2010 uge 48 (news samlet)

http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics

[ ... ]
[ ... 2010-11-29, Monday, day no 333 in the year ... ]
[ ... ]
> 637 dage siden Asteroid near hit the Earth on day 61, 2009-03-02

De politiske hændelser for den kommende uge vil blive indrapporteret her
under lovsangen, som OGSÅ er ret *progressiv*. Man bli'r glad af at høre
den og synge med ... :-)

GodsWildfire
http://www.youtube.com/user/GodsWildfire
18. jul 2009
"New Land" by Eden's Bridge
http://www.youtube.com/watch?v=9PhtvJYviKk

eller ...

http://www.youtube.com/user/TheServantOfMichael#p/f/10/9PhtvJYviKk

eller:

Website:
https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/name/new-land

God fornøjelse ... :-)

Last OUTPUT: 11750 news:4cbb572f$0$23763$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11879

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cf3704a$0$23764$1472...@news.sunsite.dk...

> http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
> >
> [ ... ]
> [ ... 2010-11-29, Monday, day no 333 in the year ... ]
> [ ... ]
>

> De politiske h�ndelser for den kommende uge vil blive indrapporteret her
> under lovsangen, som OGS� er ret *progressiv*. Man bli'r glad af at h�re> God forn�jelse ... :-)

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)
> [...]

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/11/28/215416.htm

WikiLeaks: Saudi-Arabien bad USA angribe Iran

28. nov. 2010 21.55 Udland Opdat.: 28. nov. 2010 22.12

I tusindvis af dokumenter er nu lagt ud p� internetsiden WikiLeaks
hjemmeside.

Emnerne er blandt en farlig situation i Pakistan, hvor USA forg�ves
fors�gte at fjerne beriget uran fra en atominstallation og en
vurdering af den nordkoreanske diktator Kim-Jong II.

Den amerikanske regering har anstrengt sig for at forhindre l�kket,
fordi de ville kunne anrette stor skade.

DR�s korrespondent i USA, Steffen Gram siger, at det er vanskeligt
at vurdere, om oplysningerne kan bringe menneskers liv i fare.
Det sidste h�vder USAs udenrigsministerium.

- Om Iran er der en lang r�kke interessante oplysninger, hvor israelerne
truer med at ville angribe Iran, siger Steffen Gram.

- Vi ser ogs� i sammenh�ng de arabiske landes pres p� amerikanerne
for at f� amerikanerne til at angribe Iran, inden iranerne f�r
atomv�ben.

Kong Abdullahs opfordring

Saudi-Arabiens kong Abdullah har opfordret USA til at angribe Iran og
�del�gge landets atomprogram. Det viser l�kkede dokumenter fra
netstedet WikiLeaks, som er offentliggjort i den britiske avis The Guardian.

Et telegram til Washington fra den amerikanske ambassade i Riyadh
omtalte kongens "hyppige tilskyndelser til, at USA angreb Iran for
at g�re en ende p� landets atomprogram".

I memoet hedder det, at kongen sagde til amerikanerne, at de skulle
"kappe hovedet af slangen" og det tilf�jes, at samarbejdet med
USA om at begr�nse iransk indflydelse i Irak var "en strategisk
prioritering for kongen og hans regering".

Dokumentet, der stammer fra WikiLeaks og er offentliggjort i den
britiske avis The Guardian, siger, at Washington mente, at
Saudi-Arabiens holdning til Irak var "m�rket af skepsis og mistanke".

The Guardian skriver, at de l�kkede WikiLeaks-dokumenter angiveligt
er downloadet af en amerikansk soldat og videregivet til
netstedet.

Kilder: DR Nyheder/Ritzau/AFP

=== citat slut ====

Hverken Iran eller Saudi Arabien er demokratier !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cf3704a$0$23764$1472...@news.sunsite.dk...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-35355241
:bilbombe-dr%C3%A6ber-atomforsker-i-iran.html

Bilbombe dræber atomforsker i Iran

Mandag d. 29. nov. 2010; kl. 08:19 af jely / ritzau

Den iranske hovedstad, Teheran, er ramt af to sprængninger,
som har kostet en lærer på et universitet livet.

