מעבר להודעה הראשונה שלא נקראה

Ishai Wertheimer

לא נקראה,
1 במרץ 2008, 15:53:141.3.2008
עד Blogger Coalition against Internet Censorship
שבוע טוב,

כמתנגד לחוק המוצע אני מוצא שמרבית המסרים המוצגים נגד החוק אינם מדברים
אלי. אני גם חושש שרבים מהם אנים מדברים לקבוצות גדולות בציבור וזו
עלולה להיות בעיה.

אקח לדוגמה כמה מסרים על מנת להסביר:

הצנזורה תפריע לי לגלוש - לא נכון. כולם יודעים שכל אחד יכול לבקש שלא
יסננו אותו.
אני אאלץ להיכנס ל"רשימה שחורה" - לא מסכים. ברור לכולם שעשרות או מאות
אלפים יבקשו שלא להסתנן ולכן הרשימה אינה שחורה כלל. ככלל - זו הפחדה לא
מציאותית לדעתי.
אם אתם רוצים לשמור על הילדים שלכם, שמרו עליהם בעצמכם - יתכן ונכון, אבל
האזרח הממוצע דווקא מרוצה כשהמדינה אומרת לו שהיא תעזור לו לשמור על
הילדים (אם זו אכן מטרת החוק).
ש"ס מנסה לכפות על הציבור החילוני כפיה דתית - (ג"נ: אני דתי) מסר לא
יעיל, במיוחד לאור זאת שיש לחוק מספר רב של מסבירים חילוניים.
קללות נגד ש"ס, דרישה לצנזור של אתרים דתיים, אמירות בסגנון "אני אפתח
אתר פורנו ענק" - מועילות לקידום החוק ולא לביטולו.

ככלל, נדמה לי שחלק גדול מהמתנגדים שקראתי הינם ליברליים, חילוניים, ואין
להם ילדים בגיל הרלוונטי, ולכן הם מציגים מסרים שאינם פוגעים במטרה. הרי
להם בעצמם החוק כלל לא יפריע, והמלחמה עבורם היא עקרונית.

אז למה אני נגד החוק?

בקצרה: החוק אינו יעיל ואינו מועיל. הוא מלא חורים ולפיכך לא אוכל להעזר
בו כדי להגן על ילדי (אני אאלץ לוותר על הסינון כי הוא יפריע לי). חוות
הדעת המקצועית בנושא ברורה - סינון מרכזי לאומי אינו אפשרי. רק סינון
ביתי, משפחתי וולונטרי יכול להועיל, והייתי אכן רוצה שהמדינה תעזור
לאזרחים בפיתוח כלים לסינון משפחתי.

Doberman

לא נקראה,
1 במרץ 2008, 16:01:411.3.2008
עד No...@googlegroups.com
הסיבות להתנגדות אינן, בהכרח, קשורות לנקודות שהעלית.

למשל: הפגיעה בחופש הביטוי, ובאתרים ש"ינקו" את התכנים שלהם כדי לזכות ברייטינג
גבוה ביותר. רבים מהתכנים הללו לגיטימיים לחלוטין, אבל אתרים שמציגים חומרים
שעלולים להיות בעייתיים, יפחדו להיכנס לרשימת הסינון.

למשל: הסינון עלול לגרום להאטת רוחב הפס ופגיעה בכל הגולשים - גם אלו שאינם
מסוננים.

למשל: שר התקשורת העתידי עלול לבחור לשנות את דרך בדיקת המסוננים, ואף לשוב
להצעה של טביעת אצבע, אם ירצה. ואז נשוב לנושא הרשימות השחורות.

למשל: שבעוד שהילד שלך יהיה מסונן ומוגן - גם אתה תהיה מסונן, ולא תוכל לבטל את
הסינון כל אימת שתחפוץ (כמו עם תוכנות סינון ביתיות מהמחשב).

למשל: כי לך אין שליטה על האתרים הנבחרים לסינון ואלו שלא. את אלו השר יקבע ולא
אתה. מחר יוחלט שאתר הילדים "טיפו" פוגע ברבובדיה, בגלל שהוצג בו ציור של אדם
מבוגר בשמלה - והילד שלך יותר לא יוכל לגלוש בו.

השב לכולם
השב למחבר
העבר לנמענים
0 הודעות חדשות