Problem z kupujacym uszkodzonego sprzetu

0 wyświetleń

kokos

nieprzeczytany,
15 kwi 2005, 17:27:4115.04.2005
do
Mam pytanie! Ostatnio sprzedalem zepsuty mp3 player z karta kablem cd i
pudelkiem! Problem jest taki ze kupujacy uwaza ze go oszukalem bo on liczyl
na to ze karta bedzie sprawna! A ja w aukcji napisalem ze Pare razy udalo mi
sie go wlaczyc i posluchac muzyki ale jak nim poruszylem to gasl ize nie
wlacza sie juz i ze CALOSC SPRZEDAJE JAKO USZKODZONE! Czy powinienem w takim
wypadku zwrocic pieniadze kupujacemu? Prosze o rade lub wskazanie podobnych
pytan ktore juz tu padaly! Pozdrawiam

Fryzjer

nieprzeczytany,
15 kwi 2005, 17:29:4915.04.2005
do
Dnia Fri, 15 Apr 2005 21:27:41 +0000 (UTC), kokos napisał(a):

> Prosze o rade lub wskazanie podobnych
> pytan ktore juz tu padaly! Pozdrawiam

Najlepiej zapodajlinka do aukcji. Wtedy mozna bedzie obiektywnie ocenic,
kto ma racje.
--
Fryzjer :GG-6154183: e-mail: http://tinyurl.com/5no8m :Wrocław
"Inteligentni ludzie są często zmuszani do picia, by bezkonfliktowo

kokos

nieprzeczytany,
15 kwi 2005, 17:33:1415.04.2005
do
Fryzjer <ric...@go2.noSpam.pl> napisał(a):

> Najlepiej zapodajlinka do aukcji. Wtedy mozna bedzie obiektywnie ocenic,
> kto ma racje.

juz oto link no racj tak latwiej

Mrozik

nieprzeczytany,
15 kwi 2005, 17:40:5215.04.2005
do
Użytkownik " kokos" napisał w wiadomości

> juz oto link no racj tak latwiej

wyslij kupujacego na drzewo , miales wyraznie napisane "Calosc jako
uszkodzone"
nie ma o czym dyskutowac

--
pozdr...
Mrozik

Fryzjer

nieprzeczytany,
15 kwi 2005, 17:43:3715.04.2005
do
Dnia Fri, 15 Apr 2005 21:33:14 +0000 (UTC), kokos napisał(a):

> juz oto link no racj tak latwiej

Napisales wielkimi literami, ze player jest uszkodzony - no i fajnie.
Napisales tez, ze dodajesz kabelek, karte itd. i tez napisales ze "Calosc
jako uszkodzone! "

Wniosek - kupujacy ma nieuzasadnione pretensje. Moze sie troche zawiodł, że
nawet karta jest padnieta, ale Ty napisałeś to na aukcji. Może nie wprost,
ale jednak.

Wydaje mi sie, ze opis byl wystarczajaco dobrze sformułowany. Co inni
apowicze sadza?

Wojciech47

nieprzeczytany,
15 kwi 2005, 17:50:1615.04.2005
do
Czy powinienem w takim
> wypadku zwrocic pieniadze kupujacemu? Prosze o rade lub wskazanie
podobnych
> pytan ktore juz tu padaly! Pozdrawiam
>
> --
http://www.gazeta.pl/usenet/

Kupujący z pewnością myślał że odtwarzacz da się naprawić małym kosztem i
sprzedać drożej. Według mnie opis aukcji był dobrze sformułowany, więc nie
powinieneś mieć nic sobie do zarzucenia. Z dobrej woli możesz oddać
pieniądze, ale nie musisz... Gdyby kupujący odesłał sprzęt na swój koszt, Ty
ponosisz jedynie koszty aukcji i możesz wystawić go jeszcze raz. Nie
powinieneś spodziewać się negatywa.

pozdrawiam
wojciech47

Jacek Skowroński

nieprzeczytany,
15 kwi 2005, 17:54:1415.04.2005
do
Die 15-04-05 Fryzjer <ric...@go2.noSpam.pl> scribsit:

> [...]

> ale jednak.

> Wydaje mi sie, ze opis byl wystarczajaco dobrze sformułowany. Co inni

W opisie znalazłem jeden mankament -- wykrzykniki zamiast kropek. Co do
treści, oczywiście roszczenia kupującego są nieuzasadnione. Dziwne, przy
tylu pozytywnych komentarzach można było spodziewać się innego obrotu
sprawy. Przy okazji -- pośpieszyłeś się z komentarzem.

--
Jacek Skowroński

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 01:31:4816.04.2005
do
Konfident(ka) *Fryzjer* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:

> [...]
> ale jednak.
> Wydaje mi sie, ze opis byl wystarczajaco dobrze sformułowany. Co inni

Dla mnie pełna jasność.
Oiecał, że uszkodzony i słowa dotrzymał.

Rumcajs(TradeMark)
Aukcja Dago, którym pewna apowiczka wzgardziła: http://tinyurl.com/46pd7

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 03:12:5216.04.2005
do

> [...]
takim
> wypadku zwrocic pieniadze kupujacemu? Prosze o rade lub wskazanie

Witam.
Powinienem chyba i ja dodać swoją opinię jako ten który kupił:
W opisie uszkodzenia jest napisane:...Czasami udało mi sie go wlaczyc i
posluchac muzyki ale jak nim troche poruszylem to sie wylaczal
-czyli jesli dało sie słuchac to jednak pamieć jest sprawna - myslę, ze
późne godziny nocne nie sprzyjaja uważnemu czytaniu i mysleniu i
dotychczasowe wypowiedzi nie sa do końca przemyślane.
A zdarzył się nawet taki kwiatek:
Wiadomość od: borzymek, mic...@borzymek.pl wysłana z komputera o numerze
IP: 83.24.226.238 -odpierdol sie naciągaczu od kolesia od którego kupiłeś
mp3. uszkodzony to uszkodzony!
(- chyba wyśle kopie do adminów Allegro)
Spodziewam się jeszcze innych głosów w dyskusji, takich które będą broniły
interesów kupujących przed kupnem nienaprawialnego i nieużytecznego złomu
Janusz

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 03:24:2116.04.2005
do
Konfident(ka) *JK* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:

> Powinienem chyba i ja dodać swoją opinię jako ten który kupił:

Zdecydowanie. Wysłuchanie obu stron daje pełny obraz sytuacji.

> W opisie uszkodzenia jest napisane:...Czasami udało mi sie go wlaczyc i
> posluchac muzyki ale jak nim troche poruszylem to sie wylaczal
> -czyli jesli dało sie słuchac to jednak pamieć jest sprawna

To była *Twoja* interpretacja.
Słowo *Uszkodzony/e* pojawiło się w tytule aukcji, w opisie i dodatkowo w
zdaniu:
"Calosc jako uszkodzone!"
Cena też była niezbyt wygórowana.
Zaryzykowałeś - straciłeś. Co tu dużo gadać.

- myslę, ze
> późne godziny nocne nie sprzyjaja uważnemu czytaniu i mysleniu i
> dotychczasowe wypowiedzi nie sa do końca przemyślane.

Podobnie można powiedzieć o Twojej decyzji zakupu :-)

> [...]
> IP: 83.24.226.238 -odpierdol sie naciągaczu od kolesia od którego kupiłeś

Mocno przesadził, ale to jedno z wcieleń *Kudłatego*, jeśli zaglądasz na a.p.a.
wiesz co to za folklor :-)

> (- chyba wyśle kopie do adminów Allegro)

Lepiej do Departamentu Skarg i Wniosków firmy Netsim :-)

> Spodziewam się jeszcze innych głosów w dyskusji, takich które będą broniły
> interesów kupujących przed kupnem nienaprawialnego i nieużytecznego złomu

Na chwilę obecną popieram sprzedającego w tym sporze.

