Kristi Himmelfartsdag

Kristi Himmelfart (omtalt i ApG. 1,9-) *afslører* noget karakteristisk
angående, hvorledes folk i Oldtiden opfattede virkeligheden.

Bevares! Det kan godt være, at beretningen først og fremmest skal
opfattes symbolsk i religiøst øjemed, men tanken er nu "strejfende",
at ...

Mennesker kan ikke flyve. Ergo må sådanne egenskaber være et udtryk
for noget *guddommeligt*. Det er i hvert fald det indtryk man får,
når man læser fx. følgende:

(Et mirakel sker gennem Paulus)

Men da skarerne så, hvad Paulus
havde gjort, løftede de deres røst og
sagde ... : "Guderne er i
menneskeskikkelse steget ned til os."

(ApG. 14,11)

Kristi Himmelfart er på en særlig måde opfyldelsen af en profeti
fra Det Gamle Testamente:

HERREN sagde til min Herre:

"Sæt dig ved min højre hånd,
til jeg lægger dine fjender
som skammel for dine fødder!"

(Salme 110,1)

Så da Jesus fór til himmelsk, var det et udtryk for, at han nu
var blandt guderne, eller rettere: var hos Gud, eller rettere: Var
selve Gud.

-

Nu om dage hvor både flyvemaskinen og helikopteren er opfundet,
behøver sådanne tegn ikke nødvendigvis at være et fuldkomment
bevis på noget såkaldt guddommeligt. Det kan også forklares udfra
simpel videnskabelig logik!

Det eneste problem heri er, at hverken flyvemaskinen eller
helikopteren var opfundet (af menneskeheden) for 2000 år siden.

Derimod kunne en udenjordisk civilisation sagtens med deres til
rådighedstående flyvemaskiner og helikoptere (eller hvad vi nu
skal kalde disse flyvende genstande) flyve, lette og lande, så det
så ud som om (for mennesker i Oldtiden), at guderne var steget
ned fra himlem!

At der har været et sådant møde findes der flere små indicier på
i Biblen (fx. 1.Mos. Genesis 6,2.4), så ... (You never know)!

Last OUTPUT: 12828A news:4ddcea00$0$308$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12879

tkruse

ja og måske kan nogle rejse med en åndelig kappe ,,,jeg har da fået
små vink om det
en bestemt måde at søge i mig selv,,hvor jeg også har en stjerne i
tanken
jeg fårestiller mig at stjernerne har samme hovedmål som mig,,nemmelig
herlighed uden skygge
og føler du din hovedkuppel som en stjerne og giver herligheden i dig
selv magten
så bliver din hovedkuppel som en port
og du får måske ting at se og høre
jeg selv forsvandt helt bort,,og en stemme sage til mig,,husk solen
og straks var jeg hjemme i min gyngestol igen

du behøver ikke at svare hr storsnude