Skyline er helt fantastisk - ringe

Karl Lassen

Jeg skriver til denne nyhedsgruppe fordi jeg har opgivet
at få kontakt til Skylines kundesupport/service i det
håb at nogle hos Skyline læser denne nyhedsgruppe.

Jeg er en af Skyline.dk s nye kunder. Overført fra
Clearwire/Dansk Telecom, da Skyline købte disse.
Jeg havde en ganske udmærket forbindelse i sidste uge.
1 Mbit/300. Mine 3 computere, IP telefon, routere og kameraer
virkede helt perfekt.
Men i weekenden overførtes jeg til Skylines system.
Det eneste, som nu virker, engang i mellem og meget langsomt,
er forbindelsen til mine computere. Vi falder af nettet sådan ca.
hver 15tende minut.
Skyles kundeservice kan nås via et telefonnummer eller via email
står der på Skylines hjemmeside. Men eet er teori et andet er
praktis. Hjemmesiden, hvorfra man skulle kunne sende en email
fungerer ikke. Når man har udfyldt alle rubrikker, såsom hvilken afdeling
som skal modtage emailen, kundenavn, kundenummer, gade, by og
om man vil kontaktes via telefon eller email og trykker send, så
får man at vide at hjemmesiden indeholder en javascriptfejl.
Hvis man så vil ringe til support, så eksisterer linien ikke,
eller man er nu i køen og bliver afbrudt efter nogle
minutter. Det er endnu ikke lykkes mig at få telefonforbindelse til
Skylines kundesupport og heller ikke andre services.
Skylines hjemmeside indeholder også en side med Driftstatus.
Man kunne så tro at det skyldes travlhed med et eller andet.
Men det ville vel fremgå af deres Driftsstatus side.

Her står: "Åbne driftmeddelelser: Der er i øjeblikket ingen åbne
driftmeddelelser.

Mht. til opsætning af mine kameras, IP telefon og routere i Skylines
router, som jo er tvungen, fordi den også indeholder modemet, så burde
det være et mindre problem. Det kunne jeg i lørdags, før omlægningen.
Da var bruger id og kodeord begge "admin".
Ved første kontakt med Skyline, blev der på min computer skrevet
"Skyline opdaterer din forbindelse (hvilken vist betød router),
og siden da har brugerid og/eller password ikke fungeret.
Skylines router er nu lukket land. Vejledning til routeren?
Ja, der er en lille en, som viser hvor man udvendigt skal sætte sine
ledninger.
Men en beskrivelse af hvordan man konfigurerer sin router via en
web-tilgang, får man ikke umiddelbart
Man får den ikke tilsendt sammen med routeren.
og den kan heller ikke downloades fra Skylines hjemmeside.

Skulle en support/service medarbejder læse i denne nyhedsgruppe,
ja, så ved de hvorfor mit abbonnement hos Skylineer er under afvikling
og alle videre betalinger er stoppet hos PBS.

--
Mvh. Karl

Per Nordahl

"Karl Lassen" <karl@lassen????.dk> skrev i en meddelelse

Deværre nøjagtig samme oplevelse her -:( (Hvidovre)

Dog kom jeg igennem til en eller enden knd.support i går.
Tilsyneladende ikke deres egen afdl.
Hun satte så e-mail kontoen op og rettede i opsætningen. Således at
det nu skulle være i orden, iflg. hende.
Resultatet er at nu kommer der endnu flere fejlmeddelser -:(
Og den beder ligeledes stadigvæk om kodeord. Aner ikke hvilket kodeord
det skulle være, da jeg ikke er blevet spurgt det.

Telefon, IP, kunne hun ikke gøre noget ved, Så nej, min har heller
ikke virket i en uge´s tid nu.

Med h.t IP tlf. skal den sættes direkekte i den nye router, siger
nogle IT-nørder som jeg kender.
Jeg skal altså så heller ikke bruge min Linksys-router mere.

Mvh. Per Nordahl
En TIDLIGERE tilfreds kunde, men nu er tålmodighen vist ikke særlig
lang mere.

Lars

On Fri, 2 Apr 2010 07:39:07 +0200, "Per Nordahl"
<info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> wrote:

>Mvh. Per Nordahl
>En TIDLIGERE tilfreds kunde, men nu er tålmodighen vist ikke særlig
>lang mere.

