2010 uge 47 (news samlet)

http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics

[ ... ]
[ ... 2010-11-22, Monday, day no 326 in the year ... ]
[ ... ]
> 630 dage siden Asteroid near hit the Earth on day 61, 2009-03-02

De politiske hændelser for den kommende uge vil blive indrapporteret her
under lovsangen, som OGSÅ er ret *progressiv*. Man bli'r glad af at høre
den og synge med ... :-)

GodsWildfire
http://www.youtube.com/user/GodsWildfire
18. jul 2009
"New Land" by Eden's Bridge
http://www.youtube.com/watch?v=9PhtvJYviKk

eller ...

http://www.youtube.com/user/TheServantOfMichael#p/f/10/9PhtvJYviKk

eller:

Website:
https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/name/new-land

God fornøjelse ... :-)

Last OUTPUT: 11750 news:4cbb572f$0$23763$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11864

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cea2bcf$0$23763$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/11/23/072647.htm

Nordkorea angriber sydkoreansk ø
23. nov. 2010 07.28 Udland
Mindst 200 nordkoreanske granater har ramt en sydkoreansk ø. Angrebet fra Nordkorea kommer ifølge den sydkoreanske præsidents kontor
som svar på sydkoreanske militærøvelser.

Sydkoreansk militær har besvaret angrebet. Mindst fire sydkoreanske soldater er såret, og der er strømsvigt på øen som følge af
angrebet.

Angrebet fandt sted tirsdag morgen dansk tid.

60-70 huse i brand
Øjenvidner fortæller, at mellem 60 og 70 huse på øen står i brand. Samtidig er indbyggere på øen blevet evakueret til
beskyttelsesrum.

Ifølge sydkoreansk tv er der sendt sydkoreanske krigsfly på vingerne.

Nord- og Sydkorea er teknisk set fortsat i krig, da der ikke er indgået nogen fredsaftale efter Koreakrigen, der blev udkæmpet fra
1950 til 1953. Siden har der været tilbagevendende grænsestridigheder mellem de to lande på den Koreanske Halvø.

=== citat slut ===

Diktaturet skal afvikles. Det er jo en trussel mod verdensfreden !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cea2bcf$0$23763$1472...@news.sunsite.dk...

136 SVT Text Tisdag 23 nov 2010
UTRIKES Publicerad 23 november

FN: Hizbollah bakom Haririmordet

FN-utredare av mordet på Libanons
premiärminister Rafiq Hariri har
funnit "överväldigande bevis" på att
Hizbollah låg bakom attentatet,
rapporterar kanadensiska etermedie-
företaget CBS.

Libanesiska kriminalpoliser och FN-
utredarna har samlat uppgifter från
bland annat mobilsamtal som visar att
medlemmar i den shiamuslimska
rörelsen genomförde sprängdådet mot
Hariri 2005.

FN befarar att uppgifterna till CBS
kan påverka den fortsatta utredningen.

=== citat slut ===

Det var nok ikke helt uden grund, at en sagde: Ondskabens aksel (Nordkorea, Irak
og Iran, Hizbollahs chef) !

11865

Bo Warming

> [...]
>

>=== citat slut ===
>

>Diktaturet skal afvikles. Det er jo en trussel mod verdensfreden !

Vesten bør blande sig udenom

Fjernøstens kloge naboer til skurkelandet forstår nok at indføre
passende selvjustits

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ceb8981$0$23762$1472...@news.sunsite.dk...

Der skal rejses tiltale mod den nordkoreanske...

ET-break:
(2010-11-24, Wednesday, Day no 328, CET 11:51, GMT 10:51)
- "Samtlige"

CET 11:51
- "Medlemmer."

... ledelse ved den Internationale Domstol pga. folkemord og forbrydelse mod
menneskeheden.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cecf6c7$0$23762$1472...@news.sunsite.dk...

