"feeding flocks"

Maarten W. Kaales

to Zwols VogelNet
Ben zojuist even naar het Park Het Engelse Werk geweest in de hoop
daar wat leuke zangers tegen te komen. Het weer, hoewel wat winderig
was met het zonnetje niet onaardig. Ik ben diverse groepen
tegengekomen waarvan één grote. In deze grote groep zaten ten minste:
3 Goudhaan, 3 Zwarte mees, 4 Staartmees, 2 Glanskop, 2 Boomklever, 1
Boomkruiper, enkele Pimpels en Koolen. Maar verder geen spannende
groene zangers...

Maarten

David Uit de Weerd

to Zwols VogelNet
Ik zoek de afgelopen weken ook met regelmaat bij een
volkstuinencomplex in Zwolle Zuid naar zangers (en meer specifiek: de
Bladkoning). Helaas is deze tot op heden nog niet gevonden.
Ik hoop dat er dit jaar nog een twitchbare zichtwaarneming in Zwolle
komt. Bij voorbaat hulde voor de ontdekker (en doorgever)!

Maarten W. Kaales

to Zwols VogelNet
Die Blako moet vroeg of laat vallen. Momenteel zit Nederland er mee
vol. Wie o wie bezorgt ons het eerste exemplaar?

Maarten

On 4 okt, 17:26, David Uit de Weerd <daviduitdewe...@hotmail.com>

David Uit de Weerd

to Zwols VogelNet
Ik wil er ook nog wel een bonus opzetten...
Ik zal die Blako overigens vermoedelijk niet ontdekken ivm de vrij
hoge roep / mijn slechte gehoor.

Lennaert Steen

to Zwols VogelNet
Nou, David die Bonus ben je kwijt.
Vogel mooi foeragerend gezien. Opvallend dat ook deze vogel totaal
niet riep. De vogels van Plaat en Eems deden dit ook al niet.
Vroegahh deden we deze soort altijd op roep.
Hans, Felicitaties voor deze gave ontdekking.

Gert

to Zwols VogelNet
Heel strak Hans, veel dank!

David Uit de Weerd

to Zwols VogelNet
Klasse Hans, binnen een uur nadat ik bovenstaand bericht postte had je
beet. Dat doe ik je niet na! V.w.b. de bonus; wat dacht je van een
vette pot bier in Sally?

Hans Pohlmann

to Zwols VogelNet
Ja, wat dacht jij?
Ik meldde hem pas toen ik jouw bonus zag! Potje bier bij Sally's lijkt
me goed!
Wanneer?

Gelukkig is het beestje trouwens voor een ieder goed te doen. Kom op
Simon, ook jij kan het!

Groet,
Hans

On 8 okt, 19:32, David Uit de Weerd <daviduitdewe...@hotmail.com>