Iflg Skylines Direktør så burde i alle sammen være glade, for det er
en succeshistorie vi her er vidne til :-/
http://www.computerworld.dk/art/55636?cid=4&q=succeshistore&sm=search&a=cid&i=4&o=1&pos=2

--
Lars

Paul-J

> Iflg Skylines Direktør så burde i alle sammen være glade, for det er
> en succeshistorie vi her er vidne til :-/
> [...]

Det føltes ikke spor som en succes, at man skulle stå og vente 2 døgn før internet kunne
bruges igen. Uden at kunne få info om hvor længe man skulle vente. Det glemmer jeg
aldrig.

Siden har internetdelen dog fungeret OK hos mig, men jeg synes Skyline er blevet for
dyr.
119 kr for "op til" 2mbit og med lav uploadhast.
89 + 12 kr for telefoni (de 12 er for nummervisning)
+ circa 20 kr / md i strømforbrug.

I alt 240 kr for en forbindelse med meget svært tilgængelig support.

Hos Fullrate giver man circa 180 kr for det samme.

Per Nordahl

"Lars" <la...@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Iflg Skylines Direktør så burde i alle sammen være glade, for det er
> en succeshistorie vi her er vidne til :-/
> [...]

Ja man må sige det TORDNER derudaf.
Her ved middagstid er der et lille hul til indernettet.
Telefonforbindelse er vi heldigvis stadigvæk fri for. At vennerne så
tror man bare ikke gider tage tlf. er jo ikke mit problem.
Kan være jeg skal bede dem at ringe til skyline istedet for!
Mener. De HAR jo mulighed for at ringe, - men ok de kommer nok heller
igennem til dem.

Per Nordahl.

Lars B. Nielsen

De første forsøg fra Skyline's side er blevet gjort i århus, nogle uger før
omlægningen i københavn.
og det virker ikke for alle i århus endnu. Det er som om det nye udstyr ikke
kan dække de samme områder.

Er her nogle der har haft held med at opsætte en pap2 (ip telefoni) bagpå
den nye fine hvide skyline box. Hvad har i gjort, virker det ?

Er der nogle der har et password til Skylines nye hvide box - Eller kan
"finde" et - så vi kan komme videre......

Her er et lille diagram over hvad jeg forsøger at få til at virke.

<Hvidbox fra Skyline + Firewall>-------LAN------ <Linksys PAP2>--- <Telefon>
LAN-------<PC>

Jeg har forsøgt at spørge kundeservice om boxen har en DMZ zone defineret
men ingen svar. Jeg har forsøgt at teste deres oplysning med en DMZ zone på
192.168.1.50. Jeg går ud fra at gateway er 192.168.1.1. Det kan jeg ikke få
til at virke.

INFO:

Når boxen bliver sendt ud til kunden, får man med i pakken en information om
at man kan logge ind i kassen med 192.168.1.1 bruger admin og password
admin. Denne info kommer fra fabrikken og denne adgang bliver LUKKET når
boxen første gang får forbindelse til skyline.

Vi kunder kommer ikke videre når vi pludselig får en ny router ind i huset
med en firewall indbygget der default spærre for alt der kommer fra
internettet.
En box hvor du som kunde ikke kan eller må lave ændringer (hvis du har viden
til det).
En box hvor du skal helt ned på knæ hos "kundeservice".... når du vil have
lavet ændringer eller har behov for en opsætningsændring. f.eks til din
hjemme server, ip telefoni, web cam, o.s.v....

Jeg vil gerne samle oplysninger sammen så de nye glade kunder af skyline kan
få nogle oplysninger der passer, da jeg tror at Skyline skal have lidt hjælp
til at komme igang.

/lars

Frank Damgaard

Lars B. Nielsen wrote:
> [...]
>
> Er der nogle der har et password til Skylines nye hvide box - Eller kan
> "finde" et - så vi kan komme videre......

En bekendt har samme problem.

Efter at jeg havde hentet manual fra skyline's hjemmeside konkluderede vi
at skyline havde glemt at give alle/en del af clearwires kunder
besked om password, for der står man skal bruge WPA password ....
og det er det samme som login/password ?

