Taigaboomkruiper via vwgsite

Maarten W. Kaales

to Zwols VogelNet
Naam: Erwin Goutbeek Email:
Soort: Taigaboomkruiper Datum: 15 oktober
Km Hok: 215642
Boschwijk, Zwolle
Vanmorgen dacht ik een vuurgoudhaan te horen, terwijl ik de vogel
probeerde te vinden klonk er ook een zacht bijna pestvogelachtig
roepje. Tot mijn verbazing vloog er een boomkruiper weg. Vanavond het
geluid opgezocht en tot de conclusie gekomen dat het een
taigaboomkruiper moet zijn geweest. Maar ja, geen vleugelstrepen
kunnen bekijken. Dus officieel mag het niet een taigaboomkruiper zijn.
Voor de liefhebber om hem 'hard' te maken; Boschwijk is the place to
be. Verder waren er vandaag ook diverse gewone boomkruipers
aanwezig.

mvg,
Maarten