Rådgiv mig om lovliggørelse

Bo Warming

Herrmed sagen skåret til på ny måde, Venligst påpeg hvad kan få
kommunen til at fast holde tvangsbøde-trussel

Bøn til borgmester Klaus Bondam

Fra dit 2.bygningsinspektorat har jeg pr 19 juli fået påbud om
normalisering af diverse påbegyndte tagforbedringer. Det er jeg ked
af, og jeg skal her forklare misforståelser der ligger bag. Min
øjeblikkelige reaktion var at søge gode råd om modifikation fra Jer,
og jeg fik derfor straks hr Erbahn og hans jurist Kristina til at
komme herud.

Heldigvis kunne de ikke påpege noget, der var i fare for at kunne
blæse ned eller på anden vis skade nogen.

Mens jeg talte bygningshåndværk med hr Erbahn, indledte jurist
diskussion med brug af stødende kropssprog med de udflyttende lejere,
om hvorvidt jeg er "rablende sindsyg" i det omfang disse var villig
til at kommentere kommunens nedgørende og mobbende ytringer.

Jeg tillader mig derfor at ulejlige borgmesteren skriftligt allerede
nu, selvom det endnu ikke er kommet til de tvangsbøder, om Erbahns
brev truer med, og som advokater mener vil føre til en i medierne
højtprofileret retssag, eftersom kommunens mange krav omfatter
knægtelse af min ytringsfrihed og risiko for ny lejeres liv og helbred
og skade på et af bydelens kendteste og mest omtalte og besøgte huse.

Forbedringerne af huset er en gør-det-selv pakkeløsning udført af en
invalidepensionist, mig, der får laveste pensions-sats, og nægtes
belåning i sin friværdi af samtlige kreditforeninger.

Historien starter for mere end ti år siden, hvor de i det nu af
Faderhuset ejede Jagtvejhus fik autonome beboere, der regelmæssigt har
hærget huset, jeg bor i, fordi jeg ikke skjuler mine
Glistrup-sympatier.

Snese af ruder er blevet smadret af deres stenkast på alle husets
etager og sider og den kriminalassistent, som Bellahøj Politistationen
har sat på sagen, Jeppe Christensen, har erklæret sig ude af stand til
at dæmme op for de uforudsigelige natlige ødelæggelser, og har nævnt
for mig den løsning, som 7-11 butikkerne nu bruger, nemlig forstærkede
ruder af samme gennemsigtige polycarbonatplastglas-materiale, som
politiet bruger til skjolde imod brostens-kast, "lexan".

Det har jeg købt for 14000 kr af fornylig, da glarmesterregninger og
enkeltrude-udskiftninger blev økonomisk uoverskuelig, så
mange-kvadratmeter-skjolde om bygningsdele var eneste redning - som I
nu forlanger væk.

I forbindelse med leje af dyre stiger mm til forbedringerne har jeg
besluttet også at følge kvarterløft-projektets arkitektoniske
anbefalinger vedr energi-forhold, og et nyt skinnende, fransk
isolationsmateriale, "airflex", er kommet i handelen og jeg har købt
for 10000 kr af det, dvs to måneders opsparet pension. Også det
forlanger borgmesterens inspektorat fjernet udfra æstetiske klager fra
autonome, der bor i retning nord herfra, op mod de ungdomshuset.

"Genskin fra airflextagforbedringen" angav kommunen som grund til
klager, selvom det kun er sydlige GEN-boer, der i mange timer om dagen
kan være generet af genskin - der ikke er værre end fra glaserede
tegltage eller tage af aluminiumsplader.

Fjernelse af det fornylig pålimede en-centimeter-tykke airflex, der
stormsikkert går fra tagrendejern til tagrendejern op over tagryggen,
vil betyde

1. vandskader på huset, idet der længe har været
indsivningsproblemer i regnvejr og de klares som een af gevinsterne
ved denne bygningsforbedring.

2. at mine lejere på førstesalen vil få det uudholdeligt varmt i
sommer og efterårsmåneder, fordi skifertaget efter begforsegling i
1977, er blevet kulsort og derfor absorberer uhyggelige mængder
solvarme fra strålerne vinkelret på taget.

3. Den ukloge begforsegling fra før min tid som ejer af begge
husets to ejerlejligheder har bidraget til at kommunens hjemmeside
kalder huset så "dårligt vedligeholdt", at handelspris vurderes under
den offentlige vurdering , hvilket er ekceptionelt i dette attraktive
kvarter, og har bidraget til den nævnte overraskende totalnægtelse af
lån fra samtlige store kreditforeninger og banker, og har ført til at
kommunens arkitekter i årevis har skrevet usandt i BBR-meddelelse at
taget blot var "tagpap", hvilket jeg dog ved gentagne henvendelser via
borgmesterens kontor har fået korrigeret, omsider. (Også
kvarterløft-arkitekterne har vist overraskende inkompetence ved at
lade denne pinlige usandhed være del af deres registrering, men også
her har jeg med stort besvær fået sandheden gjort forståelig og fået
kommunens fejl rettet.