Jacek Skowroński

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 03:26:5016.04.2005
do
Die 16-04-05 JK <jk2...@wp.pl> scribsit:

> [...]

> późne godziny nocne nie sprzyjaja uważnemu czytaniu i mysleniu i
> dotychczasowe wypowiedzi nie sa do końca przemyślane.

Nigdzie w opisie nie ma tekstu "pamięć jest sprawna", natomiast kilkukrotnie
pojawia się zwrot "całość uszkodzona". Całość, czyli także pamięć. Poza tym
fragment "czasami udało się włączyć" sugeruje, że nie zawsze było to
możliwe. Wydaje mi się, że to ktoś inny ma problem ze zrozumieniem czytanego
opisu.

--
Jacek Skowroński

ciekawski

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 03:26:4316.04.2005
do

Użytkownik "JK" <jk2...@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> późne godziny nocne nie sprzyjaja uważnemu czytaniu i mysleniu i
> dotychczasowe wypowiedzi nie sa do końca przemyślane.

Cwaniak jesteś i tyle! Sprzedawca wyraźnie napisał że sprzedaje jako
uszkodzony a ty masz pretensje ze taki właśnie jest?

ciekawski

Jacek Skowroński

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 03:28:2016.04.2005
> [...]

> późne godziny nocne nie sprzyjaja uważnemu czytaniu i mysleniu i
> dotychczasowe wypowiedzi nie sa do końca przemyślane.

Nigdzie w opisie nie ma tekstu "pamięć jest sprawna", natomiast pojawia się

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 03:32:5516.04.2005
do

> [...]
> "Calosc jako uszkodzone!"
> Cena też była niezbyt wygórowana.
> Zaryzykowałeś - straciłeś. Co tu dużo gadać.

A czy Twoja interpretacja jest taka ze sprzedający słuchał muzyki mając
"martwą" kartę pamięci? - kupiłem całość właśnie dla tej karty bo na innych
aukcjach są podobne, sprawne playerki, do których należy dołożyć pamięć.
Janusz

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 03:36:4716.04.2005
> [...]
Wydaje
> mi się, że to ktoś inny ma problem ze zrozumieniem czytanego opisu.

Mylisz się- player posiada pamięć zewnętrzną Smart Media i jej stan nie ma
wpływu na właczanie. Mozna go właczyc równiez bez pamięci -, ale słuchac juz
NIEEE
Janusz

Jacek Skowroński

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 03:41:4716.04.2005
do
Die 16-04-05 JK <jk2...@wp.pl> scribsit:

Napisz więc, jak rozumiesz zwrot "Całość jako uszkodzone". Pamięć nie należy
do całości?

--
Jacek Skowroński

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 03:45:0016.04.2005
do
Konfident(ka) *JK* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:
> A czy Twoja interpretacja jest taka ze sprzedający słuchał muzyki mając
> "martwą" kartę pamięci?

Mam propozycję. Ochłoń i przeczytaj jeszcze raz opis aukcji.
Na jakiej podstawie możesz twierdzić, że karta *MUSI* być sprawna?

> kupiłem całość właśnie dla tej karty bo na innych
> aukcjach są podobne, sprawne playerki, do których należy dołożyć pamięć.

I Ci nie wyszło.
Jeśli tak boisz się ryzyka powinieneś omijać szerokim łukiek aukcje
*uszkodzonych* przedmiotów.

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 03:47:0816.04.2005
do

> Napisz więc, jak rozumiesz zwrot "Całość jako uszkodzone". Pamięć nie
należy
> do całości?

Łańcuch w którym pęknie choć jedno ogniwo jest łańcuchem popsutym w
całości - nie działa
I czy też uważasz że mógł po włączeniu słuchać mając martwą kartę pamięci?
Janusz

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 03:52:0116.04.2005
do
Konfident(ka) *JK* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:

Mógł. Jesteś przekonany, że player ma jedno uszkodzenie?
Może trzy a może pięć?
Coś się mogło zacząć psuć, ale *czasem* działał. Potem padła karta i przestał.
Jeśli wystawisz sprzedającemu nega za tą aukcję wystawisz sobie doskonałe
świadectwo.
(A może coś w tej intuicji Kudłacza jest...)
Dla mnie EOT

Imka

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 04:24:4616.04.2005
do
In <news:d3qdtl$qb$1...@opal.futuro.pl> JK typed:

> [...]
> późne godziny nocne nie sprzyjaja uważnemu czytaniu i mysleniu i
> dotychczasowe wypowiedzi nie sa do końca przemyślane.

Ale w tytule i opisie jest również:
'MP3 digital audio player uszkodzony!!!'
'Mam do sprzedania odtwarzacz MP3! USZKODZONY!!!'
'Calosc jako uszkodzone!'

I IMO Twój wniosek 'czyli jesli dało sie słuchac to jednak pamieć jest
sprawna' jest wnioskiem zbyt pochopnym i nie do końca przemyślanym.
Zwróć uwagę na formę 'Czasami udalo mi sie go wlaczyc i posluchac
muzyki'.
Po pierwsze - czas przeszły. Po drugie - czasami. Czyli było, minęło,
nie ma, teraz nie działa. Taki jest mój wniosek z tego zdania.

> [...]
> mp3. uszkodzony to uszkodzony!
> (- chyba wyśle kopie do adminów Allegro)

Nie chyba tylko bezwględnie.

> Spodziewam się jeszcze innych głosów w dyskusji, takich które będą broniły
> interesów kupujących przed kupnem nienaprawialnego i nieużytecznego złomu

No niestety - IMO sam się tutaj podłożyłeś. Założyłeś że 'coś' jednak
jest sprawne. Ale to było tylko Twoje 'założenie'. Ja widząc taką
aukcję, z takim opisem, i potrzebując coś więcej od obudowy, na pewno
bym w niej nie licytowała.

--
Imka

kokos

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 04:59:3216.04.2005
do
Imka <spamtr...@gazeta.pl> napisał(a):

Dziekuje za opinie w tej sprawie bardzo mi pomogly! a tak na koniec cytat z
tego co ostatnio napisalem do kupujacego

"Witam! To ze kiedys mi sie udalo wlaczyc i posluchac nie znaczy ze karta
jest sprawna bo napisalem ze sie wylaczyl i ze sprzedaje calosc uszkodzona!
Teraz nie mam juz watpliwosci jest Pan zwyklym naciagaczem NIE bedzie zadnego
zwrotu nie tak zalatwia sie te sprawy! Dzieki wszystkim wpisa na
alt.pl.allegro nie mam juz watpliwosci! Nawet Pana wpisy mnie w tym
potwierdzily! Jest Pan troche smieszny w tym co pisze! Przykro mi ze trafilem
na Pana na sojej drodze na allegro! Jest pan moze i dobrym kupujacym ale nie
tym razem! Teraz okazal sie Pan Malym dzieckiem i tyle! Domyslam sie ze
dostane negatywa od Pan i prosze bardzo bo bedzie to tylko o Pany zle
swiadczyc! Poczekam jeszcze na opinie allegro w tej sprawie ale chyba juz
jasne jaki bedzie jej wynik! Lepiej przyznalby sie Pan do bledu i przeprosil
za cale zamieszanie! Ja zrobilem wszystko dobrze! Sprzedalem zepsutw sprzet i
tego nie ukrywalem, a to nie zbrodnia! Dowidzenia"

A to co on odpisal mi (smieszne):

"Odpuszczam sobie ciąg dalszy bo kwota jest na tyle niska, że szkoda
nerwów. W dalszym ciągu jednak wiem, że to ja miałem rację .
Życzę Panu w dalszej działalności na Allegro aby nie trafił Pan na
podobnego sobie.
Bo jak mówi stare przysłowie "Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia"
Janusz"
Jeszcze raz wielkie dzieki dla wszystkich! Pozdrawiam serdecznie!!!
Konrad Krzyczkowski

Filip Wolinski

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 05:21:2316.04.2005
do

Użytkownik " kokos" <kkrz...@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> A to co on odpisal mi (smieszne):

(ciach...)

