Blokering i Outlook Express af uønsket post

Hej NG,

En person, som jeg er blevet træt af at modtage post fra, blokerede jeg i mit
Outlook Express og gik ud fra, at jeg nu slap for e-post fra denne person, men
desværre så i dag kan jeg se, at der er kommet e-post fra denne person igen.
E-posten ligger nu bare i mappen 'Slettet post'.

Er der ikke en måde, hvorpå e-posten helt kan*blokeres* (og evt. ligefrem smides
RETUR til afsenderen, så denne, hvor tumpet end man måtte være, kan fatte, at
modtageren nægter at modtage posten) ?

Jeg mener da, at jeg engang faktisk fik modtaget en sådan retur-post fra et
Folketingsmedlem (som åbenbart ikke brød sig om min e-post) ... :-)

Så ...

*Hvordan* gør man ?

-

NB! En venlig bruger på ...
News:dk.edb.system.ms-windows
...foreslog ...

> Bounce Spam Mail 1.8 er programmet for dig.
>
> Download her:
>
> http://www.pcworld.dk/download/36/561

... men dette program blokerer (vist nok) ikke direkte.

Last OUTPUT: 12749 news:4dcff647$0$307$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12830

emjeppesen

>E-posten ligger nu bare i mappen 'Slettet post'.

Alternativt brug din udbyders webmail, hvor du kan slette mails uden
først at hente dem.

Hilsen emj

Per H. Nielsen

Kall, Mogens wrote:
> Er der ikke en måde, hvorpå e-posten helt kan*blokeres*

Vælg "Slet den fra serveren" i stedet for "Slet den" i
din meddelelsesregel.

--
Per H. Nielsen <p...@dkscan.dkx>

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse news:94spt6lrgk9enqnh9...@4ax.com...

Jeg er stor fan af 'Outlook Express' ... :-)

Last OUTPUT: 12828A news:4ddcea00$0$308$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12832

"Per H. Nielsen" <p...@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse news:4ddd0572$0$56787$edfa...@dtext02.news.tele.dk...

Denne mulighed findes desværre ikke i den Outlook Express version jeg har ... :-(
(Jeg kører Win 2000)

Last OUTPUT: 12828A news:4ddcea00$0$308$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12833

Message has been deleted

admin

Kall, Mogens wrote:

> Jeg er stor fan af 'Outlook Express' ... :-)

ja, kløgtig kan du ikke beskyldes for at være...
Når nu du får et brugbart trick, hvorfor så ikke bruge det

"admin" <adminis...@hsfo.dk> skrev i en meddelelse news:E1bDp.2584$Sb4....@unlimited.newshosting.com...

Fordi jeg godt ka' li' at arbejde off-line. Og det ka' Outlook Express (når mails
først er downloaded) ... :-)

Mit ønske gik jo også i en helt anden retning, nemlig at signalere til afsenderen,
at denne var og fortsat er uønsket.

Så det er selve *blokeringsfunktionen*, jeg er interesseret i!

Last OUTPUT: 12749 news:4dcff647$0$307$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12836

"Gert Søgaard Jensen" <gert_s...@youseepost.dANMARk> skrev i en meddelelse news:c28qt6dp3bop7rhsk...@4ax.com...

> [...]
> "returneringsfunktion", du efterspørger (kaldet Bouncing).
>
> Nu er bouncing efter min mening ikke værd at spilde nettrafik på -
> spammere skal man ignorere, når blot man - som med MaiWasher - kan
> fange deres spammails og slette disse direkte på mailserveren.
>
> Jeg har selv brugt MailWasher gennem mange år (pt. MailWasher Pro
> 2011, en betalingsversion, som imidlertid ikke kan køre under Windows
> 2000), og for mig er programmet efterhånden helt uundværligt i
> mail-sammenhæng.
> - og nej - jeg får ikke provision af programmets ophavsmand Nick

Jo tak, det lyder spændende, lige bortset fra at den ikke virker !

