Ochrona osiedla

Bartek

to Osiedle "Źródlana Park"
Ostatnio namierzył mnie przedstawiciel firmy Solid Security.
Do wiadomości oferta:
- system ochrony budynku, wraz z centralą, czujkami, nadajnikami etc.
ok 2500 netto
- opcja radiolinia antynapadowa + 2 piloty 187 netto (cały system z tą
opcją 2642 netto)
- abonament miesięczny za monitoring 70 pln netto

Sprawdzam teraz inną ofertę ;)

Maciej Piliński

to zrod...@googlegroups.com
Czesć Bartku,

bardzo dziekuje za informacje. Czy wiesz może co to za system (jakiej produkcji)?

Wydaje mi się, że jeśli całe osiedle byłoby monitorowane przez tę sama firmę moglibyśmy uzyskać lepsze warunki (już to chyba dyskutowaliśmy na tym forum :).

Pozdrawiam serdecznie,
Maciek

TMK

to Osiedle "Źródlana Park"
Witam!!!

Mnie też namierzył. Jednak to co przygotował nie do końca mnie
usatysfakcjonowało.
Przede wszystkim ceny. Narzut na sprzet był ponad 100%. Wchodzi w to
co prawda montaż itp no ale i tak wydaje mi sie to dużo.

Skontaktowałem sie juz z Solidem i mam dobre wiesci.
Gdy wystąpimy grupowo z pewnościa dostaniemy lepsze zniżki na sprzęt i
monitoring (potwierdzone!!! - znam tez mniej wiecej skalę). Postój
patrolu na terenie osiedla raczej nie wchodzi w grę (kwestie
techniczne - nachodzenie na siebie rejonów, bezpieczeństwo itd)

Co do sprzętu (to informacja dla Macka) to moga zainstalowac
praktycznie wszystko. Ja na przyklad rozważam Integre Satela albo
Gardtec GTx (albo jakos tak - studiuje wlasnie instrukcje obslugi)
Macku - musisz jeszcze wziąc pod uwagę ze przy systemie wychodzącym na
zewnątrz monitoring wyniesie 200% ceny wyjsciowej

I tak przy okazji - czy mamy namiary do wszystkich naszych sąsiadów?
Warto by było i z nimi obgadać kwestie monitoringu...

pozdrawiam
tmk

mac...@zrodlana.com

to Osiedle "Źródlana Park"
Czesc Tomku,

namiarów do wszystkich sąsiadów niestety nie mamy :( ale do większości
z nich można pisać poprzez listę mailingową miesz...@zrodlana.com :)

Mam jeszcze pytanie o "przy systemie wychodzącym na zewnątrz
monitoring wyniesie 200% ceny wyjsciowej" - czy masz może wiecej
szczegółów?

Pozdrawiam serdecznie,
Maciek

Piotr Stelmachow

to zrod...@googlegroups.com, Osiedle Źródlana Park
Witam
Mysle ze wejscie cala grupa to dobry pomysl. Jestem za z tym ze w
warszawie moja mama solidowi placi 65 zl miesiecznie i mysle ze jako
grupa mozemy sie zblizyc do tej ceny.

On 2008-05-21, at 21:59, "mac...@zrodlana.com" <mac...@zrodlana.com>

TMK

to Osiedle "Źródlana Park"
z opłata miesięczną możemy dojsc nawet nieco nizej ;-)

co do systemu zawierajacego czujki zewnętrzne to jest on narazony na
wieksza ilosc falszywych alarmow - stad koszt monitoringu moze dojsc
do 200% (np przy wynegocjowanej 65 ->130 PLN). Reakcja na taki alarm
jest tez zupelnie inna niz na wlamanie
Jezeli to mialo by stanowic jakis problem (w koncu to dodatkowe
kilkaset zlotych rocznie) to byc moze Macku moglbys wylaczyc strefe
zewnetrzna (outdoor) z monitoringu bezposredniego (tj polaczonego z
agencja ochrony) i uzywac jej do wczesnego ostrzegania, lub
uruchomienia dodatkowych systemow (światła na posesji itp), lub
poinformowania Ciebie bezposrednio na kom.

z takich technicznych interesujacych szczegolow dowiedzialem sie
jeszcze ze typowy nadajnik radiowy (czyli modul łaczący nas ze stacją
monitorowania) ma 8 linii. Normalnie rozkłada sie je na:
sabotaż
panika
naruszenie strefy wewnetrznej
naruszenie zewnetrznej (np kontaktrony)
pożar
powodz itp
Glownie chodzi o to by stacja monitorujaca odrozniala rodzaj alarmu i
odpowiednio na niego reagowala...Konsekwencje ma to takie ze z jednym
nadajnikiem radiowym (nie dotyczy to dialerow) musimy sie ograniczyc
do owych 8 zdarzeń. Mojemu rozmowcy przy wymianie tych zdarzen w
polowie zabraklo juz linii ;-)

co jeszcze?
1. czy rozwazaliscie montaz czujki gazow usypiajacych? taki wlam jest
ostatnio w modzie...
2. macie moze zaplanowane osobno zalaczane partycje?
3. no i moze.... bysmy sie w koncu wszyscy spotkali? moze byc budowa,
moze byc PROFM (pewnie by nam udostepnili jakas przestrzen), moze byc
knajpa.
4. macie jakies opinie nt central alarmowych?
5. po uzgodnieniu szczegolow monitoringu moge wziac na siebie
dogadanie ich z Solidem

tymczasem pozdrawiam
tmk

PS
bede przez nastepne 2 tygodnie w rozjazdach wiec nie martwcie sie
jezeli nie bede za szybko reagowal. Macku - ty masz to mnie telefon? I
tak Ci przesle na priva
PPS
nie odpowiadam glowa za wypisywane przeze mnie rzeczy. dziele sie po
prostu swoja najlepsza wiedza ;-)

On 22 Maj, 12:45, Piotr Stelmachow <szw...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Mysle ze wejscie cala grupa to dobry pomysl. Jestem za z tym ze w
> warszawie moja mama solidowi placi 65 zl miesiecznie i mysle ze jako

Maciej Piliński

to zrod...@googlegroups.com
Cześć Tomku,

bardzo dziękuję (w imieniu Wspólnoty :) za cenne info.

