boot bez bios -kexec

ujemny

Jak zbootować USB pendrive (dysk,kartę ...itp) w sytuacji kiedy bios ma
ograniczone opcje bootowania z USB , nie wspiera USB Boot lub nie możemy
wejść do biosu i zmienić sekwencji bootowania ?
Szukając rozwiązania tego problemu natknąłem się na 2 rozwiązania.

1. http://www.plop.at/en/bootmanager.htm l
po odpaleniu z cd wybraniu botowania z usb - wykrywa mi penrive albo
zewnętrzny dysk usb i się wiesza

2. http://www.solemnwarning.net/kexec-loader/
manual http://www.solemnwarning.net/kexec-loader/readme.html#s1

Mam pendrive z posadzonym GRUB4DOS, menu.lst z wyborem kilku systemów -
działa ok - można go bootować z usb o ile bios ma taką możliwość.
Przy braku wsparcia z biosu pomyślałem, że można by odpalić kexec z CD
(załadować sterowniki do USB , a jak się da to może do innych urządzeń) -
skoczyć do menu.lst na urządzeniu USB i już normalnie odpalić to co byśmy
chcieli z pendrive.

Zrobiłem iso zgodnie z instrukcją pod linuxem (ale bez modułów - bo nie mam
lzcat ,mam kłopot z posadzeniem tego i nie rozpakuję automatem
modułów/sterowników z rozszerzeniem tlz) wypalilem na płytkę ,zbootowałem,
załadował się kernel i initrd i wyskakuje
"waiting for disk" - jak przerwę wyrzuca mnie do kexec shella

Jak w nim wydam komendę " disks" to widzę pendrive jako device sda i sda1
ale jak z powrotem wrócić do menu.lst na pendrive ???

W opisie kexec pisze ,że kexec szuka " startup kexec-loader looks for a
configuration file named kexec-loader.conf in the root directory of the boot
disk. If it does not exist it will attempt to load kxloader.cfg instead"

plik kexec-loader.conf mam w głównym katalogu , w boot/grub mam menu.lst
,ale przy wpisaniu linii w kexec-loader.conf żeby zobaczył menu.lst gruba

grub-path (sda1)/boot/grub

lub

grub-path (sda)/boot/grub

nic się nie dzieje - dalej ładuje kernela,initrd i wywala mnie do shella

Jak załadować więc sterowniki usb i wrócić do menu.lst gruba ???