2010 uge 44 (news samlet)

http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics

[ ... ]
[ ... 2010-11-01, Monday, day no 305 in the year ... ]
[ ... ]
> 609 dage siden Asteroid near hit the Earth on day 61, 2009-03-02

De politiske hændelser for den kommende uge vil blive indrapporteret her
under lovsangen, som OGSÅ er ret *progressiv*. Man bli'r glad af at høre
den og synge med ... :-)

GodsWildfire
http://www.youtube.com/user/GodsWildfire
18. jul 2009
"New Land" by Eden's Bridge
http://www.youtube.com/watch?v=9PhtvJYviKk

eller ...

http://www.youtube.com/user/TheServantOfMichael#p/f/10/9PhtvJYviKk

eller:

Website:
https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/name/new-land

God fornøjelse ... :-)

Last OUTPUT: 11750 news:4cbb572f$0$23763$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11817

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cce875c$0$23752$1472...@news.sunsite.dk...

148 SVT Text Onsdag 03 nov 2010

VÄRLDEN I KORTHET 3 NOVEMBER
2(2)

Ryssland Viktor Tjernomyrdin, som var
premiärminister under president Boris
Jeltsin under lång tid, har avlidit
efter en tids sjukdom. Han avgick som
premiärminister i mars 1998. Viktor
Tjernomyrdin blev 72 år.

=== citat slut ===

and ...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/11/03/204825.htm

=== citat start ===

Viktor Tjernomyrdin er død

03. nov. 2010 21.00 Udland

Ruslands tidligere premierminister Viktor Tjernomyrdin er død, 72 år.

Symbol på krise og kaos
Ifølge familien døde han natten til onsdag i sit hjem efter længere tids
sygdom.

Tjernomyrdin var en af sværvægterne i sovjetisk og siden russisk
politik. Han var premierminister fra 1992 til 1998 og stod sammen
med præsident Boris Jeltsin i spidsen for Rusland, da det foretog
overgangen fra kommunistisk planøkonomi til kapitalistisk
markedsøkonomi.

Det blev en brutal affære. Efter sammenbruddet i russisk økonomi i
1998 betragtede russerne ham som symbol for krise, tilbagegang og
kaos, som prægede Rusland de første år efter opløsningen af
Sovjetunionen, og som sendte landet på fallittens rand og millioner af
almindelige mennesker ud i fattigdom.

Storaktionær i Gazprom

Selv har han sagt om den periode, at "vi ville det bedste, men alt blev,
som det plejer". En overgang fungerede Tjernomyrdin som
Ruslands præsident, da Jeltsin fik en hjerteoperation.

Tjernomyrdin har også haft en ledende rolle i energigiganten
Gazprom, og han menes at have været en af selskabets største
aktieejere.

I 2001 blev Tjernomyrdin udpeget til Ruslands ambassadør i Ukraine.
Den post havde han frem til 2009, hvor han blev hentet hjem til
Moskva for at arbejde som rådgiver for den nuværende præsident,
Dmitrij Medvedev.

=== citat slut ====

Hmm ... (memory on from 1995-01-09, the russian-iranian nuclear-deal) ...

Sent: Monday, March 01, 2004, CET 15:25, GMT 14:25
Subject: Re: Offentliggørelse af Kall-dokumenter
01608 news:eEI0c.102128$jf4.6...@news000.worldonline.dk
http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/7625ab10aa6b2422

> 96-09-11.RU2
[ ... ]
> From Mogens Kall Onsdag den 11. Sep. 1996
[ ... ]
> Åh! Tilbage til virkeligheden - desværre!
>
> En lille gætteleg:
>
> Hr. Chernomyrdin! Hvad sker der, hvis jeg i min venstre hånd har ca.
> 5 kg. "oliespild" og i min højre hånd ligeledes har ca. 5 kg. "olie-
> spild". Langsom men sikkert fører jeg nu hænderne sammen ? - I Jerusa-
> lem ? - I Washingtom ? - I Moskva ?

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cce875c$0$23752$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/11/04/130708.htm

Serbiens præsident undskylder for massakre

04. nov. 2010 13.19 Udland

Serbiens præsident, Boris Tadic, undskylder under et historisk
besøg i Kroatien for massakren i den kroatiske by Vukovar i 1991.

- Jeg er her for at vise min respekt for ofrene og for at sige undskyld
og beklage, siger Tadic.

Hundreder dræbt

Flere hundrede kroatiske kvinder og mænd blev dræbt, da serbiske
paramilitære styrker og styrker fra den jugoslaviske hær indtog
byen i november 1991.