Til trods for. at altså også de professionelle arkitekter har
jødestjernet undertegnede outcast med at gøre husets stand værre end
sandt er, har Projekt Kvarterløft afslået at give økonomisk hjælp til
at forbedre huset, når jeg har ansøgt på korrekt vis om det - derfor
er jeg tvungen til gørdetselv projekter som det nuværende af kommunen
netop modarbejdede - catch 22.

Min bøn til boligborgmesteren kræver ikke penge, men blot lidt gratis
tålmodighed.

Pga isoleringsstand og autonomes stenkast-angreb er lejere ofte
flyttet væk, således som Erbahn og Kristina netop overværede. Nogle ny
lejere er ved at flytte ind , men har betinget sig ordentlig
lexan-beskyttelse af deres vinduer, så de ikke skal opleve om jeg og
min kone gjorde det for et år siden, at man vågner om natten og kæmpe
brosten er smidt langt ind i ens soveværelse.

Ligeledes er den forbedrede isolation nødvendig for at gøre livet
udholdeligt for de ny lejere, og de er enthusiastiske mht at hjælpe
mig 60 årige gigtplagede pensionist med at få tingene bragt iorden
incl æstetisk, men ting tager tid.

Picassos malerier var ikke kunst, da de var halvfærdige, og hvis
borgmesteren giver et års udskydelse mht krævet byggeansøgning i tre
eksemplarer, vil der i den tid blive skabt nogle potentielt færdige,
varige boligforbedringer. der kan beskrives, tegnes og fotograferes
med henblik på accept fra byggesagsafdelingen.

Naturligvis omfatter den midlertidige carte blanche, jeg her ansøger
om, ikke ret til at have tunge ting placeret nedstyrningsfarligt på
taget,

Ved optræk til storm er redskaber til forstærkning parat og har været
det fra projektet startedes.

De to ny materialer er stort set uprøvede i dansk arkitektur, og min
eksperimenteren kan vise sig samfundsgavnlig, når planerne lykkes.

Faktisk mener jeg slet ikke, at opfyldelse af min bøn kræver en
dispensation fra nogen lov, for lexan og airflex der benyttes er bløde
og kun 0,75 mm og 10 mm tyk og deres dække af sårbare husdele er helt
at sammenligne med at male huset.

Så snart jeg havde lagt en rulle airflex på, kontaktede jeg mine
venlige genboer om de var generet af genskin(som jeg ved der er lov
imod) og for at kompromisse til deres behov er farvet tekstil lagt ret
stormsikkert på det reflekterende isolationsmateriale, og når på
bedste Christiania-vis konsensus er opnået om, hvad er acceptabelt,
vil det blive professionelt.

Som jeg har skrevet i Lokalavisen tidligere, da Erbahn tvang mig til
at fjerne helbredsvigtig ydre isolering , bør dialog mellem naboer gå
forud for, at kommunen gør sig til bussemand, som dengang.

Måske jeg overmaler airflexen i farve der er acceptabel for de
genboer, der vitterlig mærker genskin.

Når rette løsning er fundet her, kan den også gøres gældende på husets
nordside, hvor Erbahn uforståeligt mener, at klagere har legitime
grunde til at klage over solrefleksion.

Airflex er beregnet til at skulle overdækkes, men jeg bor lavt mellem
høje huse (i læ, aldrig storm) og har ikke råd til at lægge plader
over, og det vurderes af professionelle som unødvendigt.

Maling og overdækning frister naturligvis til også at udføre æstetiske
og ytringsfrihedsmæssige forbedringer.

Og jeg skal her nævne, at jeg i forbindelse med kommunens klager over
oplag på tagterasse på husets bagside søgte tilladelse til at sætte
pileflet spir på skorsten, der nu ikke bruges pga
fjernvarmeinstallation.

Det skete efter præcis dialog med kommunen, så det var arkitektonisk
ukritisabelt for byggesagsafdelingens fagfolk.

Da kvarterløft-afdelingen havde kritiseret skorstenen, der var totalt
stærk, men kosmetisk og overfladisk hærget af klimaet i 110 år, så lod
jeg denne cementforstærke og forskønne, mens stillads var oppe, og jeg
lod påsætte politisk slogan "DK=kristent", som nu har hængt der ½ år
uden klager.

