Oorlogsverklaring ALF

Truus Vanderstappen

De Belgische minister van Justitie Verwilghen heeft het
Dierenbevrijdingsfront ALF (Animal Liberation Front), de oorlog
verklaard.
bron: De Telegraaf (buitenland) d.d. 20/09/2000

Wat zal het lekker rustig worden nu ALF die stinkdieren kan opbergen als
P.O.W. in te kleine kooitjes met opschrift "niet voederen a.u.b."

Democratie = de dictatuur van de meerderheid !

ilToscana

> De Belgische minister van Justitie Verwilghen heeft het
> Dierenbevrijdingsfront ALF (Animal Liberation Front), de oorlog
> verklaard.
> bron: De Telegraaf (buitenland) d.d. 20/09/2000

Die fascist van een Verwilghen, het ALF strijdt voor een beter bestaan voor
dieren en nog meer, dat het ALF soms gebouwen in brand steekt, keur ik af,
maar men mag wel eens tot een dialoog komen met deze groep. Truckers mogen
het hele land platleggen en mensen afrossen, daar grijpt men niet in..

> Wat zal het lekker rustig worden nu ALF die stinkdieren kan opbergen als
> P.O.W. in te kleine kooitjes met opschrift "niet voederen a.u.b."
>
> Democratie = de dictatuur van de meerderheid !

Idd, en men houdt geen rekening met de verzuchtingen van een minderheid,
democratie heet zoiets..

IT.

Luc Van Braekel

"ilToscana" <johnny...@pandora.be> wrote in message

> [...]
> maar men mag wel eens tot een dialoog komen met deze groep. Truckers mogen
> het hele land platleggen en mensen afrossen, daar grijpt men niet in..

Verwilghen een fascist noemen én pleiten voor een dialoog met het ALF, tssk
tssk, als Johnny Couck nu nog niet in de fichebak van de staatsveiligheid
terechtgekomen is, dan moeten we ons ernstig zorgen beginnen maken over de
veiligheid van de staat ;-)

Nu, mijn mening: ALF is puur en plat terrorisme, niets meer en niets minder
dan dat. Daar de dialoog mee aangaan zou een signaal zijn naar alle andere
terroristische bewegingen, een signaal dat geweld beloond wordt. Van de
truckers kan je veel zeggen, maar niet dat het terroristen zijn. Ja, de
truckers veroorzaken hinder en interpreteren het stakings- en betogingsrecht
veel te ruim, maar ze strijden tenminste met open vizier. We weten wie de
truckers zijn, ze opereren niet anoniem en niet gemaskerd. Eventuele
materiële schade is bij de truckers een onbedoeld neveneffect, bij het ALF is
het het hoofddoel van hun acties. Down with ALF, ik hoop dat gerecht en
staatsveiligheid hier keihard tegen optreden. Bovendien discrediteert ALF met
zijn terrorisme alle goedmenende en geweldloze dierenactivisten zoals Gaia.
Dialoog met ALF: nooit !

Luc

ilToscana

"Luc Van Braekel" <l...@lvb.net> wrote in message

> [...]
> terechtgekomen is, dan moeten we ons ernstig zorgen beginnen maken over de

Verwilghen noemt hierbij ALF een terroristische organisatie, mi onterecht.
Ikke een gevaar voor de staat, nu je het zegt, ik zag daarnet zo'n zwarte
cadillac voor mijn woning.., beetje verscholen achter wat struiken, de
bestuurders zagen er vervaarlijk uit en droegen een soort zonnebrilletje
<bibber>...

> Nu, mijn mening: ALF is puur en plat terrorisme, niets meer en niets
minder
> dan dat.

Mmmm, dat denk ik niet, ze hebben niet de intenties om mensen om te brengen,
en dat is het verschil met het ETA, daarbij, ik vind niet dat ze écht
terreur zaaien, of wat houdt "terrorisme" eigenlijk in ?

> Daar de dialoog mee aangaan zou een signaal zijn naar alle andere
> terroristische bewegingen, een signaal dat geweld beloond wordt.

Het zou wel een teken van goede wil zijn naar deze bewegingen, je toont je
bereidheid tot onderhandelen en luisteren, en dat lost me dunkt veel meer op
dan dat domweg bestrijden.

> [...]
met
> zijn terrorisme alle goedmenende en geweldloze dierenactivisten zoals

De acties van die truckers hebben wel een negatiever invloed op de economie
in ons land dan het ALF, je kan het gewoon een bende knokkers noemen die met
alle geweld hun vage intenties kenbaar maken.
Het ALF is gewoon bezorgd om wat onze medewezens, de dieren dus, overkomt,
iemand mag toch wel eens opkomen om tenminste hun door ons aangedane leed
wat te verzachten..
Tja, als men niet bereid is tot overleg, dan komt er nooit een einde aan de
acties van deze groepering, men kan het beter mét rede solveren..

IT.

nieuwslezer

On Wed, 20 Sep 2000 06:58:16 +0200, Truus Vanderstappen
<tvander...@planet.nospam.be> wrote:

>De Belgische minister van Justitie Verwilghen heeft het
>Dierenbevrijdingsfront ALF (Animal Liberation Front), de oorlog
>verklaard.
>bron: De Telegraaf (buitenland) d.d. 20/09/2000

sorry maar wat het alf doet is onaanvaardbaar
als iedereen zo gaat beginnen is belgie 1 grote vuurhaard.
Trouwens ze maken zich hier niet mee sympathiek ook niet bij de gewone
burger. Owee wanneer het eerste slachtoffer valt zoals bij de ccc.
Een nachtwaker die hier of daar ligt te slapen en mee de fik ingat.

Luc Van Braekel

ilToscana <johnny...@pandora.be> schreef in berichtnieuws
fc2y5.41048$R_2.4...@afrodite.telenet-ops.be...

> [...]
> en dat is het verschil met het ETA, daarbij, ik vind niet dat ze écht
> terreur zaaien, of wat houdt "terrorisme" eigenlijk in ?

Ook de CCC had niet de intentie om mensen om te brengen, dat er toch mensen
omkwamen was door onvoorziene omstandigheden. Hiermee wil ik de CCC zeker
niet goedpraten, ik wil alleen zeggen dat de benaming "terrorisme" zonder
enige twijfel ook geldt indien er enkel stoffelijke schade veroorzaakt
wordt. Dat jij het allemaal niet zo erg vindt zolang er geen mensen
omkomen, wijst erop dat je eigendomsrechten en de rechtsstaat eigenlijk niet
zo belangrijk vindt. Mag ik straks jouw huis eens in de fik komen steken ?

> [...]
> bereidheid tot onderhandelen en luisteren, en dat lost me dunkt veel meer

Bereidheid tot onderhandelen en luisteren naar criminele en terroristische
organisaties ? Goede wil ? "Bewegingen" ?

> Het ALF is gewoon bezorgd om wat onze medewezens, de dieren dus, overkomt,
> iemand mag toch wel eens opkomen om tenminste hun door ons aangedane leed
> wat te verzachten..

ALF overtreedt wetten, beschadigt eigendommen, zaait terreur. Van
bezorgdheid over om het even wat heb ik daarbij nog niet veel gemerkt. Als
het om dierenrechten gaat kan ik Gaia nog wel als een aanvaardbare
gesprekspartner beschouwen, vermits Gaia met argumenten, vreedzame acties en
discussies ageert. ALF daarentegen bedient zich van wetsovertredingen,
misdaden, terreur en vernietiging van eigendommen om haar zogenaamde
standpunten duidelijk te maken.

> Tja, als men niet bereid is tot overleg, dan komt er nooit een einde aan
de
> acties van deze groepering, men kan het beter mét rede solveren.

Organisaties als ALF moeten met wortel en al uitgeroeid worden, de daders
van de terreuracties moeten gevangen gezet worden of psychiatrisch verzorgd
worden, al naargelang hun toerekeningsvatbaarheid.

Tenslotte nog dit: ik sta volledig achter de vrijheid van meningsuiting en
ik vind dus dat jij hier het recht hebt om jouw mening te verkondigen. Ik
vind ook dat ALF zijn standpunten gerust via een website mag bekend maken.
Anderzijds heeft de overheid de morele plicht tegenover zijn burgers, om
organisaties en individuen die een ernstige bedreiging vormen of kunnen
vormen voor de openbare veiligheid en de maatschappelijke rechtsorde, te
inventariseren, in kaart te brengen en zo nodig op te volgen. Ik maakte dus
zeker geen grapje toen ik schreef dat ik hoop dat je al in de fichebak van
de staatsveiligheid zit.

Luc

Jean-Pierre Heymans

"Truus Vanderstappen" <tvander...@planet.nospam.be> wrote in message

Het wordt tijd dat de ecoterroristen leren inzien dat hun acties hun doel
absoluut niet dienen. Hoe verheven dat doel ook mag zijn.

Jean-Pierre Heymans

Jean-Pierre Heymans

> [...]
> maar men mag wel eens tot een dialoog komen met deze groep. Truckers mogen
> het hele land platleggen en mensen afrossen, daar grijpt men niet in..

Met misdadigers en terroristen moet je helemaal geen dialoog voeren, tenzij
het is om een aan de gang zijnd misdrijf te helpen beeindigen.
Geef mij maar de geweldloze acties van Gaia.

> Idd, en men houdt geen rekening met de verzuchtingen van een minderheid,
> democratie heet zoiets..

Dit heeft niets met democratie te maken. En wie zegt dat democratie de
dictatuur van de meerderheid is, is vermoedelijk voorstander van een
dictatuur van een nomenklatura (==minderheid).

> IT.

Jean-Pierre Heymans (voorstander van dierenrechten, zonder geweld)

ilToscana

> [...]
niet
> zo belangrijk vindt. Mag ik straks jouw huis eens in de fik komen steken
?

LOL, nee dank je...liever een dakje boven m'n hoofd hoor ;-)
De gebouwen die door het ALF in brand gestoken werden behoorden waren dacht
ik eigendom van zowel firma's en staat, en op die momenten bevonden er zich
geen mensen in die batimenten, daaruit kan worden afgeleid dat het ALF zeker
niet zinnens was burgerlijke slachtoffers te viseren.

> op
>
> Bereidheid tot onderhandelen en luisteren naar criminele en terroristische
> organisaties ? Goede wil ? "Bewegingen" ?

De mensen die de daden pleegden waren jong in leeftijd, en hadden niets dan
goede bedoelingen, opkomen voor dieren kan je bezwaarlijk als misdrijf
beschouwen, ik vind het zelfs nobel hoe raar dit ook klinkt.
Wie anders moet dan onze viervoetige vrienden verdedigen ?

> [...]
> discussies ageert. ALF daarentegen bedient zich van wetsovertredingen,
> misdaden, terreur en vernietiging van eigendommen om haar zogenaamde

Akkoord, ze overtreden wetten, maar terreur zaaien is toch wat overdreven,
misschien ware het beter geweest dat ze ludieke acties ondernamen met het
accent op dierenrechten, en dit in het openbaar.

> [...]
verzorgd
> worden, al naargelang hun toerekeningsvatbaarheid.

Zo erg is het eigenlijk niet, ik meen te mogen stellen dat de media de zaken
wat opklopt, nu neemt de "mythe" rond het ALF proporties aan, die in strijd
zijn met de realiteit, dat de daders van die branden moeten gestraft worden
ben ik akkoord, maar ze als terroristen behandelen.....

> [...]
dus
> zeker geen grapje toen ik schreef dat ik hoop dat je al in de fichebak van

Of mijn naam nu in die fichebak van staatsveiligheid steekt, interesseert me
niet, ze kunnen me niets doen, trouwens, iedereen zal zijn/haar naam vinden
in datzelfde informatiebakje, me opsluiten omdat ik lichtjes sympathiseer
met dierenvrienden zou getuigen van despotisme..

IT.

Jean-Pierre Heymans

> [...]

met
> zijn terrorisme alle goedmenende en geweldloze dierenactivisten zoals

Het gebeurt niet vaak, maar deze keer ben ik het niet 100 maar 200% met je
eens.

> Luc

Jean-Pierre

ilToscana

> [...]
tenzij
> het is om een aan de gang zijnd misdrijf te helpen beeindigen.
> Geef mij maar de geweldloze acties van Gaia.

Terroristen is overdreven, en dialoog moet men wel voeren om deze zaak tot
een goed einde te brengen.

> Dit heeft niets met democratie te maken. En wie zegt dat democratie de
> dictatuur van de meerderheid is, is vermoedelijk voorstander van een
> dictatuur van een nomenklatura (==minderheid).

Elk gewicht vraagt nu eenmaal om een tegengewicht om evenwicht te kunnen
verkrijgen, wanneer men rekening *wil* houden met datzelfde nomenclatura kan
men pas spreken van een democratie in de precieze betekenis van het woord.
Helaas is het zo dat in onze westerse systemen enkel rekening wordt gehouden
met de "grijze massa" die voor farce majeure kiest, en staat de minoriteit
steeds in de kou..

IT.

Luc Van Braekel

> [...]
> geen mensen in die batimenten, daaruit kan worden afgeleid dat het ALF zeker
> niet zinnens was burgerlijke slachtoffers te viseren.

Dus ik mag jouw huis in brand komen steken zolang er zich geen mensen in
bevinden ? En waarom zou het een verschil maken of een gebouw eigendom is van
een privé-persoon of van een bedrijf of van de overheid ? Gelden
eigendomsrechten alleen voor privé-personen en niet voor rechtspersonen ?

Bovendien: Quick (van McDonalds weet ik het niet) werkt vaak met
franchisenemers, die zelf een gebouw neerzetten, hiervoor langlopende leningen
aangaan, en dan wel zelf eigenaar zijn van hun hamburgertent. Wie zo'n gebouw
in brand steekt straft dus een lokale ondernemer en niet de hamburgerketen,
voor het geval je dit verschil belangrijk zou vinden.

> De mensen die de daden pleegden waren jong in leeftijd, en hadden niets dan
> goede bedoelingen, opkomen voor dieren kan je bezwaarlijk als misdrijf
> beschouwen, ik vind het zelfs nobel hoe raar dit ook klinkt.

Ik vind het gewoon walgelijk dat jij de vernietiging of beschadiging van
gebouwen niet als een misdrijf beschouwt. Stel je voor dat ik redeneer: "Ik
ben tegen terrorisme (da's toch een nobel doel nietwaar) en daarom zal ik het
huis van IlToscana, volgens mij iemand die terrorisme goedpraat, in brand
steken. Opkomen tegen terrorisme kan je bezwaarlijk als misdrijf beschouwen".
Ja meneer, ik heb niets dan goede bedoelingen hoor, dus dat huis van jou gaat
straks in de fik (wees gerust, er zullen geen slachtoffers vallen) zonder dat
ik een misdrijf pleeg.

Luc

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, "Jean-Pierre Heymans" <h...@pandora.be>, die Wed,
20 Sep 2000 16:02:52 GMT, in littera
<Mc5y5.41207$R_2.4...@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics
(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>"Truus Vanderstappen" <tvander...@planet.nospam.be> wrote in message

>Het wordt tijd dat de ecoterroristen leren inzien dat hun acties hun doel
>absoluut niet dienen. Hoe verheven dat doel ook mag zijn.

Mee eens!
Weg met allerhande soort terrorismen!

Het doel heiligt de middelen *niet*.

>Jean-Pierre Heymans

Fusti

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, "Jean-Pierre Heymans" <h...@pandora.be>, die Wed,
20 Sep 2000 17:25:12 GMT, in littera
<Yp6y5.41394$R_2.4...@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics

> [...]

>het is om een aan de gang zijnd misdrijf te helpen beeindigen.
>Geef mij maar de geweldloze acties van Gaia.

Ik heb me al vele keren afgevraagd in hoeverre ALF en GAIA niet
alleeen twee handen op een buik zijn, maar dat het om plusminus
dezelfde mensen gaat, of dat alle leden van ALF ook actief in GAIA
zijn. Dat ze het systeem huldigen zowel van de IRA als die van de ETA-
politieke en openvenster op de wereld en terreurgroepen waarvan de
"open venster" zich min of meer distantieert, maar die in feite een
pot nat met ze zijn. Alleen mag dat officieel niet geweten worden,
anders wordt de terreurgroep meteen en terecht door de
staatsrepressiediensten opgedoekt.

[...]

>Jean-Pierre Heymans (voorstander van dierenrechten, zonder geweld)

Fusti (hyper-kritisch in dit geval zeker)

Luc Van Braekel

"F u s t i g a t o r" <Fusti...@guindaille.com> wrote in message

> [...]
> alleeen twee handen op een buik zijn, maar dat het om plusminus
> dezelfde mensen gaat, of dat alle leden van ALF ook actief in GAIA

Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het is zelfs zo dat de gewelddadige
terreuracties van ALF ervoor zorgen dat de publieke opinie minder positief
staat tegenover vreedzame organisaties als Gaia.

Luc

Jean-Pierre Heymans

> [...]

> beschouwen, ik vind het zelfs nobel hoe raar dit ook klinkt.
> Wie anders moet dan onze viervoetige vrienden verdedigen ?

Dat kan perfect zonder geweld. En als de bedoeling dan nog goed is, de
methode is voor de wet een misdrijf want brandstichting met als verzwarende
omstandigheid: bij nacht. Als het een beetje tegenzit voor het ALF is daar
ook iemand gedomicilieerd (ook al woont hij/zij daar niet werkelijk) en dan
wordt het: brandstichting bij nacht in een bewoond pand. Assissen verzekerd!
Ik zwijg dan nog over bendevorming en lidmaatschap van een criminele
organisatie. Als er per ongeluk doden vallen: mededaderschap of
medeplichtigheid aan al dan niet opzettelijke doodslag. Nog altijd overtuigd
dat het geen terroristen of criminelen zijn?

> [...]
> misschien ware het beter geweest dat ze ludieke acties ondernamen met het
> accent op dierenrechten, en dit in het openbaar.

Wie een aanslag pleegt is een terrorist. Is dat zo moeilijk te begrijpen?

> [...]
worden
> ben ik akkoord, maar ze als terroristen behandelen.....

Maar het ZIJN terroristen! Het is niet omdat ze zichzelf als bevrijders zien
dat het plegen van aanslagen minder erg zou zijn. Er zijn genoeg
democratische middelen voorhanden om op te komen voor de rechten van dieren.
Maar het ALF negeert dat doelbewust en enkele leden ervan hebben in een
tv-programma verklaard dat ze op voet van oorlog leven met de overheden. Dat
is uiteraard een handig alibi om je niet aan de wetten te moeten houden.

> [...]

> in datzelfde informatiebakje, me opsluiten omdat ik lichtjes sympathiseer
> met dierenvrienden zou getuigen van despotisme..

Niet verbaasd zijn als er na een volgende aanslag ook bij jou een
huiszoeking of een ondervraging volgt. Ten tijde van de CCC-aanslagen werden
alle personen die openlijk sympathie betuigden ook grondig aan de tand
gevoeld en terecht!

> IT.

Jean-Pierre Heymans

Jean-Pierre Heymans

> [...]

> pot nat met ze zijn. Alleen mag dat officieel niet geweten worden,
> anders wordt de terreurgroep meteen en terecht door de

Gaia verwerpt iedere vorm van geweld. Mochten de ALF'ers dezelfde mensen als
die van Gaia zijn, dan was het hele zootje allang opgedoekt. Wees er maar
zeker van dat de opsporingsdiensten alle Gaia-leden bijzonder scherp in het
oog houden...

> Fusti (hyper-kritisch in dit geval zeker)

Wel, je mag hyperkritisch zijn. In Gent hebben we gewoon een aantal van onze
verzuchtingen in ons programma gestoken. Niets ervan kan als extreem worden
beschouwd. Alle punten zijn redelijk en aanvaardbaar.

Bezoek daarom eens http://www.vivant.org/belgium/gent en ga naar
gemeenteraadsverkiezingen en daarna naar programma en kijk naar punt 4
(dierenwelzijn - dierenrechten).
Of ga naar:
http://www.vivant.org:8080/Vivant/files/verkiezingen/gemeenteraad2000/gent/i
ndex.html
en kies dan punt 4 of rechtstreeks:
http://www.vivant.org:8080/Vivant/files/verkiezingen/gemeenteraad2000/gent/p
rogramma/deel1.html#dieren

Jean-Pierre Heymans

ilToscana

> [...]
> een privé-persoon of van een bedrijf of van de overheid ? Gelden
> eigendomsrechten alleen voor privé-personen en niet voor rechtspersonen ?

Het verschil is wel persoonlijk leed, steek jij mijn woning in de fik, dan
lijd ik er onder, een bedrijfsgebouw kan zo weer gerenoveerd worden. Maar
nogmaals, ik keur, net als jij, het toebrengen van schade aan bezittingen
van personen/bedrijven af.

> [...]
hamburgerketen,
> voor het geval je dit verschil belangrijk zou vinden.

Je hebt gelijk, dat zou enkel aan iedereen schade toebrengen.

> [...]

gaat
> straks in de fik (wees gerust, er zullen geen slachtoffers vallen) zonder

Nee, dat heb ik nooit gezegd, het beschadigen van gebouwen keur ik OOK af.

IT.

ilToscana

> [...]
overtuigd
> dat het geen terroristen of criminelen zijn?

Ok, je hebt me overtuigd, hoewel ik moeite heb met de term "terroristen.

> Wie een aanslag pleegt is een terrorist. Is dat zo moeilijk te begrijpen?

Het is toch al te eenvoudig personen die strijden voor een goed doel als
terroristen te bestempelen, puur terrorisme bestaat er dacht ik uit om
zoveel mogelijk menselijk leed te veroorzaken.

> [...]
Dat
> is uiteraard een handig alibi om je niet aan de wetten te moeten houden.

Omdat diezelfde overheden weigeren om met het ALF te onderhandelen, tja dan
voelen die lui zich uiteraard opzijgeschoven, en grijpen ze naar andere
middelen.

> [...]
werden
> alle personen die openlijk sympathie betuigden ook grondig aan de tand

Ik weet het, het zou me echt niet verbazen, ik heb met het ALF wel totaal
niets te maken, wat ik wel probeer is trachten te achterhalen waarom ze zo
handelen, het is me wel duidelijk dat deze personen, net als GAIA, serieus
begaan zijn met dieren, en ik ben zelf een dierenvriend..
Moeten we dan gewoon onverschillig blijven als we bv een varken zien lijden
in een slachthuis ?
Zouden we nu beter niet eens iedereen stimuleren tot vegetarische voeding,
daar het eten van onze viervoeters onszelf zeker geen goed doet ?

IT.

Eric Luyten

> [...]

> terroristen te bestempelen, puur terrorisme bestaat er dacht ik uit om
> zoveel mogelijk menselijk leed te veroorzaken.

Hint : het gaat 'm niet om het *doel* maar om de *middelen* die men aanwendt.

Eric.

zeg...

In article <Yp6y5.41394$R_2.4...@afrodite.telenet-ops.be>,

"Jean-Pierre Heymans" <h...@pandora.be> wrote:

> "ilToscana" <johnny...@pandora.be> wrote in message
geknipt

> [...]
> dictatuur van een nomenklatura (==minderheid).

> Jean-Pierre Heymans (voorstander van dierenrechten, zonder geweld)

in realteit heeft dit alles met democratie te maken!
eventueel is onze democratie een dictatuur van een 'welwillende'
meerderheid die soms wat luistert naar de verzuchtingen van
minderheden,en wat repressief tolerant is.

dat de meerderheid bestaat uit een groep individuen waarvan de meesten
ignorant zijn, en waarvan het de meesten allemaal niets kan schelen,
en de overigen enorme eigen belangen hebben waarnaast geen plaats is
voor alternatieven, is nog een bijkomend euvel
dat de machthebbers, vertegenwoordigers van die meerderheid, ook nog
geen oor hebben voor alternatieven en ze doodzwijgen komt daar nog eens
bovenop

de destijds bekende poster met f zappa op de pot, onderschrift: xxxx
billon flies can't be wrong: eat shit lijkt maar al te goed de
realiteit te weerspiegelen (een realiteit waarin bovendien zelfs niets
anders dan 'shit' mag verkocht worden, en verzwegen wordt dat er iets
anders bestaat)
onze democratie laat weinig alternatieven toe: ja, je mag ze wel
bedenken en verwoorden (en met je eigen beperkte middelen uit dragen),
maar ernaar leven is blijkbaar te shockerend

verder wordt van een democratische meerderheid nooit gevraagd haar
gelijk te bewijzen, de bewijslast ligt in het kamp van de aanvechters,
zodat de kan inderdaad te water gaat tot ze breekt, en er zelden ruim
op voorhand uitgetild wordt (ook al staan idiote actievoerders al
jarenlang te schreeuwen dat de kan zal breken)

alle goede intenties en facetten van de democratie ten spijt, de wijze
waarop ze nu gerealiseerd is, laat me soms verzuchten naar
die 'afgrijselijke' dictatuur van een -moreel, sociaal, enz...
hoogstaande- nomenklatura (maar waar vinden we die?)

dat ALF uiteindelijk toevlucht neemt tot extreme acties wordt m.i.
veroorzaakt door de houding van de machthebbers die weigeren de
mogelijke alternatieven (hier een diervriendelijkere kweek-en
vetmestmethode, gepaard met vermindering van de vleesconsumptie) te
overwegen en voor te leggen aan haar 'achterban'...en dit reeds meer
dan een kwart eeuw
de blijvende weigering resulteert in het voortbestaan van de
wantoestand, wat verdere acties blijft oproepen

GAIA ijvert voor hetzelfde, zonder geweld
(kan dus rekenen op meer symphatie, maar let wel, deze is slechts
gegroeid nadat het publiek geconfronteerd werd met de ALF-acties-
voorheen waren ook zij 'terroristen'),
maar geef toe, hun vriendelijkheid resulteert nog minder in bekendheid
van de problematiek. (sinds ALF weet de bevolking tenminste wat bio-
industrie betekent)

luisteren naar en verspreiden van info over alternatieven is de plicht
van democratische machthebbers, vandaar dat de dialoog m.i. wel moet
aangegaan worden...al was het maar omdat het de snelste wijze is om dat
geweld te doen stoppen
en dan kan men slechts hopen dat de meerderheid een goeie, en
gefundeerde beslissing neemt...
nog zo'n verantwoordelijkheid van de machthebbers: de meerderheid
overtuigen van de noodzaak om 'het zich wel aan te trekken' (burgerzin
noemt men dat in de onderwijsprogramma's zeker)

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

zeg...

In article <n6uhsss7u54bp4qsm...@4ax.com>,
Fusti...@guindailllle.com wrote:

> Mee eens!
> Weg met allerhande soort terrorismen!
>
> Het doel heiligt de middelen *niet*.
>

> Fusti

en het 'gewone' terrorisme dan, waarmee ik dagelijk geconfronteerd
word, en dat uitgaat van deze die het hier voor het zeggen hebben? -dat
heet anders zeker, en is daardoor minder erg ?
zij hebben nl. alle middelen en macht, en daardoor veroordelen ze de
anderen ertoe middelen te gebruiken die -inderdaad- niet steeds door de
beugel kunnen.
(waarmee ik hier niet wil pleiten voor het gewelddadig oplossen van
conflicten, enkel voor de bevordering van de mogelijkheden van
minderheden om het 'publiek' op een efficiënte wijze van hun visie op
de hoogte te stellen)

ilToscana

> Nou ja, vervang 'klassen' door 'onderdrukte beestjes' en je krijgt iets
> dat griezelig overeenkomt met het ALF... de postmoderne klassenstrijd,
> hip hoi... Als je dan ook nog de structuur van het ALF gaat bekijken (de
> cellen, die hebben ze -toegegeven- niet van het RAF), dan is het plaatje
> helemaal compleet... Leuk en romantisch allemaal voor wat naieve extreem-
> linksen (en begrijp me niet verkeerd, ik beschouw mezelf ook als links),
> hoor, maar o zo gedateerd...

En, vraag je je dan nooit af hoe het zover is kunnen komen ? De
onverschilligheid van overheden ten opzichte van bepaalde problemen is vaak
schrijnend, dan krijg je automatisch zulke groeperingen die op vaak
onwettige wijze de aandacht daarop willen vestigen. Het VB is op die manier
ontstaan...

IT.

zeg...

In article <8qcqqk$d7f$1...@nnrp1.deja.com>,
zeg... <abfa...@my-deja.com> wrote:

> [...]
> maar geef toe, hun vriendelijkheid resulteert nog minder in bekendheid
> van de problematiek. (sinds ALF weet de bevolking tenminste wat bio-

nog een opmerking hierbij: schrijnend toch dat er eerst gebouwen in
brand moeten worden gestoken opdat het onderwerp (dierenrechten in de
bio-industrie) de aandacht van het publiek trekt ! (ludiekere
oplossing: big brother in een vetmeststal laten doorgaan?)

zeg...

In article <Vjmy5.45900$R_2.5...@afrodite.telenet-ops.be>,

> [...]
> schrijnend, dan krijg je automatisch zulke groeperingen die op vaak
> onwettige wijze de aandacht daarop willen vestigen. Het VB is op die

'onverschilligheid' is een woord dat ik in mijn reply in de andere ALF-
thread spijtig genoeg vergeten te gebruiken ben:
onverschilligheid van de meerderheid en de machthebbers als een van de
oorzaken van het falen van de democratie en van het genereren van niet-
door-de-beugel-kunnende reacties en toestanden

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, "Luc Van Braekel" <l...@lvb.net>, die Wed, 20 Sep
2000 19:51:38 GMT, in littera
<ez8y5.42112$R_2.4...@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics

> [...]

>terreuracties van ALF ervoor zorgen dat de publieke opinie minder positief
>staat tegenover vreedzame organisaties als Gaia.

Dat is inderdaad ook zo en voor de IRA en voor de ETA, doch die gaan
daarmee toch ook door.

>Luc

Fusti

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, "Jean-Pierre Heymans" <h...@pandora.be>, die Thu,
21 Sep 2000 08:01:05 GMT, in littera
<5fjy5.45160$R_2.4...@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics

> [...]

>zeker van dat de opsporingsdiensten alle Gaia-leden bijzonder scherp in het

dat kan zijn, maar wegens precedenten in het buitenland ben ik toch
8erdochtig.

>Wel, je mag hyperkritisch zijn. In Gent hebben we gewoon een aantal van onze
>verzuchtingen in ons programma gestoken. Niets ervan kan als extreem worden
>beschouwd. Alle punten zijn redelijk en aanvaardbaar.

dan is dat zeker goed.

>Bezoek daarom eens http://www.vivant.org/belgium/gent en ga naar
>gemeenteraadsverkiezingen en daarna naar programma en kijk naar punt 4
> [...]

is inderdaad meer dan correct!
Fropiciat!

>Jean-Pierre Heymans

Fusti

Geert Cool

Bogart (stev...@ycuom.be) wrote:
[...]

Ik zou het eerder omschrijven als een soort kleinburgerlijke beweging
van beter gestelde radicaliserende jongeren die niet begrijpen hoe ze
steun voor hun ideeën kunnen vergroten. De radicale linkse organisaties
distantiêren zich wellicht allemaal van zowel de RAF als het ALF.

--
Geert Cool
Gemeenteraadsverkiezingen 8/10: http://onward.to/8oktober

ilToscana

"zeg..." <abfa...@my-deja.com> wrote in message

Inderdaad, eindelijk iemand die hetzelfde denkt..

IT.

ilToscana

> Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het is zelfs zo dat de gewelddadige
> terreuracties van ALF ervoor zorgen dat de publieke opinie minder positief
> staat tegenover vreedzame organisaties als Gaia.

Nu zijn we bezig het fenomeen "ALF" een pejoratieve betekenis te geven.

IT.

ilToscana

> [...]
> bio-industrie) de aandacht van het publiek trekt ! (ludiekere
> oplossing: big brother in een vetmeststal laten doorgaan?)

Een typische symptoon van de Belgische neglectie-ziekte, men wacht tot de
groepering in actie schiet, wegens geen aandacht, om vervolgens datzelfde
groepering als terroristen af te schilderen.
Een stille doch vuile tactiek dat typerend is voor de manier van politiek
bedrijven in ons land.

IT.

Hugo Maes

Geert Cool wrote:

> [...]
> steun voor hun ideeën kunnen vergroten. De radicale linkse organisaties
> distantiêren zich wellicht allemaal van zowel de RAF als het ALF.

Dat is raar. Ik heb stellig de indruk dat je alles toejuicht wat
destabiliseert en gewelddadig is, van welke kant dan ook, omdat het voor
de revolutionaire werkers in de geschapen dynamiek makkelijker zou zijn
om het Socialisme Vooruit te Helpen [newspeak voor: uiterst links kan
best zijn slag slaan in troebel water].

Die indruk had ik toch toen je verleden week de truckblockades steunde,
een gijzeling op poten gezet door kleine en grote zelfstandigen en waar
de chauffeurs-werknemers zelf niet veel beter van werden. Ik heb je toen
een analyse gevraagd van die steun, maar het enige dat ik heb kunnen
lezen is dat je toch "de indruk had dat de bevolking de blockades
steunde".

mvg, Hugo Maes

Geert Cool

Hugo Maes (Hugo...@med.kuleuven.ac.be) wrote:
[...]

Dat zegt vooral veel over uw vooringenomenheid!

[...]

Hoe kun je nu de acties van de truckers vergelijken met het ALF?
Dat is toch iets compleet anders. En ja, ik steun de truckblokkades.
Niet omdat ze veel steun krijgen, wel omdat het nodig is te
protesteren tegen de olieprijzen. De acties werden inderdaad gestart
door patroons en zelfstandigen, maar ging toch veel verder dan dat
(kijk maar naar de ontwikkelingen in Luik bvb.).
Voor meer info over het standpunt van Militant Links over de oliecrisis
verwijs ik alvast naar onze website (ik heb zelf geen tijd om er diep op
in te gaan hier). Mijn ervaring bij de deur-aan-deur campagne waar we mee
bezig zijn voor de verkiezingen is bovendien ook dat er heel weinig
negatieve reacties komen op onze voorstellen rond de oliecrisis (o.a. het
idee van gratis openbaar vervoer als alternatief).

Luc Van Braekel

ilToscana <johnny...@pandora.be> schreef in berichtnieuws
8gny5.46199$R_2.5...@afrodite.telenet-ops.be...

Hoezo ?

Luc

Batlock

> Weg met allerhande soort terrorismen!

Wat met het taartensmijten?

> Het doel heiligt de middelen *niet*.

Het smijten van een taart in het gezicht van Billybob Gates
of Borg (het middel) heiligt het doel (het belachelijk maken
van BbGoB) wel!

Batlock...
(Founding Member of
the International Marinus Van der Lubbe Firebomb Society)
---
"Well, what would you prefer? Yellow spandex?"

Batlock

> Nu zijn we bezig het fenomeen "ALF" een pejoratieve betekenis te geven.

Is er iemand die zich nog de serie "ALF" herinnert? Over
een harige alien die met zijn ruimteschip neerstortte op
het dak van een gezinswoning, en meteen het nieuwe familie-
lid werd?

Batlock...

Batlock

Jean-Pierre Heymans <h...@pandora.be> wrote in message

> [...]
> die van Gaia zijn, dan was het hele zootje allang opgedoekt. Wees er maar
> zeker van dat de opsporingsdiensten alle Gaia-leden bijzonder scherp in

De bende van Nijvel daarentegen...

(Aan de heren agenten van de Belgische Staatsveiligheid: mijn
familienaam wordt in één woord geschreven, en met een -au!)

Hugo Maes

Geert Cool wrote:

[stuk over vooringenomenheid geknipt ... elke (politieke) mening is
subjectief en vooringenomen per definitie - de 'newsspeak' kon ik niet
laten ;-) ]

> Hoe kun je nu de acties van de truckers vergelijken met het ALF?
> Dat is toch iets compleet anders.

Gewoon een andere gradatie van hetzelfde fenomeen, namelijk het proberen
bereiken van politieke doelen d.m.v. geweld ten koste van anderen,
eigenlijk Von Clausewitz' these. Het is mijn indruk dat uiterst links
zo'n geweldsituaties koester omdat, enz... enz... (maar mijn indruk is
evenveel waard als de jouwe).

> En ja, ik steun de truckblokkades.
> Niet omdat ze veel steun krijgen, wel omdat het nodig is te
> protesteren tegen de olieprijzen.

De hoge olieprijzen zijn het gevolg van deels te hoge vraag, deels
speculatie, deels de politiek van de OPEC, deels miscalculatie van de
oliemaatschappijen. NIET van de regering. Hun protest heeft zich tegen
de verkeerde partij gericht, en bovendien met de verkeerde middelen.

Wat de olie voor de transportsector betreft, die heeft qua prijs op
lange termijn gewoon de inflatie gevolgd. In feite zou ze nog een stuk
duurder moeten zijn om de negatieve milieu- en gezondheidseffecten van
het wegtransport te neutraliseren. Ik heb al van bij het begin van de
blokkades geschreven dat de onderbetaalde transportchauffeurs (als de
cijfers die ik hier gelezen heb correct zijn) eerder de issue zouden
moeten zijn dan de lagere accijns ten voordele van de patroons.

> De acties werden inderdaad gestart
> door patroons en zelfstandigen, maar ging toch veel verder dan dat
> (kijk maar naar de ontwikkelingen in Luik bvb.).

De betoging in Luik van gisteren 20/9 was dan ook heel wat sympathieker
en terechter dan de gijzeling van een heel land door enkele
transportpatroons. Er zullen best heel wat mensen met lagere inkomens
zijn wiens huishoudbudget dooreen gegooid wordt door de onverwachte piek
van de stookolieprijs.

> [...]
> negatieve reacties komen op onze voorstellen rond de oliecrisis (o.a. het
> idee van gratis openbaar vervoer als alternatief).

Als je een subsidie van de olieprijs boven de 14 frank of zo voorstelt,
en gratis dit en dat, kan ik me voorstellen dat iedereen dat prachtig
vindt. De spijtige waarheid is [en die kan je waarschijnlijk niet aan de
deur kwijt] dat er *altijd* iemand is die de rekening betaalt, niks is
*gratis*. There is no such thing as a free lunch.

Niettemin wens ik je toch een goede verkiezingsuitslag in Gent toe want
je inzet en enthousiasme lijkt me tegenwoordig en nog schaarser goed dan
de olie.

mvg, Hugo Maes¹
--------------
¹ Die nu op de fiets terug naar huis gaat.

De Staatsveiligheid

"Batlock" <bat...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
>
> (Aan de heren agenten van de Belgische Staatsveiligheid: mijn
> familienaam wordt in één woord geschreven, en met een -au!)

Genoteerd!

Luc Van Braekel

De Staatsveiligheid schreef in berichtnieuws
8qdebh$478$1...@rivage.news.be.easynet.net...

> Genoteerd!

Betrapt, EdV !

Luc

ilToscana

> positief

Hoewel ALF niet zo erg veel verschilt van GAIA, wordt de ene groepering
terroristen genoemd, het begrip ALF zal in de nabije toekomst gewoon
geassocieerd worden met bv de ETA.

IT.

ilToscana

"Batlock" <bat...@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> een harige alien die met zijn ruimteschip neerstortte op
> het dak van een gezinswoning, en meteen het nieuwe familie-

Dat kleine katten-etende monstertje ? Was idd erg grappige reeks, bestaat
daarvan geen vervolg of spin-off ?

IT.

ilToscana

"> > Gaia verwerpt iedere vorm van geweld. Mochten de ALF'ers dezelfde
mensen
> als
> het
>
> De bende van Nijvel daarentegen...

Achter de bende van Nijvel zaten rijkswachters en militairen, goed getrainde
personen met het doel de toen nieuwe wapens uit te testen op mensen, met
medewerking van staatsveiligheid..

IT.

Luc Van Braekel

> Hoewel ALF niet zo erg veel verschilt van GAIA, wordt de ene groepering
> terroristen genoemd, het begrip ALF zal in de nabije toekomst gewoon
> geassocieerd worden met bv de ETA.

<geeuw> ALF en Gaia mogen dan nagenoeg dezelfde doelstellingen hebben, de
*middelen* verschillen enorm: brandstichting en bomaanslagen versus
betogingen, prikacties en pamfletten. Niet veel verschil zeg je ???

In de nabije toekomst zeg je ? Nu reeds schrijft de hele pers over de
"eco-terroristen" van ALF, en terecht. Ik geef inderdaad toe dat de ETA nog
veel meer terreur zaait omdat ze ook moorden plegen, maar brandstichting en
bomaanslagen tegen gebouwen blijft hoe dan ook terreur.

Luc

Luc Van Braekel

> Achter de bende van Nijvel zaten rijkswachters en militairen, goed getrainde
> personen met het doel de toen nieuwe wapens uit te testen op mensen, met
> medewerking van staatsveiligheid..

Prachtig, nu kan het gerechtelijk onderzoek eindelijk met succes beëindigd
worden. Ik neem aan dat je morgenvroeg met jouw bewijsstukken bij de
onderzoeksrechter langsgaat ?

Luc

ilToscana

> [...]
> *middelen* verschillen enorm: brandstichting en bomaanslagen versus
> betogingen, prikacties en pamfletten. Niet veel verschil zeg je ???

Ok, de middelen verschillen enorm, toch hebben beide organisaties dezelfde
stellingen ivm dierenrechten..

> [...]
en
> bomaanslagen tegen gebouwen blijft hoe dan ook terreur.

De ETA doet het wel met de bedoeling mensen te doden, das imo pas echt
terrorisme, of het zou moeten zijn dat het ALF nu ook mensen viseert, wat ik
hen toch niet zie doen..

IT.

Luc Van Braekel

> van
>
> Het verschil is wel persoonlijk leed, steek jij mijn woning in de fik, dan
> lijd ik er onder, een bedrijfsgebouw kan zo weer gerenoveerd worden.

Als jij een bedrijfsgebouw in de fik steekt dan lijdt het bedrijf daar
evengoed onder, en dan betekent dat een financieel verlies voor het bedrijf en
dus voor de aandeelhouders.

Wat is erger: tien miljoen stelen van één persoon of tien frank stelen van één
miljoen personen ? Het lijkt wel of jij dit laatste helemaal niet erg vindt.

Luc

Thomas Hessler

Hugo Maes heeft geschreven in bericht
<39CA39BF...@med.kuleuven.ac.be>...

>mvg, Hugo Maesน
>--------------
>น Die nu op de fiets terug naar huis gaat.

A bike?! Dat is een Mountain Bike Trek met voor- en achtervering mag ik
hopen ja?

/Thomas,
die het zou haten moest zijn favoriete professor met een damesfiets zou nach
huis gaan

ilToscana

> Als jij een bedrijfsgebouw in de fik steekt dan lijdt het bedrijf daar
> evengoed onder, en dan betekent dat een financieel verlies voor het
bedrijf en
> dus voor de aandeelhouders.

OK.

> Wat is erger: tien miljoen stelen van één persoon of tien frank stelen van
één
> miljoen personen ? Het lijkt wel of jij dit laatste helemaal niet erg
vindt.

Dat laatste vindt ik ook erg, alles waarbij personen verlies lijden is niet
goed te praten.

IT.

ilToscana

> Prachtig, nu kan het gerechtelijk onderzoek eindelijk met succes beëindigd
> worden. Ik neem aan dat je morgenvroeg met jouw bewijsstukken bij de
> onderzoeksrechter langsgaat ?

Bewijsstukken...daar heb je het weer, mits enige logische redenering komt
men toch snel tot de vaststelling dat die overvallen nooit door gewone
overvallers gepleegd konden worden, omdat in de meeste gevallen geen buit
meegenomen werd, bovendien werden de meeste onderzoeken gesaboteerd door
invloed van "hogerhand".. Jij denkt toch niet dat zulk een hypothese
onmogelijk is ?

IT.

Luc Van Braekel

"ilToscana" <johnny...@pandora.be> wrote in message

Ik denk zeker niet dat zulk een *hypothese* onmogelijk is. Maar over een
*hypothese* schrijven is iets anders dan iets voorstellen alsof het met 100%
zekerheid realiteit is, zoals jij deed. En het is natuurlijk héél makkelijk
om alles wat ooit aan hypotheses verschenen is over de Bende van Nijvel, de
Westland New Post, staatsveiligheid, Paul Latinus, Gladio, Cepic, de
Bonvoisin, extreem-rechtse groupuscules binnen leger en rijkswacht, allemaal
op één hoop te vegen en dan een zinnetje te schrijven zoals jij deed, zonder
iets dat ook maar van ver op een bewijs lijkt.

Luc

Yucky

"Thomas Hessler" <panze...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]

> hopen ja?
>
> /Thomas,
> die het zou haten moest zijn favoriete professor met een damesfiets zou

Kruip misschien mee bij hem het bed in, slijmbal!

Thomas Hessler

Yucky heeft geschreven in bericht
<8qdngp$dqm$1...@rivage.news.be.easynet.net>...

>Kruip misschien mee bij hem het bed in, slijmbal!

That makes 5 new nicks in 5 days, way to go jackass.

Guess you're reaaaally popular around here too eh?

/Thomas

Yucky

"Thomas Hessler" <panze...@hotmail.com> schreef in bericht

5 nog maar? Ik dacht dat het er meer waren. Er zit natuurlijk een bepaalde
filosofie achter hé....

Thomas Hessler

Yucky heeft geschreven in bericht
<8qdnre$ds8$1...@rivage.news.be.easynet.net>...

>5 nog maar? Ik dacht dat het er meer waren. Er zit natuurlijk een bepaalde
>filosofie achter hé....

Ugh, probeer maar niet begaafd te doen. Zelfs een rat die reeds 3 dagen lag
te rotten in de zon en waar de maden en insecten niet willen aankomen omdat
het gewoon te repulsief is heeft nog meer kennis over filosofie dan jij.
Jouw generale incompetentie op alle mogelijke vlakken wordt alleen
overtoffen door een schandalig lage kennis over zowat alles waar je over
praat. In additie heb je de reputatie am iedereen al tegen je op te zetten
van het ogenblik dat je jouw mond openzet en je kan nooit -nooit- jouw
argumenten hard maken met concrete voorbeelden en zeker geen feiten.

/Thomas

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, "ilToscana" <johnny...@pandora.be>, die Thu,
21 Sep 2000 12:35:16 GMT, in littera
<8gny5.46199$R_2.5...@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics
(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>Nu zijn we bezig het fenomeen "ALF" een pejoratieve betekenis te geven.

Normaal als men gewoon andermans goed Doelbewust en met voorbedachte
rade <vernielt>.

>IT.

F (voor natuurbescherming maar tegen het terrorisme)

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, "ilToscana" <johnny...@pandora.be>, die Thu,
21 Sep 2000 17:59:00 GMT, in littera
<E%ry5.1180$Q57....@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics

> [...]

>Hoewel ALF niet zo erg veel verschilt van GAIA, wordt de ene groepering
>terroristen genoemd, het begrip ALF zal in de nabije toekomst gewoon

Terecht, omdat ze soortgelijke "werkmethodes " hanteren.

