2011 uge 02 (news samlet)

http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics

[ ... ]
[ ... 2011-01-10, Monday, day no 10 in the year ... ]
[ ... ]
> 679 dage siden Asteroid near hit the Earth on day 61, 2009-03-02

De politiske hændelser for den kommende uge vil blive indrapporteret her
under den klassiske musik ...

Oflerttest
http://www.youtube.com/user/Oflerttest
La Fiesta De La Luz, Miguel Moreno, Download from YouTube AudioSwap,
Clouds 2010-12-18, Freeware
8. jan 2011
http://www.youtube.com/watch?v=HK36jis12Rc

eller ...

http://www.youtube.com/user/Oflerttest?feature=mhum#p/c/254B917CF9F7B07F/2/HK36jis12Rc

eller:

Website:
https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/group/miguel-moreno

God fornøjelse ... :-)

Last OUTPUT: 11891 news:4cf621b0$0$23759$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11953

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d2ad941$0$23752$1472...@news.sunsite.dk...

139 SVT Text Måndag 10 jan 2011
UTRIKES Publicerad 10 januari

Människorättsadvokat dömd i Iran

Den iranska advokaten och människo-
rättskämpen Nasrin Sotoudeh har dömts
till elva års fängelse, meddelar
hennes make enligt nyhetsbyrån AFP.

Hon har anklagats för att "sprida
propaganda" och för att ha undergrävt
Irans nationella säkerhet

Sotoudeh har som advokat försvarat
flera regimkritiker, bland dem Arash
Rahmanipour.

Rahmanipour var en 20-åring som 2010
var en av de första att avrättas som
regimkritiker efter de oroligheter
som följde på presidentvalet 2009.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d2ad941$0$23752$1472...@news.sunsite.dk...

NRK skriver:

148
Oppdatert onsdag 12. jan kl 11.12

Egypt kaller hjem Vatikan-utsending

Egypt kaller hjem sin utsending til
Vatikanet etter pave Benedikts
uttalelser om beskyttelse av kristne.

Lederen for den romersk-katolske kirken
fordømte i går angrep på kirker i
Egypt, Irak og Nigeria.

- Angrepene viser behovet for effektive
tiltak som sikrer kristne minoriteter,
sa paven.

Egypt anser uttalelsene som uakseptabel
innblanding.

=== citat slut ===

Men når det gælder en tegning her i Danmark, hvor hverken noget menneske
er blevet myrdet (eller overhovedet har lidt overlast), da ser man sig åbenbart
berettiget til at blande sig i Danmarks interne anliggender.

Dét hedder "vist nok" *hykleri* på dansk !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d2ad941$0$23752$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/402789
:Danmark--Kristen-praest-flygter-fra-chikane-i-Vollsmose

Kristen præst flygter fra chikane i Vollsmose

Massoud Fouroozandeh, præst i pinsekirken, Odense, er nu flyttet fra
Vollsmose efter hærværk.

12. januar 2011

[ ... ]

"Jeg fik at vide af unge i Vollsmose, at jeg ikke skulle køre ind i området
med korset hængende i bilen. Derefter blev vores bil totalsmadret og
brændt og sæderne skåret op. Siden blev sideruderne på vores nye bil
smadret tre gange," siger han.

=== citat slut ===

*Fanatisme* hedder det på dansk !

Og sådanne mennesker bør sendes hjem til Moderlandet, hvor de eller deres
forældre kom fra, så mennesker kan få lov til her i Danmark at leve i fred og ro.

Problemet kan løses med en et Herkules C130 fly + en faldskærm + et spark i
røven over Mekka med beskeden : "*Du* IKKE længere ønsket her. *Du* SKAL
rejse hjem, *nu*" !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d2d91e6$0$23751$1472...@news.sunsite.dk...

Hvem _anden har lukket de svin ind i vores land ?

Rejs hjem (og ødelæg Jeres egen hjemland), *utaknemmelige* åndsboller (apropos
*landsforræderiet mht. Muhammed-krisen) !