Niestety, ale tym razem to nie miales racji.
To Twoj list do niego był śmieszny (a przynajmniej niepoważny) w tresci.
Jego odpowiedź jest poważna i absolutnie nie można powiedziec że śmieszna.

--
Filip Wolinski

Radoslaw

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 05:26:2716.04.2005
do
Dnia 05-04-16 09:26, Użytkownik ciekawski napisał:

> Cwaniak jesteś i tyle! Sprzedawca wyraźnie napisał że sprzedaje jako
> uszkodzony a ty masz pretensje ze taki właśnie jest?

W którym miejscu pisał że karta jest niesprawna ?

Pozdrawiam

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 05:33:3416.04.2005
do
Również dziękuję za opinie.
Chyba wystawię do kolejnej sprzedarzy ten playerek - zapraszam do licytacji
:) :) : )
Janusz

Imka

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 05:34:1116.04.2005
do
In <news:d3qlo2$aj$1...@news.lublin.pl> Radoslaw typed:

> W którym miejscu pisał że karta jest niesprawna ?

'Calosc jako uszkodzone!'

--
Imka

Andrzej_K

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 05:38:2116.04.2005
do
User "Radoslaw" <rado...@poczta.emitel.pl.NO_SPAM> napisał(a)
w news'ie: news:d3qlo2$aj$1...@news.lublin.pl

> W którym miejscu pisał że karta jest niesprawna ?

To Twoim zdaniem gdy sprzedaje się uszkodzony sprzęt
należy wymienić *wszystkie* uszkodzone *części* ?
Każdy rozsądny kupujący taki *uszkodzony w całości*
sprzęt powinien zapytać sprzedającego czy interesująca
go część_podzespół jest w nim sprawna czy *także*
niesprawna - nie byłoby niedomówień.

--
Pozdrawiam - Andrzej_K.
(...) ...dochodzenie było utrudnione bo

Imka

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 05:46:2116.04.2005
do
In <news:d3qm5d$3tk$1...@opal.futuro.pl> JK typed:

> Również dziękuję za opinie.

Komu? Nie umieściłeś wrotki i ni cholery nie wiem ;->
A jeszcze nie rozgryzłam tego Dialoga ;) na tyle żeby mi pokazał drzewo
po ludzku żeby móc się zorientować :(

> Chyba wystawię do kolejnej sprzedarzy ten playerek - zapraszam do licytacji

Rozumiem doskonale :) aczkolwiek trochę to stoi w sprzeczności z Twoją
opinią na temat sprzedaży nienaprawialnego i nieużytecznego złomu ;)
Ale może ktoś chce jako breloczek? ;)

I żebyś miał jasność - ja na allegro _wyłącznie_ kupuję. I siłą rzeczy w
moim interesie niejako leży obrona kupujących. Ale w tym przypadku...
no, sprzedawca nie dał mi szansy przy takim opisie... ;)

--
Imka

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 06:58:0416.04.2005
do

Użytkownik "Imka" ......

> Komu? Nie umieściłeś wrotki i ni cholery nie wiem ;->

nie dałem wrotki bo dziękuję wszystkim..:)

> no, sprzedawca nie dał mi szansy przy takim opisie... ;)

A gdybyś kupiła uszkodzony diskman do którego sprzedawca dodaje Twoją
ulubioną płytę CD i płyta by była niegrająca, nie miała byś wrazenia że
zostałaś nieuczciwie zachecona do zakupu?
Janusz
> --
> Imka

Imka

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 07:32:1116.04.2005
do
In <news:d3qr3r$5ku$1...@opal.futuro.pl> JK typed:

> nie dałem wrotki bo dziękuję wszystkim..:)

:))

> A gdybyś kupiła uszkodzony diskman do którego sprzedawca dodaje Twoją
> ulubioną płytę CD i płyta by była niegrająca, nie miała byś wrazenia że
> zostałaś nieuczciwie zachecona do zakupu?

Wiesz.. wrażenia wrażeniami. Możemy mieć najróżniejsze - ale tutaj jest
powiedziane wyraźnie - 'uszkodzony'. Oraz 'Nie wiem co jest powodm!'

Gdyby uszkodzony był kabelek to zapewne nie miałbyś żadnych pretensji,
bo zależało Ci na karcie akurat. A tutaj powodem akurat okazała się
karta.

Ale sprzedawca wyraźnie zaznaczył 'mam cos popsutego - nie działa - nie
wiem dlaczego'.
I obarczanie go winą za to, że akurat nie działa ten element, co to
chiałbyś żeby działał, jest jednak troszkę nie za bardzo... ;->

--
Imka

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 08:05:5516.04.2005
do

> I obarczanie go winą za to, że akurat nie działa ten element, co to
> chiałbyś żeby działał, jest jednak troszkę nie za bardzo... ;->

Myślałem ,że skończę temat ale chce by uczestnicy mieli jasność
Karta nie jest elementem odtwarzacza i nie wpływa na to czy da się on
włączyć (pisałem wyżej o tym).
Jest dodatkiem jak w/w płyta do diskmana..
Janusz

Imka

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 08:22:4916.04.2005
do
In <news:d3qv33$76k$1...@opal.futuro.pl> JK typed:

No sorry - w ten sposób mozemy ciągnać w nieskonczoność.
Jeszcze raz cytat
"S przedaje go wraz z pudelkiem, cd, kablem i karta 32 MeGowa! Calosc
jako uszkodzone!"
Słowo kluczowe - 'całość'.
Czyli brak jakiejkolwiek gwarancji na to, że cokolwiek z tego zestawu
bedzie działać. Pudełko się rozlatuje, płyta nie czyta, kabelek nie
kontaktuje, karta nie działa.
Ja bym zrozumiała to w ten sposób. Ty zaś wyobraziłeś sobie, że jednak
jeden z tych wymienionych elementów będzie sprawny. I dlatego nasze
poglądy na tę sytuację się różnią...

--
Imka

Przemek

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 08:28:5716.04.2005
do

Użytkownik "Rumcajs(TM)" <rumcajstm...@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:d3q88s$ap4

> Dla mnie pełna jasność.
> Oiecał, że uszkodzony i słowa dotrzymał.

Dla mnie pełnej jasności nie ma. Napisał czytuję: "No niestety nie jest w pelni
dzialajacy! Problem jest taki ze nie chce sie wlaczac! Czasami udalo mi sie go
wlaczyc i posluchac muzyki ale jak nim troche poruszylem to sie wylaczal!"
Zwróć uwagę na słowo "czasami", już lepiej byłoby nie pisać że "czasami" udało
się włączyć, wtedy byłaby 100% jasność.