Massakren var den mest blodige hændelse under krigen i Kroatien.

Første besøg

Tadic er den første serbiske statsleder, der besøger byen efter den
blodige krig i 1990'erne.

- Ved at indrømme forbrydelserne og undskylde for dem, skaber
vi mulighed for tilgivelse og forsoning, lyder budskabet fra
præsidenten.

Den fire år lange krig kostede flere end 20.000 mennesker livet.

=== citat slut ===

Fint nok mht. at erkende sit medansvar (apropos the bridge to the future) ... :-)

11819

Bo Warming

> [...]
>præsidenten.
>
>Den fire år lange krig kostede flere end 20.000 mennesker livet.

Krigen var det forudsigelige resultat af at stalinisten Tito havde
trynet de jugoslaviske folk med del og hersk politikkens kortsynede
valggeometri.
Freden holdt op, da han døde og værst var det muslimske
fremmedelement, som serberne heldigvis ikke undskylder massakrer på -
de var jo selvforsvar og matchede næppe hellig krig mod serbere mm

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cce875c$0$23752$1472...@news.sunsite.dk...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-34797985:holocaustmassegrav-er-afd%C3%A6kket.html

Holocaust-massegrav er afdækket

Fredag d. 5. nov. 2010; kl. 21:15 af krja / ritzau / AFP

En massegrav med lig af jøder dræbt af den rumænske hær under
Anden Verdens­krig er blevet afdækket i en skov i det nordøstlige
Rumænien.

"Indtil videre har vi gravet 16 lig op, men dette er kun begyndelsen,
fordi massegraven er meget dyb," siger Adrian Cioflanca, en
forsker, der var med til at finde massegraven.

Både Cioflanca og Det Nationale Elie Wiesel-institut for Studier af
Holocaust i Rumænien tror, at der ligger op imod 100 mennesker i
massegraven.

Fundet i Vulturi-skoven i Propricani ca. 350 km nordøst for hovedstaden,
Bukarest, er "yderligere bevis på forbrydelserne begået mod
civile jøder i Rumænien", siger Alexandru Florian, leder af Ellie Wiesel-instituttet.

Det er første gang, der er fundet en Holocaust-massegrav i Rumænien
siden 1945. Her blev der gravet 311 lig op i Stanca Roznovanu,
oplyser instituttet.

" en lang periode blev der ikke forsket i spørgsmålet, da det var tabu
under kommunistregimet fra 1945 til 1989,"siger Cioflanca til
det franske nyhedsbureau AFP.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cce875c$0$23752$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/11/05/193742.htm

Europarådet revser Ruslands demokrati

05. nov. 2010 19.41 Udland

Det russiske demokrati fungerer ikke optimalt, og det skal der rettes
op på. Sådan lyder den kontante udmelding fra Europarådets
Kommunalkongres, der har udarbejdet en såkaldt
demokratiovervågningsrapport fra landet.

Og det er ikke småting, som de russiske myndigheder skal rette op.
Europarådet kritiserer i rapporten det regionale og lokale
demokrati i Rusland på en række konkrete punkter.

Muligt for uafhængige kandidater

Blandt andet skal det være muligt for uafhængige kandidater at stille
op til lokale og regionale valg i landet. Den mulighed er
begrænset i dag. Derudover skal nationale ngo'er og journalisters
arbejdsforhold forbedres, mens også ytringsfriheden og den
politiske debat i kommuner og regioner skal styrkes.

- Det er en af Europarådets fornemste opgaver at fremme demokratiet.
Europarådets Kommunalkongres har med denne rapport sat fokus på
nogle forhold, der skal forbedres, for at sikre de russiske borgere frie
demokratiske processer på det regionale og lokale niveau,
siger Knud Andersen, der er dansk repræsentant i Europarådets
Kommunalkongres og medlem af Danske Regioners bestyrelse.

Dansk pennefører

Knud Andersen har sammen med en engelsk kollega været ordfører for
rapporten, der har været et år undervejs.

- Det har været vigtigt for os at tale med politikere og embedsmænd
ude i de russiske regioner og kommuner. Det har givet os et godt
billede af de demokratiske forhold, der er gældende i dagens Rusland.
Jeg har også lagt vægt på, at vilkårene for den frie presse og
ngo'er blev undersøgt, da de er bærende elementer for et frit og fuldt
demokratisk samfund, siger Knud Andersen.

