Mesic: Jos je rano za moj odlazak u Bleiburg

CroRadio.net

to Croatian News
Mesic: Jos je rano za moj odlazak u Bleiburg

Vecernji list, Jasmina Popovic, 19. 08. 2008. http://www.vecernji-list.hr/

PROZIVANJE

Mesic nakon najava iz SDP-a

Za moj odlazak u Bleiburg jos je rano. Protiv sam svake politizacije i
manipulacije brojem zrtava i ocekujem da se tome znanstveno pristupi.
A hoce li Milanovic ici u Bleiburg sa SDP-ovom delegacijom, to je
njihova stranacka stvar rekao je za Vecernji list predsjednik Mesic,
komentirajuci najavu da ce pocetkom rujna SDP-ov predsjednik Zoran
Milanovic na celu delegacije, u kojoj ce vjerojatno biti i Ranko
Ostojic, Ante Kotromanovic te Slavko i Ivo Goldstein, posjetiti
Bleiburg i odati pocast zrtvama Kriznog puta.

Bio izaslanik

Iz Mesiceva okruzenja podsjecaju da je ove godine hrvatski
veleposlanik u Becu Zoran Jasic bio predsjednikov izaslanik u
Bleiburgu, a u SDP-u da je Ivica Racan, doduse kao premijer, ali
neizostavno i kao predsjednik SDP-a, 2002. godine kleknuo na Bleiburgu
te da su nakon toga uime stranke i Milanka Opacic i Igor Dragovan bili
u Bleiburgu. Ocito, ni s jedne niti s druge strane nema zelje da se
razlika u misljenju i stavovima o Bleiburgu potencira iako je
evidentna, jer izaslanici su jedno, a predsjednici drugo.

Iz SDP-a danas nije bilo nikakva sluzbenog komentara na Mesiceve
rijeci i dozu prijekora koja se u njima osjeca, ali esdepeovci s
kojima smo razgovarali smatraju da cijela prica ne zasluzuje neku
pozornost jer je SDP kroz svoje prijasnje vodstvo vec dao do znanja da
postuje sve nevine zrtve, pa tako i one u Bleiburgu. No nitko od njih
nije zelio govoriti javno pravdajuci se da nemaju nikakve informacije
o motivima odlaska u Bleiburg. I oni koji su dio delegacije i oni koji
se nikako ne vide u njoj misle da im ne treba sukob s Mesicem vezan uz
to.

Nije bilo razgovora na stranackim tijelima, doznao sam to iz medija i
iz Milanoviceva neformalnog okruzenja, pa ne mogu govoriti o stvarnim
motivima tog odlaska. Sumnjam da ce iz toga izaci neka jasna politicka
poruka, a ne vidim ni da bi SDP time mogao pridobiti desne birace,
rekao je jedan od esdepeovaca koji zna da "nece biti pozvan u
delegaciju". Za jednog clana delegacije Mesic je mozda preostar kad je
rijec o odlasku u Bleiburg jer "zlocin je zlocin", a uostalom "Racan
je vec tamo bio te nema razloga da se zbog toga pravi velika drama".

- Ne smatram da nam je to potrebno, osobito ne u kontekstu medijske
trakavice, ali pretpostavljam da je to inicijativa Slavka i Ive
Goldsteina, koji se, cini mi se, pojavljuju kao Milanovicevi
savjetnici. Mozda je on pristao na njihov prijedlog jer zna da je
Slavko Goldstein blizak Mesicu, ali s nama se nije konzultirao - kazu
konsternirani iz stranackih struktura.

"Ustasko slavlje

Ni Efraimu Zuroffu, direktoru ureda Centra Simon Wiesanthal, nije
jasno sto Goldsteini zele postici odlaskom "na ustasko slavlje".
Zuroff smatra da se otvara put za "pogresno izjednacavanje zrtava
ustasa i samih ustasa koji su pali kao zrtve", ali Ivo Goldstein nije
zelio nista komentirati. Sve sto ima reci, reci ce uoci puta, pocetkom
rujna, porucio je.