Guds nærhed i stilheden

Interne referencer ...
https://sites.google.com/site/kallfiles1/christianity/progress-theology

> File index:
>
> Files
> Christianity
> Progress Theology (Fremgangsteologi)
> Christian Hedegaards Evangelist
> Faderhuset
> KBC (Københavns Bibeltrænings Center)
> Livets Ord
>
> See perhaps also ...
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Evangelist_(organisation)
> http://da.wikipedia.org/wiki/Trosbev%C3%A6gelsen
>
> Se endvidere også ...
>
> Files
> Christianity
> Sects
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Dialogcentret

Det hedder uofficielt blandt nogle af menneskebørnene, at ...

"Den, som råber højest, nok har ret."

Og dette har desværre også haft en lille afsmittende effekt blandt nogle kristne;
underforstået at man tror, at Gud Helligånd nok er mere til stede, når der råbes !

Men i dag fik jeg lige en hilsen fra min svoger, som netop er hjemkommet fra retræte.
Han gjorde mig opmærksom på et skriftsted fra Esajas:

... ved stilhed skal I frelses.
(Es. 30,15)

Andre skriftsteder, som snerper lidt der-hen-af er 1.Kong. 19,12 og 2.Mos. 14,14

Så ...

Det, der tager ta'r sig meget åndeligt ud (i menneskers øjne), behøver altså ikke
nødvendigvis at være det (og kan måske ligefrem være en død gerning, en såkaldt
Ismael) !

Last OUTPUT: 11655 news:4ca719a9$0$50454$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11658

Vidal

Den 04-10-2010 14:08, Kall, Mogens skrev:

> [...]
>

> Så ...
>
> Det, der tager ta'r sig meget åndeligt ud (i menneskers øjne), behøver altså ikke

Vil det sige, du holder op med at skrive på news fra nu af?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

"Kall, Mogens" skrev ...

Sent: Monday, October 04, 2010, CET 14:08, GMT 12:08
11658 news:4ca9c39b$0$50446$1472...@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/8a95bedd5805703c

Nogle mennesker har "lidt" svært ved at læse 'skriften på væggen' !

De spørger:

"Hvorfor kommer der ikke flere i vores kirke ?"

Og når der så endelig dukker en op, så tror de fx., at denne er dæmonbesat,
apropos pseudo-psykotisk tankegang!

"Kanske" der ikke er så mange mennesker til stede (i disse kredse), fordi
mennesker bare ikke bryder sig om at blive *krænket* ved at blive presset
psykisk op i en krog, uden - reel set - nogen mulighed for flugt!

Tvinger kærligheden (Guds væsen, 1.John 4,8) ?

Jeg har i hvert fald hidentil IKKE fundet nogen skriftsteder desangående.
Tværtimod (1.Kor. 13,1-13)

Faktisk har jeg lært Gud at kende som en *Gentleman*!

Måske også derfor, at jeg elsker Ham så højt, fordi Han *respekterer* mig som den,
jeg er.

Jeg skal ikke forstille mig et-eller-andet !

Og jeg skal heller ej først gøre mig fortjent til Hans kærlighed ved at gøre dit og dat.

Og jeg har også for laaaaaaaaaaaaaaaaang tid siden indset, at jeg slet ikke kan
gøre noget uden Ham. Jeg kan hverken frelse andre; end ikke mig selv !

Så jeg er fuldstændig *afhængig* af Ham.

Og det passer mig i grunden fint ... :-)

Han skaber noget i mig, som trods omstændighederne bare gør mig glad.
Måske er det nok fordi, jeg føler mig *fri* og derigennem vel til mode i
Hans nærhed.

Min Gud er den *sejrende* Gud ... :-)

Han ønsker at sætte os alle i frihed, men venter pænt udenfor på, at du lukker dit
hjerte op for Ham, når Han banker på.

Fanden, derimod (og al hans slæng), de *tiltvinger* sig adgang uden at ha' fået
lov.

Den ene *elsker*, den anden krænker !

And then I heard a voice said from Heaven:
(2010-10-04, Monday, Day no 277 in the year, CET 15:58, GMT 13:58)
- "Min søn!"

Memory on from ... (Ordsprogenes bog) ...

CET 15:58
- "Tag dig i vare."

?

CET 16:00
- "De kommer til Jer ..."

CET 16:00
- "i falske fåreklæder."

CET 16:01
- "Men indeni er de ... "

CET 16:01
- "som ulve."

CET 16:01
- "parate til ... "

CET 16:01
- "at æde Jer."

CET 16:01
- "med hud og hår."

CET 16:01
- "Tag Jer i agt."

CET 16:02
- "... (kald) ... "

CET 16:02
- "... (slanger) ... "

Last OUTPUT: 11655 news:4ca719a9$0$50454$1472...@news.sunsite.dk

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11660

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ca9df05$0$50446$1472...@news.sunsite.dk...

CET 16:08
- "Den, der rører."

?

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ca9dfdf$0$50444$1472...@news.sunsite.dk...

CET 16:26
- "Fører Mit folk vildt ..."

CET 16:26
- "så de ikke kan finde hjem ... "

CET 16:27
- "Til Mig."

CET 16:28
- "deres Konge."

CET 16:28
- "Og Gud."

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ca9e480$0$23765$1472...@news.sunsite.dk...

CET 16:29
- "Pas på med de sleske bemærkninger ... "

CET 16:30
- "For de sårer dybt."

CET 16:30
- "Så Mit folk går grædefærdigt rundt."

CET 16:31
- "Ulykkelige."

CET 16:31
- "Ilde til mode."

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ca9e549$0$23753$1472...@news.sunsite.dk...

Der er vel her tale om et generelt kald til omvendelse, ...

CET 16:38
- "Ja."

... brødre og søstre, enhver fra sin
ondskab, eller hvad det nu var, som blev gjort forkert, apropos ...

... Ved omvendelse og stilhed skal I frelses ...
(Es. 30,15)

Navnlig ord kan dræbe (Jak. 3,1-6), så tænk før end du taler!

And then I heard another voice from Heaven said:
CET 16:39
- "Herrens komme er nært forestående."

CET 16:39
- "Gør dig rede, bliv lys."

11664

tkruse

On 4 Okt., 14:08, "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com> wrote:
> Interne referencer ...https://sites.google.com/site/kallfiles1/christianity/progress-theology

en kondiløber
nyder den stilhed som opstår efter løb
hans sin overdøves ikke af end masse ævl
Bønnens ånd er nådens ånd
så råb lidt
og nyd den stilhed som vækkes
senere vil sinde kunne finde stilheden uden råb
men ved råb får du øje på stilheden

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ca9df05$0$50446$1472...@news.sunsite.dk...

Tålt ophold, men - reelt set - uønsket !

Et A- og et B-hold.

Compare with ...

... Lad ikke jeres tro ... være forbundet med personsanseelse !
(Jak. 2,1)

Det er faktisk navnlig dét, som er så karakteristisk for en *sekt* !!!

Hvorfor ?

Fordi det jo strider imod kærlighedsloven, selve grundstammen i Kirken,
Kristi legeme (John 15,5), apropos ...

Den, der ikke elsker (sin broder, skønt denne måske lugter
"lidt" af lort, eller hvad det nu kan være), kender ikke Gud,
thi Gud er kærlighed.
(1.John. 4,8)

11666

kjaer

Kall, Mogens wrote:

> ... Ved omvendelse og stilhed skal I frelses ...
> (Es. 30,15)

Det ligner altså LARM, det du selv laver i en masse forskellige grupper!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4caae429$0$23752$1472...@news.sunsite.dk...

> [...]

Interrupt RETURN from ...

Sent: Wednesday, October 06, 2010, CET 10:42, GMT 08:42
Subject: Re: Nægter at droppe Koran-afbrænding -
Was: FN-chef fordømmer koranbrænding
11668 news:4cac3674$0$23764$1472...@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/b0bde2c6ea44f1b6

> [...]