" Du bliver nu bedt om at indtaste det password du har fået udleveret af
SkyLine ved bestillingen / levering af dit udstyr"

nok der kæden hoppede af for skyline, for clearwire-kunder har jo ikke
bestilt abonnement hos skyline, og har dermed ikke et password ..... ?

De havde sådan set også glemt at fortælle om at der skulle ændres udstyr,
der kom bare pludselig en papkasse med udstyr....

Nok en af de mest kiksede omlægninger nogensinde..... ;(

Men det skal da siges at nogen fra skyline-support ringede til min bekendt
i torsdags (helligdag), så nu er han på internet igen.
(men ingen adgang til boksens login)

> [...]
> admin. Denne info kommer fra fabrikken og denne adgang bliver LUKKET når
> boxen første gang får forbindelse til skyline.

manualerne på :
http://skyline.dk/?showDoc=supportGuideBroadbandInstallationInternet
http://skyline.dk/?showDoc=supportGuideBroadbandVoipInstallationInternet
http://skyline.dk/?showDoc=supportGuideBroadbandIduInstallationInternet

siger intet om at man skal kunne logge på router og ændre opsætning, det er noget skidt...

faktisk selv ændring fra WPA til WEP eller lign. kræver en tur forbi skyline support.!
(hvis nogen skulle have brug for det gamle WEP)

Karl Lassen

> Skulle en support/service medarbejder læse i denne nyhedsgruppe,
> ja, så ved de hvorfor mit abbonnement hos Skylineer er under afvikling
> og alle videre betalinger er stoppet hos PBS.

Tak for alle svarene,
Har sendt Skyline endnu flere e-mails med simple spørgsmål.
De svarer blot overhovedet ikke. Fantastisk.

Det viser at Skyline desværre ikke kan løfte opgaven med bredbånd.
Der er heller intet som tyder på at de kan i fremtiden. Jeg forstår dem
blot ikke. Hvorfor overtage Clearwire for blot at ignorere kunderne.
Men elselskaberne bruger vist nok kundernes penge på så meget pjat, og
det med service og konkurrence har de aldrig været tunede til.

Jeg har nu bestilt bredbånd hos Tellmore.

--
Mvh. Karl

Claus Skaarup (Arbejde)

Jeg har haft samme oplevelse. 2 M�NEDER, hvor jeg j�vnligt ringede til
kundeservice og h�rte hvordan status var. Det eneste de kunne sige de f�
gange jeg kom igennem var at "de arbejder p� sagen".
Efter de 2 m�neders "arbejden p� sagen" sagde jeg mit abonnement op
telefonisk. Ca. en uge senere kom der et par teknikere - uanmeldt - og
spurgte om jeg havde problemer med min forbindelse.
Jeg sendte dem hjem igen med beskeden om at jeg HAVDE sagt abonnementet op.
Inden da sagde jeg, at de da kunne tage antennen med, n�r de nu var k�rt
herop i det skr�kkelige vejr. (Det var midt i decembersneen). Det kunne de
s� ikke, selv om de var kommet afsted i en vogn med lift. Det var �benbart
en anden, der skulle pille antennen ned.

Og jeg kunne blive ved...

S� ingen respekt herfra, heller!
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Jørgen Farum Jensen

Karl Lassen skrev:

> [...]
> Men elselskaberne bruger vist nok kundernes penge på så meget pjat, og
> det med service og konkurrence har de aldrig været tunede til.

Jeg ser først nu at Skyline er noget El-selskabs
noget. De fortæller ligesom Profiber at de
er eksperter i elforsyning og kommunikation.

Et forsyningsselskabs kernekompetence er at
grave huller i jorden og lægge rør, kabler
eller fibre ned i hullerne og dernæst bruge
disse lange tynde ting til at transmittere
noget igennem - vand, spildevand, elektriske

Det er helt åbenbart ikke gået op for disse
selskaber at transmission ikke er kommunikation.

Det er selskaber, for hvem kunderservice består
i at installere monopolskillepunkter med tilknyttet
måler og sende uforståelige regninger på forbruget.

Ignorering af kunderne er den virkelige kerne-
kompetence. I mit forsynsingsområde er de
ikek en gang i stand til at retablere fortove
og veje efter opgravningen.

