Sæt ord på de dystre tanker

DR S131 fre 22 jun 12:02:07
22.juni dr.dk/nyheder 12:01

- SÆT ORD PÅ DE DYSTRE TANKER
Hvis man går med dystre tanker om at
tage livet af sig selv, skal man prøve
at få det sagt til nogen.

For kun ved at få sat ord på tankerne
over for et andet menneske, kan man få
den hjælp, man har hårdt brug for,
siger direktør for Livslinjen, Jeppe
Kristen Toft.

- Selv om det er udfordrende at sætte
ord på noget, som er så privat og
tabubelagt som selvmordstanker, er det
altafgørende for at man kan få hjælp,
at man meddeler sig til omverdenen,
siger han.

Livslinjen er et rådgivningssted, hvor
man kan ringe eller skrive anonymt.

Læs også ...

Men sæt også ord på dystre tanker (endskønt de ikke ligefrem
er selvmordstruende), fordi det viser sig, at desto mere
vi bliver bevidste om vores mentale tilstand, desto bedre
kan vi rationelt foretage en hensigstmæssig kursændring!

Kristne har her en fordel fremfor andre, idet vi ALTID kan
betro os til Ham, som vi elsker (selvom andre mennesker
ikke gider høre på os længere). Og jo mere vi sætter ord
på tingene, desto mere får sandheden mulighed for at
belyse tingene på en ny måde, og dette er i sig selv
ny-orienterings-fremmende ... :-)

Så ...

Tal eller skriv til din Himmelske Fader, og lad også gerne
en sjælesørger (eller psykoterapeut) være medvidende.

Og husk (navnlig i tilfælde af selvmordstanker):

Din Himmelske Far ***ELSKER*** dig, no matter what!

Så giv' Ham en chance i dit liv, for Han vil dig det bedste og har
lovet, at dem, som søger Ham, vil Han ikke svigte ... :-)

Last OUTPUT: 14251 news:4f95d09e$0$294$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 14447

tkruse

On 22 Jun., 12:25, "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com>
wrote:
>         DR   S131  fre 22 jun   12:02:07
> [...]
at søge at forstå de 24 ældstes gerning,,er også at søge at forstå ham
vad gør de 24 ældste imod dystre tanker ?
jeg kunne godt tænke mig at du forstår dette,,så der kommer lid mere
guf i dine ord