Blako

Hans Pohlmann

to Zwols VogelNet
Tja, de meeste weten het inmiddels wel, maar toch even het bericht: Er
zat vandaag een Blako in het Wezenlanden-Park. Na al het blako-geweld
in heel NL, moest het ook wel gebeuren. Vanaf een uurtje of 6 was ik
aan het zoeken tussen de zeer vele mezen in het park. Totdat er opeens
eentje zat die niet geel-blauw was, maar grijsgroenig. En met een
vluegelstreep...en met een oogstreep...BLAKO! Omdat de vogel niet riep
was ik niet direct 100% zeker, maar in verband met de invallende
duisternis toch maar gepiept. Gelukkig konden David en Lennaert, en
daarna Gert ook, snel de determinatie bevestigen.

Helaas werd het snel donker en konden de anderen de vogel niet meer
zien, zeker omdat een boze Pimpelmees de vogel wegjoeg. Morgenochtend
welllicht weer proberen? Exacte locatie: als je vanaf de
kinderboerderij, langs het kanaal naar het Provinciehuis loopt, kom je
tussen de kinderboerderij en de eerste vijver een veldje tegen. In de
bosrand langs dit veldje zat de vogel. Hier: http://waarneming.nl/waarneming/view/40505684,
de exacte locatie.
Groet,
Hans

Maarten W. Kaales

to Zwols VogelNet
Hans gefeliciteerd en bedankt voor je belletje! Ik vind het geweldig
dat je bewust zoekt en daar ook voor beloond wordt. Dit is nummer 3 in
drie dagen. Niet slecht.

Hopelijk stimuleert dit anderen ook om eens goed op te letten in
stadsparken, groenstroken in de wijk en je eigen tuin niet te
vergeten.

Hans, grote klasse!

Maarten

Maarten W. Kaales

to Zwols VogelNet
Super super super!!! Binnen 10 min bij de eerste mezengroep gevonden
om 16:58. De vogel zat een in een groep van enkele Pimpels, Kolen,
Staarten en een (soms roepende) bruine Tjiftjaf die overigens even
voor wat extra spanning zorgde door zijn bewegelijkheid. De Blako
prachtig gezien, wat een vogel. Mijn tweede deze week.
Hans goed werk.

Maarten Kaales

> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

(Martijn Bunskoek)

to Zwols VogelNet
Hoi Maarten,

Leuk dat je hem gezien hebt, alleen jammer dat dit zo laat bekend is
gemaakt. Er waren nog meerdere vogelaars (w.o. Mensink, Zekhuis en
Bunskoek) die de vogel graag hadden gezien, dus een belletje was fijn
geweest. Ik heb er vandaag ruim drie uur ingestoken en de vogel helaas
niet mogen aanschouwen.

Met vriendelijke groet,
Martijn

Maarten W. Kaales

to zwols-v...@googlegroups.com
Martijn, dat is inderdaad minder. Hans heeft me gebeld en verder is de vogel volgens mij via het sms systeem verspreid, waar ik overigens niet bij zit. Ze zeggen wel eens 'de aanhouder wint' , dus wie weet. Mocht je nog een keer gaan, succes!

Maarten

(Martijn Bunskoek)

to Zwols VogelNet
Dat is gek, ik heb geen vogelsmsje gekregen, wie wel?

Martijn

On 8 okt, 07:42, "Maarten W. Kaales" <zwolsvogel...@gmail.com> wrote:
> [...]
> gaan, succes!
>
> Maarten
>
> Op 7 oktober 2008 21:00 schreef (Martijn Bunskoek)

Hans Pohlmann

to Zwols VogelNet
Ik denk dat Maarten het SMS-je van Martijn bedoeld, waarin wordt
aangegeven dat Daniel Paalvast de vogel nog weer heeft gezien. Na dat
piepje heb ik Maarten gebeld, aangezien ik wist dat hij niet bij de
Zwolle-SMS is aangesloten. Daarna is er geen piepje meer geweest.

Helaas konden ook Simon en ik de vogel gisteren aan het einde van de
middag niet terugvinden, ondanks lang zoeken.
Groet,
Hans

(Martijn Bunskoek)

to Zwols VogelNet
Gelukkig, hij zit er nog! Om 10:15u mooi te zien op de oude plek in
het kale boompje.

Grtz
Martijn

Maarten W. Kaales

to Zwols VogelNet
Alles toch nog goed gekomen. Overigens leuk landelijk beeld dit jaar:
http://waarneming.nl/soort/maps/227?from=2008-01-01&to=2008-10-08&grid=1000&prov=0

Maarten

Splatzone

to Zwols VogelNet
Hee Kaales: nog niet alles is goed gekomen! Er lopen nog steeds
vogelaars die de vogel niet hebben gezien. Sneu als je bedenkt dat de
vogelaar ik kwestie minder dan 1 minuut na jou waarneming ter plaatse
was en vervolgens een dik uur voor niets heeft mogen zoeken. En niet
iedereen heeft iedere dag beschikking over daglicht in deze tijd van
het jaar!

Jacob van der Weele

to Zwols VogelNet
Jawel Simon; 's best goedgekomen. Vanmiddag na een werkafspraak gaan
kijken en meteen hoorde ik de vogel op de bekende plek - helemaal aan
de noordpunt van de bomenrij. Vervolgens met 5 kg optiek een uur staan
wachten. De vogel riep in dat uur nog 1 keer en was 1 nanoseconde te
zien, waardoor ik alleen maar meer m'n pet afneem voor Hans z'n
ontdekking. Na een uur het glaswerk maar weer opgeborgen. Maar wel een
blako rijker :-)
Jacob

Lennaert Steen

to Zwols VogelNet
Vogel is vandaag ook nog aanwezig.
Dus Simon gaan met die banaan.
Ook leuk dat Evert Ruiter de begraafplaats in Dieze heeft afgezocht.
Is ook een goede plek voor Blako.
Hij had helaas niets.
Vanmiddag ga ik maar eens kijken in het Volkstuinencomplex in Zuid.