groźne Reiki?

19 wyświetleń

misiczka

nieprzeczytany,
19 cze 2005, 05:18:1219.06.2005
do
Spotykam się nie pierwszy raz z poglądem (zaznaczam od razu, że nie u
Nauczyciela, a u uczniów), że Reiki, w rękach niewłaściwiej osoby może
służyć złym celom i szkodzeniu.
Ciekawa jestem waszego zdania, bo jak dla mnie, kłóci się to trochę z
poglądem, że Reiki, to boska energia miłości o własnej inteligencji. Jak to
naprawdę jest? Czy faktycznie osoba, która ma załóżmy drugi stopień Reiki,
może używać go do "czarnej" magii?

--
pozdrawiam, misiczka

"Miłość jest sztuką. Jeśli chcesz nauczyć się kochać,
musisz postępować w taki sam sposób jak wówczas,
gdy chcesz się nauczyć jakiejkolwiek innej sztuki:
opanować jej teorię i praktykę." Erich Fromm

zakr

nieprzeczytany,
19 cze 2005, 07:02:4219.06.2005
do
Użytkownik "misiczka" napisał:

> Spotykam się nie pierwszy raz z poglądem (zaznaczam od razu, że nie u
> Nauczyciela, a u uczniów), że Reiki, w rękach niewłaściwiej osoby może
> służyć złym celom i szkodzeniu.

Znasz takie powiedzenie? "Miecz nie jest ani zły ani dobry. To człowiek
który go trzyma może go użyć w złej lub w dobrej sprawie". Podobnie jest ze
wszystkim.
Reiki, ponoć kieruje się własną "logiką", tzn. nie operator nie może zrobić
czegoś złego, ale czytałem książkę osoby, która podaje się za mistrza Reiki,
która twierdzi że zna sposób użycia Reiki, w sposób sprowadzający śmierć na
osobę która jest przedmiotem działania. Ile est w tym prawdy, nie wiem, ale
jesli jest to prawdą, to całe nauczanie o "inteligencji" Reiki jet g....
warte i w efekcie jest to system za pomocą którego można wszystko, tyle że
wielu uczniów i mistrzów wywodzących się z tego systemu jest po prostu
niedouczonych.

Zakr
mail: http://cerbermail.com/?7YobF6wygo

ShinningOnes

nieprzeczytany,
20 cze 2005, 02:40:4020.06.2005
do

Użytkownik "zakr" <ad...@mail.w.stopce.com> napisał w wiadomości
> [...]

> mistrza Reiki, która twierdzi że zna sposób użycia Reiki, w sposób
> sprowadzający śmierć na osobę która jest przedmiotem działania.

Czy mozesz podac tytul i autora?

misiczka

nieprzeczytany,
20 cze 2005, 04:23:0720.06.2005
do

Użytkownik "ShinningOnes" <re...@USUNTO.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

| Czy mozesz podac tytul i autora?

ShinningOnes, no nie bądź taki, jestem ciekawa bardzo twojej opinii!

--
pozdrawiam, misiczka

"Męska logika - poślubić wdowę z trójką dzieci
i robić jej wymówki, że nie była dziewicą"
Tadeusz Gicgier

zakr

nieprzeczytany,
20 cze 2005, 13:46:2720.06.2005
do
Użytkownik "ShinningOnes" napisał:

> Czy mozesz podac tytul i autora?

Hmm, nie pamiętam dokładnie. Autor to chyba Adam Kowalski, ale tytułu to
sobie nie przypomnę.

ShinningOnes

nieprzeczytany,
20 cze 2005, 18:53:4220.06.2005

> Hmm, nie pamiętam dokładnie. Autor to chyba Adam Kowalski, ale tytułu to
> sobie nie przypomnę.

No jezeli to Adam Kowalski to wszytko dla mnie jasne.
Mialem okazje czytac ksiazki tegopana na temat reiki i mailem naprawde
niezly ubaw.
Tak sie sklada ze stworzyl on wlasny system ktory niewiadomo dlaczego nazwal
Spirit REiki mimo ze jak sam twierdzi nigdy niedostal inicjacjiw "normalne"
Reiki.
Czytajac ksiazke zasmiewalem sie z absurdalnych idei o potrzebie dodatkowych
inicjacji do przykladania rak w okreslony sposb, do nakresleni symboli w
powietrzu, do nakresleni na kims i tym podobnych absurdach.

Byc moze za pomoca jego systemu mozna i zabijac, skoro ma tam symbole o
wdziecznych nazwach takich jak Demon, i chwali sie ze przekazuje inicjacje
oparte na jakiejs afrykanskiej magii.

Tylko moim skromnym zdaniem nazywanie tego systemu Reiki to nieporozumienie.

--
pozdrawiam serdecznie
ShinningOne

Numi

nieprzeczytany,
20 cze 2005, 20:58:4620.06.2005

> Byc moze za pomoca jego systemu mozna i zabijac, skoro ma tam symbole o
> wdziecznych nazwach takich jak Demon, i chwali sie ze przekazuje inicjacje
> oparte na jakiejs afrykanskiej magii.

Porównanie zakra wydało mi się nie trafne - miecz niezależnie od idei itd.
niesłuży raczej do cięcia arbuzów, ale mniejsza - wracając - znaczy jesteś
przekonany, że nie ma żadnej możliwości? Pytam (wyjątkowo :p) z czystej
ciekawości.

--
, tradycyjnie pozdrawiam - Numi.
| w adresie jest com, nie pl

ShinningOnes

nieprzeczytany,
21 cze 2005, 00:17:5021.06.2005
do

Użytkownik "Numi" <nu...@demonek.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przekonany, że nie ma żadnej możliwości? Pytam (wyjątkowo :p) z czystej

Jezeli to naprawde Reiki to nie.

zakr

nieprzeczytany,
21 cze 2005, 13:10:0321.06.2005
do
Użytkownik "ShinningOnes" napisał:

> Tylko moim skromnym zdaniem nazywanie tego systemu Reiki to
> nieporozumienie.

Nie znam się na tyle na Reiki, żeby to rozstrzygać. Dla mnie sprawa jest
prosta, jeśli jest to ta sama energia, albo ten sam system użyty w inny
sposób, to jest to dla mnie Reiki. Zakładając że to wogóle działa.

ShinningOnes

nieprzeczytany,
21 cze 2005, 14:49:2021.06.2005
do
Jezeli tworca Spirit Reiki nie posiada inicjacji w normalne Reiki to niejest
to energia Reiki tylko jaks inna.
Cale normalne Reiki zaczelo sie od Mikao Gyoho Usui, jezeli system niema
jego na poczatku to nie jest to Reiki, proste?

zakr

nieprzeczytany,
21 cze 2005, 16:26:2121.06.2005
do
Użytkownik "ShinningOnes" napisał:

No właśnie. Mikao Gyoho Usui też nie dostał od nikogo inicjacji. Natomiast
nie jestem pewien, czy "Spirit Reiki" nie powołuje się na początki wywodzące
się z "tradycyjnego" Reiki.
BTW: Nie mam zamiaru oceniać, czy "Spirit Reiki" to, to samo co Reiki, czy
coś innego, czy używa tej samej energii, tego samego systemu, czy nie. Nie
mam do tego ani dostatecznej wiedzy ani kwalifikacji. Jeśli jest czymś
innym, to ok. Reiki nie moze szkodzić (choć znając ludzka pomysłowość...),
jesli to samo, to znaczy że "mistrzowie sami nie wiedzą czego nauczają.
Niestety czasem czytając różne rekalmy tzw. "mistrzów" mam wrażenie że sami
nie wiedzą o co im chodzi, ale to juz temat na inny wątek :)

Numi

nieprzeczytany,
21 cze 2005, 16:39:4321.06.2005

> Jezeli to naprawde Reiki to nie.