Jørgen Farum Jensen
.

martin.joergensen

Jeg vil da også gerne lige dele mine oplevelser med jer... :-(

søndag: bestilte 2048/512 internet forbindelse 6 måneders gratis
abb. :-)
torsdag: modtager en pakke med et modem i.
fredag: sætter det til og konstatere at der ikke er dækning, (fordi
skyline ikke har omlagt nettet endnu)
lørdag: tager på påskeferie 1 uge.
søndag: kommer hjem fra en uges ferie, router kan ikke logge på,
hænger 2 timer i telefonkøen hos skyline
mandag: kommer igennem på telefonen, skyline ringer tilbage 4 gange,
4. gang bliver jeg guidet i at resette modemmet, det virker.
tirsdag: er ude og finde en NAT-router så jeg kan få noget indgående
trafik, efter nogle test, viser det sig at 192.168.1.50 IKKE er åben
for trafik. ringer til skyline 3 gange og alle 3 gange lover de at
ringe tilbage. (de ringede aldrig tilbage) sendte forresten også et
par mails.
onsdag: ringede kl 8.00 hang i køen i 10 min, jeg kom til at tale med
en som kun kunne tage mit telefonnummer og ville ringe tilbage, der er
endnu ikke nogen som har ringet endnu. ved middagstid ringede jeg og
insiterede på at tale med teknisk support, efter cirka 30 min. kom jeg
igennem til en som kunne rekonfigurere mit modem. jeg skulle blot
genstarte det efter 15 min.
akja, nu omkring 18.30 efter genstart står det bare og blinker, med
ingen forbindelse til nettet..

Det er det mest amatøragtige jeg nogensinde har oplevet, hvis de ikke
får styr på deres net og kunder, er deres kunder smuttet videre til
andre udbydere inden for kort tid.

Tag jer sammen Skyline alias ELROTEL,

//Martin

Lars B. Nielsen

> efter nogle test, viser det sig at 192.168.1.50 IKKE er åben
> for trafik

Mange tak martin, jeg har brugt timer og mange kilometer på at undersøge
skylines nye router. Så din information er rigtig god, da jeg er kommet til
samme resultat. DMZ zonen 192.168.1.50 virker ikke.

Min familie har haft flere fra Skyline på besøg, men teknisk sker der intet.

Jeg har her idag forsøgt en gang for alle at finde ud af om den router
indkommende trafik til 192.168.1.50. Efter mine forsøg samlede jeg igen
systemet, og inden jeg forlod min mor's computer ville jeg se om der stadig
var adgang til internettet. Men nej Skyline's net er nede i Lystrup.....
Århus Nord fra kl 17:00 til 20:00
Den grønne status lampe blinker grønt. INGEN Internet.

Er der nogle der har den NYE ALVARION skyline's hvide box, hvor de har
indkommende traffik fra internettet. ?????

/lars

martin.joergensen

Hej Lars

Hvis 192.168.1.50 var en DMZ ip-adresse, ville en "ping pakke" efter
min bedste overbevisning også ramme 192.168.1.50.
Når jeg pinger min skyline ip-adresse udefra, får jeg svar på mit ping
uanset om der sidder noget på DMZ ip'en eller ej, af det må jeg udlede
at alvarion modem/routeren selv svare på ping, og derfor er der ingen
dmz.

//Martin

"Skyline, bliv ved din læst'

Mcwm

Der laves ikke forward af ping i en router.

Venligst
Mcwm

Karl Lassen

"Karl Lassen" <karl@lassen????.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Jeg glæder mig til tirsdag. Så får jeg Tellmore bredbånd og kan arkivere
Skylines modem/router.
--
Mvh. Karl

Niels Kristian Jensen

Mcwm <news...@glostrup.it> wrote in

> Der laves ikke forward af ping i en router.

Det kan man selv justere i mine to routere (en linux box og en ZyXEL box)

Paul-J

"Paul-J" <get...@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I alt 240 kr for en forbindelse med meget svært tilgængelig support.
>
> Hos Fullrate giver man circa 180 kr for det samme.