11963

Bo Warming

Tæppebomb Cairos regeringskvarter for de lover jo stadig værre
holocaustning af kristne.
Heil pave

Den pave der startede korstogene er nok Europas gavnligste mand,
større end Luther, Pasteur, Paulus,

For vi var blevet rendt overende havde vi ikke i tide trænet modstand
mod jihad-hær

LAd dem hykle alt de vil, men mod mord kræves nødværge - bomb NU

Bo Warming

Tom Behnke mente der sku spildes en dyr faldskærm pr returneret
flygtning, men uden landingstilladelse kan flyet lande på
landingsbanen slå rutchebane sliske ud og lade dem kure ned på
asfalten

Små handy fly med jagere og bombefly som beskyttele - Herkules er for
dyrt til enkeltpersoner

> [...]

> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/15/073800.htm

Verden h�ber p� demokrati i Tunesien

15. jan. 2011 07.46 Udland

Med pr�sident Zine al-Abidine Ben Alis flugt fra Tunesien til
Saudi-Arabien er h�bet, at vejen er banet for demokrati i Tunesien.

FNs generalsekret�r, Ban Ki-moon, h�ber p� et "demokratisk resultat"
af Tunesiens krise. Han er "opm�rksom p� oplysningerne om, at
pr�sident Ben Ali har forladt landet", hedder det i en udtalelse.

- Generalsekret�ren h�ber p�, at ytringsfriheden og forsamlingsfriheden
vil blive respekteret, hedder det videre i udtalelsen.

Anerkendelse til befolkningen

Ban Ki-moon opfordrer desuden "alle parter til at for�ge at l�se
problemerne fredeligt og lovligt med det m�l at im�dekomme
utilfredsheden og arbejde mod et demokratisk resultat, der svarer til
det tunesiske folks bestr�belser".

EU udtrykker "st�tte til og anerkendelse af det tunesiske folk og dets
demokratiske bestr�belser, der b�r n�s p� en fredelig m�de".

I USA hylder pr�sident Barack Obama "modet" og "v�rdigheden"
hos de tunesiske demonstranter og h�ber p� "frie og retf�rdige valg i
den n�rmeste fremtid".

=== citat slut ===

Zine al-Abidine Ben Ali skal stilles for retten og kr�ves til regnskab for sine
forbrydelser !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d2ad941$0$23752$1472...@news.sunsite.dk...

Rapport: Nato var ved at smide Danmark ud

15. jan. 2011 22.45 Indland Opdat.: 15. jan. 2011 23.00

Danmark var sidst i 80'erne på nippet til at blive smidt ud af Nato
eller selv forlade forsvarspagten, der anså Danmark for en
tvivlsom partner, skriver Politiken.

Det er en af konklusionerne i den kommende rapport om Danmark
under den kolde krig. Rapporten er udarbejdet af Center for
Koldkrigsforskning, CFKF, der blev etableret af regeringen i 2007
efter krav fra Dansk Folkeparti. Centeret fik historikeren,
professor Bent Jensen som leder og tre år til at lave en udredning af
koldkrigsperioden.

Offentliggøres senere

Rapporten på 1000 sider bliver først offentliggjort senere, da en
række myndigheder, bl.a. efterretningstjenesterne, skal godkende
brugen af en række af de hemmelige dokumenter, som CFKF-forskerne
har haft adgang til.

Ifølge Bent Jensen er der en lang række nye oplysninger i vente. CFKF
har bl.a. undersøgt følgerne af sammenbruddet i 80'erne i det
ellers faste sikkerhedspolitiske samarbejde mellem Socialdemokratiet
og de borgerlige partier.

Sikkerhedspolitisk skred

- Vi konkluderer, at Danmark var på nippet til at forlade Nato, enten
frivilligt, eller fordi vi ville blive sat udenfor af de
andre. Vi blev slet ikke betragtet som en loyal partner i Nato, siger
Bent Jensen.

Han udpeger Socialdemokratiets splittelse som den direkte årsag til
problemerne med Nato og taler om et sikkerhedspolitisk skred i
den periode, der var præget af den såkaldte fodnotepolitik, fordi S tog
en lang række forbehold over for omfanget af samarbejdet i
Nato.

=== citat slut ===

Danmark ligger *strategisk* godt placeret ved indsejlingen til hele Østersøen.

Med forholdsvis beskedne midler (nogle få søminer) kunne Damrak således
hindre hele den sovjettiske Østersøflåde i at komme ud på åbent hav.

Den kolosale militære oprustning Sovjetunionen gjorde i hele Østersøen, hvor
man havde planer om at besætte hele Skandinavien, var jo netop iværksat
for at imødegå dette militære problem.

Og dét gjorde faktisk koldkrigen farligere end mange mennesker har forstået,
fordi undlod man at slå til i tide, da kunne man tabe krigen; i hvert fald hvad
angår hele Østersøområdet!

(På tilsvarende vis mht. Sortehavet og den sovjettiske Sortehavsflåde.)

Så ...

At gå glip af denne militære fordel tror jeg næppe NATO kunne finde på under
koldkrigen !

-

Men bevares !

Danskerne var møgirriterende med deres *illoyale* fodnotepolitik; eller rettere sag:
Socialdemokraterne var møgirriterende med deres *illoyale* fodnotepolitik.

Faktisk var det først da Poul Nyrup Rasmussen blev statsminister, at dette kedelige
omdømme blev begravet; fordi han og den socialdemokratiske regerning forstod
alvoren og tog et *medansvar* mht. at få standset (dengang psykopaterne hærgede)
"pesten" på Balkan i 1990'erne (til gavn for menneskeheden) !

*Om* en hypotetisk ny socialdemokratisk regering (med SF) kan leve op til dette
medansvar, står fortsat hen i det uvisse.

Man skal jo både passe på, at man ikke bliver fór krigerisk, samtidig med at man også
må *forsvare* Livet mod disse psykopaters hærgen, uanset om de hedder nazister,
kommunister eller religiøse-galninge såsom Al-Qaeda, Khomenei eller ... You-name-it !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d32c5bf$0$23753$1472...@news.sunsite.dk...

> [...]

> problemerne fredeligt og lovligt med det mål at imødekomme

> utilfredsheden og arbejde mod et demokratisk resultat, der svarer til
> det tunesiske folks bestræbelser".
>
> EU udtrykker "støtte til og anerkendelse af det tunesiske folk og dets
> demokratiske bestræbelser, der bør nås på en fredelig måde".
>
> I USA hylder præsident Barack Obama "modet" og "værdigheden"
> hos de tunesiske demonstranter og håber på "frie og retfærdige valg i
> den nærmeste fremtid".
>
> === citat slut ===
>

> Zine al-Abidine Ben Ali skal stilles for retten og kræves til regnskab for sine

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/01/16/135227.htm

Tunesisk militærleder for retten

16. jan. 2011 13.53 Udland

Ali Seriati, der var sikkerhedschef for den flygtede præsident i
Tunesien, skal møde op ved en domstol anklaget at anstifte vold og
true den nationale sikkerhed.

Det rapporterer det statslige tv i Tunis.

- Den tidligere leder for præsidentens sikkerhed skal møde ved en
domstol med anklager om at have skabt splid mellem folk, truet den
nationale sikkerhed og fremprovokeret vold med våben bland tunesere,
hedder det.

Har stået bag uroligheder

Præsident Zine al-Abidine Ben Ali flygtede fredag til Saudi-Arabien,
efter protester mod arbejdsløshed og korruption i løbet af ugen
udviklede sig til et folkeligt oprør.

Der har siden fredag aften været talrige plyndringer og skyderier i
Tunis og andre byer. Mange lokale beboere siger, at det
sikkerhedsstyrker, der er loyale over for Ben Ali, der har stået bag
uroen.

Over 60 mennesker formodes at være dræbt under den seneste uges
protester i Tunesien.

11967

Bo Warming

Hvad andet kan man forvente i Muhamedanien?

En demo hvor kriminel mafia ikke dræber 60 uskyldige er næsten umulig
pga koranen

Ben Als stamme erstattes nu som magthavere med ret til at holocauste
landets fattige og Obama vil hylde alle vindere der kan the buzz word
"Democracy"

Men kinesisk oplyst enevælde er nok klogere

Bo Warming

On Sun, 16 Jan 2011 11:17:53 +0100, "Kall, Mogens"
<Jesus.lov...@gmail.com> wrote:

> [...]

>=== citat slut ===
>

>Zine al-Abidine Ben Ali skal stilles for retten og kræves til regnskab for sine

Er terroristudsendelse værre fra muslimlande med demokrati fx Tyrkiet
end fra SaudiArabien

Nej vi kan være totalt ligeglade med andre landes eksperimenter med
flertalsdiktatur o lign