> [ ... ]
>
> Disse mennesker tror, at de er så store og betydningsfulde, men i virkeligheden
> er der jo tale om en art magtrus, fordi det siger jo sig selv, at ...
>
> Gud ville jo være en svækling, hvis Han var afhængig af mennesker, som om
> exorcisme først virker, når Hr/Fru selvudråbt magtperson har givet tilladelse !
>
> Det hedder - for øvrigt - *afgudsdyrkelse* på dansk, når/hvis man ophøjer et
> dødeligt menneske så meget, at det - reelt set - SKYGGER for Jesus og frarøver
> Ham hans almagt (skønt dette selvfølgelig blot er en illusion) !

Eller på hverdagsdansk hedder det: Knald-i-låget !

*Sekterisk* er det i hvert fald !

Tag dig i vare for ikke at havne i samme grøft, du lille menneskebarn !

Jo, det er da rigtigt, at de imponerer med dit og dat, så der ligefrem falder ild
ned fra himlen (havde jeg nær sagt), apropos 1.Kong 18,38 contra Åb. 13,13.

Men du lille menneskebarn; du kender jo allerede Gud (Jer. 31,34), for Han har
jo ladet sin Ånd tage bolig i dit hjerte (Rom. 5,5), så du behøver ikke længere
disse umådelig store mellemmænd (de selvudråbte "vejvisere"), Matt 23,8-10.

Brug da dit våben, Guds Ord (Ef. 6,17), akkurat som Jesus lærte dig gennem
et praktisk eksempel (Matt. 4,1-11) og skøn, hvad der er Herrens vilje:

Når en profet eller en, der har drømme, opstår ...

og det tegn og under, han (eller hun) talte ... indtræffer ...

... (men samtidig lokker dig på afveje) ...

... (da skal du vide, at) ... Gud sætter dig på prøve

... for at se ... (om du virkelig vil følge Ham) ...

5.Mos. 13

Jo, det er da rigtigt, at de "imponerer" med dit og dat, så der ligefrem falder ild
ned fra himlen (havde jeg nær sagt), apropos 1.Kong 18,38 contra Åb. 13,13.

Men hvis der samtidig hersker en *ukærlig* ånd i deres forsamlinger, som jo strider
imod Kristi evangelium, da er der noget galt (sammenlign med 1.Kor. 13) !!!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cac3c0d$0$23758$1472...@news.sunsite.dk...

Jo, men så stil dig selv følgende spørgsmål:

Er der plads til mig i deres forsamling, eller er der kun plads til en *forvrænget*
udgave af mig i deres forsamling.

Og så sammenlign dette med *frihedens* fuldkomne lov, kærlighedsloven,
John 8,32.36 + Jak. 1,25; 2,12

En sekt er altid karaktiseret af, at man ikke har lov at være , den man er. Man skal
som oftest reduseres til en ubetinget tilhænger af ledelsen, apropos spytslikkeri.

Konstruktiv sund kritisk tænkning betragtes som oprør!

Sammenlign med Jer. 31,34

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cac4b05$0$23762$1472...@news.sunsite.dk...

Markør:
2010-10-10, CET 10:30, GMT 08:30 (impact time)

Hvorfor gøre en *omvej* længere end højst nødvendig ?

Læresætningen BURDE jo stå tydelig for enhver (John 15,5).

Det er jo en *fiasko* !

Saml IKKE på ismaeller (døde gerninger) !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cac3c0d$0$23758$1472...@news.sunsite.dk...

Og hvis Gud i Sin Almagt allerede har (ved *egen* kraft) løskøbt mennesker
ud af djævelens klør (apropos Kol. 1,13), da kan det vel næppe være en
djævleuddrivelse, man foretager på kristne !

Men hvad er det så, der foregår ?

Det, der i virkeligheden sker, er, at et kristent menneske *fratages* dets
psykiske forsvarsmuligheder (med dertil hørende risiko for et psykisk
sammenbrud.

