Alles

Opfrisser Met De 7 Wees

to Zeven Wees
Opfrisser met de 7 w's

Datum:  26 februari

Titel:  Alles

Lezen: Marc. 12:41-44

Tekst van vandaag:

Markus 12:44

44 Want zij allen hebben van hun overvloed erin geworpen; maar deze heeft van haar armoede alles wat zij had, eringeworpen, heel haar levensonderhoud.
Uit: Herziene Statenvertaling
© 2010 Stichting HSV

Wie?  De Here Jezus, Die we nog steeds volgen in Zìjn laatste week voor Golgtha

Wat?  Ziet de mensen offeren

Waar?  In de schatkist, in de Tempel.

Waarom?  Hij is geïnteresseerd in ons geven, omdat ook dat onze  afhankelijkheid laat zien.

Wanneer?  Wanneer wij het van Hem verwachten is dat ook te zien in ons geefpatroon.

Waarvoor?  De weduwe gaf alles wat ze nog had, net zoals de weduwe bij Elisa en die ontving veel. Zij verwachtte het van de Here.

Waartoe?  Wanneer wij wat ons rest aan Hem geven en nog genoeg overhouden, is dat geven geen probleem, je hebt genoeg, maar wanneer je alles geeft, laat je pas zien, dat je volledig van Hem afhankelijk bent en wilt zijn. Dat is een grote geloofsdaad. Al haar huishoudgeld gaf deze weduwe aan de Here, wat geven wij?

Gebed: We zingen zo licht, Heer, alles geef ik U, maar we houden genoeg achter voor onszelf. Maar U wilt ons helemaal, U wilt dat we U volledig vertrouwen, help ons, Heer, want dat is best moeilijk. niet dat U niet te vertrouwen zou zijn, maar we hebben zelf nog zo graag de controle. Ik kies ervoor om mij daarvan te bekeren, in Jezus Naam.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W's in je mailbox? Stuur  een  berichtje  naar opfriss...@gmail.com en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com   en op Twitter @opfrisser7wees  en  in boekvorm!

 #opfrisser7wees