Ifølge statslige medier i Iran er den dræbte lærer videnskabsmand
inden for atomområdet.

Det er ikke helt klart, hvad der er sket. De iranske medier siger,
at der var to eksplosioner mandag morgen.

Læreren blev dræbt ved en eksplosion i en bil, mens tre andre blev
såret ved en separat eksplosion.

Det franske nyhedsbureau AFP citerer statslige iranske medier for at
sige, at atomforskeren blev dræbt, mens en anden blev såret, da
de to sammen med deres koner blev angrebet af "terrorister".

Det tyske nyhedsbureau dpa citerer det lokale nyhedsbureau Fars
for at skrive, at to universitetsprofessorer er dræbt. Ifølge Fars
var det bilbomber, som dræbte de to.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cf3704a$0$23764$1472...@news.sunsite.dk...

148 SVT Text Måndag 29 nov 2010
VÄRLDEN I KORTHET 29 NOVEMBER
2(2)
[ ... ]

Egypten Landets valkommission uppger
att 25 procent av väljarna röstade i
söndagengs parlamentsval i Egypten.
Men rättighetsgrupper anger att bara
tio procent röstat. Fuskanklagelser
och oroligheter har rapporterats.

=== citat slut ===

Konsekvensen heraf kan - på længere sigt - blive, at befolkningen bliver endnu
mere religiøs fanatiske ! ... :-(

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cf3720c$0$23751$1472...@news.sunsite.dk...

> [...]

> Kilder: DR Nyheder/Ritzau/AFP
>
> === citat slut ====
>

> Hverken Iran eller Saudi Arabien er demokratier !

NB! Når informationer er tilvejebragt vha. hackning, da bør man nok forholde
sig ret kritisk mht. sandhedsværdien; idet det må antages, at en hel del computere
er opstillet som lokkeduer med det formål at indkredse muldvarper og hackere!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cf375cb$0$23763$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/11/29/111537.htm

Mystisk bombeangreb i Teheran

29. nov. 2010 11.17 Udland

En iransk atomforsker er blevet dræbt ved et bombeangreb i Teheran.
En bombe eksploderede, lige da Majid Shahriyari steg ind i sin
bil.

Ifølge iranske medier blev en anden universitetsprofessor såret ved et
tilsvarende attentat et andet sted i byen

Nyhedsbureauet Fars skriver, at de to forskere blev angrebet af mænd
på motorcykler, der kastede eller lagde bomberne og kørte væk.

Mistanke mod Israel

Ifølge det iranske stats-TV mistænker myndighederne israelske agenter
for at stå bag angrebene.

En anden atomforsker blev dræbt af en fjernstyret bombe i januar, men
det skal være sket, fordi han samarbejdede med oppositionen.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cf3704a$0$23764$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/11/29/152737.htm

Frygt sender civile på flugt i Sydsudan

29. nov. 2010 15.36 Udland

Indbyggere fra landsbyer i grænseområdet mellem Sydsudan og
Nordsudan er begyndt at flygte i stort tal af frygt for, at Nordsudan
vil bombe området.

Afstemning om uafhængihed

FN-embedsmænd og embedsmænd i Sydsudan siger, at mindst 1500
landsbyboere er flygtet efter nylige angreb.

Sydsudan ventes at stemme for uafhængighed fra Nordsudan ved en
folkeafstemning om områdets tilhørsforhold, der efter planen
gennemføres til januar. Dermed er der lagt op til, at Afrika får et nyt
land i juli 2011.

Folkeafstemningen er klimakset på en fredsaftale fra 2005, der
afsluttede årtiers blodig borgerkrig, som kostede omkring to
millioner mennesker livet.

Helikopterangreb

Spændingerne er eskaleret i løbet af november, da indbyggerne i
Sydsudan begyndte at lade sig registrere til folkeafstemningen.

