Dansk for begyndere

Underbevise og overbevise,

Hmm ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 12255 news:4d659f74$0$23765$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12385

Nikitta

On 10-03-2011 17:37, Kall, Mogens wrote:
> Underbevise og overbevise,
>
> Hmm ...

Der var på et tidspunkt en som foreslog "underraske" som nyt ord.
Desværre kan jeg ikke huske sammenhængen, men det var da et godt ord.

--
Kind Regards,
Nikitta

Dieter Britz

On Thu, 10 Mar 2011 17:49:39 +0100, Nikitta wrote:

> Der var på et tidspunkt en som foreslog "underraske" som nyt ord.
> Desværre kan jeg ikke huske sammenhængen, men det var da et godt ord.

Ja, som det engelske "underwhelmed".

--
Dieter Britz

Bertel Lund Hansen

Dieter Britz skrev:

> Ja, som det engelske "underwhelmed".

Nja, det svarer til "undervældet". "Underraske" ville vel hedde
"subprised" på engelsk.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/