Zgadzam się, że potrzebne będzie spotkanie - na budowie albo na piwie (w Falentach? w centrum Warszawy?). Zawsze warto porozmawiać na temat alarmów i nie tylko.

Pozdrawiam serdecznie,
Maciek

Piotr Stelmachów

to zrod...@googlegroups.com
Witam,

ja nie moglem czekac i alarm zakladam sam przez zaprzyjaznionego czlowieka. Jezeli jestescie zainteresowani to prosze o sygnal. Ja bede mial zamontowany system dzisiaj. System jest firmy DSC, albo jakos tam. Generalnie za 2 klawiatury, czujki (rozne w zalaznosci od ich polozenia), centralke i sygnalizatory (wewnetrzny i zewnetrzny) zaplace 3 500zł.

Pozdrawiam
Piotr

Piotr Stelmachow

to zrod...@googlegroups.com, zrod...@googlegroups.com
Witam

Czy podejmujemy na tym etapie jakas decyzje w sprawie monitoringu. Ja powoli musze o tym myslec gdyz planuje juz wkrotce zamieszkac. Jezeli nie bedzie odzewu to rozumiem ze pada na solid. Czy planujemy jakies spotkanie?

TMK

to Osiedle "Źródlana Park"
Ja prawdopodobnie tez wybiore Solid.
Zeby miec z tego korzysci proponuje zglosic sie do tego samego
przedstawiciela i otworzyc "ogólnoosiedlowe konto"
w ten sposob bedziemy mogli zalatwiac wszystkie sprawy w dogodnym dla
kazdego terminie - nie wstrzymujac sie na wzajem a korzystajac z tych
samych (lepszych ;-)) warunków

Mozemy sie spotkac na osiedlu we wtorek ok 17.30-18.00?
Wytrzymasz Piotrze do wtorku?
pozdrawiam
tmk
segF

On 7 Cze, 21:17, Piotr Stelmachow <szw...@gmail.com> wrote:
> [...]
> powoli musze o tym myslec gdyz planuje juz wkrotce zamieszkac. Jezeli
> nie bedzie odzewu to rozumiem ze pada na solid. Czy planujemy jakies

Maciej Piliński

to zrod...@googlegroups.com, miesz...@zrodlana.com
Do wszystkich mieszkancow osiedla Zrodlana Park:

czy jestesmy w stanie spotkac sie jutro w proponowanym terminie
(17:30-18:00). Dobrze byloby omowic kilka spraw no i lepiej sie poznac
:)

Pozdrawiam serdecznie,
Maciek "I"

Tomasz Skrzypczak

to zrod...@googlegroups.com, miesz...@zrodlana.com
jak proponowałem tak potwierdzam ;-)
tmk

Dnia 9 czerwca 2008 12:26 "Maciej Piliński" <mac...@zrodlana.com> napisał(a):

> [...]
>
> czy jestesmy w stanie spotkac sie jutro w proponowanym terminie
> (17:30-18:00). Dobrze byloby omowic kilka spraw no i lepiej sie poznac

Piotr Stelmachow

to zrod...@googlegroups.com, zrod...@googlegroups.com, miesz...@zrodlana.com
Dopiero otrzymalem maila. Moze tak w ta sobote rano na budowie?

Maciej Piliński

to zrod...@googlegroups.com, miesz...@zrodlana.com
Witam Wszystkich Mieszkańców,

wczoraj odbyliśmy krótkie robocze spotkania w podgrupach. Zakładam, że większość z Was nie ma tak naprawde w tej chili głowy do tego, by zajmować się wyborem firmy ochroniarsko-monitorującej. Niemniej, juz niebawem :) będziemy podpisywac akty notarialne, a wtedy problem może spaść na nas z nienacka...

Oczywiście nie ma problemu, aby wytypować jedną osobę (mogę to być ja, a może ktoś jeszcze zgłosi się na ochotnika?), która może w imieniu osiedla uzyskać ofertę od 2-3 firm i wybrać tę najlepszą. Jeżeli jednak nie bedziemy wiedzieli kto z Państwa jest zainteresowany monitoringiem i czy wyraża zgodę na powyższą propozycję - niewiele bedziemy mogli zrobić :(

Ja w sobotę również będę na budowie. Jeśli ktoś jeszcze dołączy do Tomka i do mnie - byłoby super. Spróbujmy jednak ustalić jak najwięcej drogą mail'ową, zwłaszcza, że poczta wysłana na adres miesz...@zrodlana.com dociera do prawie wszystkich mieszkańców (oprócz "D", "G" i "H").

Oprócz soboty padla jeszcze inna propozycja: spotkajmy się wieczorem w środku tygodnia (przyszły czwartek?) na neutralnym gruncie - okolice Centrum, Mokotowa lub Ursynowa.
Może bedzie łatwiej?

Pozdrawiam serdecznie,
Maciek
Segment "I"