Rudolf Steiners vranglære

Hej NG,

Er der nogen til stede her som har *erfaring* med Rudolf Steiners vranglære ?

Jeg har for en tid haft kontakt til et sødt menneske. Vi har efterhånden haft mange
gode venskabelige samtaler, og han tror vitterlig, at han følger Jesus men kan slet
ikke se, at han er blevet *bedraget* af denne vranglære. Og jeg vil jo selvfølgelig
gerne som god ven vise han, hvem Jesus virkelig er ... :-)

Men *hvordan* ?

Han er lidt menneskesky, så jeg kan ikke bare invitere ham med i Kirke, for her
kunne han ellers godt få et møde med Herren (apropos Matt. 18,20) ... :-)

Materialet hos Dialogcentret http://www.dci.dk/ er desværre blevet flyttet ... :-(

Last OUTPUT: 13372 news:4e76fbef$0$316$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13396

tkruse

hvor bliver de svar man giver her af

tkruse

On 22 Sep., 09:56, "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com>
wrote:
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

alt vad der er godt og rent og retskaffen bør du have for øje
jeg synes også at du på din måde jager folk bort,,Kristen
vranglære,,du er slet ikke begyndt på det som det Kristne virkeligt
handler om
men baner du en vej til lyset i din bøn
så er det det du vil skrive om
og så ved du hvad det handler om
men lige nu har du en general uniform på som ikke rigtig er Kristen

KL

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> wrote in message
> Hej NG,
>
> Er der nogen til stede her som har *erfaring* med Rudolf Steiners vranglære ?
>

> Men *hvordan* ?

Jeg ved ikke om der en kortere vej end at selv sætte dig lidt ind i Steiners liv
og lære.

Ganske kort, R. Steiners Anthroposophister udsprang fra H. Blavatsky, Annie
Besant og Theosophisterne. Dette okkult-kabbalistiske grundlag var hans
udgangspunkt, som jeg ikke mener han forlod i løbet af sin tid.

Selv om Steiner angiveligt anerkender Jesus som det han er, så er det vigtigt at
vide at det er en udbredt strategi at blandt Kabbalistiske Illuminister at
forbeholde sine egentlige mål og midler for de inderst indviede alene, og disse
(mål og midler) kan være i direkte modsat med hvad som offentligtgøres.

Derfor bliver rigtig mange kristne nærmest hypnotiseret af Steiners lære, da de
ikke kender til og tager højde for denne meget sublime måde at bedrage på.

Om Steiner var en Kabbalistisk Illuminist, eller i hvilken grad han var påvirket
deraf, er en vurdering som enhver må foretage.

P.N.

"KL" <bfo...@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> wrote in message

Rudolf Steiner var ikke kristen og han var heller ikke psykisk rask.

L�s her http://www.janesmann.com/Articles/Steiner.html

tkruse

On 23 Sep., 10:58, "KL" <bfoi...@yahoo.com> wrote:
> "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com> wrote in message
det er vist mere vigtigt for dig at kunne skrive Kabbalistisk
Illuminist,,,,en af dine guldknapper
men når jeg ser det smukke løv og dets gyldne farver uden for,,,så
tænker jeg på Steiners anbefaling om efterårsfest og sammenvær med
andre

"KL" <bfo...@yahoo.com> skrev ...

Sent: Friday, September 23, 2011, CET 10:58, GMT 08:58
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/2d56208031de5cb7

> "Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> wrote in message

> Jeg ved ikke om der en kortere vej end at selv sætte dig lidt ind i Steiners liv
> og lære.

Hmm ... (memory on from) ...

Sent: Thursday, September 22, 2005 2:44 PM
Subject: Re: Blasfemisk højesteretskendelse vedr. reinkarnation i Folkekirken
04459 news:fIxYe.68604$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/8be8ed96e762b58a

> [ ... ]
> PS: Use the "vandmærke" and "serienummer" to
> skelne-mellem-de-ægte-og-de-falske !
> (såre simpelt)

Jo tak, men så er problemet her, at før man får set sig om, har Rudolf Steiner
fuldstændig overtaget mikrofonen og opnår dermed en propaganda-fordel, hvorved
offeret (fx. min ven) bliver fanget i edderkoppespindelvævet hans! ... :-(

Men apropos "vandmærket" står der skrevet i Bibelen, at ...

Og så vist som det er menneskenes
lod én gang at dø og derefter dømmes,

(Hebr. 9,27)

Logisk set udelukker ordlyden 'én gang at dø' vel muligheden 'to gange at dø', for
slet ikke at tale om tre gange osv.

Og dette må så betyde, at læren om reinkarnation er *uforenelig* med kristendommen,
ikke sandt ?

Et spørgsmål melder sig derfor nu:

Er det forstået korrekt, at Rudolf Steiner prædiker reinkarnation ?
(og dermed fanger bordet og *forfalskningen* bliver AFSLØRET)

> [...]
>
> Derfor bliver rigtig mange kristne nærmest hypnotiseret af Steiners lære, ...

Nå! her kommer du selv ind på det *farlige* element!

> [...]
>
> Om Steiner var en Kabbalistisk Illuminist, eller i hvilken grad han var påvirket
> deraf, er en vurdering som enhver må foretage.

Tak for dit indlæg, KL ... :-)

Last OUTPUT: 13372 news:4e76fbef$0$316$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13409

tkruse

On 26 Sep., 09:45, "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com>

> Hmm ... (memory on from) ...

> [...]

er det det Kristne som lyser mest
så er det det som vil sejre
den opskrift hvormed du skal gøre dit lys brændende høre vi intet om
fra dig
tager du nadveren
så fylder den hele dit legeme med en som gik på vandet
og med den vished føler du herlighed og siger herlig er herren
se det i kontrast til mørkets følelser
og se hvad du allerrede har formået
og i din kamp mod Rudolf Steiner formår du intet
uden du lyser kraftigere end det
og så behøver du ikke råbe så meget op
for kan folk se du har et kraftigere middel imod mørket
så er det det de vil følge
også jeg har været i Kirke med en Rudolf Steinar lære
en udsælvanlig smuk og smidig kvinde
det var som om at hun havde fire forskellige ansigter
jeg tænker på biblens ord om væsnerne med fire ansigter
og jeg tror nu nok at hun er Kristen i dag
men jeg frygter at typer som dig vil jage hinde ud

KL

"tkruse" <tkr...@gmail.com> wrote in message
det er vigtigt at være specifik. Ordet, eller ordene, betyder faktisk noget.

tkruse

On 27 Sep., 19:03, "KL" <bfod...@yahoo.com> wrote:
> "tkruse" <tkru...@gmail.com> wrote in message
det er også ordet i en opskrift
vil du skabe herlighed omkring dig,,må du følge opskriften
du får lidt ånd du kan fokusere på og skabe mere ånd
prøver du dine ord til den herlige ånd du føler og rammer et endnu
renere sted
så er du en herligåndsskaber
hvis dine ord kommer i samklang med det helt rene
så er du en helligåndsskaber