Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Re: Flere ET-domsord over Cannibalistan bl.a. pga. Peking-massakren den 4. juni 1989 + Mideast - Re: 2011 uge 22 (news samlet)

1 view
Skip to first unread message

Kall, Mogens

unread,
Jun 5, 2011, 4:12:55 AM6/5/11
to

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Newsgroups:
News:dk.politik
News:no.kultur.folklore.ufo
Sent: Sunday, June 05, 2011, CET 10:02, GMT 08:02
Subject: Re: Flere ET-domsord over Cannibalistan bl.a. pga. Peking-massakren
den 4. juni 1989 + Mideast -
Re: 2011 uge 22 (news samlet)
12892 news:4deb3813$0$314$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/aec86c16ab7787a3
https://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/aec86c16ab7787a3

> > > OBAMA PRESSET I ISRAELS-SPØRGSMÅLET; FÅR HJÆLP FRA GAMMEL VEN
> > >
> > > Lørdag den 4. juni 2011
> > > http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=2925
> > >
> > > [ ... ]
> > >
> > > I et indlæg i Washington Post i går kommer Rahm Emanuel Obama til
> > > undsætning.
> > >
> > > Han fastslår, at han kender Obama som en nær ven af Israel, der
> > > er dybt bekymret for Israels fremtid og gør alt, hvad han kan for
> > > at hjælpe landet.
> > >
> > > [ ... ]
> > >
> > >
> > > Kommentar:
> > >
> > > Jo, men det gør man jo ikke, ved - som udgangspunkt - at stå og
> > > uddeles landet (selve den *jødiske* identitet) til vild fremmede
> > > folkeslag (bare fordi de ikke kan tåle religiøse rivaler i deres
> > > gudsopfattelse)!
> > >
> > > Det ér at *amputere* det jødiske folks identitet, og det kommer
> > > der sjældent noget godt ud af!
> > >
> > > Ved at tildeles arabere bosiddende i Det Hellige Land Israel
> > > (herunder Judæa og Samaria, skønt der jo ellers er givet araberne
> > > masser af plads bl.a. på hele den Arabiske halvø) 1967-grænserne,
> > > så hylder man *krigsløsningen* fremfor forhandlingsløsningen!
> > >
> > > Og er det netop ikke al det, vi skulle bort fra (hvor
> > > retfærdighed trædes under fode af den stærkes "ret") ?
> > >
> > > Det kan arkæologisk *bevises*, hvor det jødiske folk har boet,
> > > herunder på selve Tempelbjerget!
> > >
> > > Hvorfor skal et *fremmed* folkeslag BELØNNES for dets krigeriske,
> > > imperialistiske besættelser ?
> > >
> > > Bliver det mere ens ejendom af, at man har myrdet ejermanden og
> > > besat territoriet igennem længere tid ?
> > >
> > > Nej! Det er kun i Jungleloven, at den slags "retfærdighed" sker!
> > >
> > > Men det bliver en fiasko for Menneskeheden at fortsætte ud af den
> > > vej...
> > >
> > > Og netop da hørte jeg igen en røst fra Himlen (still perhaps ET),
> > > sige:
> > > (2011-06-05, Sunday , day no 156, CET 09:42, GMT 07:42)
> > > - "Siger jeg."
> > >
> > > That's fine, ET ... :-)
> > >
> > > (Erobrings)Krig må ikke belønnes !
> > >
> > > Det bli'r ikke mere din ejendom af, at du står og påberåber dig
> > > ret til området pga. en *erstatninhgsteologi* (uanset om den er
> > > muslimsk eller "kristen")!
> > >
> > > Det er og bliver *tyveri* af anden mands ejendom !...
> > >
> > > CET 09:45
> > > - "Siger jeg."
> > >
> > > (Og i det samme lød der en anden røst fra Himlen (still perhaps ET),
> > > der sagde:)
> > >
> > > CET 09:45
> > > - "Amen."
> > >
> > > CET 09:47
> > > - (Jeg kan ikke fordrage.)"
> > >
> > > CET 09:47
> > > - "Hyklere."
> > >
> > > CET 09:47
> > > - "Hele bundtet."
> > >
> > >
> > > Sliske for folk; dét kan man jo ikke ligefrem påstå, at du gør,
> > > ET! ... :-)
> > >
> > > Og du har jo ret!
> > >
> > > Det er faktisk hykleri (dobbeltmoral) !
> > >
> > > CET 09:49
> > > - "Ser I det ikke."
> > >
> > > CET 09:49
> > > - " ... (a missing word, *2) ... står for døren."
> > >
> > > *2:
> > > Givetvis ET
> > >
> > > CET 09:49
> > > - "Og banker."
> > >
> > > CET 09:49
> > > - "Knock."
> > >
> > > CET 09:49
> > > - "Knock."
> > >
> > > CET 09:49
> > > - "Knock."
> > >
> > > -
> > >
> > >
> > > 12890
> > >
> > >
> >
> > CET 09:53
> > - "Answer."
> >
> > CET 09:53
> > - "Me."
> >
> > CET 09:53
> > - "Now!"
> >
> > (Det sidste 09:53-ord blev udtalt i bydeform.)
> >
> >
> > 12891
> >
> >
>
> CET 10:01
> - "Tyveri, siger jeg."
>
> CET 10:02
> - "Hvad bilder I jer ind ?"
>
>
> 12892
>
>