Przemek

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 09:10:5916.04.2005
do
Konfident(ka) *Przemek* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:

IMO próbujesz wyważyć otwarte drzwi ;-)

Przemek

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 09:15:3416.04.2005
do

Użytkownik "Imka" <spamtr...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Ja bym zrozumiała to w ten sposób. Ty zaś wyobraziłeś sobie, że jednak
> jeden z tych wymienionych elementów będzie sprawny. I dlatego nasze

Tyle że sprzedający napisał że odtwarzacz:
1. Jest nie w pełni działający (czyli działający ale nie w 100%)
2. Czasami udawało mu się go włączyć (czyli jednak działał ale nie zawsze)
3. Jak nim potrząsał to przestawał działać (czyli mimo wszystko działał)
Jak myślisz, w jakim celu to napisał ? Aby w kupującym rozbudzić nadzieję, że to
jakis kabelek w środku czy coś, że może da się to naprawić. Często naprawiam
urządzenia elektroniczne i objawy które podał sprzedający wskazywałyby na
uszkodzenie właśnie mechaniczne wewnątrz odtwarzacza a w niemal 100%
wykluczałyby uszkodzenie karty pamięci. Według mnie jest to mocno naciągany opis
przedmiotu, mający na celu zachęcenie do kupna z nadzieją że da się to
urządzenie naprawić. A adnotacja 'USZKODZONE' jest tylko po to aby auniknąć
negatywa. Według mnie sprzedawca powinien napisać, że odtwarzacz jest
uszkodzony, nie włącza się i na tym koniec a nie że CZASAMI udawało się go
włączyć i po POTRZĄŚNIĘCIU przestawał działać.
Oczywiście nie bronię tu kupującego bo dobrze wiedział, że zakup jest ryzykowny.
Chcę tylko zwrócić uwagę na to, że sprzedawca troszkę ubarwił obecny stan
przedmiotu. Tak na prawdę nikt nie jest w stanie udowodnić, że to urządzenie
kiedykolwiek dawało się włączyć a z tą kartą pamięci już na pewno nie działało
(skoro teraz już wiemy że karta jest uszkodzona). Moim zdaniem trochę naciągany
opis, mimo iż wyraźnie zaznaczono CAŁOŚĆ USZKODZONA.

Przemek

Imka

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 09:34:2116.04.2005
do
In <news:d3r3ei$41s$1...@nemesis.news.tpi.pl> Przemek typed:

> A adnotacja 'USZKODZONE' jest tylko po to aby auniknąć
> negatywa.

Napisałby wtedy 'jakby co to nie chcem negatywa!' ;->

> Według mnie sprzedawca powinien napisać, że odtwarzacz jest
> uszkodzony, nie włącza się i na tym koniec a nie że CZASAMI udawało się go
> włączyć i po POTRZĄŚNIĘCIU przestawał działać.

Ale dlaczego miał tego nie pisać jeśli jemu _czasami działało_?
Miał się powstrzymać tylko ze względu na różnorakie nadinterpetacje
kupujących?

Zastanawiam się, co by się działo ze mną gdybym raptem zgłupiała na tyle
żeby wystawić na allegro coś popsutego, o działaniu czego nie mam
zielonego pojęcia. Napisałabym przecież dokładnie tak samo - 'uszkodzony
radiobudzik z odtwarzaczem CD, czasami odtwarza, czasami nie, nie mam
pojęcia od czego to zależy' (mam taki na zbyciu akurat, miewa chimery
przy odtwarzaniu).
Twoim zdaniem byłoby to 'nieuzasadnione dawanie nadziei kupującemu'? Czy
uczciwe zrelacjonowanie sytuacji?

Towar idzie do klienta i się okazuje, że u niego nie odtwarza w ogóle.
No i kto i czemu jest winien? Ja - która napisałam _szczerą_ prawdę, czy
kupujący, który liczył na to, że z _uszkodzonego_ sprzętu jednak coś
wydusi?

Ps: jakby ktoś miał pomysł dlaczego on *czasami* nie odtwarza... ;)
--
Imka

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 10:58:2516.04.2005
do

> [...]
> No i kto i czemu jest winien? Ja - która napisałam _szczerą_ prawdę, czy
> kupujący, który liczył na to, że z _uszkodzonego_ sprzętu jednak coś

Kochani - odeszliście trochę od sedna wątku - mi nie chodzi o to że playerek
się już nie włącza - ma prawo. Chodzi mi o kartę która została dołożona
dodatkowo i ona powinna być sprawna. W przeciwnym wypadku nic bym nie
kupował.
Janusz

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 11:06:4116.04.2005
do
Konfident(ka) *JK* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:

Dałem EOT, ale nie wytrzymam :-)
Czy karta jest *integralną* częścią playera?

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 11:10:0616.04.2005
do

> Dałem EOT, ale nie wytrzymam :-)
> Czy karta jest *integralną* częścią playera?

No właśnie - nie jest -i dlatego "niesprawny" w opisie playera nie dotyczy
karty.Ale karta tez jest przedmiotem transakcji
Janusz

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 11:16:5416.04.2005
> [...]
> No właśnie - nie jest -i dlatego "niesprawny" w opisie playera nie dotyczy

Czyli wszystko w porządku.
Kupiłeś zepsuty player (zgodnie z opisem)
Uznaj, że nie było w nim karty i po problemie.

> Ale karta tez jest przedmiotem transakcji

Jako gratis?
Nie jestem pewien, czy można reklamować bezpłatny dodatek do produktu.

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 11:18:1016.04.2005
do
Cytuję: sprzedaje go wraz z pudelkiem, cd, kablem i karta 32 MeGowa! a
nie jest napisane że do playerka dodaję za darmo .....
Janusz

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 11:24:4416.04.2005
do
Konfident(ka) *JK* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:

To jest *integralną* częścią playera, czy nie?

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 11:31:2116.04.2005
do
Czy powyżej napisałem mało czytelnie?-powtarzam: kupiłem w aukcji uszkodzony
playerek, pudełko, CD, kabel i kartę
Janusz

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 11:40:2116.04.2005
> [...]

> Czy powyżej napisałem mało czytelnie?-powtarzam: kupiłem w aukcji uszkodzony

1. Odpisuj pod tekstem, bo mam problemy z cytowaniem.
2. Nie odpowiedziałeś *jednoznacznie* na moje pytanie.
3. "Calosc jako uszkodzone" przetłumacz sobie jako:
Player - uszkodzony
pudełko - uszkodzone
cd - uszkodzony
kabel - uszkodzony
karta 32 MeGowa - uszkodzona
Zrozumiesz znaczenie słowa *całość*
Całość ż V, DCMs. ~ści; lm MD. ~ści
1. <wszystkie części, fragmenty, składniki, szczegóły wzięte razem, połączone ze
sobą w samodzielną jednostkę; ogół, komplet, wszystko>
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=6213

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 11:44:5816.04.2005
> [...]

połączone ze
> sobą w samodzielną jednostkę; ogół, komplet, wszystko>

logiki mnie nie ucz
( playerek) 0 razy (kabel) 1 razy (karta) 1 = ZERO
"1" -SPRAWNY
"0" -USZKODZONY
karta ma "1" bo grała gdy playerek zechciał się włączyć :)
Janusz

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 11:50:3416.04.2005
do
Konfident(ka) *JK* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:

Czyli kabel sprawny?
Człowieku powinieneś *dopłacić* ze 20 dychy, jeśli chcesz być uczciwy wobec
kupującego.
Tyle tylko zrozumiałem z Twoich obliczeń.
Bo że wynik ogólny wyniósł - uszkodzony, to akurat starałem Ci się wytłumaczyć.

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 11:56:2316.04.2005
do

> [...]
> kupującego.
> Tyle tylko zrozumiałem z Twoich obliczeń.
> Bo że wynik ogólny wyniósł - uszkodzony, to akurat starałem Ci się

Kabelkowi dałem "1" bo nie ma wpływy na wynik, a nie jest do sprawdzenia bez
sprawnego playerka.
A nawet jak sprawny to nie pasuje do niczego innego
Może jednak dość?
Janusz

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 12:04:4416.04.2005
do
Konfident(ka) *JK* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:

> Kabelkowi dałem "1" bo nie ma wpływy na wynik
A karcie *1* bo miała wpływ na wynik :-)
Fajna ta Twoja "logika"
Już sam player oznaczony jako zero wymusił zero w sumie ;-)
Prościej by wyglądało Twoje równanie 0*0*0*0*0=0, czyli zgodnie z opisem :-)

> Może jednak dość?