Jeg formoder, at sådan ytringsfrihed ikke er i strid med borgmesterens
politik og styre, og håber at fredsommelige ufarlige mig kan få lutter
positivt ud af samarbejde med Bondams mange dygtige ansatte, ligesom
jeg ved min kirkegårds-forskning og debat håber at have gavnet
kommunen, hvilket erkendes i skrivelse fra Jer idag.

At Erbahns krav om normalisering omfatter , at de opsatte politiske
budskaber finder jeg fortjener særlig debat internt hos Jer, i disse
profettegnings- og ytringsfriheds-tider, og jeg stoler på at kommunen
vil være menneskerettighedsoverholdende vedr dette aspekt af mine
husforbedringer.

Jeg er klar over, at kommunen modtager enorme beløb, når
bannerreklamer tillades opsat på bygningsstilladser, men jeg håber på
tilkendegivelse om, at sådanne regler ikke har betydning vedr
ikke-kommercielle ytringer på en lidet befærdet stillevej om her, hvor
mit plankeværk er en besøgt og værdsat seværdighed a la den berømte
statue på Langelinie, og jeg vil være glad for en tilkendegivelse om
tilladelse til slogans som nu, når blot der ikke er nedstyrtningsfare
vedr tungere ting end bambuspinde som dem Erbahn beså og forlangte
væk.

Med venlig hilsen Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N

sdsf

"Bo Warming" <bw...@bwng.dk> skrev i en meddelelse news:FuCAg.55530$Pa1....@fe66.usenetserver.com...

> [...]
>
> Fra dit 2.bygningsinspektorat har jeg pr 19 juli fået påbud om
> normalisering af diverse påbegyndte tagforbedringer.
Problemer med dit tag, skyldes at du/I er begyndt at gå på det.
Det er ødelæggende for taget.

> Forbedringerne af huset er en gør-det-selv pakkeløsning udført af en
> invalidepensionist, mig, der får laveste pensions-sats, og nægtes
> belåning i sin friværdi af samtlige kreditforeninger.

Forbedringer blev vist til forværringer.
Før du havde dine "håndværkere" var der vel ikke større problemer.

> [...]
> kan være generet af genskin - der ikke er værre end fra glaserede
> tegltage eller tage af aluminiumsplader.

Generelt må man ikke bare skifte typen af tagbeklædning,
og da slet ikke når man som dig mor i rækkehus.

> 1. vandskader på huset, idet der længe har været
> indsivningsproblemer i regnvejr og de klares som een af gevinsterne
> ved denne bygningsforbedring.

Utæthed skyldes sikkert færdsel på taget, det er ødelæggende,
ikke mindst på et skiffer-tag.

> Faktisk mener jeg slet ikke, at opfyldelse af min bøn kræver en
> dispensation fra nogen lov, for lexan og airflex der benyttes er bløde
> og kun 0,75 mm

^^^^ her må være en fejl.

> og 10 mm tyk og deres dække af sårbare husdele er helt
> at sammenligne med at male huset.

Jeg må ikke male mit hus i hvilken-som-helst farve, det må
du sikkert heller ikke.
Sådan er det bare, og man kan mene om det hvad man vil,
men det står ikke til at ændre.

Bo Warming

"sdsf" <sd...@her.der.dk> wrote in message

> "Bo Warming" <bw...@bwng.dk> skrev i en meddelelse

> Problemer med dit tag, skyldes at du/I er begyndt at gå på det.
> Det er ødelæggende for taget.

Det gåes på krydsfinerplader, der er lagt over tagpap, som også kunne
gås på

> Forbedringer blev vist til forværringer.
> Før du havde dine "håndværkere" var der vel ikke større problemer.

Låneproblemer startede for 2 år siden, INDEN jeg forbedrede
Ring 35861000

> Generelt må man ikke bare skifte typen af tagbeklædning,
> og da slet ikke når man som dig mor i rækkehus.

> Utæthed skyldes sikkert færdsel på taget, det er ødelæggende,
> ikke mindst på et skiffer-tag.

Skiferen hælder 45 grader så den gås aldrig på

> ^^^^ her må være en fejl.

Nej, der er både 2 mm tykke og 2mm og mindre

> Jeg må ikke male mit hus i hvilken-som-helst farve, det må
> du sikkert heller ikke.
> Sådan er det bare, og man kan mene om det hvad man vil,
> men det står ikke til at ændre.

Hvilken lov censurerer murfarve udendørs?
JEg tror og håber du tager fejl
Kun fredede huse må man ikke gå amok med, farvemæssigt