Skupiny Google už nepodporují nová předplatná ani příspěvky Usenet. Historický obsah lze zobrazit stále.

jak dpkg presvedcit, ze j2re opravdu nepotrebuju

2 zobrazení
Přeskočit na první nepřečtenou zprávu

Petr Stehlik

nepřečteno,
21. 8. 2003 7:39:0221.08.03
komu:
Zdravim,

jeste nikdy jsem se nepricil zavislostem, nechtel jsem si pridelavat
problemy. Ale ted jsem si stahl jedit.deb (z jedit stranek) a ten
tvrdosijne chce instalovat j2re (v podobe nejakeho gij). Ja zas chci,
aby mi bezel s mym Sun JDK, takze jsem ho nainstaloval s
--ignore-depends j2re. Pak jsem zkousel i --force-depends, nicmene i po
uspesne konfiguraci jeditu je dpkg nastvany a uz nechce o apt-get ani
slyset - tvrdi, ze nejdriv musim apt-get -f install - ale to zacne
instalovat ten divny gij a to ja nechci.

Jak se rekne systemu, ze to --ignore-depends bylo pro jeho dobro a at uz
me s tim neotravuje, ze tentokrat vim moc dobre co a proc delam?

Petr

Petr Cech

nepřečteno,
21. 8. 2003 8:25:2421.08.03
komu:
Petr Stehlik napsal:

apt se to neda vysvetlit. Pomoci equivs ale lze vygenerovat balicek, ktery
ty zavislosti uspokoji. Viz. archiv

> Petr

Petr Cech
ce...@atrey.karlin.mff.cuni.cz

Digital Electronic Being Intended for Assassination and Nullification

Petr Heřman

nepřečteno,
21. 8. 2003 11:08:0921.08.03
komu:
Mám woody Linux 2.4.18 a používám USB storage: foťák Minolta E203,
CF reader a Flash disky.
Do /usr/src/kernel-source-2.4.18/drivers/usb/storage
jsem nacpal příslušné patche pro tato zařízení, překompiloval
jádro a všechno vypadá, že chodí - až na to, že z té Minolty
to leze rychlostí asi 60 kB/s, což je 128 MB SD karta asi za 40 min,
což je hrůza.

Jenže mi přitom hrozitánsky bobtnají /var/log/kern.log
a /var/log/debug - během zápisu se asi 40x za sekundu
opakuje řetěz hlášek typu:

usb-storage: *** thread sleeping.
usb-storage: queuecommand() called
usb-storage: *** thread awakened.
usb-storage: Command READ_10 (10 bytes)
usb-storage: 28 00 00 00 00 a4 00 00 01 00 00 00
usb-storage: Bulk command S 0x43425355 T 0x16 Trg 0 LUN 0 L 512 F 128 CL 10
usb-storage: Bulk command transfer result=0
usb-storage: usb_stor_transfer_partial(): xfer 512 bytes
usb-storage: usb_stor_bulk_msg() returned 0 xferred 512/512
usb-storage: usb_stor_transfer_partial(): transfer complete
usb-storage: Bulk data transfer result 0x0
usb-storage: Attempting to get CSW...
usb-storage: Bulk status result = 0
usb-storage: Bulk status Sig 0x53425355 T 0x16 R 0 Stat 0x0
usb-storage: scsi cmd done, result=0x0
usb-storage: *** thread sleeping.
... atd, furt dokola

Jednou to dokonce skončilo na Kernel Panic a výpis registrů.

Původně jsem to považoval za nějakou HW chybu té Minolty,
která způsobuje to hrozné zpomalení přenosu, avšak
v podstatě ty samé hlášky se mi do obou souborů zapisují
i při práci s ostatními médii, u kterých to jinak chodí
jak z praku. Tak teď nevím co s tím, protože stačí párkrát
stáhnout fotky a ve /var/log mám nějakých 100 kB navíc.