Mnie to tam rybka. Moge kończyć, ale (wybacz) zdania nie zmienię.

Mirek Zielinski

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 12:14:0716.04.2005
do
Dnia Sat, 16 Apr 2005 17:44:58 +0200, JK napisał(a):
> logiki mnie nie ucz
> ( playerek) 0 razy (kabel) 1 razy (karta) 1 = ZERO
> "1" -SPRAWNY
> "0" -USZKODZONY
> karta ma "1" bo grała gdy playerek zechciał się włączyć :)

Boze... Karta ma "0" gdyz jest napisane, ze jest uszkodzona bo wyraz
"calosc" obejmuje takze karte. Takie to trudne do zrozumienia?

--
Mirek "Zielok" Zielinski
www.zielok.prv.pl

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 12:18:3116.04.2005
do

> Boze... Karta ma "0" gdyz jest napisane, ze jest uszkodzona bo wyraz
> "calosc" obejmuje takze karte. Takie to trudne do zrozumienia?

Jeden skończył to drugi zaczyna - a po..... sprzedający ma dokładać walniętą
kartę...?
Czyż zresztą nie podkreślałem kilka razy ze grała gdy udało się włączyć
playerka?
Nie włączony playerek jej nie popsuł.
Janusz

Mirek Zielinski

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 12:28:2016.04.2005
do
Dnia Sat, 16 Apr 2005 18:18:31 +0200, JK napisał(a):
> Jeden skończył to drugi zaczyna - a po..... sprzedający ma dokładać walniętą
> kartę...?

A po co kupowac zepsuty sprzet?

> Czyż zresztą nie podkreślałem kilka razy ze grała gdy udało się włączyć
> playerka?

Karta grala??? Ty moze zastanow sie co piszesz...

> Nie włączony playerek jej nie popsuł.

A moze zapsuta karta stopniowo uszkadzala playerek? A moze ty ja zepsules?
Zreszta niewazne gdyz sprzedajacy jasno sie wyrazil iz karta jest
uszkodzona.

ps. I nie denerwuj sie tak gdyz zlosc pieknosci szkodzi :)

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 12:38:0416.04.2005
do

> A po co kupowac zepsuty sprzet?

Zeby wykorzystać kartę a playerek dokupic na innej aukcji

> Karta grala??? Ty moze zastanow sie co piszesz...

tak - karta grała bo innej pamięci w playerku nie ma

> A moze zapsuta karta stopniowo uszkadzala playerek? A moze ty ja zepsules?

czekałem kto pierwszy zada tak idiotyczne pytanie..:)

> Zreszta niewazne gdyz sprzedajacy jasno sie wyrazil iz karta jest
> uszkodzona.

W którym miejscu?
Pisząc o "całości"?- kabelka nie sprawdziłem ale pudełko obejrzałem
dokładnie a z płyty CD wgrałem sterowniki i program obsługi - nie są
uszkodzone

> ps. I nie denerwuj sie tak gdyz zlosc pieknosci szkodzi :)

Trudno sie nie denerwowac jak sobie wyobrażę, że jak dorośniesz zechcesz
zostać np. adwokatem...:)
Janusz

kokos

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 12:47:2716.04.2005
do
Przemek <fos...@poczta.onet.pl> napisał(a):

Napisalem tylko prawde! Mi naprawde udalo sie go kiedys kilka razy wlaczyc i
sluchalem na nim muzyki ale toi bylo kiedys! BYLO! Nie napisalem tego
dlatego by komus narobic nadzieji! Ja sie nie znam na elektronice i
napisalem tylko to co moglem napisac!

Mirek Zielinski

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 12:53:2216.04.2005
do
Dnia Sat, 16 Apr 2005 18:38:04 +0200, JK napisał(a):
> Zeby wykorzystać kartę a playerek dokupic na innej aukcji

W tej cenie kupisz karte 64 MB. Wiec?

> tak - karta grała bo innej pamięci w playerku nie ma

Czyli sama karta gra tak? A jaka jest jakosc dzwieku z tej karty? I gdzie
sie sluchawki podlacza? Swietny jestes i swietne karty masz.... To po co
playerek? Zreszta spotaklaem sie z przypadkami iz karta odmowila
posluszenstwa, potem dzialala a potem znowu nie. I co na to powiesz?

> czekałem kto pierwszy zada tak idiotyczne pytanie..:)

Ty nie potrafisz czytac i zrozumiec prostego tekstu iz cos jest sprzedawane
jako uszkodzone (czyli ma prawo nie dzialac).

> W którym miejscu?
> Pisząc o "całości"?- kabelka nie sprawdziłem ale pudełko obejrzałem
> dokładnie a z płyty CD wgrałem sterowniki i program obsługi - nie są
> uszkodzone

To oszust napisal iz jest uszkodzone a dal sprawne.... Wstyd. Daj sobie
luz.

> Trudno sie nie denerwowac jak sobie wyobrażę, że jak dorośniesz zechcesz
> zostać np. adwokatem...:)

Chesz mnie obrazic? Probuj dalej.... Zycze powodzenia dziecinko...

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 12:54:5516.04.2005
do
Konfident(ka) * kokos* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:

> Napisalem tylko prawde!

Gdybyś jeszcze do tego pisania prawdy ciął trochę cytaty, byłoby nieźle.

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 13:09:1916.04.2005
do
Mam problem
trudno dyskutować z człowiekiem poniżej pewnego poziomu, ale jak nic nie
napiszę to pomyślisz, ze miałeś rację...
wiec po raz ostatni...

> W tej cenie kupisz karte 64 MB. Wiec?

http://www.allegro.pl/showcat.php?id=8931&order=t&view=gtext- najpierw
popatrz potem pisz

> Czyli sama karta gra tak? A jaka jest jakosc dzwieku z tej karty? I gdzie
> sie sluchawki podlacza? Swietny jestes i swietne karty masz.... To po co
> playerek?
Napisałem, że karta grała w playerku gdy pozwolił się włączyć a użyłem tzw
skrótu mślowego by nie przeciągać

Zreszta spotaklaem sie z przypadkami iz karta odmowila
> posluszenstwa, potem dzialala a potem znowu nie. I co na to powiesz?

To taką kartę kupioną jako sprawną też należ zwrcić sprzedawcy

> Ty nie potrafisz czytac i zrozumiec prostego tekstu iz cos jest
sprzedawane
> jako uszkodzone (czyli ma prawo nie dzialac).

Czy widziałeś, że wczesniej pisałem .że nie mam zastrzeżeń do
"niedziałania" playerka?

> To oszust napisal iz jest uszkodzone a dal sprawne.... Wstyd. Daj sobie
> luz.

A tu obracasz kota do góry ogonem (to taka przenośnia ale chyba powszechnie
znana)

> Chesz mnie obrazic? Probuj dalej.... Zycze powodzenia dziecinko...

Nie, nie chcę nikogo obrażać ale też trudno czytać steki bzdur w sprawie,
która jednak mnie dotyczy a Ciebie na razie (chyba?) nie
Janusz

Jacek Skowroński

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 13:17:4116.04.2005
do
Die 16-04-05 JK <jk2...@wp.pl> scribsit:

> Nie, nie chcę nikogo obrażać ale też trudno czytać steki bzdur w sprawie,
> która jednak mnie dotyczy a Ciebie na razie (chyba?) nie

Otóż to, ponieważ sprawa Ciebie dotyczy, to nie czyń się w niej sędzią,
tylko przyjmij do wiadomości argumenty, które miałeś już podawane nawet
pogrubionym drukiem.