CET 10:02
- "At stjæle fra mig."

CET 10:05
- "Spørger jeg."


Hmm ...

Kanske der også her tænkes på Koranen; at det er en *forfalskning* af den ægte
(originalen, både GT og NT).

CET 10:07
- "HAMAS!"

CET 10:07
- "Din slyngel."

CET 10:07
- "Hvor voger du."

CET 10:08
- "At betræde."

CET 10:08
- "Mit hellige land!"

CET 10:08:
- "Siger Herren."

CET 10:08
- "Gud, den Almægtige."


Okay. Profetien er nu slået over i noget religiøst. Det er givetvis Gud Hamselv, der
her taler.


12893


Kall, Mogens

unread,
Jun 5, 2011, 4:29:13 AM6/5/11
to

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4deb3a7e$0$309$1472...@news.sunsite.dk...

CET 10:21
- "Med dine usle."

CET 10:21
- "(beskidte, *3)."

*3:
Ordet ej 100% sikkert pga. uopmærksomhed før nedskrivningen. Sorry ... .-(

Nåh ... nu kan jeg (vist nok) huske ordet:

CET 10:21
- "Tarvelige."

CET 10:23
- "Forfalskninger."

CET 10:23
- "Af Min udgave."

CET 10:24
- "Koranen."

CET 10:24
- "Er ikke Min."

CET 10:24
- " ... (*4) ... "

*4:
To ord blev ikke nedskrevet tidsnok, og gik derfor desværre i glemmebogen.

CET 10:24
- "Det lover Jeg:"

CET 10:24
- " ... (*4) ... "

*4:
To ord blev ikke nedskrevet tidsnok, og gik derfor desværre i glemmebogen.

CET 10:24
- "[Jeg, *5] Vil ikke kendes ved den."

*5:
NB! Ordet rekonstrueret (indsat), for at forstå hele sætningen mening.


12894


Kall, Mogens

unread,
Jun 5, 2011, 4:34:54 AM6/5/11
to

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4deb3e50$0$311$1472...@news.sunsite.dk...

CET 10:30
- "Min søn."

CET 10:30
- "Min enbårne søn."

CET 10:31
- "Immanuel."

CET 10:31
- "Er hans navn."

CET 10:31
- "Er Min udsending."

CET 10:31
- "Til jer."

CET 10:32
- "Alle."

CET 10:32
- "Følg ham."

CET 10:32
- "Profeten Jesus."

CET 10:33
- "Ham skal du lyde."

CET 10:33
- "(Og ingen andre.)"

CET 10:33
- "Jeg tåler ikke rivaler."

CET 10:3


12895


Kall, Mogens

unread,
Jun 5, 2011, 4:47:43 AM6/5/11
to

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4deb3e50$0$311$1472...@news.sunsite.dk...

Muhammed (som skrev Koranen) ?...

CET 10:36
- "Usling."

CET 10:36
- "Jeg siger dig: [Jeg] bryder Mig ikke om ham."

CET 10:37
- "Løgner."

CET 10:37
- "Bedrager."

CET 10:37
- "For jer alle."

CET 10:37
- "Har han løjet."

Og netop da var der en anden røst i Himlen (perhaps ET), der sagde:
CET 10:38
- "Amen."

(Herefter tilbage til den forrige røst, som givetvis er Skaberen Hamselv,
som taler)
CET 10:39
- "Forfalskning."

CET 10:39
- "Siger Jeg."

CET 10:40
- "Er hans ord."

CET 10:41
- "Af originalen."

CET 10:41
- "Mit skrevne Ord."

CET 10:41
- "I."