> Searchstring Genesis 18 on !
>
> ... (50, 45, 40, 30, 20 and 10 ... with with license to kill) ...
>
> Last official contact 1,44 (744)
>

> 11868

Received feedback-note from ICJ at 12:28

11869

Bo Warming

Hvis commi-diktaturlandet skød først så DEM OM DET
Måske offerlandet er til eftergivenhed og ser størst håb om
genforening ved ikke at bekrige aggressoren DEM OM DET

DEt rager ikke DJK

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cea2bcf$0$23763$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=2785

HØJSPÆNDT SITUATION OM MORDUNDERSØGELSE SKABER ÆNGSTELSE I ISRAEL

Onsdag den 24. november 2010

En omfattende efterforskning af mobiltelefonnettet i Libanon beviser
ifølge en canadisk dokumentarudsendelse, at det var Hizbollah,
der stod bag det blodige attentat på Libanons tidligere premierminister
Rafik Hariri den 14. februar 2005. I alt 23 personer blev
dræbt af en kraftig bilbombe.

Rapporter i udenlandske medier har gennem de sidste halvandet år fortalt,
at FN's særdomstol er nået til den konklusion, at det var
det iransk-støttede Hizbollah, der stod bag attentatet. I søndags viste
det canadiske TV-selskab CBC en dokumentarudsendelse, der
giver mange flere detaljer om både attentatet og den efterfølgende
efterforskning.

CBC fortæller, at efterforskningen af brugen af mobiltelefoner i området
omkring bombeattentatet har ført til afsløringen af flere '
grupper' af mobiltelefoner, der blev brugt af gerningsmændene og deres
bagmænd. Selv om gerningsmændene udviste stor forsigtighed og
kun brugte telefonerne til kontakt med andre telefoner i samme 'gruppe',
lykkedes det en dygtig libanesisk politiefterforsker at
afsløre forbindelsen mellem forskellige 'grupper'.

Kombinationen af politimandens fund og FN-undersøgelsens egen
efterforskning giver ifølge CBC klare beviser for, at Hizbollah stod
bag attentatet. Den libanesiske politimand blev selv dræbt af en
bilbombe i januar 2008, præcist en uge efter, at FN havde holdt det
første møde med ham om hans efterforskning.

CBC-udsendelsen anklager FN-undersøgelsen for at have arbejdet
alt for langsomt og uprofessionelt. CBC siger også, at
FN-undersøgerne har vist politiske hensyn og blandt andet undladt
at efterforske en mistanke om, at Libanons nuværende
efterretningschef havde forhåndsviden om attentatplanerne i 2005
uden at advare Rafik Hariri.

Men selv om disse anklager skulle være rigtige, tyder alt på, at der
er rigeligt 'sprængstof' i FN-undersøgelsen til at udløse en
uoverskuelig krise i Libanon.

Landets nuværende premierminister Saad Hariri er søn af den
dræbte Rafik Hariri. Han er leder af den provestlige alliance i Libanon,
men har måttet optage Hizbollah i sin koalitionsregering, fordi landet
politisk er delt på midten i en provestlig alliance og en
Hizbollah-ledt alliance støttet af Syrien og Iran. Ingen af de to fløje
har mandater nok til at danne regering alene.

Både attentatofferets søn og de sandsynlige gerningsmænd er altså
medlemmer af samme regering.

De fleste iagttagere forventer, at FN-domstolen offentliggør resultatet
af sin efterforskning inden årets udgang. Det har skabt en
højspændt situation i Libanon.

Hizbollah har utvetydigt erklæret, at organisationen ikke vil acceptere,
at dens medlemmer stilles til regnskab for attentatet i
2005. Kristne politikere i Libanon har udtrykt stor bekymring over, at
Hizbollah har stillet landets regering over for et umuligt
valg: Enten dropper regeringen at få dømt de skyldige i den alvorligste
forbrydelse i mange år, eller også vil der udbryde alvorlige
uroligheder.

