Skupiny Google už nepodporují nová předplatná ani příspěvky Usenet. Historický obsah lze zobrazit stále.

Uninterruptible sleep

2 zobrazení
Přeskočit na první nepřečtenou zprávu

Petr Heřman

nepřečteno,
3. 3. 2008 5:46:3803.03.08
komu: li...@linux.cz
Asi to kazdy zazil, proces ve stavu D, ktery nejde killnout, zarizeni nejde
odmountovat, atd., a co s tim? Jedine tvrdy reset?

http://usenet.jyxo.cz/cz.comp.linux/0303/kill-procesu-v-stave-uninterruptible-sleep.html
https://www.abclinuxu.cz/forum/show/193288

Posledni dobou mi nejak blbnou ctecky karet na USB a tak to mam na dennim
poradku. Ve stavu D zustane viset sync, tim padem i shutdown a dalsi procesy
jadra - [usb-storage], [khubd], [scsi-eh-7] atd., posleze se nejde ani
zalogovat ani odlogovat, az uz skutecne jina moznost nez tvrdy reset nepomuze.

Nekdy se zda, ze pomuze "lazy" umount:
umount -l
Na prvni dojem se to tvari, jako ze problematicke zarizeni je skutecne
odmountovano, ale ty procesy jsou na tom zadrene porad, i ten sync.
(A abych pravdu rekl, jeste se mi nepodarilo zcela pochopit, co to
"lazy" dela a nedela.)

Tak si rikam, ze snad musi existovat nejaky inteligentni postup, jakym tu
lavinu naslednych katastrof a jejich nasledku odvratit nebo alespon zmirnit!
Preci kvuli jedne blbe flashce si nenecham takhle nicit vsechny ostatni
filesystemy?

Treba nejaka finta, jak se dostat do jadra pres /proc a trochu mu domluvit,
nez bude pozde. V ruznych diskusich jsem vystoural rady jako ze asi co
nejdriv udelat:

Mit jadro zkompilovane s volbou CONFIG_MAGIC_SYSRQ a pak dat:
echo t > /proc/sysrq-trigger
pripadne s volbou b (ale vysledek bude asi stejny jako hard reset, myslim)

Zkusit:
reboot -f -d
reboot -f -n

Petr Herman

Jaroslav Lukesh

nepřečteno,
3. 3. 2008 8:12:1503.03.08
komu: Diskuse o Linuxu v cestine
Pokud máte nějaký automounter, tak ho zkuste vypnout, mě podobné věci dělal
supermoutn s CD

Petr Heřman

nepřečteno,
4. 3. 2008 5:26:2204.03.08
On Mon, Mar 03, 2008 at 02:12:15PM +0100, Jaroslav Lukesh wrote:
> Pokud máte nějaký automounter, tak ho zkuste vypnout, mě podobné věci dělal
> supermoutn s CD

Ne, nikdy nic takoveho nepouzivam, moc jsem nepochopil,
k cemu by to bylo.

Ty moje problemy jsou HW razu, to je mi uz celkem jasny
(v jednom pripade nejaka blba ctecka a ve druhem nejaky "nabourany"
USB port, kdyz jsem prohodil USB porty po ctecku a klavecnici, je to OK).

Ale moje otazka do konfery byla, jak obecne to resit, kdyz se takove
HW problemy s namontovanym I/O zarizenim vyskytnou!

Takze k tomu se mi ta blba ctecka hodila, ze se mi podarilo snadno
privest ten I/O proces do stavu D a pak jsem zkousel, co v takovem
pripade ma clovek delat.

Blby je, ze kdyz se to (typicky) stane behem kopirovani,
tak v tom okamziku mam primountovane dva filesystemy,
jeden dejme tomu s tim Flashdiskem a druhy systemovy.
A tim padem mi nejde odmontovat ani jeden z nich.

Osobne pro jistotu mam data na oddelenem fs na disku,
ale pokud to ma nekdo vsechno v rootu, tak pak teda nevim :-(

Zkousel jsem vselijak laborovat s funkci SysRq,
co jsem o tom kde vycetl jsem dal na
http://beta.wikiversity.org/wiki/SysRq
(pripadne mi to muzete opravit)

Ale i kdyz jsem dal Emergency Sync a Emergency Unmount a Reboot,
tak pak ten diskovy fs byl po rebootu pokazdy nabourany.

Ext3 journal si s tim nejak poradil, ale ja jsem presvedceny
o tom, ze by snad z te patalie mela vest nejaka cistejsi cesta,
dokonce i bez nutnosti rebootu. Citim se pred Windozaky dost trapne,
kdyz kvuli blbemu flashdisku musim rebootovat server :-((

Petr Herman

Jan Mura

nepřečteno,
4. 3. 2008 5:12:1104.03.08
komu: Diskuse o Linuxu v cestine
Dobrý den,

rád bych se zeptal na nějakou jednoduchou distribuci.
A to takovou, kde bych nabootoval a rozjelo by sesshd a vzal si IP z DHCP
serveru, abych se mohl vzdáleně připojit.

Děkuji

Jan Mura
jan....@volny.cz

Pavel Benisek

nepřečteno,
4. 3. 2008 8:45:2304.03.08
komu: Diskuse o Linuxu v cestine

Muzete pekne prosim zadavat dotazy do konference tlacitkem "new message" a
nikoliv "reply"?
Delate tak chaos v razeni zprav.

diky

Pavel Benisek

Pavel Kankovsky

nepřečteno,
8. 3. 2008 12:20:2508.03.08
On Mon, 3 Mar 2008, Petr Heřman wrote:

> Tak si rikam, ze snad musi existovat nejaky inteligentni postup, jakym tu
> lavinu naslednych katastrof a jejich nasledku odvratit nebo alespon zmirnit!

Ano. Ten inteligentní postup spočívá v tom, že zjistíte, proč to zůstává
v uninterruptible sleep viset a příslušný kus jádra upravíte, aby to tam
viset nezůstávalo.

Jinak řečeno: neřešit následky ale příčinu. :)

--
Pavel Kankovsky aka Peak / Jeremiah 9:21 \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21th century edition /

Petr Heřman

nepřečteno,
11. 3. 2008 3:44:4211.03.08
On Sat, Mar 08, 2008 at 06:20:25PM +0100, Pavel Kankovsky wrote:

> [...]
> viset nezůstávalo.
>
> Jinak řečeno: neřešit následky ale příčinu. :)

No to je dobry :-( To abych se stal programatorem jadra?
Takze, jinymy slovy, rikate, ze se jedna o bug v jadru, ktery by se mel
opravit? Ze to proste neni normalni, kdyz je nejaky problem s HW,
aby na tom procesy jadra zustaly viset? Tj. ze se jedna o nejakou
spatne osetrenou vyjimku?

Takze v tom pripade, kdyz se sam necitim dost kompetentni hrabat
se v jadru (jinymi slovy, ani nemam dost dobre predstavu, jak zjistit,
proc a kde to tam visi), tak bych to mel nahlasit jako bug?

> --
> Pavel Kankovsky aka Peak / Jeremiah 9:21 \
> "For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21th century edition /

K cemu edice 21. stoleti? Ja myslim, ze i Kralicky text ze zacatku 17.
stoleti je nam vsem dostatecne jasny:

Jer 9,21: Nebo vlezla smrt okny nasimi, vesla na palace nase,
aby vyhubila deti z rynku a mladence z ulic.

0 nových zpráv