Last OUTPUT: 12749 news:4dcff647$0$307$1472...@news.sunsite.dk

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12837

admin

Kall, Mogens wrote:

> [...]
> til afsenderen,
> at denne var og fortsat er uønsket.
>
> Så det er selve *blokeringsfunktionen*, jeg er interesseret i!

Så gå dog ind på din udbyders webmail og bloker vedkommende
......hvor svært ka' det være

admin

Gert Søgaard Jensen wrote:
> Ta' et kig på det gratis program MailWasher på denne side:

Det fattede han heller ikke:-(

"admin" <adminis...@hsfo.dk> skrev i en meddelelse news:gbbDp.51578$L13....@unlimited.newshosting.com...

Aha!

Er du sikker på, at vedkommende så ikke bagefter fortsat kan sende e-mails
til en, såfremt man bruger Outlook Express ?

Og får afsenderen så sine e-mails smidt i hovedet igen ?

Last OUTPUT: 12749 news:4dcff647$0$307$1472...@news.sunsite.dk

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12838

admin

Kall, Mogens wrote:
> Aha!
>
> Er du sikker på, at vedkommende så ikke bagefter fortsat kan sende
> e-mails
> til en, såfremt man bruger Outlook Express ?

Ja

> Og får afsenderen så sine e-mails smidt i hovedet igen ?

Nej, og det er jo også inderligt ligegyldigt....du ser dem ikke
og så er den ged barberet :-)

"admin" <adminis...@hsfo.dk> skrev i en meddelelse news:1lbDp.26271$_c4....@unlimited.newshosting.com...

> Ja

Okay, dét må jeg prøve ... :-)

> Nej, og det er jo også inderligt ligegyldigt....du ser dem ikke
> og så er den ged barberet :-)

Nej ikke helt, fordi den afsender, som jeg specielt har i tankerne, BØR få dem smidt
i hovedet igen, således at vedkommende fatter, at ... bla, bla, bla ...

-

Men ... Tak for dit bidrag (her i tråden), admin ... :-)

Last OUTPUT: 12749 news:4dcff647$0$307$1472...@news.sunsite.dk

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12839

admin

Kall, Mogens wrote:

> Nej ikke helt, fordi den afsender, som jeg specielt har i tankerne,
> BØR få dem smidt
> i hovedet igen, således at vedkommende fatter, at ... bla, bla, bla

bla, bla, bla og du er ikke blevet klogere, men hvis du tror
du vedkommende fatter det så ER DU IKKE BLEVET
DET

"admin" <adminis...@hsfo.dk> skrev i en meddelelse news:vubDp.26573$585....@unlimited.newshosting.com...

Du *misforstår* mig. Jeg SKELNER mellem afsendere, og den person, jeg
helt konkret har i tankerne er IKKE en såkaldt normal spammer!
Vedkommende har bare "lidt" svært ved empati, så tingene må skæres ud i
pap!

(Alle andre spammere rager mig en papand, og mht. dem har du fuldstændig
ret, admin.)

Som sagt: Tak for dit bidrag ... :-)

Last OUTPUT: 12828A news:4ddcea00$0$308$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12841

emjeppesen

>Jo tak, det lyder spændende, lige bortset fra at den ikke virker !

Du er udenfor pædagogisk rækkevidde.

Hilsen emj

Allan Vebel

> Denne mulighed findes desværre ikke i den

> Outlook Express version jeg har ... :-( (Jeg
> kører Win 2000)

Hvilken version af OE bruger du?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Message has been deleted

Per H. Nielsen

Kall, Mogens wrote:

> Denne mulighed findes desværre ikke i den Outlook Express version jeg
> har ... :-( (Jeg kører Win 2000)

Det lyder mærkeligt. Checkede lige med OE i en gammel Windows 98 og
der er den med.
Den står som den sidste af valgmulighederne.

"Allan Vebel" <sp...@do.not> skrev i en meddelelse news:4ddd5df0$0$316$1472...@news.sunsite.dk...