Og er det særlig kærlig gjort overfor et kristent medmenneske (apropos
kærlighedsloven, Rom. 13,10) ?

Og i det samme (medens jeg skrev dette ned undervejs på min vandring) blev
jeg afbrudt af en røst fra Himlen, som sagde:
(2010-10-06, Wednesday, Day no 279 in the year, CET 15:25:53, GMT 13:25:53)
- "Døm selv."

Mennesket er jo nærmest dømt skyldig på forhånd uden reel mulighed for at
forsvare sig selv, apropos hekseafbrændingerne i den sorte Middelalder.

*Fanatisk* religiøsitet hedder det "vist nok" på danske !

Gid disse (magtsyge ?) mennesker ville omvende sig.

Det kan kun alle vi andre kristne bede om i Jesu navn...

CET 16:46
- "Amen."

Helt præcis *hvem* det var af mine medtjenere (apropos Åb. 19,10), som her svarede,
vides ikke !

:-)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cac8c6b$0$23765$1472...@news.sunsite.dk...

(Og hertil kom så et menneske med en indvending.)

(Det er noget) Ævl (du fyrer af) !

Input memory from ...

Sent: Monday, June 14, 2010, CET 09:40, GMT 07:40
Subject: Når Gud Helligånd taler ... !
11298 news:4c15dcc8$0$272$1472...@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/b61dad61f12a84aa

> I går, da jeg var til gudstjeneste, havde prædiken et interessant aktuelt budskab:
>
> Der blev bl.a. sagt (omtrent) følgende:
>
> Apostlernes Gerninger er præget af 3 ting:
>
> 1. Glæde
> 2. Fællesskab
> 3. (Helligåndens) Kraft
>
> Thi Guds rige består ikke i, hvad man spiser og drikker, men i retfærdighed
> og fred og glæde i Helligånden (Rom. 14,17)

Evangelisationen er - på forhånd - dømt til *fiasko*, fordi der jo ikke er meget
at komme efter i et sådant "fællesskab", hvor *kærligheden* mangler !

*Omvend* dig !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4caae429$0$23752$1472...@news.sunsite.dk...

Et udsagn:

Og så gik Jesus hen og *vanærede* et menneske.

Compare with ´The Good News (The Gospel of Jesus Christ) ...

Tag Mit åg på Jer, for Min byrde er let.
(Matt 11,28-30)

Et menneske, for hvis skyld Kristus er død, tillader du dig at vanære (med dertil
hørende risiko for, at vedkommende går til grunde) !

Dømme-*syge* hedder det "vist nok" på dansk, når/hvis man behandler mennesker
på denne ukærlige, hensynsløse facon !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cad0782$0$23758$1472...@news.sunsite.dk...

1.Kor. 8,11

> Dømme-*syge* hedder det "vist nok" på dansk, når/hvis man behandler mennesker
> på denne ukærlige, hensynsløse facon !

Det hedder faktisk åndelig *voldtægt*, når man begår den slags overgreb på folk !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cad0b47$0$23764$1472...@news.sunsite.dk...

Jo, kritikken ér berettiget, fordi man bli'r jo andensorteret, som om man var uren.

Har man hørt noget mere åndsbolleagtigt ?

Det er skrækkelig *vranglære*, det her !

Jeg ville i hvert fald aldrig kunne betro Jer en sjæl. Jeg skal jo også kunne se min
Skaber i øjnene på Dommedag !

Og når Han så spørger: - "Hvorfor beskyttede du ikke denne sjæl overfor disse
vranglærere ?" -

Ja så aner jeg faktisk ikke, hvad jeg skal svare Ham !

Jeg var for fej, ussel. På grund af menneskefrygt turde jeg ikke sige dem imod.

Jeg tvivler - oprigtig talt - på, at den undskyldning er god nok !

Omvend Jer ! ... thi Himmeriget er kommet nært !

mvh
"Undercover"

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

On 24 Jul., 21:05, "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com>