Et "fejlslagent" luftangreb på sydsudansk territorium i november
blev fulgt af et helikopterangreb mod en sydsudansk militærbase i
samme område. Både civile og soldater blev såret ved angrebet.

Nordsudan afviser det andet angreb, men indbyggerne i
grænseområdet er bange, og de er begyndt at flygte.

- Folk forlader området på grund af den militære spænding, siger
en talsmand FN's kontor for humanitære anliggender i Sydsudan.

Sydsudan skønner, at 2500 mennesker er flygtet fra grænselandsbyerne.

/ritzau/Reuters

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cf3704a$0$23764$1472...@news.sunsite.dk...

Dansk journalist anholdt i Marokko

29. nov. 2010 15.50 Indland

Anholdelsen af journalisten bag dokumentaren skete natten til søndag,
da civilklædte mænd vækkede Mads Ellesøe og hans kæreste på
deres hotelværelse i Marakkech. Parret var ankommet til den
Marokkanske storby lørdag middag.

Anholdelsen skete blot to dage efter P1 Dokumentars udsendelse om
Marokkos besættelse af Vestsahara og den milliard kroner, som
europæiske fiskere betaler det marokkanske regime for at få lov til at
fiske i det besatte område.

Ejendele konfiskeret

De seks mænd ville ikke vise identifikation, men sagde at de havde
fulgt mine bevægelser allerede fra før jeg ankom til Marokko. De
konfiskerede vores pas, tog SIM kortene ud af vores telefoner og
gennemrodede alle vores ejendele, fortæller Mads Ellesø, som nu
befinder sig i Paris.

Journalisten og hans kæreste blev sent lørdag ført bort til afhøring
i en anonymt udseende bygning med bevæbnede vagter foran døren.
Her blev de afhørt af personer, der hævdede, at de var fra det lokale
politi.

Mens Mads Ellesø blev tvunget til at skrive under på, at han udgjorde
en alvorlig trussel mod den offentlige sikkerhed i Marokko,
blev memorysticks, harddiske og memorycards fjernet fra begge
danskeres computere og kameraer.

- De skruede bagsiden af vores private computere fjernede
harddiskene uden vores viden og lagde computerne tilbage i tasken. Vi har
begge alle vores personlige dokumenter og foto liggende på dem, så
det er virkelig ubehageligt, at de nu har adgang til alt om os,
siger Mads Ellesøe.

Ville have navne ud af journalist

Under afhøringerne de civilklædte mænd gjorde desuden Mads Ellesøe
opmærksom på, at de var klar over, at han tidligere havde været i
nabolandet Algeriet, og at han havde kilder der, de ønskede navnene på.

Freelancejournalistens optagelser til sidste uges P1 Dokumentar
foregik netop i flygtningelejrene på grænsen mellem Algeriet og
Vestsahara. Det marokkanske politi ønskede samtidig oplysninger
om Mads Ellesøes kilder og lokale kontakter i Marakkech, ligesom de
ville vide, hvilke historier, han arbejdede med.

- Det er ikke spørgsmål, man stiller en turist. Alt tyder på, at
anholdelsen af Mads Ellesøe sker som følge af hans kritiske
journalistik om de kontroversielle europæiske aftaler med marokkanske
myndigheder om fiskerettigheder i besatte områder. Dermed
handler den her sag ikke om blot om en dansk turist men om pressefrihed.
Det forventer jeg, at det danske Udenrigsministerium tager
meget alvorligt, siger redaktør på P1 Dokumentar, Tanja Nyrup Madsen.

Efter afhøringerne og konfiskationen af udstyr blev parret ført til
lufthavnen, hvor bevæbnede vagter overvågede dem og gav dem
strenge instrukser på ikke at åbne deres computere. Fem til seks timer
senere blev de sat på et fly ud af landet. Parret led ikke
fysisk overlast under tilbageholdelsen

Udenrigsministeriet må ind i sagen

Mads Ellesøe har nu bedt Udenrigsministeriet om assistance til at få
udleveret det konfiskerede IT-udstyr fra de marokkanske
myndigheder.

Dansk Journalistforbund bakker op og mener, at det danske
udenrigsministerium bør gå aktivt ind i sagen.

- Hver eneste gang der er en journalist, som bliver groft chikaneret
som i denne sag, så skal det påpeges. Man skal tage fat i det
hver gang, ellers er der alt, alt for let spil for autoriteter rundt om i
verden til at chikanere journalister. Jeg vil opfordre
udenrigsministeriet til omgående at tage kontakt til de marokkanske
myndigheder, bede om at få journalistens udstyr tilbage og sikre
at kildebeskyttelsen er overholdt, siger formand for
Journalistforbundet, Mogens Blicher Bjerregård.

11887

Bo Warming

On Mon, 29 Nov 2010 10:27:42 +0100, "Kall, Mogens"
<Jesus.lov...@gmail.com> wrote:

> [...]

>Kilder: DR Nyheder/Ritzau/AFP
>
>=== citat slut ====
>

>Hverken Iran eller Saudi Arabien er demokratier !

Lad lokumsaftalerne komme frem i lyset

Der går ikke skår af topdiplomatiet ved at de skal formulere sig
humorløst og så hver sætning kan stå alene og citeres udenfor
sammenhæng

Spionage om militærhemmeligheder har offentligheden ikke krav på men
rygter om ufine Fogh modydelser for toppost vejer ikke tungt og Uffe
bør ikke lyve at "der leges med dynamit"

Wikileaks bør hverken straffes eller opreklameres.

Den der lækker sine egne hemmeligheder ligger som han har redt.

Siden Nixon, der nok havde samme etik som Kennedy, ved vi at intern
snak er vulgært - so what.

Vil de fine i udenrigstjeneste kritisere Merkel så har de stor rutine
i at udtrykke sig diplomatisk incl på tomandshånd, så alt tåler dagens
lys

Bo Warming

Jeg har set hvordan børn i Cairo overlever ved at grave ufordøjede
hvede kerner ud af kamellort samlet op fra gaden - a la Jeppe Åkjærs
"fuglen og den fattige skal også være med"

Befolkningstal i det land fordobles ca hver 18 år, men TV2 løj
fornylig at ikke kun Kinas, Indiens og Brasiliens økonomi stormer frem
- også Ægyptens !!!

Det gælder ikke BNP pr person

> [...]

> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/11/30/021157.htm

Wikileaks: Ayatollah Khamenei d�den n�r

30. nov. 2010 02.14 Udland

Irans magtfulde �verste leder, ayatollah Ali Khamenei, kan v�re
d�den n�r.

Det er officielle amerikanske dokumenter, som WikiLeaks netop
har frigivet, der omtaler ayatollahens alvorlige kr�ftsygdom. If�lge
den britiske avis Telegraph beskriver filerne Khameneis helbred
som s� skidt, at han kan v�re d�d "inden for m�neder".

Oplysninger stammer fra det amerikanske konsulat i den tyrkiske
hovedstad, Istanbul. I dokumenterne bliver en forretningsmand med
t�tte forbindelser til den tidligere iranske pr�sident Hashemi
Rafsanjani citeret for at sige, at Khamenei er ramt af en slem form
for leuk�mi.

- Khamenei d�r sandsynligvis inden for m�neder, st�r der papiret
fra august 2009.

Lever stadig

Forudsigelsen har dog vist sig ikke helt at holde stik, da Khamenei
stadig er i live.

WikiLeaks p�begyndte s�ndag den gradvise offentligg�relse af i alt
godt 250.000 dokumenter, der s�rligt stammer fra den amerikanske
udenrigstjeneste. Der er allerede kommet flere historier frem, som har
Iran i en central rolle.

Blandt andet bliver det beskrevet, at den saudiarabiske konge
angiveligt har opfordret USA til at angribe Iran og dets
atominstallationer.

Det hedder sig ogs� i andre dokumenter, at Nordkorea har solgt Iran
avancerede raketter, der kan n� Vesteuropa.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cf3704a$0$23764$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/11/29/234858.htm

Pentagon: Ingen garanti mod nye lækager

29. nov. 2010 23.54 Udland

Efter organisationen WikiLeaks har lagt omkring en kvart million
diplomatiske beretninger frem til frit skue, har det amerikanske
forsvarsministerium, Pentagon, skærpet sikkerheden.

Sikkerhed mindsker risiko for læk

Men det er ikke nogen garanti mod fremtidige lækager, siger en
talsmand.

- Det er umuligt at vide, under hvilke omstændigheder en eller
anden vil være i stand til at komme udenom systemet, siger oberst
Dave Lapan.

- Så jeg kan ikke garantere, at det ikke vil ske, men de
sikkerhedsforanstaltninger og procedurer, der er i kraft, mindsker
risikoen, siger han.

Efter mandagens store lækage har Pentagon strammet procedurerne
for omgang med følsomme oplysninger, men Lapan venter ikke ændringer
i reglerne for, hvem der har adgang til de hemmelige dokumenter.

Ung soldat mistænkes

WikiLeaks har ikke røbet sine kilder, men de amerikanske myndigheder
mistænker den 22-årige tidligere efterretningssoldat Bradley
Manning for at stå bag.

Manning har relativt lav militær rang, og det har affødt spørgsmål til
Pentagon om, hvem der bliver sikkerhedsgodkendt og får adgang
til de hemmelige oplysninger.

Blandt de sikkerhedsforanstaltninger, forsvarsministeriet har indført,
er begrænsninger for overførsler af fortroligt materiale til
andre computere eller lagringsenheder og bedre overvågning af
mistænkelige computeraktiviteter.

/ritzau/AFP

=== citat slut ===

En lille simpel sikkerhedsforanstaltning kunne fx. være, at en enkelt person
IKKE kan downloads 250.000 filer (uden særlig tilladelse)!

Ingen enkeltpersoner skal jo bruge 250.000 filer, og har end ikke tid til at
læse dem. Ergo må downloaded ha' et andet formål (fx. offentliggørelse) !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cf3704a$0$23764$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/12/02/065456.htm

Wikileaks: Rusland er en mafia-stat

02. dec. 2010 07.20 Udland

Da USA's præsident Barack Obama i april til tonerne af en
trompetfanfare underskrev en nedrustningsaftale med den russiske præsident
Dmitry Medvedev, talte ham om, at forholdet til Rusland var blev genstartet.

Men USA's diplomatkorps ser ingen grund til fanfare, når det gælder
Rusland. Her er det snarere et advarselshorn, der er brug for.
Det skriver aviserne New York Times og The Guardian i dag.

Gennemkorrupt

I fortrolige indberetninger, som er blevet lækket til organisationen
Wikileaks beskriver diplomaterne Rusland som et gennemkorrupt
land: Den politiske elite, erhvervsliv og kriminelle netværk er vævet
sammen i noget, der til sammen beskrives som en "mafia-stat".

Et af dokumenter beskriver for eksempel, hvordan forretninger i
Moskva må betale beskyttelsespenge - ikke til kriminelle, men til
indenrigsministeriet og efterretningstjenesten FSB.

Brutal Putin

Diplomaterne anser Ruslands officielle nummer to, regeringsleder
Vladimir Putin, som landets reelle leder. Han beskrives som brutal
og magtfuldkommen.

Men han betegnes samtidig som magtesløs, fordi magtstrukturen i
Rusland er så uigennemskuelig, at selv ikke Putin kan kontrollere
den.

Batman og Robin

Hovedpersonen selv ser - i modsætning til andre statsledere - med
stor alvor på Wikileaks-dokumenterne.

I et interview med tv-stationen CNN advarer Putin USA mod at
stikke næsen i Ruslands interne anliggender. Og han fordømmer den
arrogance og taktløshed, diplomaterne lægger for dagen i deres
indberetninger.

For eksempel fortalte Putin, at han ikke finder det morsomt, at de
amerikanske diplomater betegner ham og præsident Medvedev som
Batman og Robin.