I Israel er der markant ængstelse over udviklingen i Libanon. Både
hærens øverstbefalende og premierminister Benjamin Netanyahu har
advaret om, at Hizbollah kan have planer om at gennemføre et kup i
Libanon. Andre mener, at Hizbollah overvejer at angribe Israel i
en afledningsmanøvre. Onsdag mødes de syv ledende israelske ministre
for at diskutere spændingerne i nabolandet.

Situationens alvor fremgår også af en omfattende diplomatisk aktivitet
for at undgå en ny borgerkrig i Libanon. En af den
saudiarabiske kong Abdullahs sønner har netop været i Damaskus for
at diskutere situationen i Libanon. I dag kommer Tyrkiets
premierminister til Beirut, senere på ugen ankommer Qatars premierminister,
og på lørdag rejser Libanons premierminister Saad Hariri
på besøg i Iran.

Kilde link -
http://www.cbc.ca/world/story/2010/11/19/f-rfa-macdonald-lebanon-hariri.html

11873

Bo Warming

På sin vis ligger isralerne som de har redt når de ikke udviser alle
muslimer fra deres land og sørger for afvæbning af tilgrænsende
Libanon, vestbred og Gaza

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cea2bcf$0$23763$1472...@news.sunsite.dk...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-35308292:rusland-stalin-beordrede-polsk-massakre.html

Rusland: Stalin beordrede polsk massakre

Fredag d. 26. nov. 2010; kl. 18:09 af ritzau / nani

Det var den tidligere sovjetiske diktator Josef Stalin, som gav
ordren til at myrde 22.000 polske officerer i Katyn-skoven i 1940.

Det siger det russiske parlament, Dumaen, i en sjælden fordømmelse
af Stalin, rapporterer det statslige tv Rossija 24.

I parlamentets resolution hedder det, at hemmeligholdte dokumente
viser, at Stalin gav direkte ordre om at myrde de 22.000 officerer
og ledende polakker.

Gav nazisterne skylden

Det tidligere sovjetregime gav Nazityskland skylden for drabene,
og det var først i 1990 at en daværende sovjetiske Mikhail
Gorbatjov erkendte et sovjetisk medansvar.

Det russiske parlaments resolution kan være med til yderligere at
forbedre Polens forhold til Rusland.

Den tidligere polske præsident, Lech Kaczynski, og flere end 90
ledende polakker mistede livet, da deres fly styrtede ned ved
Smolensk den 10 april. Delegationen var på vej til en mindehøjtidelighed
i Katyn-skoven for de 22.0000 ofre.

Stalins hensigt var formentlig at udrydde det polske officerskorps og
den polske intilligentsia for at svække et fremtidigt Polen.

=== citat slut ===

Kommunisme er IKKE demokrati, og formår heller ej at dæmme op for
magtmisbrug.

Kommunisme har derfor ingen fremtid på denne planet !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cea2bcf$0$23763$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=2788

USA'S ØVERSTBEFALENDE: 'JEG TROR IKKE PÅ IRANS FORSIKRINGER'

Lørdag den 27. november 2010

USA's øverstbefalende, admiral Mike Mullen, siger til det amerikanske
TV-selskab CNN, at han ikke et øjeblik tror på Irans
forsikringer om, at landet ikke ønsker at udvikle en atombombe.

efterretninger, som jeg har set, viser det modsatte. Iran
bevæger sig stadig frem mod at være i stand til at udvikle atomvåben
og kunne bruge dem som våben ved at affyre dem med missiler«.

Samtidig understreger admiralen, at han stadig mener, at det er vigtigt
at fokusere på dialogen med det iranske styre.

I august i år vakte det opsigt, da admiral Mullen sagde, at den
amerikanske hær har udarbejdet planer for et angreb på Iran. Men
også dengang understregede han, at han stærkt støtter en diplomatisk
løsning, fordi følgerne af et angreb ville være helt
uforudsigelige.

Kilde link
http://www.haaretz.com/news/international/u-s-military-chief-engagement-on-iran-must-be-realistic-1.327199

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cea2bcf$0$23763$1472...@news.sunsite.dk...