Farvel

Ole Madsen

jeg har fået nok af at være herinde

farvel

Patruljen

On 8 Mar., 19:50, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> jeg har f et nok af at v re herinde
>
> farvel

Ja. Det forstår jeg sgu godt Ole Madsen. Trist - dine små indlæg vil
være savnede.

Patruljen

Du kunne skrive dine indlæg. Og iøvrigt undgå diskussion - det er en
mulighed.
Det kræver ualmindeligt meget hård hud, at diskutere her. Lad den del
ligge.

Ole Madsen

"Patruljen" <Patr...@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

----

det har jeg også tænkt på

KH

Ole

Sømand1

"Ole Madsen" <o-ma...@privat.dk> wrote in message

> jeg har fået nok af at være herinde
>
> farvel

Ok, Ole. Kan man ikke li' andedammen så skal man væk for en tid? See ya around.

Lars Poulsen

Den 08-03-2011 19:50, Ole Madsen skrev:
> jeg har fået nok af at være herinde
>
> farvel

Det er jeg ked af at høre. Jeg har nydt dine små indlæg/andagter, og vil
savne dem.

Men jeg forstår godt, at du ikke vil stå model til mere. Du er blevet
ualmindeligt svinsk behandlet herinde, og jeg forstår til fulde, at
bægeret er fuldt.

Håber, at du kan finde overskuddet til, at kigge forbi en anden gang.

Patruljen

On 8 Mar., 20:49, Lars Poulsen <buzzem...@gmail.com> wrote:

> Det er jeg ked af at h re. Jeg har nydt dine sm indl g/andagter, og vil
> savne dem.
>
> Men jeg forst r godt, at du ikke vil st model til mere. Du er blevet
> ualmindeligt svinsk behandlet herinde, og jeg forst r til fulde, at
> b geret er fuldt.

Dine kristne kolleger, der tiltaler andre som dig. Og bagefter leger
mimoser og jamrer over omgangsformerne. Hyklerisk og ynkeligt -

Lars Poulsen

Den 08-03-2011 21:18, Patruljen skrev:

> Dine kristne kolleger, der tiltaler andre som dig. Og bagefter leger
> mimoser og jamrer over omgangsformerne. Hyklerisk og ynkeligt -

Du er sjov :-)

Patruljen

Du syntes det er morsomt?

Jo. Det er formentlig en af de ting, om kendetegner et menneske med
personlighedsforstyrrelser. Man er dybt ubehagelig og forsøger at såre
andre - mennesker og dyr - efter bedste evne. Og finder at det er
morsomt. Eller man nyder lyden af en nakke der knækker.

Man skal ikke forsøge at please den type mennesker. Og man skal heller
ikke forsøge at appellere til deres bedre egenskaber. For der er ingen
bedre egenskaber. Kun hvis det kan betale sig.

"Ole Madsen" <o-ma...@privat.dk> skrev i en meddelelse news:4d767a5b$0$36570$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

> jeg har fået nok af at være herinde
>
> farvel

Jeg har haft andre gøremål (nogle sår, andre høster, 1. Kor. 3,8-9), så
jeg har ikke fulgt med i debatten ...

Men jeg er oprigtig talt ked af at høre, at netop du, som jo vitterlig er en
*personlig* kristen - i modsætning til mange andre - og derfor bidrager
med noget konstruktivt fremfor ligegyldig ævl (som kun tjener til at fremhæve
ens eget ego m.m.) forlader denne kristne nyhedsgruppe, fordi ...

Så er det jo desværre nærmest kun vranglærerne m.fl., der bliver tilbage ... :-(

Nå ...

Men man skal jo ikke kaste perler for svin. Herren vil sikkert bruge dig et
andet sted, hvor udbytter (på Hans mark) er større ... :-)

Tak for dit bidrag til det kristne fællesskab. Det har været opmuntrende ... :-)

Lev vel, kære broder° og må Gud velsigne dig i rigt mål, hvor du fremover
færdes ... :-)

Last OUTPUT: 12255 news:4d659f74$0$23765$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12365

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d773a48$0$23764$1472...@news.sunsite.dk...