OBS Har man et stort telefonforbrug kommer fullrate op til 220, men stadig under
Skylines pris

Mcwm

Det er vist en promille af routere der giver den mulighed ;-)

Venligst
Mcwm

Niels Kristian Jensen

> Det er vist en promille af routere der giver den mulighed ;-)

Så er det den promille af routere, der anvendes hele vejen mellem
trace.tele.dk og de fleste andre maskiner på internet :-)

Routere er ikke bare NAT-routere (typisk med et simpelt firewall-filter
indbygget) hos folk, en router er generelt en dims, der sender pakker fra
et subnet til et andet.

Mvh. NKJensen

Mcwm

Ja da, og vi må så også formode at det er en sådan fin router tråden
handler om. Jeg skal da beklage at jeg konkluderer på OPs tråd ;-)

Jeg mener bare ikke jeg fik øje på noget der kunne foranledige til at
svare uden for OPs netværk, men det gjorde du så.

Kunne du så med det samme præcisere "dims" nu jeg skal belæres? Eller er
det nu jeg skal sprede min brede viden om "dimser"? ;-)

Venligst
Mcwm

Niels Kristian Jensen

> Kunne du s� med det samme pr�cisere "dims" nu jeg skal bel�res? Eller

> er det nu jeg skal sprede min brede viden om "dimser"? ;-)

Hej igen, det var ikke for at "bel�re" nogen - jeg syntes bare at den meget
korte s�tning "Der laves ikke forward af ping i en router." ikke kunne st�
alene, der er jo andre end dig og mig som l�ser denne gruppe.

Undskyld hvis jeg fik det udtrykt p� en klodset m�de.

Mvh. NKJensen

Message has been deleted

Karl Lassen

"Allan" <all...@warpspeed.dyndns.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> I den sammenh�ng skal det siges, at DMZ ikke bliver sat op af Skyline,
> selvom de p�st�r det i medf�lgende breve.
> Det er jeg s� selv gjort, og det virker fint.
>
> Mon ikke der er en eller anden m�de man kan s�tte box tilbage
> til fabrikstilstand vha knapper eller lign ? Man kan via webfj�set -
> men det hj�lper jo ikkke dem, der ikke har adgang.
>
> Jeg t�nker bare, at kunne I andre resette boxen igen, s� kunne
> I m�ske lave samme nummer som mig :-)
>

> --
> Allan.
>
> It is better to close your mouth, and look like a fool,

Nej, vi kan desv�rre ikke resette boksen. Den mangler den reset
knap som alle andre normale routere har.
Det irriterer mig, at mit system er opbygget til at kunne k�re
n-draft. Det kan den lukkede router bare ikke. Det var et trin
bagl�ns i wireless udviklingen.

--
Mvh. Karl

Lars B. Nielsen

> Nej, vi kan desværre ikke resette boksen. Den mangler den reset

> knap som alle andre normale routere har.
> Det irriterer mig, at mit system er opbygget til at kunne køre

> n-draft. Det kan den lukkede router bare ikke. Det var et trin
> baglæns i wireless udviklingen.
>
> --
> Mvh. Karl

Hvis du skruer den hvide fod af er der et lille hul med en pil. Der sidder
en switch. Jeg ved ikke hvad den bruges til.

Jeg ved heller ikke hvad der sker hvis man trykker på den. Jeg har fået info
af en skylinetekniker at hvis de kommer ud til en kunde og han selv har
pillet koster det ca 600kr. Der er nok nogle data man skal indtaste inden
man kommer på igen. '

Jeg har ikke gjort op om jeg vil forsøge. hvis det er en reset knap, virker
det på følgende måde

1 tryk under 5 sec er restart

1 tryk over 5 sec er reset til default, så spørgsmålet er nu om den udsendte
router er leveret default opsætning, eller der skal en tekniker til for at
få den på nettet ??.

Jeg hører gerne om hvad der sker.

PAP2 på Skyline's net.

Forsøg:

DMZ er aktiveret
Firewall deaktiveret

Jeg har fået opsat DMZ af en skyline tekniker, de er IKKE lavet i de nye
ALVARION boxe. Problemet nu er at den lukker porten automatisk,jeg kan tilgå
en pap2 på inner siden fra internettet - indtaste brugernavn og password og
så lukker porten.
hvis jeg så venter lidt og forsøger igen kan jeg få 1/4 start side fra pap2.