Ponieważ, podobnie do Ciebie, bzdur czytać nie lubię, niniejszym witam w
KF-ie.

--
Jacek Skowroński

Mirek Zielinski

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 13:51:5016.04.2005
do
Dnia Sat, 16 Apr 2005 19:09:19 +0200, JK napisał(a):

> Mam problem
> trudno dyskutować z człowiekiem poniżej pewnego poziomu, ale jak nic nie
> napiszę to pomyślisz, ze miałeś rację...
> wiec po raz ostatni...

Przeprosisz za obrazenie mnie? Czy jednak nie? Widze iz nerwowo juz nie
wytrzymujesz.

Dla ciebie tylko allegro istnieje?

> Napisałem, że karta grała w playerku gdy pozwolił się włączyć a użyłem tzw
> skrótu mślowego by nie przeciągać
> Zreszta spotaklaem sie z przypadkami iz karta odmowila

Karta nie gra... Ona przechowuje tylko muzyke... Twoj twardy dysk tez gra?
(aczkolwiek on jakies dzwieki wydaje)

> To taką kartę kupioną jako sprawną też należ zwrcić sprzedawcy

Jesli by byla kupiona jako sprawna to oczywiscie. Ale czy dojdzie wreszcie
do ciebie, ze ty kupiles uszkodzona?

> Czy widziałeś, że wczesniej pisałem .że nie mam zastrzeżeń do
> "niedziałania" playerka?

I co w zwiazku z tym? Czy ja pisze cos o playerze? Ja pisze iz w aukcji
bylo wyraznie napisane iz kart jest sprzedawana jako uszkodzona. Wiec czemu
masz jakies pretensje?

> A tu obracasz kota do góry ogonem (to taka przenośnia ale chyba powszechnie
> znana)

Co ty nie powiesz naprawde jest to przenoscia.... Ja myslalem iz naprawde
"obracam kota" :P Dzieki za wyjasnienie. Napisz jeszcze inne fajne
przenosnie dobrze?

> Nie, nie chcę nikogo obrażać ale też trudno czytać steki bzdur w sprawie,
> która jednak mnie dotyczy a Ciebie na razie (chyba?) nie

A wiec Januszku obraziles mnie na poczatku. Wiec czemu klamiesz? Sprawa
mnie nie dotyczy a steki bzdur niestety ty piszesz. Dlaczego nikt nie chce
ci przyznac racji? Zastanow sie nad tym...

ps. Ile ty masz lat?

Marcin Pachla

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 14:52:3816.04.2005
do
Razu pewnego niejaki(a): JK <jk2...@wp.pl> wrzucił(a) na grupę:

> karta ma "1" bo grała gdy playerek zechciał się włączyć :)

kiedyś grała :-)
teraz nie gra, bo jest uszkodzona wraz z playerkiem.
nie rozumiem tej dyskusji, stary w jakiej piaskownicy się bawisz?
zaryzykowałeś, licząc że może karta jest sprawna, bo kiedyś była
sprawna.
i wtopiłeś.
zdarza się
i dorośnij.

--
Z pozdrowieniem
Marcin Pachla kinta(at)wp(kropka)pl

Marcin Pachla

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 14:49:4316.04.2005
do
Razu pewnego niejaki(a): Imka <spamtr...@gazeta.pl> wrzucił(a) na
grupę:

> [...]
> No i kto i czemu jest winien? Ja - która napisałam _szczerą_ prawdę,
> czy kupujący, który liczył na to, że z _uszkodzonego_ sprzętu jednak

heh, sytuacja przypomina mi te wszystkie aukcje procesorów "których nie
ma jak sprawdzić"
przyniesiony z biura taty gdzie działał, ale nie mam gdzie sprawdzić
więc sprzedaję jako uszkodzony.

to jest w tej chwili dla mnie najbardziej denerwująca sytuacja na
allegro.
jeśli coś nie działa - to nie działa.
i nie powinno być opisów w stylu "poruszałem (kiedyś, cholera wie kiedy)
kabelkiem i działało (kiedyś, cholera wie kiedy)
ale sprzedaje jako uszkodzone.
odpowiedni opis, bez tych "słów na zachęte" nie sprzyjałby sytuacjom
patologicznym.
inna sprawa, że IMHO roszczenia kupującego co do zwrotu pieniędzy są
niezasadne - bo ja albo się decyduję i ryzykuję, że może (cholera wie
kiedy) to działało i karta jest sprawna. albo nie kupuję.

DarkZone

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 15:44:0616.04.2005
do
Użytkownik kokos napisał:
> [...]
> wypadku zwrocic pieniadze kupujacemu? Prosze o rade lub wskazanie podobnych

Sprawa jest prosta, to co sprzedawales karte czy player - za duzo
sciemniania. Czym poruszyles karta czy playerem? W aukcji trzeba
wyraznie napisac (poniewaz kupujacy nie ma mozliwosci sprawdzenia
sprzetu) co jest niesprawne: WSZYSTKO!, czy KARTA!, czy PLAYER!, czy
poprostu niewiesz. Kupujacy pisze ze ani razu mu sie nie udalo uruchomic
sprzetu (poczta polska przez mikrowybuchy zniszczyla cala elektronike?
;-)))))))) ). Problem jest do rozwiazania (Kodeks Handlowy bardzo
dokladnie okresla takie sytuacje). Powinienes potracic sobie za
uszkodzony player a reszte oddac. Przeczytaj KH.
Daryl

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 15:47:4516.04.2005
do
Konfident(ka) *DarkZone* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:
> Przeczytaj KH.

A Ty cały wątek :-)
Zdecydowanie szybciej niż kodeks handlowy.

DarkZone

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 15:53:5916.04.2005
do
Użytkownik Rumcajs(TM) napisał:
> ... obrzydzeniem
> doniósł(a), że:
>
> .. cały wątek

Z wzajemnoscia
Nic to nie wnosi - powtarzam sprawa jest prosta.

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 15:59:5916.04.2005
do
Konfident(ka) *DarkZone* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:

> Z wzajemnoscia

Co z wzajemnością?

> Nic to nie wnosi - powtarzam sprawa jest prosta.

Co nic nie wnosi?

DarkZone

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:09:3616.04.2005
do
> Przeprosisz za obrazenie mnie? Czy jednak nie? Widze iz nerwowo juz nie
> wytrzymujesz.
przeciez skończyl juz z Toba rozmowe
>... Dlaczego nikt nie chce

> ci przyznac racji? Zastanow sie nad tym...
bo sprawa jest prosta JK kupil uszkodzony player, a sprzrdawca nie
okreslil zadnych uszkodzen pozostalych elementow. napisal ze calosc jest
niesprawna - bo niegra. Nalezy domniemywac ze pamiec wlozona do innego
playera bedzie nadawala sie do uzytku. NALEZY DOKLADNIE OPISYWAC CO SIE
SPRZEDAJE SPRWNE A CO NIE!

Mirek Zielinski

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:14:1016.04.2005
do
Dnia Sat, 16 Apr 2005 21:53:59 +0200, DarkZone napisał(a):
> Z wzajemnoscia
> Nic to nie wnosi - powtarzam sprawa jest prosta.

Boze nastepny. Przeciez on sprzedawal wszystko uszkodzone! Wiec o co
chodzi?

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:16:0316.04.2005
do
Konfident(ka) *DarkZone* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:

http://allegro.pl/show_item.php?item=48051347
Pierwsza aukcja z brzegu.
Jeśli kupię (nie zadając pytań) na własną odpowiedzialność, mogę mieć pretensje
jeśli okaże się, że nie jest fioletowa?