>IT.

Fusti

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, "ilToscana" <johnny...@pandora.be>, die Thu,
21 Sep 2000 18:37:52 GMT, in littera
<4Asy5.1475$Q57....@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics

> [...]

>terrorisme, of het zou moeten zijn dat het ALF nu ook mensen viseert, wat ik

brandstichting en ontploffingen zijn voldoende om als terrorist te
worden gerekend.

>IT.

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, "Batlock" <bat...@hotmail.com>, die Thu, 21 Sep
2000 16:35:26 GMT, in littera
<iNqy5.860$Q57....@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics

> [...]

>een harige alien die met zijn ruimteschip neerstortte op
>het dak van een gezinswoning, en meteen het nieuwe familie-

ja ik!

Waarom? Dat beest was toch geen terrorist, hij zat enkel achter de
poezen om ze op te eten....

>Batlock...
Fusti

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, "Batlock" <bat...@hotmail.com>, die Thu, 21 Sep
2000 16:32:21 GMT, in littera
<pKqy5.843$Q57....@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics (et

aliis) vere scripsit quod sequitur:

>F u s t i g a t o r <Fusti...@guindaille.com> wrote in message
>
>Wat met het taartensmijten?

Dat is *g*e*e*s*t*i*g*
en het kwetst niemand noch maakt het iets kapot. Hoogstens wat
stomeruijkosten.

>Het smijten van een taart in het gezicht van Billybob Gates
>of Borg (het middel) heiligt het doel (het belachelijk maken
>van BbGoB) wel!

Maar dat is een *goed* Doel!

>Batlock...
>(Founding Member of
> the International Marinus Van der Lubbe Firebomb Society)

Fusti
(Founding member of the International College of Nerd Experts)

Bart Vanhauwaert

On Wed, 20 Sep 2000 12:37:31 GMT, "ilToscana"
<johnny...@pandora.be> wrote:
>Mmmm, dat denk ik niet, ze hebben niet de intenties om mensen om te brengen,

Terreur hoeft niet noodzakelijk tegen mensen gericht te zijn.

>en dat is het verschil met het ETA, daarbij, ik vind niet dat ze écht
>terreur zaaien, of wat houdt "terrorisme" eigenlijk in ?

Als je bij McDonalds werkt kan ik mij goed inbeelden dat je je niet
meer veilig voelt om als laatste de deuren te sluiten, met de kans dat
het ALF een brandbom tegen je voordeur kwakt. Dat is pure
brandstichting met een politieke bedoeling en dus niet meer of niet
minder dan terrorisme.

cu bart

ilToscana

> [...]

zonder
> iets dat ook maar van ver op een bewijs lijkt.

Het zal toch ieder van ons wel opgevallen zijn dat na zovele hold-ups met
dodelijke afloop nog steeds geen enkele bewijs gevonden is tegen eender welk
persoon, in Aalst, niet ver van waar ik woon, grepen politie en rijkswacht
rijkelijk laat in, lang nadat de moordenaars in hun GTI langs de steenweg
naar Ninove vluchtten. Vind jij zoiets normaal ?
Bij normale overvallen bestaat de buit vaak uit geld, en gaan de overvallers
gewoon vandoor met wat ze geroofd hebben, in het geval van de Bende werden
mensen (waaronder een kind van 15) koelbloedig afgemaakt zonder dat er geld
of waardevolle dingen meegenomen werd.

IT.

Yucky

"Thomas Hessler" <panze...@hotmail.com> schreef in bericht

te repulsief.... generale incompetentie...overtoffen (wat dat ook mag
betekenen)...schadalig lage kennis...in additie....am iedereen... probeer
jij hier de geleerde professor uit te hangen of zo? Salondikdoenerij heet
ziets. Ik durf met jou IRL een discussie aangaan vriendschap en ik praat je
onder tafel. Niet zomaar onder de tafel, helemaal onder de tafelpoten!!
Iedereen hier heeft ondertussen al door dat jij jouw antwoorden niet baseert
op parate kennis, neen, die zoek je eerst effe op in een of ander boek en
juist dat maakt je hier zo belachelijk als maar zijn kan. Zo is het
gemakkelijk discussiėren natuurlijk. Op straat heb je natuurlijk je boeken
niet mee en sta je of letterlijk met je mond vol tanden of liggen je tanden
rondom jou... uit je bek geslagen door een van je klasgenoten. Moest elke
dag dat je op je gezicht krijgt uitgeroepen worden tot verlofdag dan hadden
we wellicht nu al 300 dagen verlo. fEn ik heb méér algemene kennis in mijne
kleine teen zitten dan jij in je door computergames murwgestampte 'haggis'
die in je kop zit. Simpel omdat ik diverse vaardigheden en interesses heb.
Jaaa... waaronder sport... gij slappe vod!

ilToscana

> brandstichting en ontploffingen zijn voldoende om als terrorist te
> worden gerekend.

Het soort lui dat zich daaraan "bezondigt" kan ik wel als soft-terroristen
beschouwen.

IT.

ilToscana

> Terecht, omdat ze soortgelijke "werkmethodes " hanteren.

Maar, ze gebruiken geen wapens die je leven bedreigen, en het zijn vooral
jonge mensen, personen die wat naief zijn te geloven dat dieren een waardig
leven verdienen, dat soort mensen kan je toch bezwaarlijk als misdadigers
bestempelen ?

IT.

ilToscana

> Maar dat is een *goed* Doel!

Het gooien van een taart in andermans gezicht keur je wel goed ?
Het is imo een vorm van agressie.

IT.

Omar Fathi

"Thomas Hessler" <panze...@hotmail.com> wrote

> [...]
> van het ogenblik dat je jouw mond openzet en je kan nooit -nooit- jouw
> argumenten hard maken met concrete voorbeelden en zeker geen feiten.

[stilte]

djee ben ik nu echt de enige die zich hier te pletter staart en zoekt naar
enige 'inhoud' in deze posting?

Omar

Luc Van Braekel

> [...]
> mensen (waaronder een kind van 15) koelbloedig afgemaakt zonder dat er geld

Allemaal terechte opmerkingen die kunnen wijzen in de richting van bepaalde
hypotheses. Geen enkele grond echter voor de bewering die je deed, "de
aanslagen van de bende van nijvel werden gepleegd door x y en z".

Jij beweert iets, en het enige dat ik tot nu toe gehoord heb waarmee je dat
probeert te staven, zijn vragen als "vind jij dat normaal" of "jij gelooft
toch niet dat". Rare manier van argumenteren en discussiëren hoor. Maar ik
geef toe dat ik de laatste tijd weinig aan de cafétoog doorbreng, dus ik ben
dat soort van discussies wat verleerd.

Luc

zeg...

In article <aXuy5.2370$Q57....@afrodite.telenet-ops.be>,
evenals het 'gestook' van Belet in de landbouwpolitiek-discussie in ter
zake
gestook dat bovendien de agressie bij de betogende boeren kan doen
oplaaien (maar, gelukkig, die in de reportage, en die achter de rug
van Dua leken nog heel kalm vanavond)

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, "ilToscana" <johnny...@pandora.be>, die Thu,
21 Sep 2000 21:16:08 GMT, in littera
<sUuy5.2352$Q57....@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics

(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>geven.

>Maar, ze gebruiken geen wapens die je leven bedreigen,

als ze 's nachts een bedrijf doen ontploffen of in brand doen
schieten, en dat de nachtwachter daar tussen zit? Wattan?

> [...]
>leven verdienen, dat soort mensen kan je toch bezwaarlijk als misdadigers

Hun motieven mogen 100% zuiver zijn, maar hun methodes zijn
ontoelaatbaar. Het is wel degelijk terrorisme, hoe goed het ook
beDoeld kan zijn.

>IT.

Fusti

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, "ilToscana" <johnny...@pandora.be>, die Thu,
21 Sep 2000 21:13:20 GMT, in littera
<QRuy5.2336$Q57....@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics

(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

Moordenaars zijn erger, natuurlijk, maar brand ontploffingen en
vernielingen aanbrengen van formaat, zoals bv een hele bedrijf te gaan
vernietigen vind ik niet bijzonder "soft".

>IT.

Fusti

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, "ilToscana" <johnny...@pandora.be>, die Thu,
21 Sep 2000 21:19:02 GMT, in littera
<aXuy5.2370$Q57....@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics

(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>Het gooien van een taart in andermans gezicht keur je wel goed ?
>Het is imo een vorm van agressie.

Mee eens: is het ook, maar het is geen terroristische daad, en dit is
nu eenmaal *echt* "soft" (tenzij je de taart met bord toegooit, maar
meestal zit daar enkel een karton onder).

Marieke van Niemegen

> De ETA doet het wel met de bedoeling mensen te doden, das imo pas echt
> terrorisme

Hoe kom je daar bij? Iedereen die een mens doodt is dus een terrorist? George Bush (in Irak), Bill Clinton (Servië), de Franse Sûreté (Rainbow Warrior), Dutroux (...), Felipe Gonzalez (G.A.L.), de Belgische staat (Bende van Nijvel), Vladimir Poetin (Tsjetsjenië), het Britse leger (Belfast) ... allemaal terroristen?

mvg

ilToscana

> [...]

van Nijvel), Vladimir Poetin (Tsjetsjenië), het Britse leger (Belfast) ...

Idd, vergeet niet dat de door jou aangehaalde namen heel wat doden op hun
geweten hebben, en dat deze personen gewoon vrijuit gaan, het ALF stichtte
enkel wat brand, en worden als dieren opgejaagd..
Schrijnend contrast, niet ?

IT.

ilToscana

> [...]

> als ze 's nachts een bedrijf doen ontploffen of in brand doen
> schieten, en dat de nachtwachter daar tussen zit? Wattan?

Dat zou dan idd doodslag zijn, maar, laat ons hopen dat het nooit zover
komt.

> Hun motieven mogen 100% zuiver zijn, maar hun methodes zijn
> ontoelaatbaar. Het is wel degelijk terrorisme, hoe goed het ook
> beDoeld kan zijn.

Dan is het toch aan de overheid op dit probleem op te lossen door met deze
personen te overleggen, daaruit kan een akkoord voortkomen, helaas
bezondigen bepaalde beleidslui zich aan neglectie.

IT.

ilToscana

> [...]
> hypotheses. Geen enkele grond echter voor de bewering die je deed, "de
> aanslagen van de bende van nijvel werden gepleegd door x y en z".

Helaas zullen we dat nooit te weten komen, de vogels zijn reeds lang gaan
vliegen.
Detail : toen een van de slachtoffers, die de raids overleefden, na enkele
jaren een rijkswachtkazerne binnenwandelde, meende hij een van de
Bende-daders te herkennen, hij was er zelfs zeker van....

> [...]
ik
> geef toe dat ik de laatste tijd weinig aan de cafétoog doorbreng, dus ik

Die argumenten waren bedoeld om eens tot nadenken te stemmen, we zijn toch
al snel geneigd de "officiële versies" van de feiten aan te nemen, versies
die aangebracht werden door hogerhand, en waardoor andere denkpistes zo goed
als onzinnig worden afgevoerd.

IT.

ilToscana

> Mee eens: is het ook, maar het is geen terroristische daad, en dit is
> nu eenmaal *echt* "soft" (tenzij je de taart met bord toegooit, maar
> meestal zit daar enkel een karton onder).

Nee, maar het is wel geweld tegen een persoon, je kan er iemand mee pijn
doen, en dat vind ik toch niet bepaald "soft", acties die gericht zijn
*tegen* een individu is mi een pure misdaad.
Trouwens, als die taart nu eens een bom bevatte....

IT.

Luc Van Braekel

ilToscana <johnny...@pandora.be> schreef in berichtnieuws
b4Fy5.4276$Q57....@afrodite.telenet-ops.be...

> Dan is het toch aan de overheid op dit probleem op te lossen door met deze
> personen te overleggen, daaruit kan een akkoord voortkomen, helaas
> bezondigen bepaalde beleidslui zich aan neglectie.

Toegeven aan terrorisme lokt nog meer terrorisme uit.

Luc

ilToscana

"Luc Van Braekel" <l...@lvb.net> wrote in message

Maar kan ook datzelfde "terrorisme" doen verdwijnen.

IT.

Hugo Maes

Thomas Hessler wrote:

> A bike?! Dat is een Mountain Bike Trek met voor- en achtervering mag ik
> hopen ja?

Een Tempest alu amerikaanse mountain bike met een Shimano SIS STX
versnellingssysteem, maar zonder vering. Vering heeft alleen zin op een
downhill rotsachtig terrein, op onze brabantse modderhellingen is het
zelfs trager. Ik kom met de alu bike werken omdat ik die langs de
traphal alle dagen tot op de 8ste verdiep in mijn bureau moet dragen.

Allemaal vreselijk off-topic vrees ik, tenzij in het kader van
"mobiliteit".

mvg, Hugo Maes
--------------
"I love animals, they taste so good"

Luc Van Braekel

> Maar kan ook datzelfde "terrorisme" doen verdwijnen.

En zelfs als dat zo zou zijn, dan is het een allesbehalve democratische manier
van doen. Dierenrechten afdwingen hoort men te doen door politieke actie,
zodat wetten gecreërd worden in het parlement, en niet door bommen te gooien
op hamburgerrestaurants.

Luc

Marieke van Niemegen

"Luc Van Braekel" <l...@lvb.net> schreef in bericht news:8qf7nk$16b2$1...@rivage.news.be.easynet.net...

> ilToscana <johnny...@pandora.be> schreef in berichtnieuws
> b4Fy5.4276$Q57....@afrodite.telenet-ops.be...
>
> Toegeven aan terrorisme lokt nog meer terrorisme uit.

Mooi voorbeeld van gezien met de wegblokkades! Het ene terrorisme is dus blijkbaar het andere niet...

> Luc

mvg

Marieke van Niemegen

Ja natuurlijk, maar je antwoordt niet op mijn vraag. Zijn alle deze mensen en organisaties "terroristen" *omdat ze mensen gedood hebben?*
Jij beweerde namelijk dat ETA terroristen zijn omdat ze mensen doden?

mvg

ilToscana

> [...]

en organisaties "terroristen" *omdat ze mensen gedood hebben?*
Jij beweerde namelijk dat ETA terroristen zijn omdat ze mensen doden?

Nou, als antwoord op jouw vraag zeg ik : ja, ze zijn terroristen, ze zaaien
terreur met dikwijls de dood als gevolg, net als het ETA.

IT.

ilToscana

> [...]
> van doen. Dierenrechten afdwingen hoort men te doen door politieke actie,
> zodat wetten gecreërd worden in het parlement, en niet door bommen te

Dat is juist, en hopelijk doet het ALF het deze keer met acties die door
iedereen geaccepteerd kunnen worden.

IT.

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, "ilToscana" <johnny...@pandora.be>, die Fri,
22 Sep 2000 09:05:50 GMT, in littera
<OhFy5.4302$Q57....@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics

(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>Nee, maar het is wel geweld tegen een persoon, je kan er iemand mee pijn
>doen,

Hoe? Met slagroom?

>en dat vind ik toch niet bepaald "soft", acties die gericht zijn
>*tegen* een individu is mi een pure misdaad.

Och dit is toch ludiek. Als ze met rotte eieren gooien heb je nog een
harde schelp die je niet bij slagroomtaarten hebt.

>Trouwens, als die taart nu eens een bom bevatte....

Dat is niet de beDoeling van Noel Godin en aanhangers.
Het is ALF niet, hoor!;-)

>IT.

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, "ilToscana" <johnny...@pandora.be>, die Fri,
22 Sep 2000 08:51:19 GMT, in littera
<b4Fy5.4276$Q57....@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics

> [...]

>groepering

>Dat zou dan idd doodslag zijn, maar, laat ons hopen dat het nooit zover

De kans is niet klein, helaas...

> [...]

>personen te overleggen, daaruit kan een akkoord voortkomen, helaas
>bezondigen bepaalde beleidslui zich aan neglectie.

Overleggen ?

Met wie?

Uit welke personen bestaat ALF?

Wie is gesprekspartner?

ilToscana

> De kans is niet klein, helaas...

Idd, daarom moet men in staat zijn met deze lui te onderhandelen..

> Overleggen ?
>
> Met wie?
>

> Uit welke personen bestaat ALF?
>
> Wie is gesprekspartner?

Met de leider uiteraard, men kan oproepen via mediakanalen dat men wil
onderhandelen, een beetje good-will van beide partijen volstaat dan om rond
de tafel te gaan zitten, de eisen van het ALF worden dan bekendgemaakt, de
overheid belooft dan oplossingen op voorwaarde dat het ALF zijn acties
stopt, op deze wijze is een solutie sneller gevonden dan dat men denkt dat
die idiote tactiek van negeren zou helpen, een probleem negeren betekent
steeds dat de kwestie steeds grotere omvangen krijgt, en in die
circumstanties verknalt men wederom een unieke kans om op een serene wijze
het probleem op te lossen, zo zijn vele organisaties als IRA en ETA
gewelddadiger geworden..

IT.

ilToscana

> Hoe? Met slagroom?

Als die slagroom in je ogen terecht komt kan je tijdelijk blind worden, dat
bedoelde ik dus.

> Och dit is toch ludiek. Als ze met rotte eieren gooien heb je nog een
> harde schelp die je niet bij slagroomtaarten hebt.

Het is toch gooien met de bedoeling een persoon belachelijk te maken of te
kwetsen.

> Dat is niet de beDoeling van Noel Godin en aanhangers.
> Het is ALF niet, hoor!;-)

Benieuwd of ze zoiets ook bij de paus zouden doen ;-) die zwemt in het
geld..

IT.

Thomas Hessler

Yucky heeft geschreven in bericht
<8qdtg1$h91$1...@rivage.news.be.easynet.net>...

> [...]
>verlo. fEn
>kleine teen
>Simpel omdat ik diverse vaardigheden en interesses heb.

Waaaaaahahaha! Natuurlijk weer geen enkel voorbeeld of enig spoor van een
doordachte strategie/argumentatie.

Way to go, Edwina!

/Hessler

Marieke van Niemegen

"ilToscana" <johnny...@pandora.be> schreef in bericht news:FSIy5.4804$Q57....@afrodite.telenet-ops.be...

Waarvoor mijn dank.
Toch nog één bemerking. De doelstellingen van ETA lijken me ietwat meer gerechtvaardigd dan die van bv. De Bende van Nijvel, Vladimir Poetin of M. Dutroux. Maar een kniesoor die daar aandacht aan besteedt?
Een tip: kijk misschien eens wie de belangen van het establishment bedreigt. En kijk dan eens wie "terrorist" genoemd wordt en wie niet.
En tot slot nog een slaapmutsje: Martin Mc Guinness werd tien jaar lang tot de opperterrorist van Ierland gebombardeerd (en opgejaagd). Nu is hij minister van onderwijs in Belfast. De terrorist Menachim Begin schopte het zelfs tot eerste minister. En werd ook Nelson Mandela door zijn regering geen terrorist genoemd?
Met andere woorden: wie terrorist is en wie niet, heeft absoluut niets te maken met zijn daden of methodes. Wel met ...

mvg

Yucky

"Thomas Hessler" <panze...@hotmail.com> schreef in bericht

Alléz joenk, een doordachte strategie/argumentie tegen iemand gelijk gij...
HAHAHAHAHAHAAAAAA.... Vind gij uwzelve zo indrukwekkend??... proest....Wat
ga ik een strategie en argumentatie gaan hanteren tegen iemand die gewoon
wegvliegt als ik eens zucht? Je hebt het gewicht van een vlo, het verstand
van een kieken en de kracht van een mot... Jij hebt zelfs nog geen stemrecht
en het is zeer de vraag of jij dat ooit wel zal krijgen... Hebben ze
eigenlijk dat laatste beetje van jouw burgerrechten nog niet afgenomen?
Alléz hop... vertel nog eens iets grappig bazeke...

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, "ilToscana" <johnny...@pandora.be>, die Fri,
22 Sep 2000 13:37:23 GMT, in littera
<ngJy5.4875$Q57....@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics

(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

denk je echt dat die leider zich kenbaar gaat maken?
Zeker niet, omdat hij dan verantwoordelijk zal worden gesteld voor
alle brand- en ontploffings toestanden die door ALF werden getekend.

> [...]
>die idiote tactiek van negeren zou helpen, een probleem negeren betekent
>steeds dat de kwestie steeds grotere omvangen krijgt,

dat hoeft niet. Als men de daders zo kan vinden en ze op voorbeeldige
wijze zeer zwaar kan bestraffen, is het probleem opgelost. ALF is
namelijk niet zo populair, zelfs bij GAIA-leden.

>en in die
>circumstanties verknalt men wederom een unieke kans om op een serene wijze
>het probleem op te lossen,

Na brand en ontploffingen is geen serene oplossing meer mogelijk.
Geweld moet ten hardste worden bestreden, anders zullen alle
drukkingsgoreoepen dat szeer slechte voorbeeld gaan volgen!

>zo zijn vele organisaties als IRA en ETA
>gewelddadiger geworden..

Die zullen worden uitgeroeid. Maar nationalisme is sterker dan
dierenliefde.

>IT.

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, "ilToscana" <johnny...@pandora.be>, die Fri,
22 Sep 2000 13:42:13 GMT, in littera
<VkJy5.4898$Q57....@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics

(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>Als die slagroom in je ogen terecht komt kan je tijdelijk blind worden, dat
>bedoelde ik dus.

Dat is kwatsch, hoor!
je hoeft maar de boel te spoelen en je ziet weer...

>Het is toch gooien met de bedoeling een persoon belachelijk te maken of te
>kwetsen.

Belachelijk te maken.

>Benieuwd of ze zoiets ook bij de paus zouden doen ;-) die zwemt in het
>geld..

Hij is wel op de lijst van de Godinisten geplaatst geweest, maar het
is hen nog niet gelukt. De veiligheid van de paus is zeer goed
georganiseerd sedert de aanslag van Ali Agça.

Jean-Pierre Heymans

"ilToscana" <johnny...@pandora.be> wrote in message

Ze hebben een lijn overschreden waarbij geen weg meer terug is. Het enige
wat ze kunnen doen is ophouden met hun terreurdaden en in alle anonimiteit
hun leven verderzetten. Op democratische wijze actie voeren is er niet meer
bij, want dan moeten ze uit de anonimiteit treden en dan heeft de politie
meteen de daders van de aanslagen.

> IT.

Jean-Pierre Heymans

Mark Moens

In article <oliy5.44993$R_2.4...@afrodite.telenet-ops.be>,
"Jean-Pierre Heymans" <h...@pandora.be> wrote:

knip

> [...]
werden
> alle personen die openlijk sympathie betuigden ook grondig aan de tand

En het mocht zelfs iets meer zijn! Er werden toen op één nacht
tientallen, misschien wel een paar honderd huiszoekingen verricht bij
mensen die van ver of nabij niets met de CCC van doen hadden: gewone
progressieve democraten uit de sector van de alternatieve vzw-tjes. De
rijkswacht greep de CCC aan om in één slag z'n fichen over
progressieven bij te werken. De CCC, dat was gewoon een politie-
provocatie.

Ook de ALF heeft alle kenmerken van een door de politie gemanipuleerde
of opgezette actiegroep. Verwilghen wist te melden dat de politie op de
hoogte was van de nakende aanslag. Typisch voor een genoyauteerde
actiegroep. Verleden jaar werd al een Antwerpse jongere opgepakt die
beschuldigd werd van banden met de ALF. Wekenlang is ze vastgehouden en
uiteindelijk losgelaten zonder concrete beschuldiging. Ze kwam
natuurlijk uit het "progressieve jongerenmilieu" waar ook al eens een
joint wordt opgestoken. Maar verder blijft de ALF ongrijpbaar, zoals
gewoonlijk ...

Wie het artikel in De Morgen van 15/9 ll las over de "gevaarlijkste"
toekomstige vijand volgens een interne rijkswacht-enquète weet genoeg:
de "anti-globalisten" alias verenigd jong en progressief, en "extreem
links". ALF kan best opgezet zijn door eerlijke activisten. Maar die
zijn dan wel gevaarlijk naief. Ze zullen als alibi dienen om het
ficheerwerk tegen progressieven ook met de eenheidspolitie efficiënt te
kunnen verderzetten en om uitzonderingswetten erdoor te krijgen.
Democraten zouden er verdomd goed aan doen hier scherp bewust van te
zijn en zich noch met woorden, noch met daden te laten strikken in
dergelijke provocaties. Veranderingen moeten afgedwongen worden door
overtuigingswerk en openlijke massa-acties en niet door aanslagen. ALF
zou alleen daarom al op geen greintje sympathie mogen kunnen rekenen.

In 6 of 97 sprak Michiel Vandenbosche van GAIA voor een studiedag van
de gelijke rechten-beweging Objectief 479.917 over zijn geweldloze
acties. Hij had het onder meer over het protest tegen de schapen-
transporten te Nieuwpoort die toen regelmatig het nieuws haalden. Op
een bepaald moment greep de politie in tegen de GAIA-actievoerders.
Door een ongelukkig toeval gleed een politieman uit en brak een heup,
alhoewel één van de actievoerders was toegeschoten om zijn val te
verhinderen. Dit werd, dank zij de politie en rijswacht in de pers
breed uitgesmeerd als een gewelddaad. Resultaat: GAIA werd voorgesteld
als een bende gevaarlijke terroristen. Gelukkig (!!!) was de
beschuldigde activist de zoon van een senator, waardoor uiteindelijk de
schade voor GAIA kon worden beperkt. Zoniet zou het waarschijnlijk tot
een verbod van die actiegroep zijn gekomen. Toch werd dit voorval in de
media achteraf niet gecorrigeerd. Het gevolg was wel dat Vandenbosche
zowat vogelvrij verklaard werd in kringen van slachters- en
dierenhandelaars. Enige tijd later werd hij trouwens zwaar toegetakeld
door paardenhandelaars in St. Jans-Molenbeek. Dit om maar te
illustreren hoe "scherp" de politiediensten staan als ze een kans zien
democratische geweldloze acties te criminalizeren als deze ook maar
enigszins succesvol ingaan tegen de gevestigde orde.

Een verwittigd democraat, hij hoeft nog niet eens links te zijn, is er
twee waard.

vriendelijke groeten,
Mark Moens
http://www.ping.be/mark_moens

Jo Depreitere

ilToscana wrote:

> [...]
> die aangebracht werden door hogerhand, en waardoor andere denkpistes zo goed

Integendeel, de meesten zijn geneigd om allerlei wilde speculaties en
extrapolaties
uit te voeren en die nog te geloven ook; iets wat jij nu perfect illustreert.

Jo

Geert DC

On Fri, 22 Sep 2000 13:37:23 GMT, "ilToscana"
<johnny...@pandora.be> wrote:

>Met de leider uiteraard, men kan oproepen via mediakanalen dat men wil
>onderhandelen, ...

Er bestaat zo geen leider, het ALF heeft geen grote sjamaan alla
Michel Vandenbosch, het bestaat uit een aantal losse actiegroepen.
Iedereen die voor het dierenwelzijn een terreurdaad wil plegen, mag
dat doen onder de noemer van het ALF en mag het ondertussen welbekende
opschrift dan achterlaten op de plaats van de misdaad, maar een
organisatie met getrainde discipelen is er dus niet.

Mvg,
Geert (carnivoor)

ilToscana

"Marieke van Niemegen" <neer...@myself.com> wrote in message

Het is daarom dat ik de verdediging van het ALF op me neem, je moet toch al
een beetje rationeel kunnen denken om erachter te komen dat er meer achter
hun buiten-de-wet-benoeming zat.

[...]

Pinochet schopte het zelfs tot president..

IT.

ilToscana

> [...]
meer
> bij, want dan moeten ze uit de anonimiteit treden en dan heeft de politie

Mijn inziens moet men gewoon de bereidheid tot onderhandelen tonen, dan kan
men deze kwestie minstens solveren zonder enige vorm van geweld, de huidige
politici bezitten helaas niet de pure intelligentie om ook maar contacten te
leggen, men volgt enkel de strakke, koppige lijn der neglectie.
Ik durf zelfs te stellen dat de overheid in de fout is bij die acties van
het ALF.

IT.

It is loading more messages.