Blokering i Outlook Express af uønsket post

Hej NG,

En person, som jeg er blevet træt af at modtage post fra, blokerede jeg i mit
Outlook Express og gik ud fra, at jeg nu slap for e-post fra denne person, men
desværre så i dag kan jeg se, at der er kommet e-post fra denne person igen.
E-posten ligger nu bare i mappen 'Slettet post'.

Er der ikke en måde, hvorpå e-posten helt kan*blokeres* (og evt. ligefrem smides
RETUR til afsenderen, så denne, hvor tumpet end man måtte være, kan fatte, at
modtageren nægter at modtage posten) ?

Jeg mener da, at jeg engang faktisk fik modtaget en sådan retur-post fra et
Folketingsmedlem (som åbenbart ikke brød sig om min e-post) ... :-)

Så ...

*Hvordan* gør man ?

Last OUTPUT: 12749 news:4dcff647$0$307$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12824

Ivan V. Klattrup

>Hvordan gør man ?

Man starter med at finde en gruppe vedrørende Outlook Express

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Dr.Xerox

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i meddelelsen
Bounce Spam Mail 1.8

Download her:

http://www.pcworld.dk/download/36/561

Bounce Spam Mail er et lille program, der gør det muligt at sende mails
tilbage til folk, der sender dig spam,
hvilket er e-mails, du ikke har bedt om, hvori indholdet for det meste er
reklamer.
Selve formålet med dette program er dog, at man kan få e-mailen, man sender
tilbage,
til at ligne en fejlkonstatering fra ens internetudbyder, således at
afsenderen modtager en besked om,
at ens e-mailadresse ikke længere virker, og de vil sandsynligvis slette
brugeren fra deres mailliste.

60.dat

Dr.Xerox

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i meddelelsen
Bounce Spam Mail 1.8 er programmet for dig.

"Ivan V. Klattrup" <ivan.k...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ddc2741$0$309$1472...@news.sunsite.dk...

Nåh ja, det har du da ret i. Undskyld, jeg glemte helt at undersøge dette!

Last OUTPUT: 12749 news:4dcff647$0$307$1472...@news.sunsite.dk

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12828

"Dr.Xerox" <xe...@dr.dk> skrev i en meddelelse news:4ddcd4eb$0$36576$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

Det lyder meget fint, men hvis afsenderen ikke hopper på den, så modtager man jo
fortsat de uønskede e-mail, ikke sandt ?

12829

Preben

Den 25.05.2011 kl. 13:39 skrev Kall, Mogens <Jesus.lov...@gmail.com>:

> Det lyder meget fint, men hvis afsenderen ikke hopper på den, så
> modtager man jo
> fortsat de uønskede e-mail, ikke sandt ?

Jo, men det gjorde du jo alligevel, så der er vel ikke sket nogen skade
ved at prøve?

--
mvh/Preben

"Preben" <pranSL...@privat.dk> skrev i en meddelelse news:op.vv1e8...@preben-pc.flatrate.dk

mvh/Preben

=== citat slut ===

Nej. Selvfølgelig ikke, men jeg ku' bare godt tænke mig en effektiv blokering (for øvrigt også
til min telefon) !

Last OUTPUT: 12828A news:4ddcea00$0$308$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12834

Lars Peter Larsen

Kall, Mogens wrote:

> Det lyder meget fint, men hvis afsenderen ikke hopper på den, så modtager man jo
> fortsat de uønskede e-mail, ikke sandt ?

"Mailwasher" - Det hedder programmet - kan sættes op til at filtrere
uønsket mail og slette det hos din internetudbyder uden at du behøver at
downloade det til din Outlook ligesom det kan bounche mailen tilbage
afsenderen.

Når du checker mail lader du mailwasher hente listen over indkommen post
og "trækker i snoren" så alt det uønskede bliver "skyllet bort". Først
derefter lader du Outlook eller hvad du nu bruger hente dine mail.
(underforstået spørgeren)

/Lars

Kurd

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:4ddd53f1$0$316$1472...@news.sunsite.dk...

Vil Larsen forklare, hvorfor det er smart at hente og installere et
tredjepartsprogram til at udføre en funktion, der er standard i Outlook
Express?

Philip Nunnegaard

Den 25-05-2011 12:07, Dr.Xerox skrev:

> [...]
> tilbage til folk, der sender dig spam,
> hvilket er e-mails, du ikke har bedt om, hvori indholdet for det meste er

Offtopic:
Måske okay i ovenstående sammenhæng, men ellers vil jeg ikke anbefale at
man bouncer, da afsenderen meget vel kan være "opdigtet". Således bliver
det helt uskyldige der får den mail i nakken som de aldrig har sendt.

--
Philip

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en meddelelse news:4ddd53f1$0$316$1472...@news.sunsite.dk...

Tak for dit forslag, Lars ... :-)

Problemet er imidlertid nu blevet løst. OE har faktisk disse efterlyste funktioner
indbygget. Se evt. ...

Sent: Thursday, May 26, 2011, CET 10:45, GMT 08:45
12848 news:4dde1308$0$308$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express/msg/034bb45bd25cb895

Last OUTPUT: 12828A news:4ddcea00$0$308$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12852

Lars Peter Larsen

Jeg bruger ikke Outlook så det og dets avancerede features er mig for
det meste ubekendt.

/Lars

Lars Peter Larsen

Kall, Mogens wrote:

> Tak for dit forslag, Lars ... :-)
>
> Problemet er imidlertid nu blevet løst. OE har faktisk disse efterlyste funktioner
> [...]

Tak for tippet.

/Lars

Henning

> [...]
>afsenderen modtager en besked om,
>at ens e-mailadresse ikke længere virker, og de vil sandsynligvis slette

Sandsynlivis slette? Næppe - lever du af at sende spammails, sender du
flere millioner mails ad gangen. Så bekymrer man sig næppe om at der
kommer et antal retur.

Lars Peter Larsen

Bounce af spammails kan bruges som et vink med en vognstang i
enkeltstående tilfælde som det foreliggende men generelt bør et undlades
af to grunde:

1. Det skaber unødig trafik på nettet.
2. Det meste af det mail der bliver bounced havner alligevel hos den
forkerte afsender om der overhovedet er nogen på afsender-adressen fordi
den og retur til adressen er spoofed.

/Lars

Jens Peter Karlsen

Outlook Express har ikke en funktion der kan slette spam direkte på
mail Serveren.

Regards Jens Peter Karlsen.

Kurd

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:4dde74e0$0$303$1472...@news.sunsite.dk...

Vil Larsen være så god at definere "unødig trafik på nettet"?

Jante

"Kurd" skrev:

> Vil Larsen være så god at definere "unødig trafik på nettet"?

Dine indlæg er selve definitionen på unødig trafik på nettet!

*PLONK*

/J

Lars Peter Larsen

Helt enig