Rapporten vil nu blive sendt videre til Europarådets ministerkomité med
en række konkrete anbefalinger til, hvordan Rusland kan
forbedre sig. Flere lande har tidligere foretaget lovændringer på baggrund
af Europarådets anbefalinger.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cce875c$0$23752$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/11/06/095926.htm

Medvedev hjælper demonstranter

06. nov. 2010 10.01 Udland

Den russiske præsident, Dmitrij Medvedev, har nedlagt veto imod en
lov, der ville have gjort det betydeligt sværere for oppositionen
at demonstrere imod Kreml.

Det franske nyhedsbureau AFP betegner det som et sjældent tiltag
fra præsidentens side.

Loven er vedtaget af både parlamentets over- og underhus, men nu
siger Medvedev stop for loven, der blandt andet ville have forbudt
enhver, som har en dom for at arrangere ulovlige demonstrationer, at
anmode om tilladelse til at demonstrere.

Loven støttes blandt andet af partiet Forenet Rusland, som ledes af
premierminister Vladimir Putin.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cce875c$0$23752$1472...@news.sunsite.dk...

http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=2773

NØDRÅB FRA KRISTNE I LIBANON: LANDET ER I ALVORLIG FARE

Lørdag den 6. november 2010

Angsten for et politisk sammenbrud og en ny blodig borgerkrig
stiger i disse uger i Libanon. Bekymringen er særlig stor i dele af
landets kristne mindretal.

Fredags mødtes en gruppe kristne politikere fra premierminister
Saad Hariri's provestlige bagland for at vurdere den aktuelle
situation i Libanon, hvor Hizbollah har optrappet modstanden mod
den FN-domstol, der undersøger attentatet på tidligere
premierminister Rafik Hariri i februar 2005. Mange kilder fortæller,
at domstolen er tæt på at have opklaret mordet og snart vil
sigte fremtrædende Hizbollah-folk for at stå bag attentatet, der ud
over Hariri dræbte 22 personer.

Rygterne om en mulig anklage mod Hizbollah-folk har vakt voldsom
vrede i Hizbollah, der har indledt en omfattende kampagne for at få
Libanons regering til at afbryde ethvert samarbejde med FN-domstolen.

De kristne politikere udsendte en alvorligt formuleret erklæring efter
mødet fredag. Erklæringen blev oplæst af Libanons tidligere
præsident Amin Gemayel.

»Vi erklærer hermed, at Libanons enhed, demokratiske system
og åbenhed over for omverdenen i dag er i alvorlig fare,« lyder det i
nødråbet fra de kristne politikere.

Erklæringen siger, at Hizbollah har presset Libanon ud i et farligt
og umuligt valg mellem retfærdighed - nemlig retsforfølgelse af
de forbrydere, der gennemførte det blodige attentat i 2005 - og
opretholdelsen af fred mellem landets borgere.

De kristne politikere opfordrer Libanons præsident til at arbejde
for afvæbning af Hizbollah, så opgaven med at forsvare Libanon
fremover udelukkende kommer til at ligge hos landets hær og ikke
hos det selvbestaltede Hizbollah.

Erklæringen udtrykker bekymring over det kristne mindretals fremtid
i Libanon, hvor det ekstremt shia-muslimske Hizbollah får større
og større magt. Angsten er, at de voldelige angreb på kristne i Irak
skal brede sig til Libanon.

Den alvorlige situation i Libanon i disse måneder har vakt overraskende
lidt opsigt i Vesten. Forhåbentlig kan nødråbet fra de
kristne politikere i Libanon hjælpe med at påpege faren for et sammenbrud
i landet.

Kilde link ...
http://www.dailystar.com.lb/article.asp?edition_id=1&categ_id=2&article_id=121244#axzz14TrEdqmd

=== citat slut ===

Vær realister:

Nogengange går selv et ægteskab i stykker mellem folk, der endog engang
har elsket hinanden!

Og hvis man ikke kan leve sammen på anden måde end som hund og kat,
da er det måske klogest at leve adskilt.

Dette gør sig sikkert også gældende i andre forhold, hvor fx. modsat rettede
religiøse/politiske overbevisninger hele tiden fremmer hadet mellem mennesker
(kun til *skade* for Menneskeheden).

Libanon burde måske derfor splittes op i 2-3 stater, akkurat som Pakistan og
Indien i sin tid blev det.

Man kunne faktisk godt oprette disse stater udfra det demokratiske princip:

óne man (or woman or child), óne vote, and óne part of the land.

Tænk over det (fremfor at opføre Jer *fanatisk*) !

Interrupt *return* to (2304)...

And then I heard a voice from Heaven said (perhaps the voice of ET):
(2010-11-06, Saturday, day no 310 in the year, CET 10:45, GMT 09:45)
- "Headquater"

Aye aye, Sir ... :-)