Vuilnis

1 view

Opfrisser Met De 7 Wees

to Zeven Wees
Opfrisser met de 7 w's

Datum:  20 Februari

Titel:  Vuilnis

Lezen:Marc. 12:1-11

Tekst van

Markus 12:8

En zij grepen en doodden hem, en wierpen hem weg, buiten de wijngaard.
Uit: Herziene Statenvertaling
© 2010 Stichting HSV
Wie?  Zij zijn in deze gelijkenis in eerste instantie de schriftgeleerden en de Farizeeën, maar in diepere zin feitenlijk de mensheid, geleid door duivelse motieven

Wat?  Grijpen en doden de zoon van de Wijngaardenier, uiteraard een beeld van God de Vader en de Here Jezus, Zìjn Zoon

Waar?  Zij werpen Hem weg, als vuilnis. Buiten de wijngaard, nemen niet eens de tijd en de waardigheid om Hem te begraven, een beeld van Zìjn lijden en sterven buiten Jeruzalem, op Golgotha.

Waarom?  Omdat men denkt: Als we de Zoon doden, is de wijngaard van ons, dat dacht de satan ook, als we Jezus doden zijn we van Hem af.

Wanneer?  Het  gebeurde nu bijna 2000 jaar geleden, maar hij rekende mis.

Waarvoor?  Natuurlijk komt het oordeel, over de satan en over de mens. Wat heb je met Mijn Zoon Jezus gedaan? Satan zal uiteindelijk in de poel van het vuur verdwijnen en alle mensen, die niet in Jezus geloven, zullen onder het oordeel vallen.

Waartoe?  Maar iedereen die in Hem gelooft zal niet verloren gaan, maar eeuwig leven. (Joh.3:16)  Dat is het geweldige goede nieuws, wat we ook vandaag weer mogen laten horen. De Here God  deed er alles aan, om dat mogelijk te maken, Jezus gaf zijn leven ervoor om als vuilnis weggegooid te worden. Het hangt nu van ons af om dit geweldige goede nieuws de wereld in te brengen, Doe jij mee?

Gebed:  lieve Here Jezus, wat had U veel over voor mijn redding, Uw leven, weggeworpen als vuilnis, niets meer waard, maar wat heeft Uw offer een impact. Ik wil ook vandaag dat Goede Nieuws brengen, zodat mensen tot geloof zullen komen en gered. Dank U voor Uw heilige Geest, die dat In mij mogelijk maakt.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W's in je mailbox? Stuur  een  berichtje  naar opfriss...@gmail.com en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com   en op Twitter @opfrisser7wees  en  in boekvorm!

 #opfrisser7wees