Hm, miło - to ile ten 1 stopień inicjacji kosztuje? :)

ShinningOnes

nieprzeczytany,
21 cze 2005, 17:11:1321.06.2005

> Użytkownik "ShinningOnes" <re...@USUNTO.poczta.onet.pl> napisał w
> wiadomości
>
> Hm, miło - to ile ten 1 stopień inicjacji kosztuje? :)

A o tym to juz na priv.

shivar

nieprzeczytany,
21 cze 2005, 17:58:2321.06.2005

> Jezeli tworca Spirit Reiki nie posiada inicjacji w normalne Reiki to
niejest
> to energia Reiki tylko jaks inna.

a jakaz to inna energia, przecie Reiki to inaczej Prana, czy tez tzw.
energia zyciowa,
problem chyba w tym jakie emocje, mysloksztalty itp. sa dzieki niej ozywiane
oraz jakie motywy okreslaly jej skupienie i nakierowanie,

pozdrawiam

ab

nieprzeczytany,
22 cze 2005, 00:42:3322.06.2005
do

Pewnie, ze proste. My to wiemy, ale dla nie bedacych w temacie pomyslodawca metody musial znalezc cos,
co przyciagnie uwage. Najlepiej w takim przypadku wstrzelic sie w idee, ktora jest juz powszechnie znana i
dobrze przyjmowana. Normalny marketing, choc troche lajdacki. Mogl przeciez swoja metode mazwac
zupelnie inaczej, ale kto by wtedy ja zauwazyl? Musialoby to trwac znacznie dluzej.
Zreszta nie tylko on tak robi. Diane Stein robi podobnie. Tak napultala, ze az robi sie przykro. Kto wie, moze
to ona byla prekursorka takich "dziwnych" mistrzow? A jest ich na pewno wielu, chocby z rak samej Stein,
choc na co dzien nie zdajemy sobie z tego sprawy.

--
Ezoteryka: http://alfabeta.of.pl
Reiki: http://reiki.ab.of.pl

misiczka

nieprzeczytany,
22 cze 2005, 02:25:4322.06.2005
do

Użytkownik "ab" <abe...@igo.wroc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
wielu, chocby z rak samej Stein,
| choc na co dzien nie zdajemy sobie z tego sprawy.

O, a możesz trochę rozwinąć ten wątek? Bo nowicjuszowi ciężko wyłapać takie
"napultanie" ;)

--
pozdrawiam, misiczka

http://www.misiczka.com

Akulka

nieprzeczytany,
22 cze 2005, 14:44:0222.06.2005
do

Użytkownik "zakr" <ad...@mail.w.stopce.com> napisał w wiadomości

Hmmmmmmmmmmmmmmmm

Pomijając temat postu, to jaką książkę byście polecili całkowitemu laikowi?
Chodzi mi o taką książkę, która nie byłaby pustym gdybaniem i paplaniem na
temat, ale taką, która nie tylko by tłumaczyła temat, ale i zawierała
przydatne wskazówki i ćwiczenia.
Z góry dziękuję,

Akulka

ab

nieprzeczytany,
23 cze 2005, 00:44:4323.06.2005
do
> [...]
> byłaby pustym gdybaniem i paplaniem na temat, ale taką,
> która nie tylko by tłumaczyła temat, ale i zawierała

Zycie z Reiki

ShinningOnes

nieprzeczytany,
23 cze 2005, 01:51:0723.06.2005

> Zycie z Reiki
I dodaj ze zapraszasz na swoja strone po uaktualnione wiadomosci :DDDDDDDD

ab

nieprzeczytany,
24 cze 2005, 01:47:3724.06.2005
do

> I dodaj ze zapraszasz na swoja strone po uaktualnione
> wiadomosci :DDDDDDDD

Dodaje, zgodnie z sugestia. :-)

Nowe wiadomości: 0