Øh ...

For at undgå unødvendig tidsspilde har jeg fået for vane at blokere uønskede
afsendere (på nyhedsgrupperne), som primært er sendt i byen af ham-du-ved-nok
for at skabe forhindringer, omveje med mere.

Er der nogle blokeringer (jeg evt. kan ha' overset), som du vil foreslå ?

12367

Ole Madsen

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> for at skabe forhindringer, omveje med mere.
>
> Er der nogle blokeringer (jeg evt. kan ha' overset), som du vil foreslå ?

nej, men jeg kommer måske bare med andagter hver søndag som Lars foreslog,
tror det var ham der sagde det til mig

KH

Ole

Lars Poulsen

Den 09-03-2011 08:51, Patruljen skrev:

> Du syntes det er morsomt?

Nej. Jeg synes *du* er morsom.

Patruljen

On 9 Mar., 10:38, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:

> nej, men jeg kommer m ske bare med andagter hver s ndag som Lars foreslog,

> tror det var ham der sagde det til mig

Nej Det var mig -

Patruljen

Du syntes jeg er morsom, når jeg fortæller dig om realiteterne?

Lars Poulsen

Næh. Bare sådan generelt.

Patruljen

On 10 Mar., 11:34, Lars Poulsen <buzzem...@gmail.com> wrote:

> N h. Bare s dan generelt.

Ok - det er da fint.

Ole Madsen

"Patruljen" <Patr...@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

sorry, ok

Ole

TBC

On 8 Mar., 19:50, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:

> jeg har fået nok af at være herinde

Velkommen i klubben! Jeg var engang selv relativt aktiv herinde. Men
det er efterhånden længe siden man har kunnet debattere kristne
anskuelser og synspunkter uforstyrret herinde. Nu præges
gruppen ...ifølge mit personlige indtryk(!)... først og fremmest af
aktive aggressive og passionerede ateister der med al magt og foragt
missionerende forsøger at få religiøse mennesker til at "se lyset" og
dunker folk i hovedet angående "den religiøse vildfarelse", hvilket
efterhånden hijacker stort set enhver kristen orienteret debat
herinde. Således er gruppen og dens miljø altså de sidste mange år
blevet noget andet end den tidligere var, og mange af os der gerne
bare ville debattere kristne anskuelser, perspektiver og aspekter har
således mistet interessen i at bruge gruppen, da fokus og det man
pludselig skulle bruge tid på er blevet noget andet end tidligere var
tilfældet.

Jeg bedømmer ikke om det generelt er godt eller skidt, men påpeger
bare at det er tilfældet, og at det medfører en anden slags debat som
så gør at nogle af os ikke længere har den store interesse i at
deltage gruppen, men nogle andre med andre dagsordner og interesser så
åbenbart gerne tager over.

Jørgen Farum Jensen

Den 12-03-2011 02:54, TBC skrev:

> [...]
> dunker folk i hovedet angående "den religiøse vildfarelse", hvilket
> efterhånden hijacker stort set enhver kristen orienteret debat

Hvem er det lige der hijacker hvad?
"Kristne debattører" har det med at starte
tråde med indlæg, hvis hensigt *ikke* at
debattere religiøs tro, men at "bevise"
at naturvidenskaben tager så grueligt fejl,
og at ateister lyver og bedrager.

Den eneste, der forøger at diskutere
kristendom på kristendommens præmisser
og forsøger at få debatten på det spor,
du savner, har sagt farvel og tak for
kaffe - han bliver jo svinet til helt
på samme måde som de ateister som du
finder aggressive.

> [...]
> således mistet interessen i at bruge gruppen, da fokus og det man
> pludselig skulle bruge tid på er blevet noget andet end tidligere var

Se, hvis en kristen person som dig synes dine
trosfæller er for langt ude, skulle du jo netop
deltage i debatten.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk