Hart van aanbidding

Opfrisser Met De 7 Wees

to Zeven Wees
Opfrisser met de 7 w's

Datum:  15 februari

De komende tijd zullen we ons voegen in de (rest van) de 40 dagen tijd, de tijd waarin we stil staan bij het lijden en sterven van de Here Jezus en Zijn opstanding. Ik gebruik daarvoor de Youversion app.

Titel:  Hart van aanbidding

Lezen: Joh. 12:1-11

Tekst van vandaag:

Johannes 12:7

Jezus dan zei: Laat haar begaan; zij heeft dit bewaard met het oog op  de dag van Mijn begrafenis.
Uit: Herziene Statenvertaling
© 2010 Stichting HSV

Wie?    De Here Jezus

Wat?  Zei tegen Judas Iskariot, die Hem veraden zou, dat hij Maria moest laten begaan, zij zalfde Hem namelijk met dure olie.

Waar?  In Bethanie, een plaatsje even buiten Jeruzalem

Waarom?  Het was haar eerbetoon aan Hem, een daad van aanbidding, recht vanuit haar hart.

Wanneer?  6 dagen voor Het Pascha, de voorafschaduwing van de offerdood van de Here Jezus

Waarvoor?  We zullen straks zien, dat als de Here Jezus begraven wordt, het, met het oog op de sabbat een beetje een haastklus zal worden en Hij dus niet gebalsemd en gezalfd zal worden, zoals toen de gewoonte was. De daad van Maria is dus eigenlijk profetisch en vooruitlopend op de Zijn begrafenis. Judas, die niet alleen een verrader was, maar ook in geldzaken niet te vertrouwen (vers 6) maakte zich druk om de verkwisting.

Waartoe? De Here Jezus laat ons hier zien, dat Hij houdt van iedere vorm van aanbidding, als die maar recht vanuit het hart is en op Hem gericht. Hoe vaak hoor je: we hebben zo'n fijne tijd van aanbidding gehad, maar hoe weet je dat Hij het ook fijn vond? Want het gaat toch alleen om Hem?

Gebed:  Ja, Heer, ik wil U aanbidden met alle mogelijkheden die U daarvoor gegeven heeft, want Ik hou van U en daarom wil ik U aanbidden. Ik wil terug naar het hart van aanbidding, want het gaat alleen om U!

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W's in je mailbox? Stuur  een  berichtje  naar opfriss...@gmail.com en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com   en op Twitter @opfrisser7wees  en  in boekvorm!

 #opfrisser7wees