Let op barmsijzen

(Martijn Bunskoek)

Nov 19, 2008, 1:03:22 PM11/19/08
to Zwols VogelNet
Beste collega-vogelaars,

Ik ben deze week veel buiten voor mijn werk, het valt me op dat ik
veel trek van barmsijzen zie. Gisteren bij Polsmaten een groep van 19
exemplaren overvliegend. Vandaag diverse losse exemplaren overvliegend
en ook een gemengde groep van zeker 21 Grote en 3 Kleine barmen
foeragerend in een els bij Doornspijk (leuk te zien). Ook zijn er op
VWG zwolle en waarneming.nl diverse groepen gemeld (o.a.Gerrit
Gerritsen). Ik zou daarom zeggen opletten geblazen de komende tijd of
er niet toevallig een exemplaar uit wel heel erg noordelijke streken
tussen zit!
Met een koufrontje op komst niet eens zo'n gekke gedachte.......

Groetjes
Martijn

Maarten W. Kaales

to Zwols VogelNet
Is die 'Witstuit' nog teruggevonden? En wie was de ontdekker?

Maarten

On 19 nov, 19:03, "(Martijn Bunskoek)" <bunskoek...@yahoo.co.uk>

Lennaert Steen

to Zwols VogelNet
De Witstuit van donderdag is ingesproken op de vogellijn door een
onbekende vogelaar.
Donderdag is door Gert, Zekhuis, en Hans gezocht. Geen barmsijzen
kunnen vinden.
Ik kwam donderdag niet verder dan Diezerpoort. In de Minervalaan
ontdekte ik een Bladkoning! Leuke bijvangst.
Zaterdag hebben David en ik nog een klein uurtje door de wijk gelopen.
Veel berken maar geen Barmsijzen.
Wel opvallend veel watervogels overvliegend over de wijk. 175
Rietganzen, 40 Kleine Zwanen en 2 Grote Zaagbekken.
Waarschijnlijk voor het koufront aanvliegend.
David heeft zaterdag de zandwinplassen rondom Zwolle gecheckt op
zeebeesten.
Helaas noppes.

Gr,
Lennaert

Maarten W. Kaales

to Zwols VogelNet
Lennaert, wat een super bijvangst. Daar schrok je zeker wel van. Mooi
dat Daniel er foto's van heeft kunnen maken. Dit geeft maar weer eens
aan hoe nuttig simultaan - zoekacties kunnen zijn in deze periode.

Maarten

Splatzone

to Zwols VogelNet
Voor wie het wil proberen: er zit een groep van 30-40 Barmsijsen in
Windesheim. Zaterdag vlogen ze langs de Bergweg, zondag zaten ze in de
Els bij de kruizing met de GGweg. Ik zag ze vanuit huis maar had niet
voldoende tijd ze uitgebreid te onderzoeken. Zondag nog wel een rondje
door het dorp gelopen maar geen Barmsijs meer gevonden.

Lennaert Steen

Dec 1, 2008, 1:11:08 PM12/1/08
to Zwols VogelNet

Barmsijzen maken ook al een tijdje Zwolle Zuid onveilig.
De "zekere" Witstuit er niet uit kunnen halen. Overigens ook geen
mogelijke gezien.
We blijven zoeken!
Is deze soort al eens vastgesteld in onze provincie? Dat levert nl
mooie puntjes op voor de ZOO competitie.

Gert

Dec 2, 2008, 9:50:50 AM12/2/08
to Zwols VogelNet

Vanochtend in Windesheim 1 grote barmsijs in een groep van 30 sijzen.
Verder een vuurgoudhaan, en goudhaantjes, maar geen barmsijzen gezien
daar. Maar heb slechts een klein deel van windesheim kunnen bekijken