OE 6.002800.2000

Nyere versioner kan desværre ikke installeres på w2k ... :-(

Men det kan være, at jeg skifter operativsystem snart til XP, og så vil jeg da
afprøve dit forslag.

Men hvorfor har Microsoft ikke lavet en OE-version, der kan indstilles til automatisk
at skrive tilbage til *udvalgte* afsendere, at postmodtagelse er blevet nægtet. Systemet
fungerer jo mht. anmodning om kvittering til afsenderen (ved modtagelse af e-post) ?

Last OUTPUT: 12828A news:4ddcea00$0$308$1472...@news.sunsite.dk

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12847

"Per H. Nielsen" <p...@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse news:4ddd7590$0$56785$edfa...@dtext02.news.tele.dk...

> Det lyder mærkeligt. Checkede lige med OE i en gammel Windows 98 og
> der er den med.

Hva' ??? ...

Det lyder underligt !

Hos mig er der kun følgende mulighed:

1. Funktioner (øverst, venstre, nr 4)
2. Meddelsesregler

Aha ...

Jeg havde *overset* en funktion (og blot hidtil valgt 3. Liste over blokerede
afsendere)

Men hvis man går ind under ...

3. Post

... da kan man faktisk både sende en besked til afsenderen (fx. Modtagelse nægtet
af e-mail), undlade at hente den fra serveren samt slette den fra serveren.

Smart ... :-)

(Har dog ej testet endnu, *om* disse funktioner virker efter hensigten. Man vil jo helst
helt undgå at blive forstyrret af denne påtrængende person, som ikke kan fatte, at
man er uønsket.)

Tak for hjælpen ... :-)

> Den står som den sidste af valgmulighederne.
>
> --
> Per H. Nielsen <p...@dkscan.dkx>
> My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Last OUTPUT: 12828A news:4ddcea00$0$308$1472...@news.sunsite.dk

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12848

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dde0d23$0$308$1472...@news.sunsite.dk...

Og det viser sig, at denne funktion faktisk findes ... :-)

Se evt. ...

Sent: Thursday, May 26, 2011, CET 10:45, GMT 08:45
12848 news:4dde1308$0$308$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express/msg/034bb45bd25cb895

"Gert Søgaard Jensen" <gert_s...@youseepost.dANMARk> skrev i en meddelelse news:plnqt6dds1v38o0dq...@4ax.com...
> On Wed, 25 May 2011 19:36:17 +0200, "Kall, Mogens"
> <Jesus.lov...@gmail.com> wrote:
>
> [snip - en masse forhistorie, bl.a. om MailWasher]

> Hvad er det for en "den", der ikke virker?
>
> Venlig hilsen
> Gert

Du skrev jo, at ...

Sent: Wednesday, May 25, 2011, CET 19:36, GMT 17:36

12837 news:4ddd3e0d$0$307$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express/msg/75ae9b6d91be3bfe

Og da jeg bruger W2K, så ... !

Nå, men problemet skulle (vist nok) nu være løst. Se evt. ...

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse news:8bmqt6953mfe73e1h...@4ax.com...

Eller også har du en *brist* hvad angår kommunikationsforståelse!

Men hvem har - for øvrigt - ikke det ? ... Så ... Hav' en god dag ... :-)

Last OUTPUT: 12828A news:4ddcea00$0$308$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12851

"Gert Søgaard Jensen" <gert_s...@youseepost.dANMARk> skrev i en meddelelse news:bl7st6tm452l32m9o...@4ax.com...
> On Thu, 26 May 2011 10:58:15 +0200, "Kall, Mogens"
> <Jesus.lov...@gmail.com> wrote:
>
> [snip]

> - har du ikke set dig for!
>
> Den gratis-version, jeg henviste til, *kan* netop køre under bl.a.
> Windows 2000!
>
> I dit citat fra mit svar ovenfor er der tale om den nyeste
> betalings-version, ikke om gratis-versionen!
>
> Venlig hilsen
> Gert

Nå, sådan! Okay ... :-)

Last OUTPUT: 12828A news:4ddcea00$0$308$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12856

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dde1308$0$308$1472...@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Smart ... :-)
>
> (Har dog ej testet endnu, *om* disse funktioner virker efter hensigten. ...