Tak to vidím asi tak, že je potřeba tomu modulu usb-storage
nějak zatrhnout výpis každé operace do logu. Někde se mělo
něco nastavit při kompilaci?

Petr Heřman

Petr Balas

nepřečteno,
21. 8. 2003 13:14:1921.08.03
komu:
Petr Heřman wrote:

> [...]
> na CF místo a tak zase odmazávám a je to děs.
>
> Moje myšlenka je, že si na PC udělám na HDD partition přibližně
> stejně velkou, jako mám na CF (i když binárky na ARM a i386
> se budou lišit), pak nějakým způsobem znásilním konfiguraci
> /etc/apt/apt.conf, aby se mi to instalovalo do téhle malé partition,
> vyřeší mi to závislosti, vyzkouším si na PC, jak ta celá suita
> dohromady bude fungovat a co se s tím dá dělat, a když se mi to
> bude líbit, nějakým způsobem (třeba grep-dctrl) vytáhnu
> z /var/lib/dpkg/status seznam nainstalovaných balíků,

dpkg --get-selections

> a pak ještě si napsat nějaký skript, který mi ty balíky
> vyhledá na příslušných CD-ROM z binárek ARMu, překopíruje
> mi je na CF kartu a z ní se to pak bude instalovat na Psionu.

Nejak stahnout ty baliky (mozna by to slo prez apt-zip) a pak
nastavit /var/cache/apt/archives na vhodne misto (symlink?) a pak
by mohlo stacit zakouzlit prez dpkg --set-selections

> Jenže to si těmi .deb soubory zaplácám CF kartu a nebudu už na
> ní mít místo.

Neslo by si docasne pujcit vetsi kartu? Nebo nejdou tam strcit dve?
Prinejhorsim si pripojit disk z PCkca prez seriovou linku.

--
Petr Balas (petr at balas dot cz)

Martin Man

nepřečteno,
21. 8. 2003 13:20:1621.08.03
komu:
On Thu, Aug 21, 2003 at 04:46:44PM +0200, Petr Heřman wrote:
> Má někdo ponětí o nějakých nástrojích, kterými by se dal vytvářet
> výběr z debianí distribuce, případně na jednom stroji připravit
> instalaci pro jiný stroj, nejlépe nezávisle na platformě?

ja si vzdycky debootstrapem vytvorim chroot, a pak se z inkriminovaneho stroje
nejak dostanu na net (ppp over irda, ethernet, jak se da)

pokud na intelu pripravuju chroot pro arm nebo powerpc, tak samozrejme
debootstrap skonci nekde po stazeni a rozpakovani base systemu, pak je treba
rucne doupravit konfiguraky jako fstab, modules a co ja vim kery este dalsi,
... mam takhle pripraveny nfs-rooty pro arm a ppc pro ruzny woody a sid)

> Jiná alternativa by byla dělat to všechno přes sériový port,
> ale to myslím až v krajním případě.

pokud to ma seriak a pres nej se dostanes do pc, tak neni co resit,
nullmodemem

# na pc
pppd lock local noauth nocrtscts /dev/ttyS0 192.168.1.1:192.168.1.2

# na psionu
pppd lock local noauth nocrtscts /dev/ttyS0

upravit resolv.conf, rozchodit nat na pc (apt-get install ipmasq) a ses s
psionem na netu

> Díky.
>
> Petr Heřman

[p.s. kdyztak me cc s pripadymi otazkami, konferu nezvladam]

Kotrla Vitezslav

nepřečteno,
22. 8. 2003 6:27:4722.08.03
komu:
Neni to nahodou instalacni jadro 2.4.18-bf2.4? To je zkompilovano
se zapnutymi ladicimi zpravami pro USB. Nemam to ted pred sebou,
ale hledejte v konfiguraci jadra v sekci USB volbu, ktera bude
obsahovat 'debug'. Oops, ted vidim, ze je dulezite cist az do
konce - vy si to kompilujete sam - ignorujte prvni vetu teto
zpravy :-)

Vitezslav Kotrla

0 nových zpráv