'Gelotofobie: Deens onderzoek: Moslems worden 19,7 maal sneller beledigd dan denen'

Michael Laudahn eOpposition

*Message and author protected by the 1st amendment (free speech) and similar
constitutional provisions. Violations of this provision through actions by
judiciary and other government criminals will be prosecuted as soon as
conditions permit.*

Van Nicolai Sennels, psykoloog

Gelotofobie is 'angst ervoor uitgelachd te worden'. Gelatofobe zijn volgens
onderzoek onzekerder dan anderen, ze hebben een gevoel belachelijker te
zijn, en ze hebben angst ervoor dat anderen deze dingen kunnen zien. Het
draait zich in hoge mate om lage zelfvertrouwen en het gevoel belachelijk te
zijn - en pogingen dit te verschuilen.

Onderzoekers van Århus Universitet hebben de graad aan gelatofobie in 72
landen onderzoekt. Het onderzoek toont dat de denen het minst gelatofobe
volk van de wereld zijn. Alleen 1,67 % van de denen zijn gelatofoob.
Daarentegen zijn mensen uit het Orient, moslems, de meest gelatofobe mensen
op de wereld. 33 % van hen lijden aan gelatofobie. Dit is 19,7 maal meer dan
bij de denen. Noren liggen op de 2de plaats met 2,37 %, en israelis - die in
hoge mate blootgesteld zijn aan hoon door hun buurlanden en grote delen van
de westerse pers - liggen heel boven op de 4de plaats (5,91 %).

In het onderzoek moest men 1 tot 5 punten geven voor 9 vragen:

1) Als anderen in mijn aanwezigheid lachen word ik wantrouwig.
2) Ik vermijd me in het publiek bloot te stellen, omdat ik vrees dat de
mensen mijn onzekerheid zien en hun grappen erover maken.
3) Als vreemdelingen in mijn buurt lachen, dan geloof ik vaak ze lachen over
mij.
4) Ik beheers me zeer geen negatieeve aandacht te wekken, opdat ik niet
belachelijk moest werken.
5) Ik geloof ik werk onvrijwillig belachelijk op anderen.
6) Zelfs als ik me vaak eenzaam voel, neem ik niet bijzonder vaak deel aan
sociale werkzaamheden, om me zelf tegen honende aanmerkingen te beschermen.
7) Als ik aan een plaats een pijnlijke indruk heb gemaakt dan vermijd ik
toekomstig deze plaats.
8) Het duurt lang erover weg te komen als me iemand uitgelachd heeft.
9) Als ik dans voel ik me onhandig, omdat ik overtuigd ben dat degenen die
me zien me belachelijk vinden.

De hoge graad aan gelatofobie in het Orient kan mogelijkerwijs een deel van
de oorzaak verklaren voor de agressieve reactie van de moslems op satire,
die tegen ze zelf was gericht en tegen hetgeen ze vertegenwordigen (b v de
Mohammed-prenten) - samen met een markant gebrek aan zelf-ironie. De grote
focus van de moslem-cultuur op eer en schaamte draagt vermoedelijk bij tot
de hoge graad aan gelotofobie onder moslems - en daarmee ook tot het laag
zelfvertrouwen en het gevoel belachelijk te zijn.

In dit verband zou worden gerept dat de profeet van de moslems Mohammed zelf
vaak uitgelachd werd, toen hij zijn carriere als profeet begon. De mensen
geloofden hem niet toen hij zei, dat een stem binnen in zijn hoofd hem zei
dat hij een goddelijke profeet was. Om de zelfde reden zijn er een reeks
versen in koran en hadith, waar Mohammed verbiedt over hem te lachen. Was
Mohammed gelotofoob?

http://hodja.wordpress.com/2011/01/11/gelotofobi-dansk-forskning-muslimer-bliver-197-gange-lettere-fornaermede-end-danskere%E2%80%8F/

--
Unter blinden ist der ein ugige k nig. >.)
Don't discuss with mohammedan intruders THEIR subjects (mohammedanism & co).

Michael Laudahn eOpposition

Oorspronkelijke bron:

http://www.180grader.dk/Politik/forskning-muslimer-bliver-197-gange-lettere-fornaermede-end-danskere

Nicolai Sennels: