Kuifduiker op 't Vossemeer

Maarten W. Kaales

Dec 20, 2008, 11:28:10 AM12/20/08
to Zwols VogelNet
Lennaert ontdekte vandaag een goede regiosoort: een Kuifduiker. Je
bent lekker bezig Steen. Kuifduikerwaarneming in deze regio zijn
zeldzaam, zie: http://zwolle.waarneming.nl/soort/view/286

Lennaert kun je het kleed beschrijven, vooral ook omdat je in het
begin Geoorde fuut niet kon uitsluiten.

Maarten

Lennaert Steen

Jan 19, 2009, 10:29:39 AM1/19/09
to Zwols VogelNet
Hoi Maarten,

Is alweer een tijdje geleden.
Vorig jaar ging het inderdaad lekker met de zelfontdekking.

Moet ik hier nu ook al beschrijvingen indienen :) :)
Kleinere fuutachtige. Kuifduiker / Geoorde Fuut.
Vogel was in eerste instantie zeer bewegelijk. Vogel had een minder
uitgesproken witte wang dan dat ik van Kuifduikers ken. Vogel had een
beetje een grijs waas over de wang. Schijnt bij 1e jaar vogels voor te
komen.
Paar mensen gebeld. oa Bunskoek: "Steen, je kent toch wel een
kuifduiker???" Uhh, jaa. Ik wa iets te kritisch, maar diverse mensen
hebben hem gezien.
Er zijn ook foto's:
http://waarneming.nl/waarneming/view/41261860

@Hans waar zijn jouw foto's?