DarkZone

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:20:0116.04.2005
do
Użytkownik Rumcajs(TM) napisał:

> ... z obrzydzeniem
> doniósł(a), że:
>.. pretensje jeśli okaże się, że nie jest fioletowa?
nie wplywa to na jej sprawnosc lub jej brak

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:23:1716.04.2005
do
Konfident(ka) *DarkZone* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:

To ja już nie mam do Ciebie pytań.

Imka

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:23:3716.04.2005
do
In <news:d3rsac$422$1...@nemesis.news.tpi.pl> DarkZone typed:

> nie wplywa to na jej sprawnosc lub jej brak

A co w takim razie - Twoim zdaniem - znaczy okreslenie: "Całość jako
uszkodzone"?

--
Imka, BP, NMSP

DarkZone

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:25:1216.04.2005
do
Użytkownik Mirek Zielinski napisał:

> Boze nastepny. ...
zachowaj komentaze dla siebie
> ... Wiec o co
> chodzi?
Nie, nie napisal ze kazdy element jest niesprawny (wyzej opisane).

Mrozik

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:26:3016.04.2005
do
Użytkownik "DarkZone" napisał news:d3rqpi$mrg$1...@nemesis.news.tpi.pl...

> Z wzajemnoscia
> Nic to nie wnosi - powtarzam sprawa jest prosta.

no wlasnie sprawa jest prosta : calosc sprzedawal jako uszkodzone wiec jesli
karta byla w tej "calosci" a byla to tez nie sprawna

--
[...]

16 kwi 2005, 16:28:5316.04.2005
do
Użytkownik Imka napisał:

> A co w takim razie - Twoim zdaniem - znaczy okreslenie: "Całość jako
> uszkodzone"?

Chyba bylo to juz wyzej napisane.

DarkZone

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:29:5816.04.2005
do
Użytkownik Mrozik napisał:

> jesli karta byla w tej "calosci" a byla to tez nie sprawna

Nie upraszczaj - tak nie jest.

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:34:1716.04.2005
do
Konfident(ka) *Imka* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:

> A co w takim razie - Twoim zdaniem - znaczy okreslenie: "Całość jako
> uszkodzone"?

Imka, daj spokój. Dyskutujesz z trollem z nowo założonym nickiem.
Mniemam, że na użytek fermentu w tym topicu.
Postać nieznana googlom. Głębiej nie chce mi się grzebać.
Sądzę, że to ktoś znany nam i "spalony" komu zależy na ukryciu zużytej
tożsamości ;-)

Imka

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:33:0216.04.2005
do
In <news:d3rsr0$762$1...@nemesis.news.tpi.pl> DarkZone typed:

> Chyba bylo to juz wyzej napisane.

Mam inaczej ustawiony czytnik niż Twój, więc Twoje wymijające 'wyżej'
odsyła mnie w maliny - czy zatem mógłbyś przytoczyć przynajmniej
msg-id?

--
Imka

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:33:5516.04.2005
do
Witam. Tu się chyba muszę zgodzić - kupowałem player wiedząc, ze jest
uszkodzony. Więc nie mogę oczekiwać możliwości zwrotu. Opis nie zawierał
jednak wzmianki o jakimkolwiek uszkodzeniu reszty elementów. Natomiast
całość jako zestaw, była rzeczywiście niesprawna bo nie nadawała się w tej
konfiguracji do słuchania MP3. Myślę że rozwiązanie polegające na
pozostawieniu playerka, a zwrocie reszty (lub samej pamięci) (przypominam,
ze nie był to bezpłatny dodatek) jest rozsądne całkowicie sprawiedliwe.
Janusz

Imka

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:35:3216.04.2005
do
In <news:d3rst0$762$2...@nemesis.news.tpi.pl> DarkZone typed:

> Nie upraszczaj - tak nie jest.

Według Twojej interpretacji.
Sprzedawca natomiast wymienił elementy składowe i zakończył zdaniem
"Całość jako uszkodzona".
I nadal się upierasz, że to zdanie należało zinterpretować jako 'player
uszkodzony a reszta sprawna'?

--
Imka

Mrozik

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:36:3816.04.2005
do
Użytkownik "DarkZone" napisał news:d3rst0$762$2...@nemesis.news.tpi.pl...

> Nie upraszczaj - tak nie jest.

napisal :"Sprzedaje go wraz z pudelkiem, cd, kablem i karta 32 MeGowa!
Calosc jako uszkodzone! ". czyli tak jest
nie byloby gdyby napisal :"Sprzedaje go wraz z pudelkiem, cd, kablem Calosc
jako uszkodzone! +dodatkowo karta 32 MeGowa"

Imka

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:40:5416.04.2005
do
In <news:d3rt5e$as2$1...@nemesis.news.tpi.pl> Rumcajs(TM) typed:

> [...]
> Postać nieznana googlom. Głębiej nie chce mi się grzebać.
> Sądzę, że to ktoś znany nam i "spalony" komu zależy na ukryciu zużytej

Chcę zobaczyć, na ile w ludziach potrafi zaniknąć umiejętność
zrozumienia zdania prostego złożonego z *trzech* słów ;->

--
Imka

Mirek Zielinski

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:44:1216.04.2005
do
Dnia Sat, 16 Apr 2005 22:09:36 +0200, DarkZone napisał(a):
> przeciez skończyl juz z Toba rozmowe

I co z tego? Jak ci napluje na twarz i powiem, ze skonczylem to zostawisz
ta sprawe bo ja skonczylem?

> [...]
> niesprawna - bo niegra. Nalezy domniemywac ze pamiec wlozona do innego
> playera bedzie nadawala sie do uzytku. NALEZY DOKLADNIE OPISYWAC CO SIE

OK czyli wedlug twojego rozumowania JK kupil player a reszte co ukradl? No
bo jak nie kupil i nie dostal gratisow (w koncu to nie jest wymienione, ze
dostanie jako gratis) to jak mial wejsc w posiadanie reszty? Dlaczego takie
rzeczy sugerujesz?

A na powaznie to JK to twoj kolega ? POzatym jest wymienieone, ze calosc
jest uszkodzona. Jesli nie rozumiesz wyrazu calkosc jak twoj kolega JK to
niestety nie moj problem.

Mirek Zielinski

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:47:4716.04.2005
do
Dnia Sat, 16 Apr 2005 22:25:12 +0200, DarkZone napisał(a):
> zachowaj komentaze dla siebie

Ortografia sie klania

> Nie, nie napisal ze kazdy element jest niesprawny (wyzej opisane).

Calosc jest uszkodzona. To oznacza, ze wszystko jest uszkodzone. Jak ktos
bedzie sprzedawal zepsuty monitor to bedzie musial wypisac co jest
dokladnie uszkodzone? A jak pominie jakis bezpiecznik to oczywiscie bedzie
negatyw tak?

DarkZone

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:47:4016.04.2005
do
Użytkownik Rumcajs(TM) napisał:

> ... trollem
Milo mi Cie poznac
z nowo założonym nickiem.
Tak to prawda dla tej grupy.
> Postać nieznana googlom.
Caly Twoj swiat!?

> Sądzę, że to ktoś znany nam i "spalony" komu zależy na ukryciu zużytej
> tożsamości ;-)

Niestety (dla Ciebie) sie mylisz.
Ja i moja tozsamosc nie jest tematem tej dyskusji.

DarkZone

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:53:2316.04.2005
do Mirek Zielinski
Użytkownik Mirek Zielinski napisał:

> ... JK to twoj kolega
goscia nieznam zainteresowala mnie tylko sprawa uszkodzonego sprzetu.
> ... calkosc jak twoj kolega JK to
> niestety nie moj problem.
Nie moj kolega (dwa razy nie musisz pisac)
Poracujesz 15 lat - nauczysz sie rozpoznawac znaczenie slowa "calosc".