CET 10:42
- "Jødernes."

CET 10:42
- "Talmud."

Hva' ? ...

CET 10:42
- "Ja."

Men Talmud er da skrevet af *mennesker*...

CET 10:42
- "Men det bekræfter."

CET 10:42
- "Mit Ord i Biblen."

Hvad er det nu helt Talmud skriver ?

http://da.wikipedia.org/wiki/Talmud

En kommentar til Toraen...

CET 10:44
- "Og det en den (der er originalen)."

CET 10:44
- "Modsat."

CET 10:44
- "Koranen."

CET 10:45
- "Hvor våger du at forfalske Mit Ord."

CET 10:45
- "Din tyran."


12895


Kall, Mogens

unread,
Jun 5, 2011, 5:29:05 AM6/5/11
to

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4deb3fa4$0$304$1472...@news.sunsite.dk...

Hmm ... (memory on from) ...

Newsgroups:
News:dk.livssyn.kristendom
Sent: Monday, April 25, 2011, CET 13:06, GMT 11:06
Subject: Re: [Messias og Jesus] Kristendom, Jesus og mirakler
12591B news:4db555a3$0$306$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/3e4be018fe788c3c
>
> Mht. selve Kristendommens tilblivelse som en messiansk sekt (set udfra en ortodoks
> jødisk religiøs synsvinkel, for henved 2000 år siden) undrer det faktisk også mig, at
> man så bombastisk igen og igen kommer ind på begrebet "Guds søn" eller "Guds Søn"
> (om man vil).
>
> Havde det været mig, så ville jeg nok (i bagklogskabens lys) omhyggeligt *undgå*
> dette ordvalg, netop for IKKE at lytterne (med jødisk baggrund og kendskab til
> skrifterne) skal blokere psykisk.
>
> Betragt disse mine ord som en klar indrømmelse ... :-)
>
>
> Havde man allerede opgivet at forkynde the-good-news til jøder (og derfor var ligeglad
> med, hvad de måtte tænke) ?
>
> Nu gjalt det Verdensmissionen, og her var det 'in' at bruge begreber såsom "Guds Søn".
>
> For vi kommer jo ikke udenom, at det navnlig er dét, der forarger ortodokse jøder
> pga. at monoteismen tilsyneladende ikke kan deles om i 2 eller 3 enheder.
>
>
> Ku' det tænkes, at den *historiske* Jesus ALDRIG har brugt betegnelsen "Guds søn"
> om sig selv ?
>
> Hvad andre gør, det bliver jo deres sag!
>
> Ku' det tænkes, at den *historiske* Jesus bliver henrettet af romerne, fordi han primært
> udgjorde en magttrussel (overfor deres besættelsesmagt).
>
> Den jødiske messias er jo også en *konge*, apropos kong David.
>
> Men den historiske Jesus har givetvis også *tilgivet* mennesker, deres synder, således
> som der eksempelvis berettes om i Lukas-Evangeliet 5, 21 og denne handling har de
> bibelkyndige STRAKS kunne se var blasfemisk, fordi kun Gud Hamselv (JHVH, Jahve)
> har kompetance hertil.
>
> Kunne det altså tænkes, at den historiske Jesus påberåbte sig retten til at være Gud Hamselv?
>
> Fordi ...
>
> Hvis dette er tilfældet, da er der jo IKKE tale om en brud på den monoteistiske religion,
> vel ?


Man kan undre sig over (i hvert fald jeg), at dette ordvalg til stadighed benyttes!

Det er jo *provokerende* skulle man tro, men menneskelig "klogskab" er jo ikke
nødvendigvis Guds måde at gøre tingene på. Korsets logik er faktisk en forargelse
for menneskets snusfornuft, og kanske det samme er tilfældet her.

Men jeg prøver altså på at undgå dette ordvalg, Jesus, fordi nogen så jo ellers kan
få den opfattelse, at der er *flere* guder. Og dét (denne opfattelse) er jo i modstrid
med monoteismen!


Hmm ...

Den egentlige forklaring kunne også være, at "man" ønsker at gøre det klart, at
der vitterlig ér forskel mellem *Afsender* og *transmitter* (altså mig, Mogens Kall),
fordi ... som sagt: Jeg ville personlig aldrig benytte dette ordvalg, og ville derfor
sikkert heller ej benytte det, dersom jeg skulle *forfalske* et citat (apropos
Muhammeds bedrageri)

>
> CET 10:31
> - "Immanuel."
>
> CET 10:31
> - "Er hans navn."
>
> CET 10:31
> - "Er Min udsending."
>
> CET 10:31
> - "Til jer."
>
> CET 10:32
> - "Alle."
>
> CET 10:32
> - "Følg ham."
>
> CET 10:32
> - "Profeten Jesus."

