Hvordan optage nye lydspor på allerede eksisterende lydoptagelser ?

Heysan,

Jeg ku' godt tænke mig at optage nye lydspor på allerede eksisterende
optagelser (fx. musik-filer).

Findes der nogle anbefalelsesværdige gratis-programmer (til windows) til dette ?

Last OUTPUT: 13500 news:4e90ce37$0$281$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13518

Ivan V. Klattrup

>Findes der nogle anbefalelsesv�rdige gratis-programmer (til windows) til
>dette ?

Har du kigget p� Audacity

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

"Ivan V. Klattrup" <ivan.k...@gmail.com> skrev ...

Sent: Tuesday, October 11, 2011, CET 18:02, GMT 16:02
https://groups.google.com/group/dk.kultur.musik.produktion/msg/5f6cfdb1a6d31504

> Har du kigget p� Audacity

Jeg downloadede programmet fra ...
http://audacity.sourceforge.net/download/
http://audacity.sourceforge.net/download/windows

som en zip-fil ...
http://audacity.googlecode.com/files/audacity-win-1.2.6.zip

Den kan klare en hel masse lydspor p� �n gang, og den er let at arbejde med.
En ren og sk�r forn�jelse, som en leg ... :-)

S� mange tak for det, Ivan ... :-)

Last OUTPUT: 13500 news:4e90ce37$0$281$1472...@news.sunsite.dk

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13519

Lars Graversen

Hej

Se ogs� lige http://www.kreatives.org/kristal/
Mange gode faciliteter.

Lars

"Lars Graversen" <lars...@post1.tele.dk> skrev ...

Sent: Thursday, October 13, 2011, CET 14:52, GMT 12:52
https://groups.google.com/group/dk.kultur.musik.produktion/msg/b7320ef6cde6ecc6

> Hej
>
> Se også lige http://www.kreatives.org/kristal/
> Mange gode faciliteter.
>
> Lars
>
> "Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i meddelelsen

Hej Lars,

Jeg har nu forsøg flere gange at downloade via websiden ...
http://www.kreatives.org/kristal/index.php?section=download
http://www.simtel.net/product/download/id/75869

Men det kommer aldrig! ... :-(

Er der en anden download-side (for windows) ?

Last OUTPUT: 13500 news:4e90ce37$0$281$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13541

Ivan V. Klattrup

Føj (personlig mening) der får man det som en downloadmanager (hvis der
overhovedet kommer noget)

http://www.pcworld.dk/download/35/1524

Ivan V. Klaaarup

Ivan V. Klattrup skrev:

>Føj (personlig mening) der får man det som en downloadmanager (hvis der
>overhovedet kommer noget)

PS det var ikke ment som en kritik af Kristal, men som en kritik af at man
skal hente en downloadmanager for at hente en fil på under 4 MB

"Ivan V. Klattrup" <ivan.k...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4e9bd1aa$0$288$1472...@news.sunsite.dk...
Jo tak, har lige downloaded den og skal afprøve den ved lejlighed.

Den forrige, du anbefalede, havde jo den favorable egenskab, at den
også kunne transformere lyd, således altså at man kunne ændre 410 HZ
til 440 Hz (uden at *tidslængden* for lyden blev ændret).
Normalt vil ellers ændring fra fx. 440 til 880 Hz gi' dobbelt hastighed!

Last OUTPUT: 13500 news:4e90ce37$0$281$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13545