Lars B. Nielsen

> I den sammenhæng skal det siges, at DMZ ikke bliver sat op af Skyline,
> selvom de påstår det i medfølgende breve.
> Det er jeg så selv gjort, og det virker fint.

hej allan

Er din firewall aktiv og kan du se hvilken software du kører med.

Min firewall er deaktiveret.
Jeg har problemer med porte der lukker af sig selv. Min software hedder
noget med x.x.40 frit efter min hukommelse.

/lars

Karl Lassen

> [...]
> info af en skylinetekniker at hvis de kommer ud til en kunde og han selv
> har pillet koster det ca 600kr. Der er nok nogle data man skal indtaste

Hvis ikke der er informeret om gebyret på kr. 600 i tilslutningsaftalen,
eller via brev, så mener jeg ikke de kan tage gebyrer af nogen art.

Jeg synes at det er noget svineri at det ikke er skrevet på deres website
at det koster penge at resette deres router. I routerens vejledning står
der admin/admin for brugerid og kodeord. Det er da også noget
svineri at de, ved første logon, resetter routeren og ændrer routerens
brugerid og/eller kodeord uden at informere på forhånd. Alt hvad jeg
havde kodet i routeren var pist væk efter første gang jeg brugte routeren.
Herefter kunne jeg ikke få kontakt med support.
Wifi SSID med pass2 forsvandt pist. Det samme gjorde mine andre
konfigureringer.
Uden noget forvarsel og uden senere kontakt.
For f..... Skyline er nogle håbløse amatører.

--
Mvh. Karl

Allan

On Mon, 12 Apr 2010 17:26:46 UTC, "Lars B. Nielsen" <oz1...@XXXmail.tele.dk> wrote:

> Er din firewall aktiv og kan du se hvilken software du kører med.

Jeg mener den var deaktiveret - men jeg har vist aktiveret (noget af) den.

> Min firewall er deaktiveret.

Iøvrigt bemærkelsesværdigt, at osse uPNP er deaktiveret.
Dette kunne måske have hjulpet en del.

> Jeg har problemer med porte der lukker af sig selv.

Det har jeg nu ikke oplevet - men det er osse relativt lidt,
jeg har brug for indkommende forbindelser - pt er det kun DCC
jeg bruger en del.

> Min software hedder noget med x.x.40 frit efter min hukommelse.

Kan ikke huske det, og er ikke i nærheden af boxen. Vender tilbage,
når jeg får kigget efter.

Tror iøvrigt en af grundene til at Skyline måske spærrer for adgang
er, at der er adgang til at rette i nogle parametre for Wimax forbindelsen.
Det er da vist noget rigtigt kludder fra fabrikanten, at give brugeren
adgang til dette.

Allan

On Mon, 12 Apr 2010 15:39:09 UTC, "Lars B. Nielsen" <oz1...@XXXmail.tele.dk> wrote:

> [...]
> af en skylinetekniker at hvis de kommer ud til en kunde og han selv har

For det første kan de ikke kræve penge for noget der ikke fremgår af ABO
betingelser, og den slags fremgår ikke af mine Clearwire betingelser (og
Skyline har ikke fremsendt mig nogen nye - med de 30 dages varsel
loven kræver).
Dernæst bliver det jo op til Skyline at dokumentere 'pilleri'.Tvivler på,
at de vil føre en retssag på dette område - og derudover fremgår det heller
ikke nogen steder, at dette ikke er tilladt. Tværtimod har Skyline jo selv
fremsendt 'admin' adgangskode til udstyret ved levering.

>Der er nok nogle data man skal indtaste inden
> man kommer på igen. '

Jeg tvivler. Routerens data lignede en fabriksindstilling før den blev 'registreret'.

> [...]
> router er leveret default opsætning, eller der skal en tekniker til for at

Tak for det - det kan da blive nyttigt :-)

Chano Andersen

Den 13-04-2010 07:29, Allan skrev:
> [...]

> Det er da vist noget rigtigt kludder fra fabrikanten, at give brugeren

Det kommer vel an p� HVAD man kan rette. Mig bekendt kr�ver alle
tr�dl�se forbindelser noget ops�tning for at fungere, er ret sikker p�
at WiMax ikke er meget anderledes end s� meget andet, p� det punkt.

- Chano Andersen