Derimod her forekommer det mig, at henvendelsen primært rettes mod
Muslimer (og måske også til dels ortodokse jøder, apropos 5.Mos Deu 18,18)

>
> CET 10:33
> - "Ham skal du lyde."
>
> CET 10:33
> - "(Og ingen andre.)"
>
> CET 10:33
> - "Jeg tåler ikke rivaler."
>
> CET 10:3
>
>
> 12895
>
>

12896


tkruse

unread,
Jun 5, 2011, 7:51:02 PM6/5/11
to
On 5 Jun., 11:29, "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com> wrote:
> "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:4deb3fa4$0$304$1472...@news.sunsite.dk...
>
>
>
> > "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:4deb3e50$0$311$1472...@news.sunsite.dk...
>
> > > "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:4deb3a7e$0$309$1472...@news.sunsite.dk...
>
> > > > "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com> skrev ...

>
> > > > Newsgroups:
> > > >     News:dk.politik
> > > >     News:no.kultur.folklore.ufo
> > > > Sent: Sunday, June 05, 2011, CET 10:02, GMT 08:02
> > > > Subject: Re: Flere ET-domsord over Cannibalistan bl.a. pga. Peking-massakren
> > > >         den 4. juni 1989 + Mideast -
> > > >     Re: 2011 uge 22 (news samlet)
> > > > 12892news:4deb3813$0$314$1472...@news.sunsite.dk
> > > >https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/aec86c16ab7787a3
> > > >https://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/aec86c16ab...
>        https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/3e4be018fe7...

væk noget ny ånd med hjertet,,,som du har lært

Kall, Mogens

unread,
Jun 6, 2011, 2:57:09 AM6/6/11
to

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4deb3a7e$0$309$1472...@news.sunsite.dk...
>

Dog skal vi her i denne nyhedsgruppe, hvor UFO-efterforskningen er det centrale,
gøre os følgende overvejelser:

Når en meddeler kommer med et budskab og selv personlig er 100% overbevist
om dets ægthed er det ikke i sig selv et endegyldigt bevis for, at afsenderen nu vitterlig
også er den person, høn udgiver sig for at være, idet informationskilden - som tidligere
sagt for år tilbage - er *subjektiv*.

En *subjektiv* information kan være sand, men den behøver ikke nødvendigvis 100%
at være det, blot fordi transmitteren tror det!

Foruden at der mht. hele budskabet kan være tale om indbildning (hallucinering m.m.),
bevidst løgn (manipulering) ... så kan der altså også indsnige sig misinformation fra selve
afsenderens side.

I dette konkrete tilfælde er der således tidligere blevet opstillet hypoteser om, at afsenderen
*kan være* kunstig; altså en robot, og denne kan foregive at være ham dersens 'gud'...

Og netop da blev jeg igen afbrudt af en røst fra Himlen (perhaps ET), der sagde:
(2011-06-06, Monday , day no 157, CET 08:49, GMT 06:49)
- "Skaberen."

CET 08:49
- "Om jeg må be'!"

Tak skal du ellers ha'! Jeg havde godt nok IKKE regnet med også i denne sammenhæng
at blive afbrudt, men okay ... :-)

Det er jo blevet ret interessant at undersøge fænomenet til bunds, for ...

Vi kan jo unægteligt ikke afvise The-Copyright mht. de *eksterne* interrups (herunder
de 3 asteroide-markører).

Og dét har jo selvfølgelig vakt vores nysgerrighed!

Og jeg mener fortsat, at vi ikke på forhånd kan tillade os at udelukke nogen forklaringsmuligheder,
blot fordi de ikke passer ind i vores subjektive forståelse af virkeligheden (vor eksistens i
Universet).

En robot vil således også - *hypotetisk* set - kunne efterabe dette, ikke sandt ? :-)

CET 08:53
- "Jo."

CET 08:53
- "Min ven."

:-)

>
>
> 12893
>
>

12901


vi...@mail.dk

unread,
Jun 6, 2011, 6:17:31 AM6/6/11
to
Kall, Mogens wrote:

> Dog skal vi her i denne nyhedsgruppe, hvor UFO-efterforskningen er
> det centrale,

Siden hvornår???

--
Venlig hilsen,

Vidal


0 new messages