Google Grupper understøtter ikke længere nye Usenet-opslag eller -abonnementer. Tidligere indhold er fortsat synligt.

2010 uge 52 (news samlet)

1 visning
Gå til det første ulæste opslag

Kall, Mogens

ulæst,
27. dec. 2010, 04.39.3927.12.2010
til
http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics

[ ... ]
[ ... 2010-12-27, Monday, day no 361 in the year ... ]
[ ... ]
> 665 dage siden Asteroid near hit the Earth on day 61, 2009-03-02

De politiske hændelser for den kommende uge vil blive indrapporteret her
under den klassiske musik ...

Oflerttest
http://www.youtube.com/user/Oflerttest
7. dec 2010
Ave Maria, London Symphony Orchestra,
download from YouTube AudioSwap
http://www.youtube.com/watch?v=e_fAFPS1gT0

eller ...

http://www.youtube.com/user/Oflerttest?feature=mhum#p/c/E54EE2B7790968D0/1/e_fAFPS1gT0

eller:

Website:
https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/name/ave-maria

God fornøjelse ... :-)

Last OUTPUT: 11891 news:4cf621b0$0$23759$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11928

Per

ulæst,
27. dec. 2010, 08.05.4927.12.2010
til
Kall, Mogens wrote:
> http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
>>
> [ ... ]

> God fornøjelse ... :-)
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.

Tak for info.

Et spørgsmål til dig Mogens.

Hvem / Hvad er Michael ? (Ther servant of Michael)

MVh. Per

S.A.Thomsen

ulæst,
27. dec. 2010, 09.41.3127.12.2010
til
On Mon, 27 Dec 2010 14:05:49 +0100, Per wrote:

> Tak for info.
>

> Et sp�rgsm�l til dig Mogens.

> Hvem / Hvad er Michael ? (Ther servant of Michael)

Er det ikke ham den mega-onde i Stargate Atlantis.? :-))))))

Kall, Mogens

ulæst,
29. dec. 2010, 17.01.1529.12.2010
til

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d185ed0$0$23755$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/12/27/151135.htm

=== citat start ===

Syrien støttede angreb på ambassade

27. dec. 2010 15.13 Udland

Det officielle Syrien støttede angrebet på Danmarks ambassade i 2006
i forbindelse med karikaturkrisen, viser amerikanske
dokumenter, som er offentliggjort af den norske avis Aftenposten.

Syriens premierminister Mohammed Naji Otri instruerede ifølge
dokumenterne "stormufti sheik Hassoun til at udsende et direktiv med
en kraftig ordlyd, som skulle bruges ved fredagsbønnerne i moskeerne
i Damaskus uden at lægge begrænsninger for, hvilket sprogbrug
der skulle anvendes".

Offentliggjort i Norge

Sådan hedder det i et telegram, der blev sendt fra den amerikanske
ambassade i Damaskus.

Hjemmesiden Wikileaks har fået fat på dokumentet, som så er
offentliggjort af den norske Aftenposten.

Oplysningerne i telegrammet kommer fra en af de mest indflydelsesrige
sunnimuslimske ledere i Damaskus, men hans navn er ikke nævnt.

Videre hedder det, at den syriske regering "tillod optøjer til at fortsætte
i en længere periode".

Den sunnimuslimske leder sagde ifølge telegrammet, at Syrens regering
med optøjerne ville sige til Vesten: "Det her er, hvad I får,
hvis vi tillader ægte demokrati og tillader islamister at regere".

Islams ære

Men samtidig ønskede regeringen at vise, at den "beskytter islams ære".

Optøjerne i Damaskus kom under urolighederne, der prægede store
dele af Mellemøsten i vinteren 2006 som følge af Jyllands-Postens
karikaturtegninger af islams profet Muhammed.

Den 4. februar 2006 angreb demonstranter den danske Damaskus-ambassade
og stak ild til den. Ved samme lejlighed blev også Norges
ambassade angrebet.

I øvrigt betalte Syrien i 2007 en erstatning på godt en halv million kroner
til Danmark for ødelæggelserne.

/ritzau/AFP

=== citat slut ===

+

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/12/27/164008.htm

=== citat start ===

DF kræver forklaring fra Syrien

27. dec. 2010 16.46 Politik
Dansk Folkeparti kræver den syriske ambassadør indkaldt til
konsultationer efter afsløringen af, at landets regering støttede
angrebet på den danske ambassade under Muhammed-krisen.

