HP-Recovery (Microsoft Windows XP Genoprettelseskonsol)

Hej NG,

Jeg har fundet for noget tid siden en computer, der kaldes HP pavilion
med en AMD Semprom processor 3000+.

Da jeg fandt den, havde den et ødelagt bundkort, som jeg desværre ikke
lige nu kan finde (måske har jeg smidt det væk).

Men på HardDisken var der installeret Windows XP + Word 2002, og
dem vil jeg gerne prøve at redde.

Da jeg så undersøger HD'en, opdager jeg, at den har 2 partitionen:

1. partition er en FAT32 på ca. 4½ GByte

og ...

2. partition er en stor NTFS med hele operativ-systemet osv.

Begge partitioner indeholder filen 'ntldr', som indlæses under BootRecorden.

Så opdager jeg, at man kan lave recovery, men uheldigvis har HP her
lavet det sådan, at der først tjekkes, om dit og dat er som det skal være
ved at opstarte udfra filen ...

C:\CMDCONS\Bootsect.dat

Og desværre er alting IKKE som det skal være, idet bundkortet er blevet
udskriftet (og programmet vil reboote).

Men så er spørgsmålet:

Kan man gå udenom hele dette "sikkerhedstjek" og gå direkte til selve XP-
installationsprogrammet (akkurat som når vi booter en XP-installation fra
CD-Rom drevet) ?

I så fald:

Hvor skal jeg guide programmet hen (under fx. ntldr) ?

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 11750 news:4cbb572f$0$23763$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11870

Allan Vebel

Kall, Mogens skrev:

> Men på HardDisken var der installeret
> Windows XP + Word 2002, og dem vil jeg
> gerne prøve at redde.

Licenskoden til XP står normalt på et klistermærke
på kabinettet.

Licenskoden til Word kan du måske finde med
Keyfinder, hvis du kan starte systemet op.

Ellers er den ikke værd at lede efter - Word 2002
er et forældet system, som senere er erstrattet af
2003, 2007 og 2010.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Kurd

"Allan Vebel" <sp...@do.not> skrev i en meddelelse

Hvor mange Word 2002 har du installeret i dit værksted på kundemaskiner fra
din USB-pen med det hele?

Allan Vebel

Kurd skrev:

> Hvor mange Word 2002 har du installeret i
> dit værksted på kundemaskiner fra din
> USB-pen med det hele?

Mange!

Kommer kunden med en licenskode, kan jeg
det hele.

Er der ingen licens til noget som helst, gør jeg
ikke så meget ved det.

Har folk betalt for en licens til et eller andet, har
de også fået en kode.

> Licenskoden til XP står normalt på et klistermærke
> på kabinettet.

Den har jeg, men som jeg skrev, så rebooter systemet *inden* selve
installationsprogrammet opstarter!

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11872

Allan Vebel

Kall, Mogens skrev:

> Den har jeg, men som jeg skrev, så rebooter
> systemet *inden* selve installationsprogrammet
> opstarter!

Prøv i stedet at installere fra en windows-cd. Så
længe du har licenskoden, er det nok den bedste
løsning.

Recovery-installationen er tilpasset det gamle
bundkort - det er sikkert det der går galt.

"Allan Vebel" <sp...@do.not> skrev i en meddelelse news:4cee486f$0$23757$1472...@news.sunsite.dk...

> Prøv i stedet at installere fra en windows-cd. ...

Jo, men så er det jo *IKKE* den samme XP-installation, eller hva' ?

Eller er det udelukkende licenskoden, der bestemmer oplåsningen og registreringen ?

En af de CD-rom med XP-installation jeg har, spørger end ikke om licenskoden!

> ... Så

> længe du har licenskoden, er det nok den bedste
> løsning.
>
> Recovery-installationen er tilpasset det gamle
> bundkort - det er sikkert det der går galt.

Ja, jo ...

Men tilsyneladende indeholder partitionen de selvsamme mapper (herunder i386),
der skal bruges under en "normal" installation, så jeg tænkte, *om* man ikke kunne
opstarte et-eller-andet all-round installationssystem ?

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11874

Allan Vebel

Kall, Mogens skrev:

> Jo, men så er det jo *IKKE* den samme
> XP-installation, eller hva' ?

Med en standard-OEM-version og licenskoden
får du en standard-installation af Windows.

Under installationen bliver du bedt om at taste
koden ind - og så skal den efterfølgende
aktiveres inden 30 dage.

> En af de CD-rom med XP-installation jeg har,
> spørger end ikke om licenskoden!

Det lyder som en piratversion.

Ring til en ven - der findes millioner af skiver, det
er bare at låne en, eller få en kopi af den.

Efterfølgende skal du installere drivere til det nye
bundkort, her følger der også en skive med.

Så er der kun Windows Update tilbage, så kan
du begynde at installere programmer.

Henning

>Det lyder som en piratversion.

Ikke nødvendigvis, snarere en Corporate Edition.

Det er fra en Dell-computer (som jeg har fundet), så en piratkopi tror jeg nu ikke det er!

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11875