Uitverkoren

1 view
Skip to first unread message

Opfrisser Met De 7 Wees

unread,
Feb 20, 2013, 11:16:59 PM2/20/13
to Zeven Wees
Opfrisser met de 7 w's 

Datum:  21 februari

Titel:  Uitverkoren?

Lezen: Mat. 22-1-14

Tekst van vandaag: 

Mattheüs 22:14

14 Want  velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.
Uit: Herziene Statenvertaling
© 2010 Stichting HSV

Wie?  Velen, of eigenlijk zelfs iedereen

Wat?  Zìjn geroepen, God roept iedereen, Hij wil niet dat er ook maar iemand verloren gaat.

Waar?  Overal, Gods roepstem klinkt overal en Hij heeft ons uitgekozen om die te laten horen.


Waarom?  Het offer van de Here Jezus is groot genoeg voor iedereen, maar men moet wel luisteren en er gehoor aan geven. De uitnodiging voor het bruiloftsmaal van het Lam, de toegang tot het eeuwige leven.

Wanneer?  De Here Jezus vertelt dit verhaal, deze gelijkenis een paar dagen voor zijn dood....., toegang krijg je door Zìjn offer te aanvaarden.

Waarvoor?  Iedereen die wil, kan worden gered. De bruiloftskleren waar hier over gesproken wordt en die die bepaalde gast niet draagt, zijn niet een net pak, zoals  wij dat kennen, maar schone gewassen klederen, gewassen in het bloed van Het Lam. Dit stuk spreekt dus niet over uitverkiezing of verwerping, maar over de keus die iedereen kan maken"


Waartoe?  Iedereen, die het in orde maakt met God, door het offer  van Jezus te aanvaarden als betaling voor zijn zonden, heeft die schone gewassen klederen en heeft dus toegang tot de bruiloft. Zijn jouw kleren al gewassen in Zìjn Bloed en zo ja, nodig jij mensen uit, zodat het vol met gasten zal zijn? 


Gebed:  Uw offer, Here Jezus is groot genoeg voor iedereen en U wilt niet dat er ook maar iemand verloren gaat. Laat mij een heraut zijn voor de koning en mensen binnenbrengen voor het feest, want Uw huis moet vol zijn!

Arie de Paauw   



Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W's in je mailbox? Stuur  een  berichtje  naar opfriss...@gmail.com en je wordt toegevoegd. 


 

Ook te lezen op www.Opfrisser.com   en op Twitter @opfrisser7wees  en  in boekvorm!

 

 #opfrisser7wees  

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages