevis på Gud og svarede "Jøderne" !

Det var et Berlin-initiativ at få jøderne til Sverige under krigen,
men det lettedes af at Hedtoft og andre gerne ville tage æren for det,
Efter at have sendt 500 jøder i luksusgetto i Tjekiet hvor 50 døde af
alderdom, ku Best svare at han adlød ordre og gjorde DK jødefrit.

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N