Mrozik

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:56:3116.04.2005
do
Użytkownik "DarkZone" napisałnews:42617B43...@poczta.onet.pl...

> goscia nieznam zainteresowala mnie tylko sprawa uszkodzonego sprzetu.
> Nie moj kolega (dwa razy nie musisz pisac)

IP obydwa z Krakowa ... zbieg okolicznosci ?

DarkZone

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:56:4116.04.2005
do Mirek Zielinski
> [...]

> ... calkosc jak twoj kolega JK to
> niestety nie moj problem.

Nie moj kolega (dwa razy nie musisz pisac)

16 kwi 2005, 16:57:3816.04.2005
do
Użytkownik Imka napisał:

> zrozumienia zdania prostego złożonego z *trzech* słów ;->
Pomyliles grupy
Wiadomość została usunięta

Mrozik

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 17:00:2016.04.2005
do
Użytkownik "DarkZone" napisał news:d3rugs$iu3$2...@nemesis.news.tpi.pl...

> Pomyliles grupy

ROTFL
nie pij juz dzis wiecej

Rumcajs(TM)

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 16:59:2016.04.2005
do
Konfident(ka) *Mrozik* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:

> Użytkownik "DarkZone" napisałnews:42617B43...@poczta.onet.pl...
> IP obydwa z Krakowa ... zbieg okolicznosci ?

Nie karmić trolla!

DarkZone

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 17:02:4616.04.2005
> [...]

> bedzie sprzedawal zepsuty monitor to bedzie musial wypisac co jest
> dokladnie uszkodzone? A jak pominie jakis bezpiecznik to oczywiscie bedzie

Nie. Sprzedanie komputera jako uszkodzonego - to sprzedanie spalonego
zasilacza czy moze niedzilajacego systemu operacyjnego (bledy na
dyskach). Jak niewiem to pisze ze niewiem.

Imka

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 17:13:3316.04.2005
do
In <news:d3rugs$iu3$2...@nemesis.news.tpi.pl> DarkZone typed:

> Pomyliles grupy

O - płci też nie odróżniasz? :))
Czy Ty w ogóle potrafisz czytać z uwagą, czy po prostu walisz na prawo i
lewo byleby napisać cokolwiek?

Ps: nie odpowiedziałeś mi na pytanie: co w takim razie - Twoim zdaniem -

znaczy okreslenie: "Całość jako uszkodzone"?

Jakaś degradacja pojęcia 'całość' zaszła?

--
Imka, NNNMSP

DarkZone

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 17:16:0816.04.2005
do Rumcajs(TM)
Użytkownik Rumcajs(TM) napisał:

> Konfident(ka) *Mrozik* uprzejmie, aczkolwiek z obrzydzeniem doniósł(a), że:

> Nie karmić trolla!

Nie, to ze mam inne zdanie (z doswiadczenia - sprawa jest jak juz
napisalem prosta) nie oznacza ze tak samo sie nazywam.
Mieszkanie w jednym miescie nie jest rownoznaczne z przynaleznoscia do
jednej "sekty". Nie interesuje mnie ani kupujacy, ani sprzedajacy i ich
interesy. Uwazam ze powinni to miedzy soba roztrzygnac. Uczciwym bylo by
jak juz napisalem zwrot czesci kosztow. Na tym koncze swa dyspute.
Niestety okazuje sie niektorzy wola roztrzasac sie nad dyskutantami niz
na przedmiocie dyskusji (skad My to znamy - nasi kochani poslowie).

Mirek Zielinski

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 17:21:3516.04.2005
do
Dnia Sat, 16 Apr 2005 23:02:46 +0200, DarkZone napisał(a):
> Nie. Sprzedanie komputera jako uszkodzonego - to sprzedanie spalonego
> zasilacza czy moze niedzilajacego systemu operacyjnego (bledy na
> dyskach). Jak niewiem to pisze ze niewiem.

Czy komputer mi nie dziala nie wiem co wiec pisze nie wiem czy nie
uszkodzony tak? Masz dziwny tok myslenia. Zreszta nie wazne.

Mirek Zielinski

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 17:20:1816.04.2005
do
Dnia Sat, 16 Apr 2005 22:53:23 +0200, DarkZone napisał(a):
> goscia nieznam zainteresowala mnie tylko sprawa uszkodzonego sprzetu.

No pewnie bo ty i on to ta sama osoba. Podobny styl Jak Mrozik sprawdzil 2
IP z Krakowa itp. Wiec przepros za to iz mnie obraziles....

> Nie moj kolega (dwa razy nie musisz pisac)

Ty tez nie musisz powtarzac.

> Poracujesz 15 lat - nauczysz sie rozpoznawac znaczenie slowa "calosc".

Nie zrozumialem poczatku tej wypowiedzi. Napisz moze to po Polsku.

Mirek Zielinski

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 17:24:3316.04.2005
> [...]
> zasilacza czy moze niedzilajacego systemu operacyjnego (bledy na
> dyskach). Jak niewiem to pisze ze niewiem.

Czyli komputer mi nie dziala i niewiem co, wiec pisze niewiem czy nie jest

uszkodzony tak? Masz dziwny tok myslenia. Zreszta nie wazne.

Mirek Zielinski

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 17:30:5916.04.2005
do
Dnia Sat, 16 Apr 2005 23:20:18 +0200, Mirek Zielinski napisał(a):
> No pewnie bo ty i on to ta sama osoba. Podobny styl Jak Mrozik sprawdzil 2
> IP z Krakowa itp. Wiec przepros za to iz mnie obraziles....

A jesli nie jestescie ta sama osoba to idac twoim tokiem rozumowania
powinienes napisac to odrazu a nie ukrywac ten fakt.

Mirek Zielinski

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 17:30:0116.04.2005
> [...]
> No pewnie bo ty i on to ta sama osoba. Podobny styl Jak Mrozik sprawdzil 2
> IP z Krakowa itp. Wiec przepros za to iz mnie obraziles....
<ciach>

A jesli nie jestescie ta sama osoba to idac twoim tokiem rozumowania

powinienes napisac to odrazu a nie ukrywac tego faktu.

JK

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 17:30:5116.04.2005
do
A miałem juz nic nie pisac - przepraszam nie wytrzymałem
Jesli chcesz analogię do sprzetu komputerowego to np tak to powinno
wygladac:

Przedmiot sprzedaży - zestaw komputerowy niesprawny
opis uszkodzenia - po właczeniu dysk pracuje ale system operacyjny sie nie
ładuje.
Sprzedaje jednostke centralną, monitor, klawiature i mysz.- całość jako
niesprawna

Po otrzymaniu przesyłki kupujący stwierdza że równiez monitor "nie świeci".
Chyba ma prawo czuć się wprowadzony w błąd??
Janusz
W Twoim opisie monitor stanowi jedna całość - w mojej aukcji tak nie było

Mirek Zielinski

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 17:33:2116.04.2005
do
Dnia Sat, 16 Apr 2005 22:33:55 +0200, JK napisał(a):

> Witam. Tu się chyba muszę zgodzić - kupowałem player wiedząc, ze jest
> uszkodzony. Więc nie mogę oczekiwać możliwości zwrotu. Opis nie zawierał
> jednak wzmianki o jakimkolwiek uszkodzeniu reszty elementów. Natomiast

<ciahc>

Pisze ci to po raz ostatni "Calosc jest uszkodzona" to oznacza iz jest
popsuta. Slowo calosc obejmuje rownie ta karte.

Imka

nieprzeczytany,
16 kwi 2005, 17:33:4716.04.2005
do
In <news:d3s069$npg$1...@opal.futuro.pl> JK typed:

> A miałem juz nic nie pisac - przepraszam nie wytrzymałem

[cut]

Czy możesz odpowiadać _pod_ postami?
TIA

--