Oprechte bekering

Opfrisser Met De 7 Wees

to Zeven Wees
Opfrisser met de 7 w's

Datum:  14 februari

Titel:  Oprechte bekering

Lezen: 1 Sam 15:24-35

Tekst van vandaag:

1 Samuel 15:30

30 Hij zei: Ik heb gezondigd; eer mij nu toch voor de oudsten van mijn volk en voor Israël. Keer met mij terug, zodat ik mij voor de HEERE, uw God, zal neerbuigen.
Uit: Herziene Statenvertaling
© 2010 Stichting HSV

Wie?  Saul

Wat?  Belijdt zijn zonden en vraagt Samuel met hem terug te keren en hem voor de oudsten te eren.

Waar?  Na het debacle wat plaats vond na de slag met de Amelekieten

Waarom?  Zodat hij niet afgaat voor de oudsten van het volk en dus het volk"

Wanneer?  Wanneer Samuel niet met hem truggelend zou zij , zou dat een schande betekend hebben

Waarvoor?  De vraag is of Sauls bekering echt is, of dat het hem hier om zijn naam en prestige te doen is, deze tekst laat duidelijk het laatste  zien.  Vers 24 laat duidelijk zien dat Saul het volk meer vreest dan de Here.

Waartoe?  Bereking geldt alleen maar wanneer deze oprecht is en zonder bijbedoelingen. Ze zal dan ook vrucht moeten laten zien, zoals Johannes de Doper ook al zei. (Mat. 3:8) Bekering omdat het je beter uitkomt geldt niet, God ziet het hart aan, Hij weer onze motivatie, Hem kunnen we niet om de tuin leiden (vers29) Maak er daarom ernst mee!

Gebed:  Ja Heer, ik kies ervoor om mij te bekeren van mijn zonden en er mee te breken in Jezus Naam, dank U voor Uw genade, dat U mij aanneemt als Uw kind.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W's in je mailbox? Stuur  een  berichtje  naar opfriss...@gmail.com en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com   en op Twitter @opfrisser7wees  en  in boekvorm!

 #opfrisser7wees