- Jeg er rystet over oplysningerne, siger Dansk Folkepartis
udenrigsordfører, Søren Espersen, efter at den norske avis Aftenposten
har offentliggjort oplysningen, som stammer fra WikiLeaks.

Kælet for Syrien

- Syrien er jo et land, vi i Danmark har kælet for. Den tidligere
udenrigsminister Per Stig Møller har brugt oceaner af tid på at
dyrke Syrien gennem besøg og dialog, siger Søren Espersen.

- Vi har endda placeret et dansk kulturinstitut i den syriske
hovedstad, Damaskus - og nu viser det sig så, at den syriske regering
har haft mere end en finger med i spillet, da den danske ambassade
blev angrebet i forbindelse med Muhammed-konflikten, siger Søren
Espersen.

Ifølge Søren Espersen må udenrigsminister Lene Espersen indkalde
den syriske ambassadør til møde i København.

Udenrigsordføreren understreger, at et angreb på et lands ambassade
er identisk med et angreb på det pågældende lands territorium.

Brud på spilleregler

- Det er helt uacceptabelt, at man ansporer til og accepterer et angreb
på et stykke af Danmark placeret i Syrien. Det er et brud på
de diplomatiske spilleregler. Det er ethvert lands pligt - uanset
meningsforskelle - at beskytte ambassader beliggende i det
pågældende land, siger Søren Espersen.

Optøjerne i den syriske hovedstad Damaskus kom under urolighederne,
der prægede store dele af Mellemøsten i vinteren 2006 som følge
af Jyllands-Postens karikaturtegninger af Muhammed.

Den 4. februar 2006 angreb demonstranter den danske Damaskus-ambassade
og stak ild til den. Også Norges ambassade blev brændt ned.

/ritzau/

=== citat slut ===

De er psykopat-svin !

Læs også...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36113479
:lene-e-bekymret-over-wikiafsl%C3%B8ring.html

Lene E. bekymret over Wiki-afsløring

Mandag d. 27. dec. 2010; kl. 20:26 af sosp/ritzau for TV 2 Nyhederne
(opd. d. 27/12 2010; 20:36)

ulæst,
29. dec. 2010, 17.02.0929.12.2010
til

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d185ed0$0$23755$1472...@news.sunsite.dk...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36111673
:clinton-kritiserer-khodorkovskijdom.html

Clinton kritiserer Khodorkovskij-dom

+

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/12/27/174111.htm

Clinton kritiserer Khodorkovskij-dom

27. dec. 2010 17.59 Udland

Den amerikanske udenrigsminister, Hillary Clinton, er ikke begejstret
for dommen mod den russiske rigmand Mikhail Khodorkovskij, som
er kendt skyldig i svindel for milliarder af kroner og hvidvask af penge.

Dommen vil påvirke "Ruslands omdømme negativt", siger Clinton i en
reaktion.

- Denne og lignende sager har negativ indflydelse på Ruslands
omdømme, når det gælder opfyldelse af internationale
menneskerettighedsforpligtelser og forbedring af investeringsklimaet,
siger USA's udenrigsminister.

Politiske overvejelser

Hun tilføjer, at dommen rejser alvorlige spørgsmål om, hvorvidt loven
overskygges af politiske overvejelser.

Tysklands udenrigsminister, Guido Westerwelle, siger, at han er
"meget bekymret" over dommen, som han betegner som "et skridt
tilbage" for Rusland.

Retssagen imod Khodorkovskij, der i øjeblikket afsoner en dom
på otte års fængsel for skattesvindel, er fulgt opmærksomt af det
internationale samfund, da den har politiske overtoner og har rejst
spørgsmål om, hvorvidt Kreml blander sig i retsvæsnet.

Blandt andet har premierminister Vladimir Putin sagt, at Khodorkovskij
har blod på sine hænder, og at "en tyv må blive i fængsel".
Det fik Khodovskijs forsvarere til at sige, at Putins bemærkninger, der
blev tv-transmitteret, havde til formål at påvirke sagen.

Dommen mod Khodorkovskij, der tidligere var Ruslands rigeste mand,
ventes appelleret.

/ritzau/AFP

=== citat slut ===

Rusland *er* en bananrepublik (uden lov og ret), hvor Putin-psykopat-svinet
bestemmer alt (OGSÅ over domstolene) ! ... :-(

Alt i alt noget, som svækker Ruslands omdømme yderligere !

ulæst,
29. dec. 2010, 17.05.4729.12.2010
til

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d185ed0$0$23755$1472...@news.sunsite.dk...

