God van levenden

Opfrisser Met De 7 Wees

to Zeven Wees
Opfrisser met de 7 w's

Datum:  23 februari

Titel:  God van levenden

Lezen: Luc. 20:27-40

Tekst van vandaag:

Lukas 20: 38

38 God nu is niet een God van de doden, maar van de levenden, want voor Hem leven zij allen.
Uit: Herziene Statenvertaling
© 2010 Stichting HSV

Wie?    De Here God

Wat?  Is niet een God van doden, maar van levenden

Waar?  In het hiernamaals, de hemel, de plaats waar iedereen naar toe gaat, die gestorven is en in Hem gelooft.

Waarom?  De Here Jezus werd op de proef gesteld met een strikvraag van de groep mensen die niet in de opstanding geloofden. Daarom zegt Hij dit.

Wanneer?  Iedereen die in Jezus gelooft als zijn Heer en Redder en zich aan Hem heeft overgegeven, zal leven, ook al is hij gestorven. (Joh. 11:25)

Waarvoor?  Dit moet voor de Here Jezus ook zelf een bemoediging geweest zijn, een paar dagen later zou Hij de dood ingaan. Maar Hij wist en wij nu ook, dat het met de  dood niet afgelopen is.

Waartoe?  Wanneer wij sterven worden wij binnengehaald in Gods hemels koninkrijk en mogen wij eeuwig bij Hem zijn, Hem loven en prijzen tot in eeuwigheid, een plaats zonder pijn, ziekte, rouw of verdriet. En vandaag mogen we al daar van proeven, als we in Zijn tegenwoordigheid zijn en Hij ons vult met Zìjn liefde en Zìjn Geest en mensen uitnodigen om met ons mee te gaan, straks de hemel in!

Gebed:  Wat zal dat geweldig zijn, Vader, wat U allemaal klaar heeft liggen voor ons, ik kan me er geen voorstelling van maken, maar ik weet zeker dat het prachtig zal zijn. Maar tot die tijd mogen we nu al genieten van Uw liefde voor ons en van de kracht van de Geest, die in ons woont en anderen vertellen van en winnen voor U.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W's in je mailbox? Stuur  een  berichtje  naar opfriss...@gmail.com en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com   en op Twitter @opfrisser7wees  en  in boekvorm!

 #opfrisser7wees