Og det gjorde den desværre ikke ... :-(

I en test modtager jeg både e-mailen (selvom den ligger i mappen 'slettet post'), og
der bliver IKKE afsendt en besked til afsenderen!

Øv, øv, øv ... Microshit !

Nå ... Fejlen kan måske også være hos Internetudbyderen må man sige til deres
forsvar.

Og dog! Hvorfor besked til afsenderen (autosvar) ikke virker er nok IKKE noget
Internetudbyderen er herre over.

Så ...

Microshit!

> [...]

> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

12900

emjeppesen

>Hvorfor besked til afsenderen (autosvar) ikke virker er nok IKKE noget
>Internetudbyderen er herre over.

Autosvar er noget skidt at bruge.
Det er bedre at slette direkte på serveren og det kan du jo gøre ved
at tilgå serveren direkte i stedet for via OE

Hilsen emj

Jan Vestergaard

"Gert Søgaard Jensen"skrev i meddelelsen

> - og nej - jeg får ikke provision af programmets ophavsmand Nick
> Bolton fra fa. FireTrust ;-)

Det burde du altså have efter den salgstale ;-)

Jan

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse news:kuvou6h06n6u5vd7s...@4ax.com...

Jo tak, men lige i denne *specifikke* konkrete og forhåbentlig enkeltstående sag
ØNSKER jeg at give tilbagemelding til afsenderen, og hvad formålet så hermed
er, forbliver en privat sag (fortrolige oplysninger). Men behovet er der som sagt.

Last OUTPUT: 12828A news:4ddcea00$0$308$1472...@news.sunsite.dk

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12905

Cykelsmeden

Den 26-05-2011 11:01, Kall, Mogens skrev:
> Eller også har du en*brist* hvad angår kommunikationsforståelse!
nu har jeg kun skimmet tråden, men noget tyder på at du har en *brist*
hvad angår god kommunikationsskik.

Men der burde ikke være noget til hinder for hvad du ønsker, jvf.:
http://support.microsoft.com/directory/worldwide/da/guides/functionguide_outlookexpress/c02.asp?SD=gn&LN=da&gssnb=1

.men det forhindrer ikke, at modtager, ligesom undertegnede, kan have en
regel som automatisk dropper maskingenererede meddelser, og en
automatisk retur af en meddelelse er normalt mrk. maskingenereret.

//finn

Tak for dit forslag. Desværre er denne mulighed allerede afprøvet uden held. Se evt. ...

Sent: Monday, June 06, 2011, CET 08:39, GMT 06:39
Subject: Virker fortsat ikke -
Re: Blokering i Outlook Express af uønsket post
12900 news:4dec7626$0$309$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express/msg/02da76909b9dcc53

Last OUTPUT: 12828A news:4ddcea00$0$308$1472...@news.sunsite.dk

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12914

Cykelsmeden

Den 08-06-2011 02:44, Kall, Mogens skrev:
> Tak for dit forslag. Desværre er denne mulighed allerede afprøvet uden held. Se evt. ...
tænker du på:

hvis ja, hvor ser du så at agenten IKKE har autogenereret et svar?

Jeg har med held tidligere haft OE til at gøre dette, men husker ikke
version. Bruger selv aldrig OE til mail.

//finn

"Cykelsmeden" <afse...@not2old.dk> skrev i en meddelelse news:4df0763c$0$36566$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

> tænker du på:

> hvis ja, hvor ser du så at agenten IKKE har autogenereret et svar?

Fordi jeg lavede en test, hvor jeg fra en Googlekonto skrev til min egen e-mail-adresse,
hvorpå jeg så oprettede filtret. Og ingen besked kom tilbage til Google-kontoen, skønt
jeg prøvede flere gange ... :-(

Last OUTPUT: 12920 news:4df09649$0$315$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12923