Wie is je Meester?

1 view

Opfrisser Met De 7 Wees

to Zeven Wees
Opfrisser met de 7 w's

Datum:  25 februari

Titel:  Wie is je Meester

Lezen: Mat. 23:1-39

Tekst van vandaag:

Mattheüs 23:10

10 En u mag niet meesters genoemd worden, want Eén is uw Meester, namelijk Christus.
Uit: Herziene Statenvertaling
© 2010 Stichting HSV

Wie?    De Here Jezus, de Messias, de Christus

Wat?  Zegt hier, in zijn wee over de Farizeeën, dat we niemand, rabbi, vader of meester mogen noemen.

Waar?  In de kerk, de gemeente, overal.

Waarom?  Omdat Eén persoon slechts onze Rabbi, Vader of Meester is, de Here Jezus en God, de Vader, zelf

Wanneer?  Mensen kicken vaak op positie of titels, maar we krijgen hier een les, dat dat absoluut niet past in er Koninkrijk van God.

Waarvoor?  De belangrijkste persoon is diegene die dient, de Here Jezus laat dat straks ook nog eens bij de voetwassing zien. Niet heersen, aan niemand je wil opleggen, maar dienstbaar zijn aan elkaar, zo hoort het.

Waartoe?  In Gods koninkrijk zijn we allemaal gelijk en allemaal even afhankelijk van Gods genade. Zodra we aan personen gaan hangen, verliezen we de Here Jezus uit het oog. Je ziet dat wel eens bij gemeenten, dat de voorganger alles is, of  de gemeente zelf, maar als  er dan wat  gebeurt, zijn veel mensen hun geloof kwijt. Wij hebben maar Eén Meester, de Here Jezus Christus, volg Hem en doe de dingen die HIIJ deed Joh. 14:12

Gebed:  Ja, Heer, ik heb geen andere Meester dan U alleen, U alleen wil ik dienen en daardoor dienstbaar zijn voor anderen, zoals U ons heeft voorgedaan.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W's in je mailbox? Stuur  een  berichtje  naar opfriss...@gmail.com en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com   en op Twitter @opfrisser7wees  en  in boekvorm!

 #opfrisser7wees