Muslimernes Fællesråd tager afstand fra terror

29. dec. 2010 15.40 Indland

Terror har intet at gøre med Islam. Det fastslår Muslimernes Fællesråd
(MFR), som tager afstand fra det fejlslagne terrorforsøg, der
angiveligt var rettet mod Jyllands-Posten.

- Muslimernes Fællesråd finder det særdeles bekymrende, at der har
været planer om terrorangreb mod mål i Danmark. Muslimernes
Fællesråd tager ubetinget afstand fra enhver terrorhandling uanset
hvilke motiver og bevæggrunde der måtte ligge bag!, skriver
talsmand Zubair Butt Hussain i en pressemeddelelse.

Terror er i strid med Islam

Terrorangrebet blev afværget, da PET skred ind og anholdte fire
personer i Danmark. Samtidig blev en person anholdt i Sverige af den
svenske efterretningstjeneste.

Muslimernes Fællesråd er den største samarbejdsorganisa­tion for
muslimske foreninger i Danmark. Rådet blev dannet i september 2006
med det formål at give et bredt udsnit af muslimer og muslimske
foreninger i Danmark en fælles repræsentant og fælles stemme.

Men angrebet i København har intet at gøre med religion:

- Det er vigtigt at understrege, at enhver form for terrorhandling er
og altid vil forblive i strid med Islam!, skriver Zubair Butt
Hussain.

=== citat slut ===

Det er bare IKKE godt nok. Det var *Jer*, der startede denne galskab ved
at *forråde* moder Danmark ved i Mellemøsten at ophidse masserne osv.

Det *mindste* I ku' gøre - i anstændighedens navn - er at undskylde for denne
jeres *landsforræderi* !!!

Så længe denne undskyldning udebliver kan det ikke opfattes som andet end en
indirekte billigelse af terroren (i den hellige falske profets navn) !!!

ulæst,
29. dec. 2010, 17.06.2229.12.2010
til

"Per" <mes...@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4d188f4f$0$56782$edfa...@dtext02.news.tele.dk...

http://sites.google.com/site/kallfiles1/by-symbols/michael

ulæst,
3. jan. 2011, 03.53.3703.01.2011
til

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d185ed0$0$23755$1472...@news.sunsite.dk...

http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-36178224
:usa-og-eu-kritiserer-rusland-for-retssag.html

USA og EU kritiserer Rusland for retssag

Torsdag d. 30. dec.; kl. 17:53 af ritzau

Vesten siger, at retssag mod Khodorkovskij viser tegn på magtmisbrug.

Forsvareren for den fængslede eksmilliardær Mikhail Khodorkovskij
giver den russiske premierminister, Vladimir Putin, skylden for,
at hans klient har fået forlænget sin fængselsstraf med seks år.

- Dommen er helt tydeligt afsagt under pres fra regeringen, der nu
som tidligere ledes af Putin, siger forsvarsadvokaten, Jurij
Sjmidt.

- Putin signalerede til domstolen i dag, at han er boss og bestemmer
over Khodorkovskijs liv og skæbne, tilføjer han.

Udfaldet af retssagen blev også stærkt kritiseret i USA og Europa.

Det Hvide Hus udtrykker bekymring over magtmisbrug i det russiske
retssystem.

- Rusland kan ikke understøtte en moderne økonomi uden at udvikle
uafhængige domstole og sikre et retssamfund, hedder det i en
erklæring fra det amerikanske udenrigsministeriums talsmand, Mark
Toner, som taler om tilsyneladende "magtmisbrug" af retssystemet i
Moskva.

I Bruxelles siger den polske formand for Europaparlamentet, at
retssagen mod den russiske eksmilliardær viser "strukturelle
problemer" i hele det russiske retsvæsen.

- Jeg er meget skuffet. Retssagen skulle have været en test af det
russiske retssystem og af respekten for menneskerettighederne i
landet, siger parlamentsformanden, Jersij Busek.

I Berlin udtrykker den tyske regering "dyb bekymring" over sagen.

- Retssagen og dommen sår alvorlig tvivl om respekten for
retssamfundet og kan være et tilbageslag for moderniseringen af Rusland,
siger en tysk regeringstalsmand.

/ritzau/Reuters

11936

0 nye opslag