Witkop(pige) staartmees

Gert

to Zwols VogelNet
Net in de tuin (van nispensingel) weer een groep staartmezen met één
ander exemplaar met een witte kop en duidelijke zwarte nekband. Ik zag
echter wel wat vlekjes op de wangen, volgens mij is het dan ook een
witkoppige. Ik zag enkele weken geleden een vergelijkbaar exemplaar,
in een vergelijkbare (zelfde?) groep. Ik zag echter dat ben dielissen
kort daarvoor een witkop heeft gemeld hier vlakbij. Misschien toch ook
even extra aandacht voor hebben.

Maarten W. Kaales

to Zwols VogelNet
Voor de determinatie van Witkoppen en Witkoppige staartmezen is het
nuttig om het artikel in de laatste Dutch Birding eens door te nemen.

Maarten