=== citat slut ===

Ikke nok med det. Putin er psykopat, *psykiatrisk* set (hvilket kan blive en trussel
mod hele verdensfreden, apropos den russiske angrebskrig mod Georgien) !

11893

Bo Warming

On Thu, 2 Dec 2010 12:13:47 +0100, "Kall, Mogens"
<Jesus.lov...@gmail.com> wrote:

> [...]

>stikke n�sen i Ruslands interne anliggender. Og han ford�mmer den
>arrogance og taktl�shed, diplomaterne l�gger for dagen i deres

>indberetninger.
>
>For eksempel fortalte Putin, at han ikke finder det morsomt, at de

>amerikanske diplomater betegner ham og pr�sident Medvedev som

>Batman og Robin.
>
>=== citat slut ===
>

>Ikke nok med det. Putin er psykopat, *psykiatrisk* set (hvilket kan blive en trussel
>mod hele verdensfreden, apropos den russiske angrebskrig mod Georgien) !

Godt at russerne bek�mper muslimer der kr�ver olieret i Rusland, hvor
de intet har ydet vedr olien.

Putin generer ikke DK s� al ros til ham

Er noget land *ikke* mafialand udenfor EU,USA,Australien NewZealan,
Canada , Japan, SydKorea, Singapore ?

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cf3704a$0$23764$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/12/03/085843.htm

Udbyder piller Wikileaks af nettet

03. dec. 2010 09.16 Udland Opdat.: 03. dec. 2010 09.30

Sitets domæneleverandør Everydns.net oplyser i en meddelelse,
at man ikke længere servicerer domænet wikileaks.org.

Som begrundelse anfører domæneleverandøren, at Wikileaks
truer hele selskabets infrastruktur, fordi hjemmesiden bliver udsat for
hyppige hackerangreb.

Bagveje på Twitter

I nat blev Wikileaks-sitet udsat for endnu et såkaldt "distributed
denial of service angreb" - forkortet DDOS.

Under angrebet bombarderer hackere hjemmesiden med forespørgsler
med det resultat at serverne bliver overbelastede og går ned.

Det er således ikke længere adgang til wikileaks.org, men brugere af
det sociale netværk Twitter har travlt med at gøre hinanden
opmærksomme på, at man via bagveje stadig har adgang til Wikileaks'
lækage af fortrolige dokumenter fra det amerikanske diplomati.

+

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-35480725:wikileaksorg-lukket-ned.html

WikiLeaks.org lukket ned

Fredag d. 3. dec. 2010; kl. 08:47 af dabu for TV 2 Nyhederne
(opd. d. 3/12 2010; 09:04)

Hjemmesiden WikiLeaks.org er blevet lukket ned af den svenske
domæne-udbyder.

WikiLeaks har det seneste års tid lækket en lang række hemmelige
dokumenter fra bl.a. krigene i Irak og Afghanistan.

Organisationens servere befinder sig i Sverige, hvor bestemmelserne
om kildebeskyttelse er meget vidtgående, men jurister mener
ikke, at WikiLeaks nødvendigvis er omfattet af den samme beskyttelse
som registrerede medier.

Det virkelig store gennembrud kom i april i år, da WikiLeaks kunne
offentliggøre en video, der var filmet fra en amerikansk
kamphelikopter i Irak.

Videoen viste en angreb, der kostede flere civile livet, blandt andet to
journalister fra Reuters, hvis kameraudstyr blev forvekslet
med våben. Det amerikanske militær havde tidligere benægtet, at
angrebet førte til civile tab.

Trods navnet er WikiLeaks ikke knyttet til Wikipedia.

Artiklen opdateres...

=== citat slut ===

(Fortrolighed er en nødvendig ting, fx. under en psykoterapi, men når det er sagt, så ...)

