Część wspólna i tereny zielone

pili...@googlemail.com

to Osiedle "Źródlana Park"
Dzień dobry,

ostatni weekend był bardzo słoneczny, podejrzewam zatem, że wszyscy
mieszkańcy Osiedla zajrzeli na swoje posiadłości i nie omieszkali udać
się nad wspólne, zielone tereny.
I co?
Naszym oczom ukazał się piękny, prostokątny basen. Prawdziwa gratka
dla strażaków - idealny w swoim kształcie przeciwpożarowy zbiornik.

Dziś rano rozmawiałem z Panem Pawłem z "Profm". Wygląda na to, że nie
jest tak źle: kształt basenu, pierwotnie nazwanego "oczkiem wodnym" ma
zostać zmieniony. I mam nadzieję, że - korzystając z porównań
anatomicznych - bardziej raczej przypominał "nerkę" niż "oko". Upadła
też plotka o wybetonowaniu tegoż.

Kilka tygodni temu rozmawiałem z Panem Mirkiem - współwłaścicielem
TKM. Wspólne tereny zielone miały zostać uporządkowane przez
profesjonalną firmę, zgodnie z przyjętym projektem. W miejsce
wyciętych chorych drzew miały też zostać zaproponowane nowe
nasadzenia. Jak się jednak okazuje, wycięcie chorych drzew -
oczywiście konieczne - zostało zrobione pod nadzorem leśników i tyle.
Źaden plan zagospodarowania zieleni niestety nie istnieje....

Podobno w tej części wspólnej zostały zaprojekotwane jakieś alejki.
Ich układ również nie istnieje, mało tego nawet nie wiadomo, czy będą
to alejki betonowe, czy może - oby - drewniane dukty.

I tu pojawia się kilka zagadnień, które mam nadzieję wspólnie uda nam
się doprecyzować i przedstawić developerowi:
- jaki jest plan zagodpodarowania części wpólnej: drogi dojazdowe do
budynków na osiedlu? Czy będzie to tylko kostka/asfalt czy może też
odrobina zieleni? Czy droga ta będzie np. oświetlona? Jeśli tak, to
jak?
- jaki jest plan zagodpodarowania części wpólnej: tereny zielone? Jaki
będzie kształ oczka? Czy będzie ono wykonane tak, aby można było je
łatwo czyścić z liści (jesień!)? Jaki bedzie układ alejek? Jak zostana
wykonane (żwir/beton/drewno/trawa)? Gdzie będzie stał grill?

Zapraszam do dyskusji!

mac...@zrodlana.com

to Osiedle "Źródlana Park"
Gdyby ktoś chciał zobaczyć jak aktualnie wygląda "oczko wodne", to
zdjęcie dostępne jest tutaj:
http://picasaweb.google.com/zrodlana55/TerenyZielone/photo#5155634351589486866

Bartek

to Osiedle "Źródlana Park"
Witam wszystkich,

jeżeli chodzi o plan zagospodarowania to być może przedstawimy
deweloperowi nasze preferencje? Pan Mirek jest osobą bardzo rozsądną i
chętną do współpracy. Jeżeli powiemy co nam się podoba, a co nie wtedy
nasze uwagi zostaną przynajmniej rozważone. Zawsze lepiej jest
dyskutować i szukać wspólnego rozwiązania. Poza tym jest czas zdaje
się do czerwca do zagospodarowania terenów zielonych, a w zimie nie ma
sensu sadzić nic bo i tak się nie przyjmie.

Co do czyszczenia oczka z liści, to się na tym nie znam. Jeżeli ktoś
ma jakiś pomysł to zachęcam do dyskusji.
Bardzo mi się podoba aby alejki były wyłożone drewnem, co na to inni?

Droga wspólna miała być wyłożona kostą bauma, taką wersję słyszałem.
Asfalt chyba odpada bo jest bardzo drogi, powstają przecież w naszym
kraju autostrady ;)

Jak do tej pory mam same dobre wrażenia ze współpracy z TKM i oby
wszyscy deweloperzy byli tacy pomocni, a doświadczenia mam złe, bo
ostatnia moja inwestycja nie powstała mimo, że deweloper był super
profesjonalny.

Pozdrawiam,
Bartek

mac...@zrodlana.com

to Osiedle "Źródlana Park"
Widać już pierwsze oznaki wiosny! W naszej części wspólnej, nazwanej
"terenami zielonymi", pojawił się pierwszy przebiśnieg. Jest betonowy
i ma całe 10m wysokości.
http://picasaweb.google.com/zrodlana55/TerenyZielone/photo#5186056474180701362
Warto chyba byłoby pomyśleć o wycięciu zasłaniających go drzew?