Først prøver man at lukke serverne, men da det ikke lykkes, så går man efter manden
ved at efterlyse denne (grundlæggeren af WikiLeaks) for voldtægt "tilfældigvis" begået
netop lige nu, hvor man gerne vil ha' ramt på mandet!
Og da det åbenbart ikke lykkes, så ... !!!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cf3704a$0$23764$1472...@news.sunsite.dk...

http://avisen.dk/wikileaks-afsloerer-ufo-dokumenter_138052.aspx

=== citat start ===

Wikileaks afslører UFO-dokumenter

Julian Assange skriver fredag, at kommende Wikileaks dokumenter
omtaler UFO'er.

Fredag den 3. december 2010, 17:05

Wikileaks har senest afsløret diplomaters ligefremme syn på alverdens
ledere, og Saudi Arabiens lyst til at bombe Iran.

Men det mest opsigtvækkende kan være lige på trapperne.

Det er nemlig ikke alle 250.000 dokumenter, som offentligheden har
fået indsigt i endnu.

Noget tyder på, at de kommende dokumenter vil have informationer
om UFO'er.

Det skriver Wikileaks-stifter Julian Assange i en livechat på The
Guardian, efter at han har fortalt om alle de rablende tosser, der
skriver til ham, fordi de tror, de er antikrist eller har set UFO'er
i deres baghave.

"Hvorom alting er, så er det værd at bemærke, at der i de kommende
afsløringer i den seneste lækage af diplomatiske dokumenter er
klare referencer til UFOer," skriver Julian Assange.

Han nævner dog intet om, i hvilken sammenhæng de uidentificerede
flyvende objekter indgår i.

Læs hele livechatten her ...
http://www.guardian.co.uk/world/blog/2010/dec/03/julian-assange-wikileaks

=== citat slut ===

Relevant bliver derfor også denne nyhed:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-35483694:wikileaks-har-f%C3%A5et-ny-adresse.html

=== citat start ===

WikiLeaks har fået ny adresse

Fredag d. 3. dec. 2010; kl. 10:53 af marb / ritzau for TV 2 Nyhederne
(opd. d. 3/12 2010; 10:53) Kommentarer(0) Skriv kommentar

WikiLeaks har hurtigt fået en ny adresse efter den gamle adresse blev
lukket ned af udbyderen.

Det kontroversielle netsted har skiftet navn fra wikileaks.org til den
schweiziske adresse wikileaks.ch

Det er sket seks timer efter, at serveren hos everydaydns.net, der
var vært for WikiLeaks, blev slukket, efter et massivt såkaldt
DDOS-dataangreb.

Det har dog hele tiden været muligt at komme ind på WikiLeaks via
netstedets IP-adresse - http://213.251.145.96/

WikiLeaks har siden annonceringen af, at netstedet ville lægge 251.287
afslørende, hemmeligstemplede telegrammer fra den amerikanske
udenrigstjeneste ud på nettet, være udsat for flere dataangreb.

=== citat slut ===

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cf3704a$0$23764$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/12/05/085242.htm

Kinesisk toppolitiker bag angreb på Google

05. dec. 2010 11.45 Udland

Det var en kinesisk toppolitiker, der gav ordre til et hackerangreb på
søgemaskinen Google, efter at han læste kritiske oplysninger
om sig selv via en søgning på netop Google.

Det skriver den britiske avis The Guardian, der henviser til de rapporter,
der er lækket af WikiLeaks, og som er sendt fra den
amerikanske ambassade i Beijing til udenrigsministeriet i Washington.

Google forlod Kina

Hacker-angrebet fik Google til at forlade Kina, hvor der ellers kunne
være op mod 400 millioner brugere.

Angrebet blev sat i værk af et ledende medlem af det kinesiske
kommunistpartis politibureau, der gik sammen med et andet ledende
medlem af partiet for i første omgang at få Google til at fjerne henvisningerne
til de kritiske artikler.

Kritik fra Beijing

Det er første gang, at oplysningen om, at angrebet mod Google kom fra et
ledende medlem af Kommunistpartiet, er offentliggjort.

Efter hackerangrebet mod Google blev søgemaskinen kraftigt kritiseret fra
politisk hold i Beijing, hvorefter Google besluttede at
forlade det kinesiske marked.